THEPOWERGAME
Νέα, τριετή, παράταση στην εφαρμογή της ρύθμισης του υπουργείου Υποδομών σύμφωνα με την οποία «σε περίπτωση μεταβίβασης μετά τις 27 Ιουλίου 2022 άδειας Φορτηγού Δημοσίας Χρήσης, (…), ο νέος κάτοχος υποχρεούται να αντικαταστήσει το όχημα με άλλο, νεότερης τεχνολογίας κατηγορίας εκπομπών καυσαερίων τουλάχιστον EURO IV» ζητεί η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ). Η διοίκηση της ομοσπονδίας ζητεί την παράταση αν και είναι γνωστό πως ο στόλος φορτηγών της Ελλάδας είναι από τους πλέον πεπαλαιωμένους στην Ευρωπαϊκή Ένωσης, με την πλειοψηφία των οχημάτων είναι κατηγορίας EURO III και κάτω. Επικαλείται το γεγονός πως ο κλάδος δεν έχει τύχει καμίας οικονομικής ενίσχυσης και τις δυσκολίες της αγοράς. Από την υποχρέωση αντικατάστασης του οχήματος με νεότερο κατηγορίας τουλάχιστον EURO IV εξαιρούνται οι μεταβιβάσεις από κληρονομικά αίτια.
Όπως αναφέρεται στην επιστολή της ΟΦΑΕ προς το υπουργείο Υποδομών, «με δεδομένο ότι ο κλάδος μας δεν έχει τύχει καμίας οικονομικής ενίσχυσης μέχρι σήμερα, κι ενώ το μείζον ζήτημα της ανανέωσης στόλου συζητείται εδώ και πάρα πολλά έτη χωρίς όμως αποτέλεσμα μέχρι σήμερα, θεωρείται αυτονόητο ότι πριν την εξώθηση των επαγγελματιών σε οικονομικό αδιέξοδο με την απαξίωση των παλαιών οχημάτων τους, θα πρέπει πρωτίστως να δοθούν κίνητρα και μια ευκαιρία για την αναγκαία ανανέωσή τους πριν εφαρμοστεί το μέτρο».
Στην ίδια ανακοίνωση τονίζεται πως «απορίας άξιο δε ότι ήδη δόθηκε παράταση ισχύος στην εφαρμογή των μεταβατικών διατάξεων του ν.3887/2010 που αφορούν την λειτουργία των μεταφορικών επιχειρήσεων με μορφή ΙΜΕ με την οποία ευνοείται ένας ελάχιστος αριθμός εναπομείναντων εταιρειών που αντιστοιχεί στο 2% της αγοράς – παρότι υπήρξε η αρνητική αντίδραση της ΟΦΑΕ – καθώς σχεδόν το 98% είχε συμμορφωθεί με την εν λόγω μεταβατική διαταξη του ν.3887/10, και είναι ελάχιστοι εκείνοι που συνεχίζουν να διατηρουν ΙΜΕ – ΕΠΕ. Στον αντίποδα, δεν λήφθηκε αντίστοιχα καμία ανάλογη πρωτοβουλία για την παράταση εφαρμογής του εν λόγω μέτρου, το οποίο αφορά τον μεγαλύτερο αριθμό ΦΔΧ και αντιστοίχως των ιδιοκτητών τους, που αντιστοιχούν στο 60% και πλέον της αγοράς, στους οποίους δεν έχουν δοθεί κίνητρα για την αγορά νέων οχημάτων εδώ και πάρα πολλά έτη, όπως έχει συμβεί σε άλλα κράτη – μέλη. Παραδειγμα, η Ιταλία όπου πριν 20 περίπου έτη δόθηκαν κίνητρα της τάξης των 25.000 ευρώ για την επιδότηση της απόσυρσης ενός παλαιού οχήματος, τα οποία επενδύθηκαν είτε στην αγορά νέου οχήματος, ή ακόμα και απόσυρσης των ιδιοκτητών από το επάγγελμα».