Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Τρόφιμα: Έρχεται νέος γύρος αυξήσεων τους προσεχείς μήνες

Σε δύσκολους δρόμους οδηγείται η ελληνική οικονομία, καθώς το οικονομικό επιτελείο ξεκαθάρισε ότι δεν θα υπάρξει σοβαρή αποκλιμάκωση του πληθωρισμού μέχρι και το 2023, αφού αποδέχεται  τις προβλέψεις των εκπροσώπων της αγοράς ότι το κύμα της ακρίβειας δεν είναι προσωρινό και αναμένεται να συνεχιστεί, ενώ παράλληλα η αβεβαιότητα κυριαρχεί στο μέτωπο της ενέργειας.

«Οι δυσκολίες οι οποίες συμπυκνώνονται στη λέξη ακρίβεια μέσω ενός υψηλού πληθωρισμού θα συνεχιστούν με την ίδια ένταση το 2022 και θα επεκταθούν με χαμηλότερη ένταση το 2023 για να ομαλοποιηθούν το τέλος του 2023 αρχές του 2024», σημείωσε ο υπουργός Οικονομικών, ωστόσο επέμεινε ότι η κυβέρνηση έχει στηρίξει το διαθέσιμο εισόδημα των πολιτών με μία σειρά παρεμβάσεων.

Το έντονο πρόβλημα μπορεί να γίνει εύκολα αντιληπτό από το γεγονός ότι μέχρι και οι βιομηχανίες δανείζονται για να διασφαλίσουν πρώτες ύλες απαραίτητες για την παραγωγή τους. Πλέον, για να διασφαλίσουν «ένα καράβι με πρώτες ύλες π.χ. σιτάρι»  προχωρούν σε δάνεια για να στηρίξουν τη ρευστότητα που απαιτείται για να  «κλειδώσουν»  το φορτίο του σημείωσαν παράγοντες της αλευροβιομηχανίας αλλά κι άλλων κλάδων στο powergame.gr Αυτό σημαίνει ότι αυξάνεται το κόστος παραγωγής που επηρεάζει την τελική τιμή των προϊόντων.

Οι προβλέψεις για τις τιμές στα τρόφιμα

Την ίδια ώρα, οι προβλέψεις για την πορεία των τιμών των τροφίμων το επόμενο διάστημα δεν είναι θετικές. Σύμφωνα με την πιο πρόσφατη μελέτη λόγω σημαντικής αύξησης στις τιμές παραγωγού φυτικών-ζωικών ελαίων και ζωοτροφών κατά 39,7% και 32,2%, αντίστοιχα, οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων θα συνεχιστούν τους προσεχείς μήνες.

Η ΕΚΤ προβλέπει συνολικά ότι το κύμα των ανατιμήσεων θα συνεχιστεί και το 2023, καθώς στην έκθεσή της αναφέρει ότι οι πιέσεις στο επίπεδο των τιμών θα επιμείνουν για αρκετούς μήνες ακόμη λόγω της αύξησης τιμών χονδρικής στον κλάδο των τροφίμων κατά πάνω από 40%. Μάλιστα εκτιμά ότι τουλάχιστον μέχρι την επόμενη χρονιά ο πληθωρισμός των τροφίμων θα βρίσκεται στα ύψη παρά την ύπαρξη κάποιων ευνοϊκών αντισταθμιστικών παραγόντων, όπως η αύξηση της εγχώριας παραγωγής.

Από την άλλη  αναμένεται σημαντική αποκλιμάκωση του κόστους μεταφοράς των εμπορευματοκιβωτίων (containers) διά θαλάσσης από το δεύτερο εξάμηνο του 2023, σύμφωνα με διεθνείς ναυτιλιακές αναλυτές. Σημειώνεται σε αυτό το σημείο ότι το 90% του παγκόσμιου εμπορίου γίνεται μέσω της θάλασσας και οι τελικές τιμές, ειδικά σε αγαθά χαμηλής τιμής, επηρεάζονται αρνητικά.

Σύμφωνα με εβδομαδιαία έκθεση του οίκου αναλύσεων Alphaliner, στο να κρατηθούν οι τιμές των ναύλων σε πολύ υψηλά επίπεδα βραχυπρόθεσμα συνεισφέρουν η εποχιακή ζήτηση, η συμφόρηση των λιμανιών και οι γεωπολιτικές εξελίξεις.

Περιβάλλον έντονης αβεβαιότητας

«Είμαστε σε μια φάση μεγάλης αβεβαιότητας, κυρίως λόγω του φυσικού αερίου. Πριν 10 ημέρες ήμουν πολύ πιο αισιόδοξος. Τώρα οι τιμές του αερίου έχουν αυξηθεί.  Υπάρχει ένας σοβαρός κίνδυνος για τα δημοσιονομικά από όλη αυτή την κατάσταση», είχε δηλώσει ο Θόδωρος Σκυλακάκης, μιλώντας στον ΑΝΤ1 χωρίς να απαντήσει εάν θα δοθεί ακόμη ένα έκτακτο βοήθημα σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού, σημειώνοντας πως το επόμενο διάστημα θα δοθούν τα fuel pass και power pass.

«Κάνουμε μια μεγάλη παρέμβαση για τις τιμές του ρεύματος και μένουμε εκτεθειμένοι ως Δημόσιο στις τιμές του φυσικού αερίου. Η φύση του υπουργείου είναι να ανησυχεί ειδικά στο δημοσιονομικό κομμάτι. Για εμάς τα κρίσιμα δεδομένα είναι δύο: η πορεία του τουρισμού -που πάει καλύτερα από τα αναμενόμενα- και η πορεία της τιμής του φυσικού αερίου, που αυτές τις ημέρες είναι πολύ μεγαλύτερη από αυτήν που είχαμε υπολογίσει και αυτό δημιουργεί μεγάλη αβεβαιότητα», πρόσθεσε  ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών .

Απαντώντας σε ερώτημα για ενδεχόμενη μείωση του ΦΠΑ, ο κ. Σκυλακάκης είπε ότι «δεν υπάρχει δημοσιονομικός χώρος για μείωση του ΦΠΑ. Το πρόβλημα της αναστολής των φόρων για ένα διάστημα, είναι ό,τι μετά ο φόρος επανέρχεται. Το fuel pass βοηθάει πάρα πολύ κόσμο, με μικρό δημοσιονομικό κόστος. Μια μείωση του φόρου για το ίδιο διάστημα θα είχε διπλάσιο δημοσιονομικό κόστος».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!