THEPOWERGAME
Στα 10 λεπτά του ευρώ είναι σταθερά πλέον η διαφορά μεταξύ του diesel και της αμόλυβδης βενζίνης. Το πετρέλαιο κίνησης βρίσκεται στα 2,137 ευρώ/ λίτρο όταν η αμόλυβδη είναι στα 2,036 ευρώ/ λίτρο. Το «τρελό» ράλι του πετρελαίου συνεχίζεται, καθώς μέσα σε 17 ημέρες έχει αυξηθεί κατά 17% και ένα νέο ντόμινο ανατιμήσεων είναι προ των πυλών.
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Οικονομικών, εξετάζεται σοβαρά η επαναφορά της επιδότησης στην αντλία για το diesel κίνησης, ενώ δεν αποκλείεται η νέα επιδότηση να ξεπερνά τα 15 λεπτά το λίτρο. Παρόλα αυτά, ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κρατάει μικρό καλάθι προς το παρόν όσον αφορά στο diesel.
Κι αυτό γιατί, όπως αποκαλύπτει η στήλη Game Over, ο σχεδιασμός των επιδοτήσεων και εν γένει επιβαρύνσεων του προϋπολογισμού και για το 2022 και για το 2023, έγινε με βάση το σενάριο της τιμής του φυσικού αερίου στα 200 ευρώ. Ωστόσο, χθες, το φυσικό αέριο «βούτηξε» στα 130 ευρώ, δηλαδή περί τα 100 ευρώ χαμηλότερα από τους υπολογισμούς.
Αυτό σημαίνει πως, αν συνεχιστεί η πτώση, στο υπουργείο Οικονομικών θα έχουν περίσσευμα πόρων από τις εξελίξεις στο φυσικό αέριο. Κι αφού το μπρεντ έχει «κολλήσει» στα 92 δολάρια και η τιμή του diesel στο Med Platts προκαλεί «πυρετό» και διατηρεί το πετρέλαιο κίνησης πάνω από τα 2,13 ευρώ, μάλλον είναι αναπόφευκτη η επαναφορά της οριζόντιας επιδότησης από το Νοέμβριο, ενδεχομένως και μεγαλύτερη από τα 0,15 ευρώ ανά λίτρο…
Ωστόσο, από το υπουργείο Οικονομικών ξεκόβουν τη συζήτηση για νέα μέτρα στήριξης πριν φύγει ο χρόνος, ακόμα κι αν οι δείκτες επιβεβαιώσουν ότι το ΑΕΠ θα τρέξει με 6% και όχι με 5,3%. «Το ζήτημα είναι να βλέπουμε και παραπάνω έσοδα», λένε χαρακτηριστικά και είναι προφανές ότι μπαίνοντας στην τελική ευθεία για την επενδυτική βαθμίδα, δεν θέλουμε με σπασμωδικές κινήσεις να… ταράξουμε τις αγορές, οι οποίες έχουν «ψηθεί» για χαμηλότερο έλλειμμα στο φετινό προϋπολογισμό…