Γ.Δ.
1473.98 -0,42%
ACAG
-0,68%
5.85
CENER
-0,93%
9.58
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,33%
9
NOVAL
0,00%
2.77
OPTIMA
-0,98%
12.08
TITC
+1,14%
31.1
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.434
ΑΒΕ
-0,42%
0.474
ΑΔΜΗΕ
-1,32%
2.24
ΑΚΡΙΤ
+2,12%
0.965
ΑΛΜΥ
-0,97%
3.05
ΑΛΦΑ
-1,54%
1.698
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.6
ΑΡΑΙΓ
-0,51%
11.64
ΑΣΚΟ
+0,35%
2.85
ΑΣΤΑΚ
+7,80%
7.46
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-3,46%
8.94
ΑΤΤΙΚΑ
+2,76%
2.61
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,50%
5.94
ΒΙΟΚΑ
-1,69%
2.33
ΒΙΟΣΚ
-1,76%
1.395
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,61%
1.64
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,56%
17.84
ΔΑΑ
-0,35%
7.892
ΔΑΙΟΣ
+7,19%
3.28
ΔΕΗ
-1,62%
11.51
ΔΟΜΙΚ
-1,67%
3.83
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-0,62%
1.6
ΕΕΕ
-0,30%
33
ΕΚΤΕΡ
+3,26%
2.22
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-1,31%
2.26
ΕΛΛ
0,00%
13.9
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,93%
7.49
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-1,70%
1.73
ΕΛΧΑ
-1,17%
1.86
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
-6,25%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,38%
1.305
ΕΤΕ
-0,73%
8.388
ΕΥΑΠΣ
-1,49%
3.31
ΕΥΔΑΠ
-0,52%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-1,53%
2.195
ΕΧΑΕ
-0,94%
4.735
ΙΑΤΡ
+1,16%
1.745
ΙΚΤΙΝ
+0,24%
0.415
ΙΛΥΔΑ
-2,19%
1.79
ΙΝΚΑΤ
-0,60%
4.97
ΙΝΛΙΦ
-1,16%
5.1
ΙΝΛΟΤ
-0,80%
1.24
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
+0,89%
3.42
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.455
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,00%
1.485
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.491
ΚΟΥΑΛ
-0,50%
1.19
ΚΟΥΕΣ
+1,67%
5.49
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,43%
11.45
ΚΤΗΛΑ
-3,53%
1.64
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.19
ΛΑΒΙ
0,00%
0.9
ΛΑΜΔΑ
-0,67%
7.37
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
-9,41%
0.77
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,74%
2.7
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,63%
3.63
ΜΙΝ
-2,48%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,42%
23.6
ΜΟΝΤΑ
+0,54%
3.72
ΜΟΤΟ
+0,35%
2.84
ΜΟΥΖΚ
-2,22%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,81%
24.92
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
-0,51%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,16%
36.46
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.936
ΞΥΛΚ
-0,71%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.41
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
-0,54%
27.4
ΟΛΥΜΠ
-1,16%
2.56
ΟΠΑΠ
-0,81%
15.9
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.899
ΟΤΕ
-1,17%
14.37
ΟΤΟΕΛ
-0,51%
11.74
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,25%
3.871
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.82
ΠΛΑΘ
-1,04%
4.27
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
-3,50%
6.9
ΠΡΟΦ
-0,96%
5.15
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
2.06
ΣΑΡ
-1,26%
11
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,59%
1.7
ΣΠΕΙΣ
+1,46%
6.94
ΣΠΙ
+0,59%
0.684
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.24
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.626
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,86%
4.035
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Σιδηροδρομικό δίκτυο: Σε τροχιά ανάταξης μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης

Στις αρχές του 2023 δρομολογεί ο ΟΣΕ την προκήρυξη τον πρώτου ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Πρόκειται για τα projects στο δίκτυο Στρυμόνας- Αλεξανδρούπολη και Πλατύ- Φλώρινα, αρχικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το 50% αφορά παρεμβάσεις ανάταξης και το 50% συντήρηση του δικτύου, με στόχο τη συμβασιοποίησή του έως τα τέλη του 2023, ώστε ο ανάδοχος να μπορεί να αναλάβει μέσα στο 2024.

Σε επόμενη φάση, θα προκηρυχθούν άλλες δύο Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στα τμήματα Πειραιάς -Θεσσαλονίκη -Ειδομένη -Προμαχώνας και Αεροδρόμιο Αθήνας- Κόρινθος -Κιάτο- Αίγιο. Ο συνολικός προϋπολογισμός των τριών ΣΔΙΤ ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 130 εκατ. θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα υπόλοιπα από τα κρατικά ταμεία σε βάθος δεκαετίας.

Παράλληλα, δεδομένου ότι, το εγχώριο δίκτυο χρειάζεται άμεσα παρεμβάσεις, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι βραδυπορίες και να αυξηθεί η χωρητικότητα, επίκειται χρηματοδότηση 20 εκατ. ευρώ για την άμεση συντήρηση του δικτύου, τα οποία προστίθενται στα 20 εκατ. ευρώ που έλαβε ο Οργανισμός τον Απρίλιο από κρατικές ενισχύσεις.

Τα εν λόγω ΣΔΙΤ χωρίζονται σε 3 τμήματα. Πρόκειται για το κομμάτι στη Βόρεια Ελλάδα, το Δίκτυο Αθήνα – Αίγιο και το κύριο δίκτυο Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Βόρεια σύνορα.

Το σημερινό δίκτυο ανέρχεται σε σχεδόν 2.716 χλμ. (ενεργό δίκτυο και ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας), εκ των οποίων το 74% αφορά γραμμή κανονικού εύρους (1435 mm).

Το σιδηροδρομικό δίκτυο γεωγραφικά είναι διαχωρισμένο σε τρεις περιφέρειες: Αθηνών, Πελοποννήσου και Μακεδονίας Θράκης.

Η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο του ΟΣΕ ξεκίνησε με το τμήμα Θεσσαλονίκη- Ειδομένη τον Μάιο του 1999. Έως τα τέλη του 2021, ηλεκτροδοτούνταν τα τμήματα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη- Ειδομένη, καθώς και τμήματα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Αεροδρόμιο – ΣΚΑ – Κιάτο και Πειραιάς – Αθήνα).

Σπ. Πατέρας: Το τρίπτυχο μετάβασης στη σιδηροδρομική εποχή   

«Ο σιδηρόδρομος αποτελεί εκ των πραγμάτων το πλέον προβεβλημένο και ανερχόμενο μέσο στο διεθνές μεταφορικό περιβάλλον για λόγους που σχετίζονται με την άνεση στη μετακίνηση, το χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα και το χαμηλό κόστος για το χρήστη. Στην Ελλάδα η μετάβαση στην σιδηροδρομική εποχή περνάει μέσα από ένα κρίσιμο τρίπτυχο: ενίσχυση πόρων, εκσυγχρονισμός- ψηφιοποίηση υπηρεσιών και αναβάθμιση δικτύου. Στην εποχή των ψηφιακών πολυεργαλείων και της πράσινης μετάβασης ο ΟΣΕ προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τις δομές του και την υποδομή του και να καταστήσει την σιδηροδρομική μετακίνηση μια ελκυστική και αξιόπιστη εμπειρία για τον επιβάτη, καθώς και μια δυναμική εναλλακτική για τις εμπορευματικές επιχειρήσεις συνδέοντας logistic hubs με λιμάνια, αεροδρόμια και συνοριακούς σταθμούς» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας. Και πρόσθεσε «το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με την συμβολή του στην μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΣΕ σε ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους για τη συντήρηση του ενεργού δικτύου τα τελευταία δέκα και πλέον χρόνια, δίνει τη δυνατότητα να υλοποιηθούν έργα και δράσεις που θα φέρουν το τρένο στην Ελλάδα στη πρώτη θέση των μεταφορικών επιλογών του πολίτη και της επιχείρησης ήδη από τη περίοδο 2023-2024. Ο σιδηρόδρομος εκσυγχρονίζεται, οι μεταφορές γυρίζουν σελίδα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!