Γ.Δ.
1382.63 +1,16%
ACAG
0,00%
5.38
BOCHGR
+1,14%
4.45
CENER
+1,60%
8.28
CNLCAP
0,00%
7.3
DIMAND
+2,24%
8.69
NOVAL
-0,22%
2.265
OPTIMA
+0,96%
12.68
TITC
+3,96%
35.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,75%
1.35
ΑΒΕ
+2,00%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.325
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.695
ΑΛΜΥ
+2,92%
3.695
ΑΛΦΑ
+0,59%
1.546
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,68%
9.38
ΑΣΚΟ
0,00%
2.54
ΑΣΤΑΚ
+0,28%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,69%
8.76
ΑΤΤ
-29,95%
0.746
ΑΤΤΙΚΑ
+1,47%
2.07
ΒΙΟ
+1,72%
5.04
ΒΙΟΚΑ
+0,88%
1.715
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,94%
2.1
ΓΕΒΚΑ
+1,60%
1.27
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,23%
17.04
ΔΑΑ
+0,70%
7.78
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+1,57%
11.65
ΔΟΜΙΚ
+4,07%
2.81
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,44%
0.294
ΕΒΡΟΦ
+0,37%
1.37
ΕΕΕ
+1,41%
33.2
ΕΚΤΕΡ
+3,74%
1.442
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
0,00%
1.97
ΕΛΛ
+1,15%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,98%
1.654
ΕΛΠΕ
+1,51%
6.72
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+1,91%
1.916
ΕΛΧΑ
+1,70%
1.676
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+1,82%
1.12
ΕΤΕ
+1,13%
6.958
ΕΥΑΠΣ
+0,65%
3.12
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.73
ΕΥΡΩΒ
+0,91%
1.995
ΕΧΑΕ
+1,58%
4.18
ΙΑΤΡ
+3,95%
1.58
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.302
ΙΛΥΔΑ
+2,40%
1.705
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.7
ΙΝΛΙΦ
-0,47%
4.27
ΙΝΛΟΤ
+1,37%
0.886
ΙΝΤΕΚ
+0,19%
5.4
ΙΝΤΕΡΚΟ
-0,83%
2.4
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
+0,78%
2.57
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
342
ΚΕΚΡ
+0,91%
1.11
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,69%
1.445
ΚΟΡΔΕ
+1,23%
0.413
ΚΟΥΑΛ
+3,00%
1.03
ΚΟΥΕΣ
+1,11%
5.46
ΚΡΙ
+1,12%
13.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,67%
0.896
ΛΑΒΙ
+0,69%
0.725
ΛΑΜΔΑ
+1,01%
7.03
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-0,74%
2.67
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.7
ΜΕΝΤΙ
+1,48%
2.06
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
0,00%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,21%
19.24
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.53
ΜΟΤΟ
+0,82%
2.465
ΜΟΥΖΚ
-3,08%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+1,41%
24.44
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+1,56%
31.22
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,91%
0.87
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.4
ΟΛΠ
+1,52%
30.15
ΟΛΥΜΠ
+0,43%
2.32
ΟΠΑΠ
+1,01%
15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.797
ΟΤΕ
+1,30%
14.79
ΟΤΟΕΛ
+2,20%
10.24
ΠΑΙΡ
+3,11%
0.928
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
+1,90%
3.602
ΠΕΡΦ
+2,00%
5.1
ΠΕΤΡΟ
+1,55%
7.84
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.95
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
+0,83%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+1,41%
5.03
ΡΕΒΟΙΛ
+1,97%
1.555
ΣΑΡ
+1,93%
10.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.33
ΣΙΔΜΑ
+2,28%
1.57
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.62
ΣΠΙ
-1,56%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,10%
19.78
ΤΖΚΑ
0,00%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,63%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.228
ΦΡΛΚ
+1,16%
3.49
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Σιδηροδρομικό δίκτυο: Σε τροχιά ανάταξης μέσα από το Ταμείο Ανάκαμψης

Στις αρχές του 2023 δρομολογεί ο ΟΣΕ την προκήρυξη τον πρώτου ΣΔΙΤ για την ανάταξη του σιδηροδρομικού δικτύου. Πρόκειται για τα projects στο δίκτυο Στρυμόνας- Αλεξανδρούπολη και Πλατύ- Φλώρινα, αρχικού προϋπολογισμού 300 εκατ. ευρώ, με συγχρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Το 50% αφορά παρεμβάσεις ανάταξης και το 50% συντήρηση του δικτύου, με στόχο τη συμβασιοποίησή του έως τα τέλη του 2023, ώστε ο ανάδοχος να μπορεί να αναλάβει μέσα στο 2024.

Σε επόμενη φάση, θα προκηρυχθούν άλλες δύο Συμπράξεις Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), στα τμήματα Πειραιάς -Θεσσαλονίκη -Ειδομένη -Προμαχώνας και Αεροδρόμιο Αθήνας- Κόρινθος -Κιάτο- Αίγιο. Ο συνολικός προϋπολογισμός των τριών ΣΔΙΤ ανέρχεται σε 1,2 δισ. ευρώ, εκ των οποίων 130 εκατ. θα προέλθουν από το Ταμείο Ανάκαμψης και τα υπόλοιπα από τα κρατικά ταμεία σε βάθος δεκαετίας.

Παράλληλα, δεδομένου ότι, το εγχώριο δίκτυο χρειάζεται άμεσα παρεμβάσεις, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι βραδυπορίες και να αυξηθεί η χωρητικότητα, επίκειται χρηματοδότηση 20 εκατ. ευρώ για την άμεση συντήρηση του δικτύου, τα οποία προστίθενται στα 20 εκατ. ευρώ που έλαβε ο Οργανισμός τον Απρίλιο από κρατικές ενισχύσεις.

Τα εν λόγω ΣΔΙΤ χωρίζονται σε 3 τμήματα. Πρόκειται για το κομμάτι στη Βόρεια Ελλάδα, το Δίκτυο Αθήνα – Αίγιο και το κύριο δίκτυο Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – Βόρεια σύνορα.

Το σημερινό δίκτυο ανέρχεται σε σχεδόν 2.716 χλμ. (ενεργό δίκτυο και ενεργό δίκτυο σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας), εκ των οποίων το 74% αφορά γραμμή κανονικού εύρους (1435 mm).

Το σιδηροδρομικό δίκτυο γεωγραφικά είναι διαχωρισμένο σε τρεις περιφέρειες: Αθηνών, Πελοποννήσου και Μακεδονίας Θράκης.

Η ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο του ΟΣΕ ξεκίνησε με το τμήμα Θεσσαλονίκη- Ειδομένη τον Μάιο του 1999. Έως τα τέλη του 2021, ηλεκτροδοτούνταν τα τμήματα Αθήνα – Θεσσαλονίκη, Θεσσαλονίκη- Ειδομένη, καθώς και τμήματα του Προαστιακού Σιδηροδρόμου (Αεροδρόμιο – ΣΚΑ – Κιάτο και Πειραιάς – Αθήνα).

Σπ. Πατέρας: Το τρίπτυχο μετάβασης στη σιδηροδρομική εποχή   

«Ο σιδηρόδρομος αποτελεί εκ των πραγμάτων το πλέον προβεβλημένο και ανερχόμενο μέσο στο διεθνές μεταφορικό περιβάλλον για λόγους που σχετίζονται με την άνεση στη μετακίνηση, το χαμηλό ενεργειακό αποτύπωμα και το χαμηλό κόστος για το χρήστη. Στην Ελλάδα η μετάβαση στην σιδηροδρομική εποχή περνάει μέσα από ένα κρίσιμο τρίπτυχο: ενίσχυση πόρων, εκσυγχρονισμός- ψηφιοποίηση υπηρεσιών και αναβάθμιση δικτύου. Στην εποχή των ψηφιακών πολυεργαλείων και της πράσινης μετάβασης ο ΟΣΕ προσπαθεί να εκσυγχρονίσει τις δομές του και την υποδομή του και να καταστήσει την σιδηροδρομική μετακίνηση μια ελκυστική και αξιόπιστη εμπειρία για τον επιβάτη, καθώς και μια δυναμική εναλλακτική για τις εμπορευματικές επιχειρήσεις συνδέοντας logistic hubs με λιμάνια, αεροδρόμια και συνοριακούς σταθμούς» δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, Σπύρος Πατέρας. Και πρόσθεσε «το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών με την συμβολή του στην μεγαλύτερη ενίσχυση του ΟΣΕ σε ανθρώπινους και οικονομικούς πόρους για τη συντήρηση του ενεργού δικτύου τα τελευταία δέκα και πλέον χρόνια, δίνει τη δυνατότητα να υλοποιηθούν έργα και δράσεις που θα φέρουν το τρένο στην Ελλάδα στη πρώτη θέση των μεταφορικών επιλογών του πολίτη και της επιχείρησης ήδη από τη περίοδο 2023-2024. Ο σιδηρόδρομος εκσυγχρονίζεται, οι μεταφορές γυρίζουν σελίδα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!