THEPOWERGAME
Ενδιαφέροντα στοιχεία για την σχέση του Έλληνα με τον καφέ ανέδειξε η πανελλαδική έρευνα που πραγματοποίησε πρόσφατα το εργαστήριο Agora του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Ένα από τα πλέον ενδιαφέροντα στοιχεία είναι ότι οι περισσότεροι (31%) συνεχίζουν να επιλέγουν, όταν πίνουν έξω τα μεμονωμένα καφέ ενώ στην δεύτερη θέση έρχονται οι ελληνικές αλυσίδες (19%) και ακολουθούν οι διεθνείς αλυσίδες καφέ (17%). Εντύπωση προκαλεί ότι μόλις ένα ποσοστό της τάξης του 6% δηλώνει ότι δεν ενδιαφέρεται για το σημείο αρκεί να προσφέρει καλό προϊόν.
Σε ότι αφορά τα χρήματα που δαπανούν σε καθημερινή βάση (σ.σ. η έρευνα πραγματοποιήθηκε τον Μάρτιο του 2022, περίοδο που δεν είχαν περάσει οι τελευταίες αυξήσεις) ποσοστό 80% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι δεν ξεπερνάει τα πέντε ευρώ ημερησίως. Ένα ποσοστό 16% ξοδεύει έως 10 ευρώ ενώ υπάρχει και ένα 4%, κυρίως από τα υψηλά εισοδήματα που δαπανά πάνω από 10 ευρώ για να πιει καφέ εκτός σπιτιού.
Σε επίπεδο συχνότητας η έρευνα έδειξε ότι 84% των ερωτηθέντων πίνουν πάνω από έναν καφέ την ημέρα. Η μεγαλύτερη «ομάδα» είναι αυτοί που πίνουν δύο καφέδες την ημέρα (38%) και ακολουθείται από αυτούς που καταναλώνουν πάνω από δύο (29%). Ενδιαφέρον έχει ότι στην έρευνα ένα ποσοστό 5% δήλωσε ότι πίνει καφέ μέρα – παρά μέρα και ένα 11% ακόμη σπανιότερα. Η ηλικιακή ομάδα που πίνει περισσότερο μόνο μία κούπα καφέ την ημέρα είναι η νεαρότερη (18 -24 ετών) ενώ όσο αυξάνεται η ηλικία τα ποσοστά που πίνουν μόνο έναν καφέ ημερησίως πέφτει. Σημαντικό ρόλο φαίνεται να παίζει και το εισόδημα καθώς αυτοί που το έσοδα τους φτάνουν έως 1.500 ευρώ μηνιαίως δηλώνουν σε ποσοστό 88% ότι πίνουν δύο καφέδες ημερησίως.
Ποιος είναι ο αγαπημένος καφές των Ελλήνων
Τέλος σε ότι αφορά το είδος καφέ που πίνουν περισσότερο οι Έλληνες, την πρωτιά κατέχει πλέον ο φρέντο εσπρέσσο και ακολουθεί σε απόσταση ο καπουτσίνο. Στην τρίτη θέση βρίσκεται ο καφές φίλτρου και σε μικρή απόσταση ακολουθεί ο εσπρέσσο. Ο ελληνικός βρίσκεται στην πέμπτη θέση ενώ ακόμη πιο κάτω βρίσκονται ο φρέντο καπουτσίνο, ο στιγμιαίος και ο φραπέ.