Γ.Δ.
1539.48 0,00%
ACAG
0,00%
6.01
BOCHGR
0,00%
5.08
CENER
0,00%
9.58
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
0,00%
8.19
EVR
0,00%
1.495
NOVAL
0,00%
2.3
OPTIMA
0,00%
12.94
TITC
0,00%
44.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
0,00%
1.884
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.74
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
0,00%
4.05
ΑΛΦΑ
0,00%
1.7675
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.66
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.26
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
0,00%
5.68
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.94
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.58
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.26
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.415
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.52
ΔΑΑ
0,00%
8.098
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
0,00%
12.81
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.93
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.368
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.795
ΕΕΕ
0,00%
33.24
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
5.2
ΕΛΙΝ
0,00%
2.21
ΕΛΛ
0,00%
14.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.235
ΕΛΠΕ
0,00%
7.55
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.12
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
2.09
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.19
ΕΤΕ
0,00%
8.474
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.4
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.94
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.476
ΕΧΑΕ
0,00%
4.725
ΙΑΤΡ
0,00%
1.635
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.35
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.75
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.61
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.07
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.155
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.22
ΚΑΡΕΛ
0,00%
330
ΚΕΚΡ
0,00%
1.33
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.448
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.382
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.16
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.81
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
0,00%
0.793
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
0,00%
0.25
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.07
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
0,00%
3.76
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
0,00%
2.835
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.5
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.74
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.84
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.3
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.778
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
0,00%
28.5
ΟΛΠ
0,00%
30.1
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.55
ΟΠΑΠ
0,00%
15.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.782
ΟΤΕ
0,00%
14.95
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.2
ΠΑΙΡ
0,00%
1.04
ΠΑΠ
0,00%
2.49
ΠΕΙΡ
0,00%
4.365
ΠΕΡΦ
0,00%
5.43
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.46
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.224
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.3
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.675
ΣΑΡ
0,00%
10.92
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.56
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.88
ΣΠΙ
0,00%
0.598
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.04
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.642
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
0,00%
3.975
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Η ατζέντα των παροχών στο κυβερνητικό τραπέζι

Χαρακτηριστική είναι η δήλωση στο MEGA του υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα ότι η αύξηση των συντάξεων το 2023 θα είναι πολύ μεγαλύτερη από τις αρχικές εκτιμήσεις, καθώς οι πληθωριστικές πιέσεις είναι ισχυρότερες όπως και οι επιπτώσεις στα εισοδήματα. Οι αρχικοί σχεδιασμοί προέβλεπαν αυξήσεις της τάξης του 4,5% από το νέο έτος για τους συνταξιούχους που δεν έχουν προσωπική διαφορά ή έχουν αρνητική προσωπική διαφορά.

Με τον νόμο Βρούτση το ύψος της αύξησης προκύπτει από το άθροισμα των δύο ποσοστών: του ρυθμού μεταβολής του ΑΕΠ και του δείκτη τιμών καταναλωτή διαιρούμενου διά του δύο.

Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι αν το ΑΕΠ αυξηθεί το 2022 κατά 3,1% και ο πληθωρισμός κατά 5,6%, που είναι οι αντίστοιχες προβλέψεις στο Πρόγραμμα Σταθερότητας, τότε η αύξηση στις συντάξεις θα φτάσει κοντά στο 4,5%. Επειδή όμως η κούρσα του πληθωρισμού συνεχίζεται χτυπώντας ταχύτητες 11,6% για τον μήνα Ιούλιο μετά τις εκρηκτικές ανατιμήσεις σε τρόφιμα, στέγαση και ενεργειακά προϊόντα, η κυβέρνηση εκ των πραγμάτων θα πρέπει να προχωρήσει σε μεγαλύτερη αύξηση των συντάξεων. Ήδη ο μέσος πληθωρισμός είναι αρκετά υψηλότερος από την πρόβλεψη για 5,6%, εξέλιξη που προοιωνίζεται την αναθεώρησή του.

Στο οικονομικό επιτελείο εργάζονται ήδη πάνω σε αυτό το θέμα κοστολογώντας το βάρος της πρόσθετης επιβάρυνσης για τα Ταμεία, ενώ παράλληλα τρέχουν και άλλες ασκήσεις για παροχές στη βάση των αντοχών του προϋπολογισμού και της δέσμευσης για πλεονάσματα 1,1% του ΑΕΠ το 2023.

Αναγνωρίζουν ότι η κατάσταση με την ενεργειακή κρίση δεν σηκώνει υπερβολές, ενώ υπάρχουν ήδη οι συστάσεις από τους θεσμούς για σφικτή δημοσιονομική πολιτική. Συνεπώς παρεμβάσεις που επηρεάζουν δυσμενώς το ισοζύγιο του προϋπολογισμού θα υλοποιούνται στη βάση του ελεύθερου ταμειακού χώρου και των πόρων που θα τις χρηματοδοτήσουν. Διαφορετικά θα υπάρξει δυσκολία για το πράσινο φως από τις Βρυξέλλες.

Πάντως στο προσχέδιο του νέου προϋπολογισμού, που θα κατατεθεί στη Βουλή την πρώτη εβδομάδα του Οκτωβρίου, θα περιλαμβάνονται όλες οι παρεμβάσεις για το 2022 και το 2023, όπως κατάργηση εισφοράς αλληλεγγύης για δημοσίους υπαλλήλους και συνταξιούχους αλλά και μέτρα που θα ανακοινωθούν πριν από τα Χριστούγεννα.

Για το 2023 εξετάζονται άλλες τρεις κινήσεις με σκοπό να ενσωματωθούν στο πακέτο της ΔΕΘ:

– Επιχειρήσεις: Μείωση του συντελεστή φορολόγησης των εταιρικών κερδών από το 22% στο 20% από την επόμενη χρήση. Σημειώνεται ότι τα φετινά κέρδη των επιχειρήσεων θα φορολογηθούν με συντελεστή 22% από 24%.

– Τέλος επιτηδεύματος: Μείωση κατά 50% του τέλους επιτηδεύματος με κόστος των 200 εκατ. ευρώ για τα κρατικά ταμεία να θεωρείται διαχειρίσιμο.

– ΦΠΑ: Μείωση συντελεστών ΦΠΑ στο 11% και 22%, από 13% και 24% σήμερα, με διατήρηση του υπερμειωμένου συντελεστή στο 6%. Το μέτρο έχει μεγάλο δημοσιονομικό κόστος και για τον λόγο αυτό έχει μπει στο ζύγι, καθώς υπάρχουν εισηγήσεις να βγει από το καλάθι της ΔΕΘ ή να ανακοινωθεί, αλλά να τρέξει από το 2024.

– Επίδομα θέρμανσης: Αύξηση του επιδόματος θέρμανσης και της βεντάλιας των δικαιούχων. Συνολικά το επίδομα θέρμανσης έλαβαν φέτος 827.575 δικαιούχοι, στους οποίους καταβλήθηκαν 166 εκατ. ευρώ περίπου με τη μέση επιδότηση να ανέρχεται στα 200 ευρώ. Στον σχεδιασμό είναι να αναθεωρηθούν τα εισοδηματικά κριτήρια και να αυξηθεί τόσο το κατώτερο όσο και το ανώτερο ποσό της επιδότησης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!