THEPOWERGAME
Μικρή ήταν η “ανάσα” από την εφαρμογή του μέτρου του click away στο λιανεμπόριο τον Δεκέμβριο σε σχέση με τον Νοέμβριο, ωστόσο η αγορά ήταν κάτω.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής ο όγκος πωλήσεων μειώθηκε 59,1% στην ένδυση- υπόδηση, κατά 27,8% στα καύσιμα και λιπαντικά αυτοκινήτων, η αγορά του βιβλίου των χαρτικών και των λοιπών ειδών έχασε πάνω από 1/4 του τζίρου της (-26,9%), ενώ κατα΄17,9% υποχώρησε ο όγκος πωλήσεων επίπλων- ηλεκτρικών ειδών- οικιακού εξοπλισμού και 11,2% των πολυκαταστημάτων.
Στον αντίποδα, οι πωλήσεις αυξήθηκαν σε: Φαρμακευτικά- καλλυντικά (21,4%), στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων (10,8%) και στα Τρόφιμα- ποτά- καπνό (7%).
Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, ο γενικός δείκτης όγκου (κύκλος εργασιών σε σταθερές τιμές) παρουσίασε μείωση 11% τον Δεκέμβριο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2019, όμως σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2020 σημείωσε αύξηση 7,5%. Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 3% τον Δεκέμβριο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2020.
Ο γενικός δείκτης κύκλου εργασιών (κύκλος εργασιών σε τρέχουσες τιμές) παρουσίασε μείωση 12,3% τον Δεκέμβριο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Δεκεμβρίου 2019, ενώ σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου2020 σημείωσε αύξηση 8,5%. Ο εποχικά διορθωμένος γενικός δείκτης παρουσίασε μείωση 2,8% τον Δεκέμβριο 2020 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Νοεμβρίου 2020.
Τάση η οποία διατηρήθηκε και το πρώτο δίμηνο του 2021. Για τη πλειονότητα των μικρομεσαίων λιανεμπορικών επιχειρήσεων οι πωλήσεις κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων υποχώρησαν σημαντικά. Για 2 στις 3 (66%) οι πωλήσεις των χειμερινών εκπτώσεων ήταν χειρότερες σε σχέση με τις προσδοκίες τους.
Από την άλλη πλευρά, για μία στις τέσσερις επιχειρήσεις (26%) οι πωλήσεις στων εκπτώσεων κινήθηκαν στα αναμενόμενα επίπεδα, επίδοση ωστόσο βελτιωμένη σε σχέση με την αντίστοιχη των θερινών εκπτώσεων 2020 (12%). Ενδιαφέρον έχει ένα ακόμη στοιχείο. Σχεδόν 4 στις 10 (38,3%) επιχειρήσεις παρουσίασαν εξαιρετική μείωση του τζίρου η οποία ξεπερνάει το 40%. Επίσης, 1 στις 4 επιχειρήσεις (23,1%) προσδιόρισαν την υποχώρηση του τζίρου μεταξύ 31% και 40%.
Σωρευτικά, σχεδόν 9 στις 10 επιχειρήσεις παρατήρησαν συρρίκνωση του τζίρου μεγαλύτερης του 20% κατά τη χειμερινή περίοδο. Το ακόμη πιο ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι 9 στις 10 επιχειρήσεις (89,4%) χαρακτήρισαν τους καταναλωτές πιο συγκρατημένους στις αγορές τους λόγω πανδημίας.. Σε παρόμοια επίπεδα είχαν κυμανθεί οι απαντήσεις και κατά τις θερινές εκπτώσεις (85%).
της Κασσάνδρας Ιωάννου