Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

O δημοσιονομικός χώρος και τα νέα μέτρα στήριξης στα καύσιμα

Οι παρεμβάσεις που ετοιμάζει η κυβέρνηση για καύσιμα τον Ιούνιο εξαρτώνται σε μεγάλο βαθμό από την πορεία των εσόδων του προϋπολογισμού τον Μάιο. Αυτό «μαρτυρούν» τα λεγόμενα των υπουργών που το τελευταίο διάστημα που αφήνουν να εννοηθεί ότι οι νέες ελαφρύνσεις εξαρτώνται από τα δημοσιονομικά περιθώρια.

«Εάν δεν υπάρχει επιπλέον δημοσιονομικός χώρος δεν μπορεί να υπάρχουν επιπλέον μέτρα. Πρώτα υπάρχει χώρος και μετά τα μέτρα». Αυτό είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Θόδωρος Σκυλακάκης σε συνέντευξή του στα Παραπολιτικά 90.1. Οι δηλώσεις αυτές συμπορεύονται πλήρως με όσα σημειώνει δημόσια ο υπουργός Οικονομικών Χρήστος Σταϊκούρας, με στόχο να ισορροπήσει ανάμεσα στην ανάγκη στήριξης της κοινωνίας και τήρησης στάσης δημοσιονομικής υπευθυνότητας.

Στην ΕΕ παρά το γεγονός ότι η ρήτρα διαφυγής πήρε παράταση και το 2023 τονίζεται συνεχώς ότι έχει το μάτι της στραμμένο σε χώρες με υψηλό δημόσιο χρέος, ενώ δεν υπάρχει πλέον το ενδεχόμενο για παροχές χρηματοδοτούνταν με δανεικά κάτω από την ομπρέλα της ΕΚΤ σε καθεστώς ενισχυτικής νομισματικής πολιτικής με αρνητικά επιτόκια.

Η ανάλυση των στοιχείων για τα φορολογικά έσοδα του προϋπολογισμού δείχνει υπέρβαση φορολογικών εσόδων κατά 1,748 δισ. ευρώ με τα μισά σχεδόν – 755 εκατ. ευρώ- να αφορούν υπερεισπράξεις από ΦΠΑ οι οποίες εξηγούνται από το γεγονός ότι ο πληθωρισμός βρίσκεται στο 10% χωρίς να υπάρχει πτώση της κατανάλωσης.

Παράλληλα, η πτώση της κατανάλωσης στα καύσιμα (108 εκατ. ευρώ) εξηγεί τη μείωση κατά 112 εκατ. ευρώ σε σχέση με το στόχο του προϋπολογισμού τα έσοδα από Ειδικούς Φόρους Κατανάλωσης. Σύμφωνα με τους πρατηριούχους, λόγω των αυξημένων τιμών η κατανάλωση έχει μειωθεί κατά 30%.

Με την επιδότηση των 35-55 ευρώ στη βενζίνη για όσους έχουν οικογενειακό εισόδημα έως 30.000 ευρώ έχει ήδη απορροφηθεί και έτσι το μόνο σίγουρο είναι ότι η επόμενη παρέμβαση της κυβέρνησης θα στοχεύει στα καύσιμα.

Στον αντίποδα η επιδότηση της τιμής του ντίζελ με 15 λεπτά το λίτρο που γίνεται κάθε μήνα ξαναφαίνεται στην αντλία λόγω των εντατικών ελέγχων από το υπουργείο Ανάπτυξης που μοιράζει πρόστιμα των 5.000 ευρώ αφού η παραβατικότητα για αισχροκέρδεια βρίσκεται στο 26%

Πάντως, η οριζόντια μείωση του ΕΦΚ ή του ΦΠΑ στα καύσιμα δεν βρίσκεται στα σχέδια της κυβέρνησης. Ωστόσο, εάν δοθεί η δυνατότητα από τα δημοσιονομικά περιθώρια μπορεί να χρησιμοποιήσει ως οδηγό το μοντέλο του ντίζελ και στη βενζίνη, σε συνδυασμό με διαρκείς ελέγχους, έτσι ώστε να μειωθεί και να το βλέπει ο καταναλωτής η τιμή στην αντλία.

Τα παραπάνω καθρεφτίζονται στις τελευταίες δημοσκοπήσεις που καταγράφουν ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα για τους πολίτες είναι η ακρίβεια και η αντιμετώπισή της στον τομέα των καυσίμων θα απασχολήσει την κυβέρνηση το επόμενο διάστημα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!