Γ.Δ.
1603.96 -0,88%
ACAG
-1,79%
6.05
AEM
-0,99%
4.5
AKTR
-2,02%
5.34
BOCHGR
+1,12%
5.4
CENER
-1,89%
9.32
CNLCAP
-2,07%
7.1
DIMAND
+0,61%
8.29
EVR
-2,01%
1.71
NOVAL
0,00%
2.54
OPTIMA
0,00%
14.04
TITC
-1,92%
40.85
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+1,78%
2.29
ΑΒΕ
-2,10%
0.42
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.815
ΑΚΡΙΤ
+4,00%
0.78
ΑΛΜΥ
-0,58%
4.285
ΑΛΦΑ
-2,33%
1.846
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.52
ΑΡΑΙΓ
-2,63%
11.1
ΑΣΚΟ
-0,93%
3.19
ΑΣΤΑΚ
+0,55%
7.32
ΑΤΕΚ
-3,97%
1.45
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
0,00%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,67%
2.36
ΒΙΟ
-1,20%
5.76
ΒΙΟΚΑ
-4,16%
1.845
ΒΙΟΣΚ
-1,29%
1.53
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-0,81%
2.46
ΓΕΒΚΑ
-3,18%
1.52
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,95%
18.72
ΔΑΑ
+8,01%
8.978
ΔΑΙΟΣ
+4,09%
3.56
ΔΕΗ
-2,85%
12.95
ΔΟΜΙΚ
-1,42%
2.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,53%
0.378
ΕΒΡΟΦ
-1,28%
1.93
ΕΕΕ
+2,30%
40.1
ΕΚΤΕΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΒΕ
-0,91%
5.45
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
-0,68%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.265
ΕΛΠΕ
-2,24%
7.86
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.42
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.854
ΕΛΧΑ
-1,85%
2.125
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.115
ΕΤΕ
-2,94%
8.394
ΕΥΑΠΣ
-0,87%
3.42
ΕΥΔΑΠ
-1,16%
5.99
ΕΥΡΩΒ
-0,76%
2.465
ΕΧΑΕ
-0,10%
4.945
ΙΑΤΡ
-1,46%
2.02
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
-2,55%
1.72
ΙΝΛΙΦ
-2,27%
4.74
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.062
ΙΝΤΕΚ
-0,68%
5.86
ΙΝΤΕΤ
-2,23%
1.095
ΙΝΤΚΑ
-3,10%
3.13
ΚΑΡΕΛ
-1,84%
320
ΚΕΚΡ
-2,35%
1.245
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-1,09%
0.454
ΚΟΥΑΛ
-1,53%
1.29
ΚΟΥΕΣ
-1,27%
6.22
ΚΡΙ
-1,52%
16.25
ΚΤΗΛΑ
-3,03%
1.92
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
-1,97%
0.796
ΛΑΜΔΑ
-2,72%
6.8
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
-2,73%
1.07
ΛΕΒΚ
+2,61%
0.236
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,88%
3.37
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-1,33%
2.22
ΜΕΡΚΟ
-1,52%
39
ΜΙΓ
-0,87%
2.84
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
-0,98%
22.18
ΜΟΝΤΑ
+1,59%
3.84
ΜΟΤΟ
-1,06%
2.795
ΜΟΥΖΚ
-1,59%
0.62
ΜΠΕΛΑ
-1,36%
27.56
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-1,65%
2.38
ΜΠΤΚ
-8,94%
0.56
ΜΥΤΙΛ
-0,92%
36.62
ΝΑΚΑΣ
+0,64%
3.16
ΝΑΥΠ
-2,17%
0.81
ΞΥΛΚ
+0,76%
0.264
ΞΥΛΠ
-4,04%
0.38
ΟΛΘ
+1,40%
28.9
ΟΛΠ
-1,49%
33.15
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,52%
16.88
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
-1,20%
14.82
ΟΤΟΕΛ
+0,36%
11.1
ΠΑΙΡ
-3,48%
0.97
ΠΑΠ
-1,53%
2.57
ΠΕΙΡ
-1,48%
4.737
ΠΕΡΦ
-1,85%
5.3
ΠΕΤΡΟ
-1,75%
7.86
ΠΛΑΘ
-1,85%
3.975
ΠΛΑΚΡ
+0,66%
15.3
ΠΡΔ
-2,29%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,78%
1.27
ΠΡΟΝΤΕΑ
+5,13%
6.15
ΠΡΟΦ
-2,28%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
-2,28%
1.715
ΣΑΡ
-1,11%
12.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,26%
0.346
ΣΙΔΜΑ
+1,60%
1.59
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,81%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
+1,54%
1.32
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,84%
1.648
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
-1,30%
7.6
ΦΡΙΓΟ
+7,56%
0.256
ΦΡΛΚ
-1,99%
4.195
ΧΑΙΔΕ
-7,50%
0.74

Πρόκριμα για το Ηράκλειο η μεγάλη προσφορά Grimaldi στην Ηγουμενίτσα

Η κατά κράτος επικράτηση του ιταλικού ομίλου Grimaldi, με προσφορά που ξεπέρασε τα 84 εκατ. ευρώ, στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 67% του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ) αποτελεί για πολλούς πρόκριμα για αντίστοιχη επιθετική κίνηση των Ιταλών στον διαγωνισμό για την παραχώρηση του λιμανιού του Ηρακλείου Κρήτης. Ταυτόχρονα ο όμιλος Grimaldi, μέσω της Ηγουμενίτσας, μπαίνει σφήνα στα σχέδια του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) ο οποίος επίσης κατέθεσε προσφορά για το λιμάνι Ηγουμενίτσας που υπολειπόταν σημαντικά (κοντά στα 30 εκατομμύρια…) έναντι των Ιταλών. Η διοίκηση του ΟΛΘ ελπίζει πλέον σε επικράτηση στον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για το λιμάνι του Βόλου, διαδικασία που ξεκίνησε προ ημερών.

Για τον Οργανισμό Λιμένος Βόλου (ΟΛΒ) ενδιαφέρονται, πάντως, και αμερικανικά συμφέροντα, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται η στρατηγική του ομίλου Σαββίδη που ελέγχει τον ΟΛΘ. Ο τελευταίος βλέπει την Ηγουμενίτσα να αποκτά έναν ισχυρό διαχειριστή, τον όμιλο Grimaldi, ο οποίος ελέγχει σήμερα περίπου 15 λιμάνια σε ολόκληρη την Ευρώπη και επενδύει στρατηγικά στην Ελλάδα όπου ήδη έχει σημαντική παρουσία και μέσω των Μινωϊκών Γραμμών.

Στην αγορά μεταφορών, υποστηρίζουν πως οι Ιταλοί θα επενδύσουν στην ενίσχυση του ρόλου της Ηγουμενίτσας ως δυτικής πύλης της χώρας, με αξιοποίηση της Εγνατίας Οδού που σύντομα θα ανήκει επίσης σε ιδιώτη διαχειριστή (όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και Egis Projects). Στην περίπτωση που υπάρξει αντίστοιχα σοβαρός διαχειριστής και στο λιμάνι του Βόλου, τότε η Θεσσαλονίκη θα βρεθεί σε δύσκολη θέση λένε τα ίδια στελέχη.

Μετά τον διαγωνισμό για την Ηγουμενίτσα και την αρκετά υψηλή προσφορά του ομίλου Γκριμάλντι, ο οποίος ήδη χρησιμοποιεί το λιμάνι για την ακτοπλοϊκή σύνδεση με Ιταλία, όλοι περιμένουν πως θα κινηθεί για τη διεκδίκηση του Οργανισμού Λιμένος Ηρακλείου. Η υποβολή δεσμευτικών προσφορών στο συγκεκριμένο διαγωνισμό, που συμμετέχουν ηχηρά επιχειρηματικά ονόματα, έχει προγραμματιστεί για το πρώτο τρίμηνο του 2023.

Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού, έχουν προκριθεί η Olete Limited, η κοινοπραξία Grimaldi Euromed S.p.A. – Μινωικές Γραμμές Ανώνυμη Ναυτιλιακή Εταιρεία, η κοινοπραξία Portek International Private Limited – GPH Cruise Port Finance LTD, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Α.Ε. – Attica Grοup, η κοινοπραξία ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ Α.Ε. – Aviareps Ελλάς Α.Ε., η κοινοπραξία ΣΕΚΑΒΙΝ Α.Ε. – Goldenstep Shipping Limited, ο OΛΘ και η κοινοπραξία ΤΕΚΑΛ Α.Ε. – JCC S.A.L.

Πριν από λίγες ημέρες, κατατέθηκαν και δύο δεσμευτικές οικονομικές προσφορές για το 67% του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης για τον οποίο υπάρχει ισχυρό αμερικανικό ενδιαφέρον. Δεσμευτικές προσφορές υπέβαλλαν η κοινοπραξία INTERNATIONAL PORT INVESTMENTS ALEXANDROUPOLIS, η οποία απαρτίζεται από τις εταιρείες BLACK SUMMIT FINANCIAL GROUP – EUROPORTS-EFA GROUP και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ καθώς και η LIBERTY PORT HOLDINGS ΜΟΝΟΠΡΟΣΩΠΗ Α.Ε. (που ελέγχεται από την αμερικανική επενδυτική εταιρεία QUINTANA INFRASTRUCTURE & DEVELOPMENT).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!