Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Αναπτυξιακός Νόμος: Διαδικασίες εξπρές για την εκταμίευση ενισχύσεων

Ο νέος Αναπτυξιακός Νόμος (ν. 4887/2022) αποσκοπεί στην προώθηση της οικονομικής ανάκαμψης, μέσω της παροχής κινήτρων σε συγκεκριμένες επιχειρηματικές δραστηριότητες και τομείς. Ειδικότερα περιλαμβάνει 13 επιχειρηματικές δραστηριότητες -καθεστώτα ενίσχυσης ονομάζονται- οι οποίες διαθέτουν διασφαλισμένη χρηματοδότηση ύψους 150 εκατ. ευρώ ετησίως για κάθε μια από αυτές.

Έτσι συνολικά, κάθε χρόνο θα διατίθενται κατά το μέγιστο ενισχύσεις ύψους 1,95 δισ. ευρώ και για τα 13 νέα καθεστώτα, που πρακτικά δεν αφήνουν καμία επιχειρηματική δραστηριότητα/κλάδο επιχειρήσεων, εκτός του νέου Αναπτυξιακού Νόμου.

Τα επενδυτικά σχέδια που θα υπαχθούν στον νέο Αναπτυξιακό Νόμο θα πρέπει να έχουν ως επί το πλείστον, ολοκληρωμένο χαρακτήρα αρχικής επένδυσης, και να περιλαμβάνουν είτε δημιουργία νέας μονάδας, είτε επέκταση δυναμικότητας υφιστάμενης μονάδας, είτε διαφοροποίηση της παραγωγής μιας μονάδας σε προϊόντα ή υπηρεσίες που δεν έχουν παραχθεί ή παρασχεθεί ποτέ από αυτή, είτε θεμελιώδης αλλαγή του συνόλου της παραγωγικής διαδικασίας υφιστάμενης μονάδας.

Ο νέος νόμος εισάγει ρυθμίσεις που αποβλέπουν στην επιτάχυνση όλων των διαδικασιών αναφορικά με την αξιολόγηση, έγκριση, έλεγχο και πιστοποίηση των επενδυτικών σχεδίων για να διασφαλίσει την έγκαιρη και μέγιστη δυνατή απορρόφηση των ευρωπαϊκών κονδυλίων. Αφού υποβληθεί το επενδυτικό σχέδιο, οι αρμόδιες υπηρεσίες θα πρέπει να το έχουν αξιολογήσει το αργότερο εντός 45 ημερών. Συγκεκριμένα ο νόμος δίνει περιθώριο 30 ημερών στην άμεση αξιολόγηση και 45 ημερών στη συγκριτική αξιολόγηση.

Στις περιπτώσεις που δεν τηρηθεί το προβλεπόμενο όριο, ο έλεγχος αξιολόγησης θα ανατίθεται σε ορκωτό ελεγκτή, ο οποίος οφείλει, το αργότερο εντός 10 εργάσιμων ημερών από την ανάθεση, να ολοκληρώσει τη σχετική διαδικασία. Στην περίπτωση δε των επενδυτικών σχεδίων άνω των 700.000 ευρώ, η αξιολόγηση του επενδυτικού σχεδίου, γίνεται υποχρεωτική από ορκωτό ελεγκτή, με στόχο την ταχύτερη αξιολόγηση.

Στο στάδιο υλοποίησης των εγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων, προβλέπεται η δυνατότητα ανάθεσης του ελέγχου πιστοποίησης του σχεδίου της επένδυσης σε ορκωτό ελεγκτή. Το ίδιο ισχύει και για τον έλεγχο της πιστοποίησης μιας επένδυσης που μπορεί να γίνει από ορκωτό ελεγκτή, οποίος θα πιστοποιεί το πενήντα τοις εκατό (50%) ή το εξήντα πέντε τοις εκατό (65%) του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου του επενδυτικού σχεδίου ή της ολοκλήρωσης (100%) και έναρξης της παραγωγικής λειτουργίας της επένδυσης.

Βασικός στόχος της κυβέρνησης και του υπ. Ανάπτυξης, είναι το πολύ 60 ημέρες μετά το κλείσιμο μιας πρόκλησης υποβολής προτάσεων, να ολοκληρώνεται διαδικασία αξιολόγησης όλων των επενδυτικών σχεδίων. Έτσι ο συνολικός κύκλος από τη δημοσιοποίηση μιας πρόσκλησης μέχρι και την έγκριση των επενδυτικών προτάσεων που κατατέθηκαν στο πλαίσιο της πρόκλησης να μην ξεπερνά τους 5 με 6 μήνες μήνες, αντί 2 με 2,5 χρόνια που απαιτούνταν στον προγενέστερο Αναπτυξιακό Νόμο του 2016.

Προς την κατεύθυνση αυτή, θα συμβάλλει και ο αυτοματοποιημένος τρόπος υλοποίησης των προγραμμάτων κρατικών ενισχύσεων επενδυτικών σχεδίων μέσω του Αναπτυξιακού Νόμου. Η πρακτική αυτή είναι ήδη ως έναν βαθμό γεγονός στις ενισχύσεις επιχειρήσεων που δόθηκαν κατά την περίοδο της πανδημίας. Όλα έγιναν ψηφιακά. Το ίδιο θα συμβεί και τώρα, παρόλο που η υποβολή ενός επενδυτικού σχεδίου, δεν είναι το ίδιο με τη λήψη μιας ενίσχυσής βάσει της πτώσης του τζίρου που σημειώθηκε ένα ή δύο χρόνια πριν.

Ωστόσο η κυβέρνηση και η Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), έχει προχωρήσει στην αναβάθμιση του Πληροφοριακού Συστήματος Κρατικών Ενισχύσεων (ΠΣΚΕ) με στόχο την πλήρη ηλεκτρονικοποίηση/ ψηφιοποίηση της διαδικασίας. Αυτό, όπως υποστηρίζει η ηγεσία του Υπ. Ανάπτυξης, όχι μόνο θα αυξήσει την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα, αλλά θα επιφέρει μεγαλύτερο επίπεδο διαφάνειας και αμεροληψίας στη διαδικασία αξιολόγησης.

Ειδικότερα η διαδικασία υπαγωγής σε καθεστώς ενίσχυσης του ν. 4887/2022 διαμορφώνεται ως εξής:

  1. Υποβολή αίτησης. Η αίτηση και τα δικαιολογητικά υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Αναπτυξιακών Νόμων και ο φορέας ενημερώνεται άμεσα για την παραλαβή και καταχώρησή τους.
  2. Αξιολόγηση. Για την υπαγωγή σε καθεστώς ενίσχυσης, διενεργείται αξιολόγηση του επενδυτικού σχεδίου, η οποία περιλαμβάνει έλεγχο νομιμότητας, αξιολόγηση εύλογου κόστους και έλεγχο δεικτών βαθμολογίας.
  3. Έλεγχος. Αφού υπαχθεί σε καθεστώς ενίσχυσης, το επενδυτικό σχέδιο ελέγχεται σε όλη τη διάρκεια της υλοποίησής του, ώστε να διαπιστωθεί η συνδρομή των προϋποθέσεων και η τήρηση των υποχρεώσεων των μερών.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!