THEPOWERGAME
Ένα αντίστοιχο Σαββατοκύριακο του Οκτωβρίου, σε οκτώ με 10 χρόνια από σήμερα, ο τουρισμός στην Αθήνα, την Αθηναϊκή Ριβιέρα και τον Αργοσαρωνικό, δεν θα θυμίζει τη σημερινή εικόνα.
Πολυτελή παραθαλάσσια resorts θα κοσμούν το 2030 την παραλιακή ζώνη από τη Βουλιαγμένη ως το Σούνιο, και όλες οι παραλίες της Αθήνας θα είναι προσβάσιμες σε σχετικά κοντινή χρονική απόσταση από το μητροπολιτικό κέντρο.
Αυτό θα επιτρέπει τόσο τη σύνδεση του Sun & Beach με άλλα τουριστικά προϊόντα (π.χ. City Break, Πολιτιστικός Τουρισμός) και θα «ενώσει» κάθε γωνιά από τον Πειραιά ως το Λαύριο με τα νησιά του Αργοσαρωνικού υπό την μορφή του short-island break.
Σύμφωνα με τον Σύνδεσμο Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ) και τη μελέτη «Ελληνικός Τουρισμός 2030 – Σχέδια Δράσης», έχουν ήδη τεθεί στόχοι για τουριστικά έσοδα 27 δισ. ευρώ, 50 εκατ. επισκέψεις και 307 εκατ. διανυκτερεύσεις έως το έτος 2030.
«Είναι ένα σχέδιο πολύ μεγάλο σε έκταση, αλλά και ένα πολύ καλό εργαλείο για την επόμενη ημέρα με την προϋπόθεση να υπάρχει ανοιχτός διάλογος και σύμπραξη», ανέφερε σχετικά ο Γιάννης Ρέτσος, πρόεδρος του ΣΕΤΕ, σε ειδική παρουσίαση που έγινε την Τρίτη 18 Οκτωβρίου στο ξενοδοχείο Electra Palace, στην Αθήνα.
Με την ανάπλαση του Ελληνικού και την ανακατασκευή του ιστορικού συγκροτήματος «Αστέρια Γλυφάδας» θα έχει ολοκληρωθεί η μεγαλύτερη αστική ανάπλαση στην Ευρώπη (2 εκατ. τ.μ.) που όχι μόνο θα απογειώσει τη ζήτηση του city break στην Αττική αλλά και θα αναδείξει όλη την παράκτια περιοχή όπου οι δύο μεγάλες μαρίνες (Αγίους Κοσμά και Ελληνικού) θα αναβαθμιστούν τόσο σε επίπεδο αθλητικών εγκαταστάσεων, όσο και τουριστικού ενδιαφέροντος.
Ο συνεδριακός τουρισμός και το MICE θα έχουν διαγράψει μια ανοδική πορεία χάρη στο πολυαναμενόμενο μητροπολιτικό συνεδριακό κέντρο που θα κατασκευαστεί στην Αθήνα με δυνατότητα συμμετοχής άνω των 5.000 συμμετεχόντων.
«Μέχρι σήμερα, αν και το έχουν ανακοινώσει πέντε πρωθυπουργοί, δεν έχει γίνει ακόμα μητροπολιτικό κέντρο», παρατήρησε σχετικά ο κ. Ρέτσος.
«Προχωράμε σε ένα βήμα παραπάνω πλέον, στο τι δηλαδή χρειαζόμαστε και τι είδους βελτίωση πρέπει να γίνει όχι μόνο στις τουριστικές υποδομές, αλλά και στο πως πρέπει να χειριστούμε υφιστάμενα και νέα προϊόντα, βελτιώνοντας παράλληλα και τις παραδοσιακές μας αγορές» τόνισε.
Όσον αφορά στα έσοδα της φετινής τουριστικής σεζόν ο κ. Ρέτσος επανέλαβε πως το 2022 θα κλείσει πιο πάνω από τα έσοδα του 2019, ενώ σύμφωνα με μελέτες εκτιμά πως το 2024 θα έχει φανεί η πλήρης ανάκαμψη της τουριστικής αγοράς.
Νέα κατασκευή μαρίνας στην Αίγινα
Την κατασκευή λιμανιού στην Αγία Μαρίνα της Αίγινας, ανακοινώνει το σχέδιο του ΣΕΤΕ η οποία θα δώσει μεγαλύτερη ώθηση στο yachting και στις ημερήσιες κρουαζιέρες του Αργοσαρωνικού
Ακόμη, προβλέπεται επέκταση και αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών για σκάφη αναψυχής σε όλα τα νησιά του Αργοσαρωνικού, με έμφαση στη δημιουργία οργανωμένων μαρίνων, καθώς η μοναδική οργανωμένη μαρίνα στον Αργοσαρωνικό υπάρχει μόνο στα Μέθανα με 70 διαθέσιμες θέσεις
Επιπλέον, προβλέπεται ανάπτυξη αγκυροβολίων στα νησιά του Αργοσαρωνικού με αυστηρή νομοθεσία για την ασφάλεια και την προστασία του περιβάλλοντος, τα οποία θα αντιμετωπίσουν το σημαντικό πρόβλημα χωρητικότητας στις θέσεις ελλιμενισμού κατά τη θερινή περίοδο (ιδίως σε Αίγινα, Ύδρα και Σπέτσες).
Βραχυχρόνια μίσθωση και πάρκινγκ τουριστικών λεωφορείων
Πολύ σημαντική θα είναι και η λειτουργία χώρου στάθμευσης για τα τουριστικά λεωφορεία, κάτι που θα φέρει περισσότερες αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας και υψηλότερη ζήτηση για το city break. Ήδη, προβλέπονται τρεις επιβατικοί σταθμοί συνολικής έκτασης 15.000 τ.μ. με 240 θέσεις στάθμευσης τουριστικών λεωφορείων και δυνατότητας εξυπηρέτησης 700 και 2.000 επιβατών ανά ώρα με παροχές όπως γραφείο παροχής τουριστικών πληροφοριών, έλεγχο ασφάλειας, lounge επιβατών, καταστήματα δώρων και εστίασης, σήμανση και πρόσβαση για άτομα με μειωμένη κινητικότητα, WiFi, κλιματισμό και διαχείριση αποσκευών.
Ο πρόεδρος του ΣΕΤΕ κρίνει πολύ σημαντική τη συμβολή της βραχυχρόνιας μίσθωσης στην Αθήνα, την Αττική Ριβιέρα και τα νησιά του Αργοσαρωνικού, καθώς όπως λέει υπάρχουν περιοχές που έχουν ανάγκη αυτή τη μορφή παροχής φιλοξενίας.
«Η βραχυχρόνια μίσθωση, πρέπει να παραδεχτούμε ότι είναι ένα τουριστικό προϊόν σε ζήτηση αλλά θα πρέπει να υπάρξει ένα θεσμικό πλαίσιο και μια δραστηριότητα για την εισφοροδιαφυγή», είπε σχετικά εξηγώντας πως ήδη έχουν γίνει ανάλογες συζητήσεις με τον δήμαρχο Αθηναίων, Κώστα Μπακογιάννη, ώστε να τεθούν όρια στην άσκηση του τουριστικού επαγγέλματος.
«Για να μην είμαστε έρμαια της κάθε συγκυρίας {σ.σ. Πανδημία, ενεργειακό, γεωπολιτική κρίση, ακρίβεια) ως ΣΕΤΕ λέμε να διαχειριζόμαστε σωστά το τουριστικό προϊόν και να σταματήσουμε την τακτική του αυτόματου πιλότου, ώστε να μην “σκάσει” » υπογράμμισε.
Από την πλευρά του ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας εξέφρασε την ικανοποίησή του που ο ΣΕΤΕ ενώνει τις ανάγκες των επιχειρηματιών με τις πρωτοβουλίες της κυβέρνησης σε μια προσπάθεια να ομογενοποιήσει τις τουριστικές αγορές.
«Θα στείλω επιστολές, ώστε να διαχωριστεί το ξενοδοχειακό κομμάτι της διαφήμισης (Booking, Expedia Travel, κ.α.) με την υπόλοιπη, ώστε να διαχωρίζονται το κομμάτι της διαφημίσεις που αφορά στο ξενοδοχειακό κλάδο από τις υπόλοιπες στην βραχυχρόνια μίσθωση» είπε χαρακτηριστικά.