Γ.Δ.
1408.5 -0,01%
ACAG
-1,30%
5.3
BOCHGR
+4,02%
4.4
CENER
-2,30%
8.5
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
+0,33%
9.23
NOVAL
-0,61%
2.455
OPTIMA
0,00%
12.7
TITC
-2,65%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
-0,85%
0.466
ΑΔΜΗΕ
+0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.71
ΑΛΜΥ
+0,61%
3.31
ΑΛΦΑ
-0,38%
1.4255
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.48
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
9.8
ΑΣΚΟ
-0,38%
2.59
ΑΣΤΑΚ
-1,66%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
+7,17%
6.28
ΑΤΤΔ
0,00%
1.495
ΑΤΤΙΚΑ
-0,95%
2.08
ΒΙΟ
-2,08%
5.17
ΒΙΟΚΑ
-1,75%
1.685
ΒΙΟΣΚ
-3,01%
1.45
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
-1,87%
2.1
ΓΕΒΚΑ
-1,14%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,46%
17.48
ΔΑΑ
-0,10%
7.812
ΔΑΙΟΣ
+4,57%
3.66
ΔΕΗ
+1,09%
12.05
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.585
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,01%
0.299
ΕΒΡΟΦ
-2,82%
1.38
ΕΕΕ
0,00%
33.86
ΕΚΤΕΡ
-1,64%
1.44
ΕΛΒΕ
-0,41%
4.8
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,59%
1.72
ΕΛΠΕ
+1,18%
6.88
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,72%
1.774
ΕΛΧΑ
-1,38%
1.72
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,77%
1.11
ΕΤΕ
+0,53%
7.63
ΕΥΑΠΣ
+0,93%
3.24
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-0,18%
1.988
ΕΧΑΕ
+0,81%
4.36
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
+2,95%
0.314
ΙΛΥΔΑ
+0,30%
1.7
ΙΝΚΑΤ
+0,83%
4.87
ΙΝΛΙΦ
-0,69%
4.32
ΙΝΛΟΤ
-5,72%
0.939
ΙΝΤΕΚ
-0,34%
5.93
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+2,39%
1.07
ΙΝΤΚΑ
-1,09%
2.71
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
0,00%
1.3
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.92
ΚΛΜ
-3,63%
1.46
ΚΟΡΔΕ
+2,71%
0.417
ΚΟΥΑΛ
+0,95%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,35%
5.66
ΚΡΙ
-0,70%
14.1
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.936
ΛΑΒΙ
-2,00%
0.735
ΛΑΜΔΑ
-1,92%
7.15
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.89
ΛΕΒΚ
-4,00%
0.24
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.28
ΛΟΥΛΗ
-1,44%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-0,26%
3.8
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.14
ΜΕΡΚΟ
+6,00%
42.4
ΜΙΓ
-0,47%
3.21
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,82%
19.7
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.76
ΜΟΤΟ
-2,81%
2.59
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-0,99%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,31%
32.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
-1,76%
0.892
ΞΥΛΚ
-1,50%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
+2,50%
28.7
ΟΛΥΜΠ
-2,11%
2.32
ΟΠΑΠ
0,00%
15.1
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,50%
0.804
ΟΤΕ
-0,92%
15.16
ΟΤΟΕΛ
+0,54%
11.16
ΠΑΙΡ
-3,45%
0.98
ΠΑΠ
-0,85%
2.34
ΠΕΙΡ
+0,05%
3.732
ΠΕΡΦ
-0,51%
5.82
ΠΕΤΡΟ
-0,25%
7.98
ΠΛΑΘ
+0,27%
3.695
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
-0,76%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.64
ΣΑΡ
+0,18%
11.02
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,59%
0.338
ΣΙΔΜΑ
-5,35%
1.505
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.96
ΣΠΙ
-0,71%
0.556
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.72
ΤΖΚΑ
-0,36%
1.39
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,75%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
-4,76%
0.2
ΦΡΛΚ
+1,92%
3.72
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

ΟΦΑΕ: Ζητεί νέα παράταση στην ανανέωση του στόλου φορτηγών

Νέα, τριετή, παράταση στην εφαρμογή της ρύθμισης του υπουργείου Υποδομών σύμφωνα με την οποία «σε περίπτωση μεταβίβασης μετά τις 27 Ιουλίου 2022 άδειας Φορτηγού Δημοσίας Χρήσης, (…), ο νέος κάτοχος υποχρεούται να αντικαταστήσει το όχημα με άλλο, νεότερης τεχνολογίας κατηγορίας εκπομπών καυσαερίων τουλάχιστον EURO IV» ζητεί η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ). Η διοίκηση της ομοσπονδίας ζητεί την παράταση αν και είναι γνωστό πως ο στόλος φορτηγών της Ελλάδας είναι από τους πλέον πεπαλαιωμένους στην Ευρωπαϊκή Ένωσης, με την πλειοψηφία των οχημάτων είναι κατηγορίας EURO III και κάτω. Επικαλείται το γεγονός πως ο κλάδος δεν έχει τύχει καμίας οικονομικής ενίσχυσης και τις δυσκολίες της αγοράς. Από την υποχρέωση αντικατάστασης του οχήματος με νεότερο κατηγορίας τουλάχιστον EURO IV εξαιρούνται οι μεταβιβάσεις από κληρονομικά αίτια.

Όπως αναφέρεται στην επιστολή της ΟΦΑΕ προς το υπουργείο Υποδομών, «με δεδομένο ότι ο  κλάδος μας δεν έχει τύχει καμίας οικονομικής ενίσχυσης μέχρι σήμερα, κι  ενώ το μείζον ζήτημα της ανανέωσης στόλου συζητείται εδώ και πάρα  πολλά έτη χωρίς όμως αποτέλεσμα μέχρι σήμερα, θεωρείται αυτονόητο ότι  πριν την εξώθηση των επαγγελματιών σε οικονομικό αδιέξοδο με την  απαξίωση των παλαιών οχημάτων τους, θα πρέπει πρωτίστως να δοθούν  κίνητρα και μια ευκαιρία για την αναγκαία ανανέωσή τους πριν εφαρμοστεί  το μέτρο».

Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται πως «απορίας άξιο δε ότι ήδη δόθηκε παράταση ισχύος στην εφαρμογή των  μεταβατικών διατάξεων του ν.3887/2010 που αφορούν την λειτουργία των  μεταφορικών επιχειρήσεων με μορφή ΙΜΕ με την οποία ευνοείται ένας  ελάχιστος αριθμός εναπομείναντων εταιρειών που αντιστοιχεί στο 2% της  αγοράς – παρότι υπήρξε η αρνητική αντίδραση της ΟΦΑΕ – καθώς σχεδόν  το 98% είχε συμμορφωθεί με την εν λόγω μεταβατική διαταξη του  ν.3887/10, και είναι ελάχιστοι εκείνοι που συνεχίζουν να διατηρουν ΙΜΕ – ΕΠΕ. Στον αντίποδα, δεν λήφθηκε αντίστοιχα καμία ανάλογη πρωτοβουλία  για την παράταση εφαρμογής του εν λόγω μέτρου, το οποίο αφορά τον  μεγαλύτερο αριθμό ΦΔΧ και αντιστοίχως των ιδιοκτητών τους, που  αντιστοιχούν στο 60% και πλέον της αγοράς, στους οποίους δεν έχουν  δοθεί κίνητρα για την αγορά νέων οχημάτων εδώ και πάρα πολλά έτη,  όπως έχει συμβεί σε άλλα κράτη – μέλη. Παραδειγμα, η Ιταλία όπου πριν 20 περίπου  έτη δόθηκαν κίνητρα της τάξης των 25.000 ευρώ για την επιδότηση της  απόσυρσης ενός παλαιού οχήματος, τα οποία επενδύθηκαν είτε στην  αγορά νέου οχήματος, ή ακόμα και απόσυρσης των ιδιοκτητών από το  επάγγελμα».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!