Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

ΓΕΠΟΕΤ: Αντίθετη με το σ/ν για τα ΚΤΕΛ – Ενισχύεται το μονοπώλιό τους

Τη ριζική της αντίθεση με άρθρα του υπό διαβούλευση Σχεδίου Νόμου για την απελευθέρωση των υπεραστικών και αστικών γραμμών που φέρει ως τίτλο «Δημόσιες υπεραστικές και αστικές τακτικές οδικές μεταφορές επιβατών», εκφράζει η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ). Πρόκειται για παρεμβάσεις που ανανεώνουν το υφιστάμενο μονοπώλιο και ουσιαστικά αποκλείουν την είσοδο των τουριστικών λεωφορείων στο νέο εγχείρημα.

Μέσω του περί ου λόγος νομοσχεδίου επιχειρείται, κατ’ αρχήν και μεταξύ άλλων, ο σφετερισμός του έργου των τουριστικών λεωφορείων δεδομένου ότι παρέχεται σαφώς το δικαίωμα στον ανάδοχο να δημιουργήσει τακτικές γραμμές σε «.. προορισμούς με εργασιακό, εκπαιδευτικό, ιστορικό ή τουριστικό ενδιαφέρον» (άρθρο 2) σε σύγκρουση με το άρθρο 1 του Ν.711/77 που ορίζει ότι αυτό είναι έργο των τουριστικών λεωφορείων.

Παράλληλα στο άρθρο 17 του σχεδίου νόμου όπου αποτυπώνονται οι προϋποθέσεις συμμετοχής στο διαγωνισμό:

α) απαιτείται εμπειρία στις υπεραστικές μεταφορές οι οποίες είναι μονοπώλιο έως σήμερα και άρα καμία ιδιωτική εταιρία δεν διαθέτει,

β) απαιτείται ελάχιστος αριθμός υπεραστικών λεωφορείων κατά τη στιγμή της υποβολής της αίτησης που αυτή τη στιγμή μόνο τα ΚΤΕΛ διαθέτουν,

γ) το νομοσχέδιο απαιτεί σταθμούς λεωφορείων στις αφετηρίες και στον τερματισμό μη δίνοντας πρόσβαση στους υφιστάμενους σταθμούς σε όλους τους ενδιαφερόμενους, όταν αυτοί έχουν γίνει με απευθείας επιδοτήσεις του ελληνικού δημοσίου και με ποσοστό επί του αντιτίμου του εισιτηρίου που παρακρατείται για αυτό το σκοπό, άρα όλο το υφιστάμενο δίκτυο σταθμών περνάει στα ΚΤΕΛ και

δ) απαιτούνται συστήματα τηλεματικής, έκδοσης εισιτηρίων κλπ που αποτελούν ξεκάθαρη φωτογραφία των ΚΤΕΛ καθώς μόνο αυτά έχουν έτοιμο το σύστημα σε λειτουργία.

Ακολούθως το άρθρο 31, «Μεταβατικές Διατάξεις Μέρους Α’» όπου αναγράφεται η παράταση του υφιστάμενου καθεστώτος διενέργειας των υπεραστικών γραμμών από τα ΚΤΕΛ για τα επόμενα  «… δύο (2) έτη από την έναρξη ισχύος του παρόντος, με την επιφύλαξη έναρξης οποιασδήποτε διοικητικής ή δικαστικής διαδικασίας, οπότε και το χρονικό διάστημα παρατείνεται μέχρι το πέρας των εν λόγω διαδικασιών», εξυπηρετεί αποκλειστικά τα ΚΤΕΛ που συνεχίζουν απρόσκοπτα την δραστηριότητά τους. Όπως γίνεται εύκολα διακριτό ανοίγεται ένα τεράστιο παράθυρο της επ’ αόριστο παράτασης του έργου τους καθώς είναι δεδομένο ότι αν το σχέδιο νόμου ψηφιστεί ως έχει θα προσβληθεί δικαστικά ως προς την συνταγματικότητά του στα ελληνικά και κοινοτικά δικαστήρια. Άρα η παράταση θα είναι πολυετής και εις βάρος του επιβατικού κοινού και του Έλληνα φορολογούμενου.

Οι παροικούντες την Ιερουσαλήμ διαπιστώνουν ότι η δήθεν «απελευθέρωση» των δημόσιων υπεραστικών και αστικών τακτικών οδικών μεταφορών επιβατών, που μόνο απελευθέρωση δεν συνιστά, περιλαμβάνει πλήθος φωτογραφικών διατάξεων που σκοπό έχουν τη διαιώνιση με κάθε μέσο της διενέργειας των γραμμών από τα ΚΤΕΛ, ενώ παράλληλα παρέχεται η δυνατότητα διεύρυνσης του έργου τους.

Η μονομέρεια από πλευράς μέρους της κυβέρνησης για τη στήριξη ενός συγκεκριμένου κλάδου εις βάρος κάποιου άλλου προκαλεί έκπληξη στην επιχειρηματική κοινότητα αλλά και στα εκατοντάδες μέλη μας που διαθέτουν άνω των 10.000 τουριστικών λεωφορείων, δεδομένου ότι σε μια κοινωνία ίσων ευκαιριών και ελεύθερου ανταγωνισμού κάποιοι επιχειρούν την επιστροφή παλαιών μεθόδων που δεν προσιδιάζουν με τον όρο ισονομία.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!