Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Μεγάλα έργα της Αττικής στις πρώτες Πρότυπες Προτάσεις

Έργα οδικών μεταφορών στο Λεκανοπέδιο που βρέθηκαν εκτός του Ταμείου Ανάκαμψης, επειδή απουσίαζαν οι απαραίτητες μελέτες και δεν μπορούν να υλοποιηθούν εντός των σφιχτών χρονοδιαγραμμάτων, είναι υποψήφια για το νέο θεσμό των Πρότυπων Προτάσεων που ψηφίστηκε προ εβδομάδων από τη Βουλή.

Τόσο στο υπουργείο Υποδομών, όσο και στην αγορά κατασκευών αποφεύγουν τις λεπτομέρειες. Όμως χθες, στο 5ο Συνέδριο Υποδομών και Μεταφορών, ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις Γιώργος Συριανός επανέλαβε πως οι πρότυπες προτάσεις μπορούν να συμβάλλουν στη λύση του κυκλοφοριακού προβλήματος του Λεκανοπεδίου που δημιουργεί και ζητήματα σε σχέση με την περιβαλλοντική επιβάρυνση, κ.λπ. Ο κ. Συριανός είχε προτείνει προ μηνών να γίνει με Πρότυπη Πρόταση η ευρύτερη υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος ή ένας υπόγειος δακτύλιος στο κέντρο της Αθήνας! Κάποιοι θεωρούν πως υποψήφια για ένταξη τις πρότυπες προτάσεις είναι και η αστική σήραγγα Ηλιούπολης που θα συνδέει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης ή οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα.

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο το μοντέλο των Πρότυπων Προτάσεων θα αφορά έργα Συμπράξεων Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) ή παραχωρήσεων, αλλά και έργα που υλοποιούνται ως παραδοσιακές εργολαβίες (μελέτη – κατασκευή, κλπ) τα οποία ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει να προτείνει ή / και να ωριμάσει για λογαριασμό του Δημοσίου. Ο προϋπολογισμός τους πρέπει να ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ. Στη συνέχεια ακολουθεί διαγωνισμός και στην περίπτωση που οριστικός ανάδοχος της σύμβασης δεν είναι ο ιδιώτης που ωρίμασε τεχνικά το έργο, ο οριστικός ανάδοχος υποχρεούται να καταβάλει στον προτείνοντα τα έξοδα προετοιμασίας της πρότυπης πρότασης.

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις (του ομίλου Ελλάκτωρ) υποστήριξε χθες πως «υπάρχουν περιπτώσεις μέσα στην Αττική όπου έργα καθυστερούν επί επτά και οκτώ χρόνια», αναφερόμενος στην υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος. Με το νόμο για τις πρότυπες προτάσεις, τόνισε ο κ. Συριανός, υπάρχει η δυνατότητα να προχωρήσει ένας διαγωνισμός μέσα σε 1,5 χρόνο ειδικά στην Αττική που αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα από το κυκλοφοριακό. Ωστόσο παραδέχθηκε πως το όριο των 200 εκατ. ευρώ στον προϋπολογισμό δεν επιτρέπει σε περιφέρειες ή δήμους της χώρας να αξιοποιήσουν το θεσμό των προτύπων προτάσεων για έργα μικρότερου προϋπολογισμού αλλά με σημαντικό τοπικό αντίκτυπο.

Ο πρόεδρος του εργοληπτικού συνδέσμου ΣΑΤΕ, που εκπροσωπεί μεσαίες και μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες, Γιώργος Βλάχος θεωρεί πως οι πρότυπες προτάσεις είχαν μπει αρχικά στο πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας με διαφορετικό χαρακτήρα, «αφορούσαν μικρά και μεγάλα έργα, αξιοποίηση περιουσιακών στοιχείων, κ.α.». Ο ΣΑΤΕ είχε προτείνει να υπάρξει πλαφόν στα έξι εκατ. ευρώ και όχι στα 200 εκατ. ευρώ που τελικά προβλέπει ο νόμος. Ωστόσο ο κ. Βλάχος εμφανίστηκε θετικός για το θεσμό και ευχήθηκε «να ξεκολλήσουν κάποια έργα μέσω πρότυπων προτάσεων και ας μην είναι καινοτόμα»! Αντίθετα, σκληρές εκφράσεις χρησιμοποίησε η πρόεδρος της εργοληπτικής οργάνωσης ΠΕΣΕΔΕ στην οποία συμμετέχουν οι μικρότερες τεχνικές εταιρείες. Η κα Μαρ. Τσιομπάνου εμφανίστηκε αντίθετη με το νομοσχέδιο για τις πρότυπες προτάσεις. Όπως είπε «δεν πρέπει να δημιουργήσουμε δύο ταχύτητες στις εργοληπτικές επιχειρήσεις», ενώ θεωρεί πως «θα προκύψουν νομικά θέματα γιατί χρησιμοποιούνται κοινοτικοί και εθνικοί πόροι» σε έργα που θα ενταχθούν στο νέο θεσμό.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!