Γ.Δ.
1393.84 -0,27%
ACAG
-0,56%
5.34
BOCHGR
+0,46%
4.4
CENER
+1,58%
8.37
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,33%
8.19
NOVAL
+0,44%
2.285
OPTIMA
-0,78%
12.66
TITC
+1,35%
37.6
ΑΑΑΚ
-9,82%
4.04
ΑΒΑΞ
+0,15%
1.38
ΑΒΕ
+0,88%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-0,43%
2.34
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
-1,23%
3.615
ΑΛΦΑ
-1,89%
1.533
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+0,69%
9.51
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.9
ΑΤΕΚ
-9,86%
0.384
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
+2,37%
0.604
ΑΤΤΙΚΑ
+0,93%
2.16
ΒΙΟ
+0,19%
5.18
ΒΙΟΚΑ
+0,29%
1.745
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.375
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,77%
1.29
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,25%
17.8
ΔΑΑ
-0,15%
7.968
ΔΑΙΟΣ
-5,46%
3.46
ΔΕΗ
-0,09%
11.74
ΔΟΜΙΚ
-1,09%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,68%
0.298
ΕΒΡΟΦ
-0,72%
1.37
ΕΕΕ
+1,21%
33.5
ΕΚΤΕΡ
+0,84%
1.436
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,51%
1.96
ΕΛΛ
+0,75%
13.45
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,36%
1.642
ΕΛΠΕ
-0,44%
6.77
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,24%
1.828
ΕΛΧΑ
+2,33%
1.842
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,89%
1.12
ΕΤΕ
-2,47%
6.862
ΕΥΑΠΣ
+0,64%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-0,70%
5.71
ΕΥΡΩΒ
-1,72%
2.005
ΕΧΑΕ
-0,81%
4.275
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.53
ΙΚΤΙΝ
-2,44%
0.3
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.745
ΙΝΚΑΤ
+0,21%
4.7
ΙΝΛΙΦ
-0,70%
4.26
ΙΝΛΟΤ
-0,80%
0.873
ΙΝΤΕΚ
-0,89%
5.59
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,48%
1.03
ΙΝΤΚΑ
+0,57%
2.635
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+1,71%
1.19
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,35%
1.5
ΚΟΡΔΕ
+6,33%
0.42
ΚΟΥΑΛ
+1,78%
1.028
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.54
ΚΡΙ
-2,44%
14
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,39%
0.944
ΛΑΒΙ
-1,38%
0.716
ΛΑΜΔΑ
-1,51%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
-17,97%
0.21
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-9,54%
0.588
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
-0,50%
2
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-2,15%
2.96
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,04%
19.12
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
+0,81%
2.485
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,58%
24.34
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.68
ΜΠΡΙΚ
-1,44%
2.06
ΜΠΤΚ
-8,06%
0.57
ΜΥΤΙΛ
-0,13%
31.36
ΝΑΚΑΣ
-1,37%
2.88
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-1,57%
0.25
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,96%
21
ΟΛΠ
-0,33%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-0,43%
2.29
ΟΠΑΠ
+1,96%
15.6
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+0,53%
15.09
ΟΤΟΕΛ
-0,59%
10.18
ΠΑΙΡ
+2,05%
0.994
ΠΑΠ
0,00%
2.33
ΠΕΙΡ
-1,98%
3.558
ΠΕΡΦ
0,00%
5.28
ΠΕΤΡΟ
-0,26%
7.76
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.955
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
-4,00%
0.24
ΠΡΕΜΙΑ
-0,17%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
-0,81%
6.15
ΠΡΟΦ
-1,37%
5.03
ΡΕΒΟΙΛ
-1,90%
1.55
ΣΑΡ
-0,74%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,11%
0.324
ΣΙΔΜΑ
-1,96%
1.5
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,40%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
0,00%
1.41
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.612
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-1,12%
3.53
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Αεροδρόμια: Ξεκινά η παραχώρηση στην Καλαμάτα – Ενδιαφέρον για τα υπόλοιπα 22

Την προηγούμενη εβδομάδα εγκρίθηκε από τη διοίκηση του Υπερταμείου (ΕΕΣΥΠ ΑΕ) το τελικό σχέδιο για την αναβάθμιση του αεροδρομίου Καλαμάτας και φαίνεται πως πλησιάζει η ώρα του διαγωνισμού. Ταυτόχρονα, η λήξη συναγερμού για την πανδημία αυξάνει και τους ενδιαφερόμενους επενδυτές για τα υπόλοιπα περιφερειακά αεροδρόμια που δεν έχουν ενταχθεί στη σημερινή σύμβαση παραχώρησης της Fraport Greece.

Στην αγορά υποστηρίζουν πως ενδιαφέρον για κάποια από τα 22 μικρότερα αεροδρόμια έχει εκδηλώσει τόσο η Fraport, όσο και άλλοι ξένοι όμιλοι όπως η γαλλική EGIS. Η τελευταία συμμετέχει με μειοψηφικό ποσοστό στην κοινοπραξία υπό τον όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ που επικράτησε στο διαγωνισμό για την παραχώρηση της Εγνατίας Οδού ενώ διεκδικεί και τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού.

Στην Καλαμάτα είχε εκδηλωθεί στο παρελθόν ενδιαφέρον για την παραχώρηση του αεροδρομίου από τον όμιλο Κωνσταντακόπουλου που διαχειρίζεται, μεταξύ άλλων, το τουριστικό συγκρότημα Costa Navarino στη Μεσσηνία. Δεν είναι γνωστό αν ο όμιλος βρίσκεται στη διαδικασία αναζήτησης διεθνούς εταίρου με τεχνογνωσία στη διαχείριση αεροδρομίων. Προϋπόθεση βέβαια είναι να αποφασιστεί η λύση της παραχώρησης και όχι η αναβάθμιση μέσω παραδοσιακού διαγωνισμού δημοσίου έργου.

Στα υπόλοιπα 22 περιφερειακά αεροδρόμια (πλην των 14 μεγαλύτερων που διαχειρίζεται η Fraport Greece), η έκρηξη της τουριστικής κίνησης τη φετινή χρονιά ανέδειξε την ανάγκη έργων αναβάθμισης. Μεταξύ αυτών περιλαμβάνονται αεροδρόμια όπως της Πάρου (που αναβαθμίστηκε προ διετίας και είναι ήδη κορεσμένο…), της Μήλου, της Νάξου, της Χίου και άλλων νησιών που ήδη βρίσκονται στον διεθνή τουριστικό χάρτη ή επιδιώκουν να μπουν.

Στελέχη της αγοράς αερομεταφορών επισημαίνουν πως το πρόβλημα που πρέπει να διαχειριστεί το Υπερταμείο κατά την αναζήτηση του βέλτιστου μοντέλου παραχώρησης των 22 αεροδρομίων είναι το γεγονός πως κάποια δεν μπορούν να αναβαθμιστούν για χωροταξικούς, περιβαλλοντικούς και άλλους λόγους. Η εταιρεία συμβούλων Kantor είχε αναλάβει να αναμορφώσει παλαιότερη μελέτη (του 2016) για την αξιοποίηση των μικρότερων αεροδρομίων.

Στο παρελθόν είχαν εξεταστεί σενάρια όπως η παραχώρηση των 22 αεροδρομίων σε ομάδες (clusters). Στο τραπέζι είχαν πέσει και άλλα σενάρια όπως η επιλογή μιας ομάδας αεροδρομίων που είναι ελκυστικά και μπορούν να αναβαθμιστούν. Είχε εξεταστεί επίσης η παραχώρηση του συνόλου των αεροδρομίων ώστε ο διαχειριστής να συντηρεί τα μικρότερα και μη ελκυστικά από τα έσοδα που θα έχει μέσω της εκμετάλλευσης των πέντε – έξι αερολιμένων σε μεγάλους τουριστικούς προορισμούς.

Εκτός από την Καλαμάτα, τα μικρά αεροδρόμια που βρίσκονται υπό τον έλεγχο του Υπερταμείου είναι: Αλεξανδρούπολη, Ιωάννινα, Άραξος, Αστυπάλαια, Κάλυμνος, Ικαρία, Κάρπαθος, Κάσος, Καστελόριζο, Καστοριά, Κύθηρα, Λέρος, Μήλος, Πάρος, Σκύρος, Χίος, Σύρος, Νέα Αγχίαλος, Σητεία, Νάξος, Κοζάνη και Λήμνος.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!