Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Καραμανλής: Έχουν προκηρυχθεί έργα 8 δισ. – Στο επίκεντρο ο σιδηρόδρομος

«Η κυβέρνηση προωθεί ένα από τα μεγαλύτερα και πιο φιλόδοξα σχέδια ανάπτυξης υποδομών, ειδικά στον τομέα των μεταφορών» υποστήριξε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής στο συνέδριο του Economist. Όπως είπε, έχουν ήδη προκηρυχθεί διαγωνισμοί 8 δισ. ευρώ για έργα τα περισσότερα από τα οποία είναι «πράσινα» ενώ έχουν συμβασιοποιηθεί έργα 3,2 δισ. ευρώ. Ο κ. Καραμανλής τόνισε πως ο κλάδος των κατασκευών παίζει σημαντικό ρόλο στην επιστροφή Ελλήνων από το εξωτερικό, το λεγόμενο «brain gain». «Τα τελευταία χρόνια επιστρέφουν ταλαντούχοι μηχανικοί λόγω των μεγάλων δημοσίων έργων που εξελίσσονται και του έργου του Ελληνικού που προχωράει πιο γρήγορα από το αναμενόμενο» είπε.

Στόχος της κυβέρνησης κατά τον υπουργό Υποδομών είναι η υλοποίηση έργων που «θα μετασχηματίσουν την Ελλάδα σε έναν κόμβο ενέργειας μεταφορών και υποδομών για την ευρύτερη Νοτιοανατολική Ευρώπη». Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται σιδηροδρομικά έργα, ύψους 4,5 δισ. ευρώ, που έχουν ήδη προκηρυχθεί για τη σύνδεση των λιμανιών με βιομηχανικές περιοχές και το κεντρικό σιδηροδρομικό δίκτυο. Ανέφερε τα παραδείγματα της Θεσσαλονίκης και της Αλεξανδρούπολης, καθώς και το σχέδιο για σύνδεσή τους με τα λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας που προωθεί η κυβέρνηση με την Βουλγαρία.

«Τα έργα σιδηροδρόμων είναι στην καρδιά της ευρωπαϊκής πολιτικής απανθρακοποίησης» είπε ο κ. Καραμανλής. Πρόσθεσε πως παράλληλα προωθούνται έργα στον τομέα της εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) όπως στο Θριάσιο και υπενθύμισε μελέτες σύμφωνα με τις οποίες τα logistics μπορούν να συνεισφέρουν μέχρι και το 3% του ελληνικού ΑΕΠ με την ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών. Για να προχωρήσουν τα σιδηροδρομικά έργα και να μην υπάρξουν οι καθυστερήσεις του παρελθόντος, εξήγησε, το υπουργείο Υποδομών σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, προχωρά σε αλλαγές στο μηχανισμό υλοποίησής τους.

Σύμφωνα με τον υπουργό Υποδομών «η Ελλάδα είναι πρωταθλήτρια σε ότι αφορά την ηλεκτροκίνηση. Το 2019 μόνο 0,4% του στόλου αυτοκινήτων ήταν ηλεκτρικά και τώρα είμαστε στο 7%. Προσπαθούμε να κινηθούμε γρήγορα και να καλύψουμε τα χαμένα χρόνια λόγω της κρίσης διότι η Ελλάδα υπολείπεται. Θα έχουμε 300 ηλεκτρικά λεωφορεία και 300 υβριδικά λεωφορεία, τον πιο μεγάλος πράσινο στόλο λεωφορείων στην Ε.Ε. Κινούμαστε γρήγορα στην κατασκευή σταθμών φόρτισης ειδικά στους αυτοκινητοδρόμους».

Ο κ. Καραμανλής επισήμανε πως θετικό σήμα για τις κυβερνητικές πρωτοβουλίες δίνει και η συμμετοχή ισχυρών ξένων ομίλων σε διαγωνισμούς που συνδέονται με τις υποδομές.

Ο πρόεδρος του ομίλου Ελλάκτωρ Γιώργος Μυλωνογιάννης είπε πως «πραγματικά η κυβέρνηση έχει διαθέσει μεγάλα κονδύλια για την κατασκευή έργων υποδομών». Τόνισε, όμως, πως ο κατασκευαστικός κλάδος βρίσκεται στο επίκεντρο της διεθνούς κρίσης που οδηγεί σε αύξηση του ενεργειακού κόστους, αύξηση τιμών στις πρώτες ύλες και σοβαρές αναταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ο ίδιος αναφέρθηκε σε πρόσφατη έκθεση της UBS σύμφωνα με την οποία εκτός από την απανθρακοποίηση, αυτή την περίοδο καταγράφονται και δύο άλλες τάσεις λόγω του ρωσοουκρανικού πολέμου. Η αποπαγκοσμιοποίηση, κάτι που σημαίνει πως λιγότερα ξένα κεφάλαια θα είναι διαθέσιμα για επενδύσεις και στην Ελλάδα, αλλά και η αύξηση των δαπανών για την άμυνα που επίσης μεταφράζεται σε λιγότερα διαθέσιμα κεφάλαια για τις υποδομές. «Είναι νωρίς να δούμε τις επιπτώσεις στα έργα υποδομών, αλλά θα λείψουν κεφάλαια» εκτίμησε ο πρόεδρος της Ελλάκτωρ.

Ο κ. Καραμανλής απάντησε πως αντίθετα τα τελευταία χρόνια αυξάνονται οι ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα και σε τομείς όπως οι υποδομές όπως δείχνει η συμμετοχή διεθνούς ομίλου στο μετοχικό κεφάλαιο της Ελλάκτωρ! Πρόσθεσε πως το Ταμείο Ανάκαμψης επιτρέπει στη χώρα να προχωρήσει έργα που δεν μπορούσαν να χρηματοδοτηθούν μέχρι σήμερα από άλλους μηχανισμούς της Ε.Ε. Ανέφερε το παράδειγμα της Κέρκυρας όπου προωθούνται έργα 250 εκατ. ευρώ για να έχει πόσιμο νερό, με κονδύλια του Ταμείου Ανάκαμψης.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!