Γ.Δ.
1369.36 -1,66%
ACAG
-2,72%
5.36
BOCHGR
-1,56%
4.42
CENER
-2,28%
8.15
CNLCAP
-0,70%
7.1
DIMAND
-2,30%
8.49
NOVAL
-1,71%
2.3
OPTIMA
-0,94%
12.64
TITC
-1,15%
34.4
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,57%
1.364
ΑΒΕ
-0,21%
0.468
ΑΔΜΗΕ
-1,28%
2.315
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-4,57%
3.55
ΑΛΦΑ
-2,97%
1.5175
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-2,47%
9.295
ΑΣΚΟ
-1,18%
2.52
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-2,83%
2.06
ΒΙΟ
-1,96%
5
ΒΙΟΚΑ
-0,29%
1.725
ΒΙΟΣΚ
-2,41%
1.42
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-5,00%
1.235
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,15%
17.14
ΔΑΑ
-1,20%
7.766
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-3,07%
11.7
ΔΟΜΙΚ
-6,16%
2.74
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,33%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+1,41%
1.44
ΕΕΕ
-0,30%
32.88
ΕΚΤΕΡ
-4,05%
1.42
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-3,20%
1.965
ΕΛΛ
-1,13%
13.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,15%
1.64
ΕΛΠΕ
-1,18%
6.685
ΕΛΣΤΡ
-0,97%
2.04
ΕΛΤΟΝ
+1,16%
1.912
ΕΛΧΑ
-1,18%
1.68
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-3,48%
1.11
ΕΤΕ
-0,12%
6.88
ΕΥΑΠΣ
-0,95%
3.13
ΕΥΔΑΠ
-0,17%
5.77
ΕΥΡΩΒ
-1,42%
1.9775
ΕΧΑΕ
-1,88%
4.17
ΙΑΤΡ
-0,63%
1.565
ΙΚΤΙΝ
+2,49%
0.3085
ΙΛΥΔΑ
-3,45%
1.68
ΙΝΚΑΤ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΙΦ
-0,70%
4.25
ΙΝΛΟΤ
-2,80%
0.868
ΙΝΤΕΚ
-1,43%
5.5
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-3,75%
2.57
ΚΑΡΕΛ
0,00%
338
ΚΕΚΡ
-5,00%
1.14
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-0,68%
1.47
ΚΟΡΔΕ
-0,96%
0.414
ΚΟΥΑΛ
-3,58%
1.024
ΚΟΥΕΣ
-1,61%
5.49
ΚΡΙ
-3,91%
13.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-3,20%
0.908
ΛΑΒΙ
-2,47%
0.751
ΛΑΜΔΑ
-3,46%
6.97
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-4,72%
0.242
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-0,79%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-1,31%
3.77
ΜΕΝΤΙ
-1,90%
2.06
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-3,94%
3.05
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,77%
19.35
ΜΟΝΤΑ
-2,48%
3.54
ΜΟΤΟ
-1,79%
2.47
ΜΟΥΖΚ
-3,08%
0.63
ΜΠΕΛΑ
-1,87%
24.14
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+1,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,72%
31.44
ΝΑΚΑΣ
-7,05%
2.9
ΝΑΥΠ
-2,48%
0.864
ΞΥΛΚ
+2,77%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,96%
20.7
ΟΛΠ
+1,90%
29.5
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.32
ΟΠΑΠ
-1,07%
14.82
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
-1,87%
14.71
ΟΤΟΕΛ
-1,74%
10.14
ΠΑΙΡ
+1,86%
0.986
ΠΑΠ
+0,43%
2.36
ΠΕΙΡ
-2,11%
3.521
ΠΕΡΦ
-9,14%
4.97
ΠΕΤΡΟ
0,00%
7.92
ΠΛΑΘ
-0,75%
3.97
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
-0,50%
1.204
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,21%
4.975
ΡΕΒΟΙΛ
-1,54%
1.6
ΣΑΡ
+0,78%
10.28
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,36%
0.331
ΣΙΔΜΑ
-3,80%
1.52
ΣΠΕΙΣ
-3,52%
5.48
ΣΠΙ
-2,26%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,73%
1.592
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
+4,35%
0.24
ΦΡΛΚ
-2,23%
3.5
ΧΑΙΔΕ
-0,86%
0.575

ΕΣΠΑ: Έργα ύψους 53,1 εκατ. ευρώ για τη βιώσιμη μικροκινητικότητα

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η αξιολόγηση των προτάσεων 161 Δήμων για την υλοποίηση δράσεων στο πλαίσιο της Πρόσκλησης «ΒΙΩΣΙΜΗ ΑΣΤΙΚΗ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΜΙΚΡΟΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΣΤΙΚΩΝ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΩΝ» του Επιχειρησιακού Προγράμματος του ΕΣΠΑ «Υποδομές Μεταφορών, Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη 2014-2020» του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων. Δικαιούχος της πράξης είναι το Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΚΑΠΕ).

Πιο αναλυτικά, όπως αναφέρει η ανακοίνωση, σκοπός των έργων είναι η ανάπτυξη και ενίσχυση ενός κοινόχρηστου δικτύου ηλεκτρικών και περιβαλλοντικά φιλικών ποδηλάτων σε Δήμους της χώρας, το οποίο σε συνεργία με τις λοιπές παρεμβάσεις [εφαρμογές χρήσης και πληροφόρησης πολιτών (web και mobile εφαρμογές) για τις υπηρεσίες μικροκινητικότητας, πλατφόρμα διαχείρισης υπηρεσιών και δεδομένων μικροκινητικότητας] θα δημιουργήσει ένα λειτουργικό πλήρες σύνολο παρεχόμενων υπηρεσιών και μέσων, που θα συνεισφέρει αποτελεσματικά στη βελτίωση των μετακινήσεων σε επίπεδο μικροκινητικότητας. Επισημαίνεται ότι η «μικροκινητικότητα» αναφέρεται σε όχημα που ορίζεται ως «Ελαφρύ Προσωπικό Ηλεκτρικό Όχημα» (Ε.Π.Η.Ο.) με μέγιστη ταχύτητα μικρότερη των 25 χλμ./ώρα, και που κυκλοφορεί ακολουθώντας τους κανόνες των ποδηλάτων.

Στο πλαίσιο των δύο πρώτων ενταγμένων Πράξεων θα εκτελεστούν έργα σε 43 συμμετέχοντες Δήμους των μητροπολιτικών κέντρων της χώρας και σε 118 μη μητροπολιτικούς Δήμους αντίστοιχα, που αφορούν:

  • προμήθεια κοινόχρηστων ηλεκτρικών ποδήλατων πόλης,
  • δημιουργία δικτύου κοινόχρηστων θέσεων κλειδώματος και επαναφόρτισης ποδηλάτου,
  • ολοκληρωμένη πλατφόρμα απομακρυσμένης διαχείρισης των φορτιστών ηλεκτρικών ποδηλάτων και σταθμών μίσθωσης ποδηλάτων,
  • ολοκληρωμένες εφαρμογές χρήσης και πληροφόρησης πολιτών (web και mobile εφαρμογές) για τις υπηρεσίες μικροκινητικότητας,
  • ολοκληρωμένη πλατφόρμα διαχείρισης υπηρεσιών και δεδομένων μικροκινητικότητας, και
  • έργα σύνδεσης με δίκτυα ΟΚΩ (Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας), εφόσον απαιτούνται.

Εφαρμογή για την ανταποδοτική χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων

Παράλληλα, θα αναπτυχθεί πλαίσιο αποτίμησης των ωφελειών από την υλοποίηση των δράσεων μκροκινητικότητας στους Δήμους, για τη συνεισφορά τους στην επίτευξη των ειδικών στόχων του Επιχειρησιακού Προγράμματος. Επίσης, θα αναπτυχθεί εφαρμογή για την ανταποδοτική χρήση των ηλεκτρικών ποδηλάτων και τη διάθεση στοιχείων στους Δήμους για επόμενους σχεδιασμούς έργων αστικής κινητικότητας. Συγκεκριμένα, θα καθοριστεί η κατάλληλη μέθοδος και η ανάπτυξη ειδικής πλατφόρμας για τη μέτρηση και παρακολούθηση του ενεργειακού και οικονομικού οφέλους, καθώς και άλλων στοιχείων, των οποίων η επεξεργασία θα δώσει χρήσιμες πληροφορίες για την εξυπηρέτηση της μελλοντικής στρατηγικής των αρμόδιων αρχών, όπως για σχεδιασμό/ αξιολόγηση ποδηλατοδρόμων, προσδιορισμό γραμμών αστικών μετακινήσεων, σχεδιασμό οδών ήπιας κυκλοφορίας, θέσεων στάθμευσης κ.ά. Επιπλέον, θα αναπτυχθεί εφαρμογή που θα λειτουργεί ως εργαλείο ενημέρωσης αλλά και ανταμοιβής των πολιτών που υιοθετούν βιώσιμους τρόπους μετακίνησης, όπως το κοινόχρηστο ηλεκτρικό ποδήλατο.

Η συνολική δημόσια δαπάνη των έργων ανέρχεται σε 53.167.542,70 ευρώ.
Στον παρακάτω Πίνακα αποτυπώνονται συγκεντρωτικά ανά κατηγορία Δήμων τα υποέργα και η προβλεπόμενη δημόσια δαπάνη.

Πίνακας ΕΣΠΑ
Πίνακας ΕΣΠΑ

Στην προσπάθεια αυτή, αξιοσημείωτη είναι η συμμετοχή του 90% των επιλέξιμων Δήμων αλλά και η συνδρομή των στελεχών του ΚΑΠΕ και της Ειδικής Υπηρεσίας Διαχείρισης (ΕΥΔ) του ΕΠ-ΥΜΕΠΕΡΑΑ του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, όπου εκτυλίχθηκε μία απαιτητική πολυσύνθετη διαδικασία (πρόσκληση, αξιολόγηση, έγκριση και ένταξη) σε διάστημα μόλις πέντε μηνών, διάστημα πράγματι εξαιρετικά σύντομο, δεδομένου ιδίως του μεγάλου πλήθους τόσο των εταίρων-δικαιούχων Δήμων, όσο και των υποέργων που περιλαμβάνονται στα Τεχνικά Δελτία των Πράξεων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!