Γ.Δ.
1404.16 +0,18%
ACAG
-0,56%
5.32
BOCHGR
+2,06%
4.45
CENER
+0,71%
8.46
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+1,10%
8.29
NOVAL
-1,30%
2.28
OPTIMA
+1,26%
12.88
TITC
+0,40%
37.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,43%
1.376
ΑΒΕ
-1,09%
0.455
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.335
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
-0,14%
3.655
ΑΛΦΑ
+0,03%
1.531
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+1,30%
9.705
ΑΣΚΟ
+1,98%
2.58
ΑΣΤΑΚ
+2,03%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-1,30%
0.606
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+1,16%
5.25
ΒΙΟΚΑ
+1,14%
1.775
ΒΙΟΣΚ
-0,37%
1.36
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,56%
18.18
ΔΑΑ
+0,23%
8.008
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,34%
11.69
ΔΟΜΙΚ
-0,56%
2.685
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
-0,12%
33.7
ΕΚΤΕΡ
+3,73%
1.5
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
0,00%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+3,19%
1.684
ΕΛΠΕ
+2,10%
6.815
ΕΛΣΤΡ
-2,44%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+1,89%
1.834
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,77%
1.11
ΕΤΕ
-1,21%
6.84
ΕΥΑΠΣ
-0,64%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.72
ΕΥΡΩΒ
+0,29%
2.042
ΕΧΑΕ
+1,28%
4.355
ΙΑΤΡ
-2,92%
1.495
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.3065
ΙΛΥΔΑ
+3,45%
1.8
ΙΝΚΑΤ
+0,63%
4.78
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+5,06%
0.935
ΙΝΤΕΚ
+0,35%
5.69
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+4,91%
2.78
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,71%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,93%
0.422
ΚΟΥΑΛ
+5,29%
1.074
ΚΟΥΕΣ
+1,27%
5.59
ΚΡΙ
-1,05%
14.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+1,95%
0.942
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-0,83%
7.21
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-1,83%
0.805
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
+0,83%
3.65
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,20%
19.43
ΜΟΝΤΑ
-1,33%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
24.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-1,26%
31.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-3,61%
0.8
ΞΥΛΚ
0,00%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+2,35%
30.55
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-0,32%
15.75
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.789
ΟΤΕ
-1,12%
15.04
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.1
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-1,68%
2.34
ΠΕΙΡ
-0,03%
3.588
ΠΕΡΦ
+0,74%
5.42
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-1,01%
3.92
ΠΛΑΚΡ
-2,88%
13.5
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,34%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
+0,56%
10.78
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,31%
0.326
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-1,93%
0.508
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
+1,41%
1.44
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.624
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+2,39%
3.635
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Σούπερ Μάρκετ: Το καλοκαίρι ανέτρεψε την αρνητική εικόνα

Μπορεί η NielsenIQ να μην το αναφέρει, καθώς αυτό που «μετράει» είναι οι πωλήσεις στο λιανεμπόριο και όχι ποιοι είναι οι αγοραστές, όμως η αντιστροφή που πραγματοποιήθηκε τους καλοκαιρινούς μήνες και κυρίως στους τουριστικούς προορισμούς «φωνάζει», ότι η ώθηση προήλθε κυρίως από τη σημαντική αύξηση των τουριστών. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία της NielsenIQ, o συνολικός τζίρος της αγοράς για την Ηπειρωτική Ελλάδα, την Κρήτη, αλλά και τα νησιά, αυξήθηκε κατά +11,0% κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών μηνών, μια τάση, η οποία είναι πολύ πιο υψηλή σε σχέση με αυτή που σημειώθηκε στην αγορά τους 5 πρώτους μήνες του έτους (-0,2%).

Σύμφωνα με την NielsenIQ είναι σημαντικό να τονιστεί το γεγονός, ότι ο μοχλός ανάπτυξης της αγοράς κατά τους πρώτους 5 μήνες του 2022 ήταν καθαρά πληθωριστικός, ενώ τους καλοκαιρινούς μήνες καταγράφηκε και αύξηση της ζήτησης. Όπως είναι αναμενόμενο, οι περιοχές που παρουσίασαν τα μεγαλύτερα ποσοστά αύξησης στις πωλήσεις τους είναι αυτές που προσελκύουν περισσότερους τουρίστες, όπως η Κρήτη (+16%), τα νησιά (+15,8%) και η Πελοπόννησος (+12%).

Σε επίπεδα καναλιών, τα Cash & Carry συνεχίζουν να αναπτύσσονται  σημαντικά το 2022, σε όλες τις χρονικές περιόδους, περισσότερο από το κανάλι των super markets, καθώς οι όποιοι περιορισμοί υπήρχαν στο κανάλι του HORECA τους πρώτους μήνες του 2021 έπαψαν να υφίστανται την τρέχουσα χρονιά.

Τέλος όσον αφορά σε κάποιες από τις πιο σημαντικές εποχιακές  προϊόντικές κατηγορίες, όπως είναι η μπύρα, το παγωτό, τα αναψυκτικά κτλ, αυτές παρουσίασαν σημαντικά υψηλότερες αυξητικές τάσεις στις λεγόμενες τουριστικές περιοχές, σε σχέση με τη συνολική αγορά. Όλες οι εποχικές προϊόντικές κατηγορίες κινήθηκαν με διψήφια άνοδο, σε αξία, στις τουριστικές περιοχές ενώ στο σύνολο της χώρα διψήφια αύξηση παρουσίασαν τα αναψυκτικά (11,2%) και τα παγωτά (11,5%).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!