THEPOWERGAME
Καθώς η φετινή τουριστική σεζόν εντείνει περισσότερο από ποτέ τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους μεσογειακούς προορισμούς, η Ελλάδα, ετοιμάζεται να αξιοποιήσει τον κρυφό της άσσο: Τον γαστροτουρισμό. Διότι, όπως έχει αποδειχθεί, ένα έδεσμα φτιαγμένο από τα τοπικά προϊόντα μιας περιοχής είναι το έναυσμα για την αυξητική τάση των τουριστικών εσόδων και την πρωτιά της Ελλάδας στο νέο μοντέλο τουρισμού που είναι η βιωματική εμπειρία και οι καλές πρακτικές του περιβάλλοντος. Πριν από λίγες ημέρες, ολοκληρώθηκε το γαστρονομικό φεστιβάλ «Taste of Athens» στο Ζάππειο, όπου 10 κορυφαίοι chef από τα καλύτερα εστιατόρια της Αθήνας παρουσίασαν τα signature πιάτα τους, ενώ δόθηκε ιδιαίτερη έμφαση στην κυκλική οικονομία και τη φιλοσοφία μηδενικού απορρίμματος (zero-waste).
Όπως μάλιστα, ανέφερε ο Γενικός Γραμματέας του ΕΟΤ Δημήτρης Φραγκάκης, ο γαστρονομικός τουρισμός βρίσκεται σε τροχιά ανάπτυξης παγκοσμίως και η ανάδειξη της γαστρονομικής ταυτότητας της Ελλάδας θα οδηγήσει στην περαιτέρω ανάπτυξη του ελληνικού τουρισμού.
Σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΙΝΣΕΤΕ), η γαστρονομία αποτελεί τον τέταρτο σημαντικότερο παράγοντα για την επιλογή προορισμού από τους ταξιδιώτες στις χώρες της Νότιας Μεσογείου. Βασικοί ανταγωνιστές της Ελλάδας παραμένουν η Ισπανία, η Πορτογαλία, η Ιταλία, η Μάλτα, η Τουρκία και η Κροατία.
Αναλύοντας τις προτιμήσεις των ταξιδιωτών, το προφίλ των επισκεπτών και των repeaters του γαστρονομικού τουρισμού, του οινοτουρισμού και του αγροτουρισμού που τελευταία κερδίζει ολοένα και περισσότερο έδαφος, διαπιστώνεται ότι η γαστριμαργία αποτελεί κορυφαίο κίνητρο για διακοπές.
Τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ δείχνουν ότι η Ελλάδα λαμβάνει υψηλότερη βαθμολογία από τον μέσο όρο ανάμεσα στις χώρες της Νότιας Μεσογείου σε σχέση με τα επίπεδα ικανοποίησης των ξένων επισκεπτών, όσον αφορά την ποιότητα των τοπικών εμπειριών γαστρονομικού ενδιαφέροντος, την ποικιλία των αντίστοιχων εμπειριών, την ποιότητα της φιλοξενίας στα εστιατόρια, και τη γενικότερη σχέση ποιότητας-τιμής.
Το πρώτο γαστρονομικό φεστιβάλ της Πελοποννήσου
Στην ανάκαμψη του γαστρονομικού τουρισμού της Ελλάδας αναμένεται να συμβάλλει το 1ο Φεστιβάλ Γαστρονομίας που θα λάβει χώρα στην Αρεόπολη Λακωνίας (17-18 Ιουλίου).
Με τίτλο «PELOPONNESE FOOD STORIES – Ιστορίες γεύσεων, ανθρώπων, πολιτισμού», μια σειρά δράσεων θα υλοποιηθεί από την Περιφέρεια Πελοποννήσου με στόχο να αναδειχθεί η σύγχρονη τοπική κουλτούρα της Λακωνίας, της Μεσσηνίας, της Αργολίδας, της Κορινθίας, και της Αρκαδίας.
Στο εγχείρημα συμμετέχουν και το Επιμελητήριο Λακωνίας, η Ένωση Ξενοδόχων Λακωνίας, ο Δήμος Ανατολικής Μάνης και ο Τουριστικός Οργανισμός Πελοποννήσου.
Όπως επισημαίνουν οι συντελεστές, ο σκοπός των δράσεων είναι η ανάδειξη και προβολή του γαστρονομικού πλούτου της κάθε περιοχής και της θέσης που οι εν λόγω προορισμοί καταλαμβάνουν διαχρονικά στο γαστρονομικό χάρτη της Ελλάδος.
Ειδικότερα, στόχος είναι να υπάρξει προβολή του γαστρονομικού περιεχομένου του προορισμού με έμφαση σε παραδοσιακά υλικά, παραδοσιακές συνταγές και μοντέρνες εκδοχές τους, ανάδειξη του δομημένου περιβάλλοντος των περιοχών με πολιτιστική αξία και η σύνδεσή του με τη γαστρονομία, καθώς και επιμόρφωση του κοινού για την τοπική γαστρονομία, η «εγκατάσταση» εμπορικού καναλιού επικοινωνίας μεταξύ παραγωγών και επισκεπτών και παράλληλα η εμπλοκή της τοπικής κοινωνίας στην υλοποίηση.
Οι συμμετέχοντες θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν, μαθήματα μαγειρικής και παρασκευής ντόπιων συνταγών που θα καταναλώνονται επί τόπου, βραδιές γευσιγνωσίας και οινογνωσίας με οδηγούς τοπικούς σεφ αλλά και μουσικές εκδηλώσεις, επισκέψεις και εκδρομές σε τοπικούς παραγωγούς, δράσεις για το ευ ζειν, αγορές και εκθέσεις τοπικών & βιολογικών προϊόντων και βέβαια κεράσματα και αναπάντεχες εκπλήξεις.