Γ.Δ.
1449.47 -0,21%
ACAG
-1,03%
5.78
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
+1,76%
9.27
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+0,32%
12.6
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,94%
1.508
ΑΒΕ
-0,67%
0.446
ΑΔΜΗΕ
-1,15%
2.57
ΑΚΡΙΤ
+2,90%
0.71
ΑΛΜΥ
-0,11%
4.555
ΑΛΦΑ
-0,16%
1.577
ΑΝΔΡΟ
-0,94%
6.34
ΑΡΑΙΓ
+0,60%
10.13
ΑΣΚΟ
-0,35%
2.82
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
+1,37%
2.22
ΒΙΟ
+1,52%
5.35
ΒΙΟΚΑ
+1,61%
1.895
ΒΙΟΣΚ
+1,25%
1.62
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,38%
7.97
ΔΑΙΟΣ
+1,68%
3.64
ΔΕΗ
+2,16%
11.85
ΔΟΜΙΚ
-0,36%
2.76
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,27%
0.301
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,31%
32.6
ΕΚΤΕΡ
+3,43%
1.81
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+3,21%
2.25
ΕΛΛ
+1,38%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,44%
1.966
ΕΛΠΕ
-1,51%
7.19
ΕΛΣΤΡ
-0,96%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,32%
1.85
ΕΛΧΑ
+0,11%
1.882
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,42%
1.19
ΕΤΕ
-2,78%
7.622
ΕΥΑΠΣ
+2,49%
3.29
ΕΥΔΑΠ
+0,69%
5.84
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,01%
4.515
ΙΑΤΡ
+1,67%
1.525
ΙΚΤΙΝ
+0,30%
0.335
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+0,62%
4.86
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+1,00%
1.008
ΙΝΤΕΚ
+0,51%
5.89
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,44%
2.52
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
+0,70%
2.88
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-9,91%
2
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-2,10%
0.42
ΚΟΥΑΛ
-0,51%
1.174
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
-1,30%
15.15
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
+0,68%
0.742
ΛΑΜΔΑ
-0,42%
7.14
ΛΑΜΨΑ
+2,70%
38
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-1,75%
2.81
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,88%
2.83
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,85%
20.18
ΜΟΝΤΑ
+3,93%
3.7
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.68
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
+1,19%
25.48
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,48%
33.24
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,46%
0.81
ΞΥΛΚ
-1,11%
0.268
ΞΥΛΠ
+8,98%
0.364
ΟΛΘ
-0,91%
21.8
ΟΛΠ
-0,50%
29.9
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,89%
15.55
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,61%
14.76
ΟΤΟΕΛ
-0,58%
10.3
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,80%
3.86
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+1,70%
8.38
ΠΛΑΘ
+0,26%
3.93
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+2,29%
6.7
ΠΡΟΦ
-0,57%
5.21
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.333
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,85%
0.5
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,70%
19.88
ΤΖΚΑ
+1,02%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.634
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-4,35%
0.22
ΦΡΛΚ
+1,89%
3.77
ΧΑΙΔΕ
-3,33%
0.58

Eπιστολή της ΠΟΠΕΚ στον Γεωργιάδη: Συρρικνώνονται τα κέρδη

H Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) απέστειλε  επιστολή προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη διαμαρτυρόμενη για συρρίκνωση των κερδών.

Η επιστολή

Κύριε Υπουργέ,

Έχει ξεσπάσει ορυμαγδός δηλώσεων περί αισχροκέρδειας στα καύσιμα, που στόχο έχει να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη και να φορτώσει την οικονομική λαίλαπα στην πλάτη των οικογενειαρχών πρατηριούχων, οι οποίοι ως «υπαίτιοι» είναι κατ΄ ουσίαν οι μόνοι που έχουν υποστεί εξοντωτικά μέτρα επιβολής πλαφόν και μάλιστα με τιμή μονάδας (δραχμικό) υπολογισμό.

Παραθέτουμε ακολούθως επίσημα στοιχεία αμόλυβδης βενζίνης από το παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων fuelprices.gr του υπουργείου Ανάπτυξης, τα οποία αποτυπώνουν ξεκάθαρα την συρρίκνωση του ποσοστιαίου και του κέρδους σε ευρώ το 2022 στην χονδρική και λιανική.

Εβδομαδιαίο δελτίο επισκόπησης τιμών – Διαμόρφωση τιμής για όλη την Ελλάδα.
Την Παρασκευή 13 Μαΐου 2022 file:///C:/Users/User/Downloads/EBDOM_DELTIO_13_05_2022%20(3).pdf
Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,0973 ανά λίτρο (9,73 λεπτά). Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 43,38%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 52,18%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 4,44%.

Την Παρασκευή, 27 Αυγούστου 2021 file:///C:/Users/User/Downloads/EBDOM_DELTIO_27_08_2021%20(1).pdf
Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,1324 ανά λίτρο (13,24 λεπτά). Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 30,42%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 61,71%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 7,87%.

Την Παρασκευή, 14 Μαΐου 2021 file:///C:/Users/User/Downloads/EBDOM_DELTIO_14_05_2021.pdf

Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,1095 ανά λίτρο (10,95 λεπτά). Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 29,70%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 63,51%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 6,79 %.

Κύριε Υπουργέ,

Με έκπληξη παρατηρούμε τις εξαγγελίες σας, όπου αναφέρεστε σε παραβατικότητα των πρατηρίων υγρών καυσίμων για αθέμιτη κερδοφορία στο 26% με βάση την επεξεργασία των στοιχείων από τους ελέγχους της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου (ΔΙΜΕΑ), ενώ με προειδοποιητικό μήνυμα προς όλους καλείτε να μην εκμεταλλευθούν την κατάσταση για να κερδίσουν. Επίσης, σημειώνονται ανακοινώσεις για ασταμάτητους ελέγχους και πρόστιμα για την αισχροκέρδεια στα καύσιμα!

Τι εννοείτε με τη λέξη αισχροκέρδεια και πώς συνάδει η αισχροκέρδεια στα καύσιμα με την αποδεδειγμένη μείωση του περιθωρίου κέρδους, όπως προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία του υπουργείου σας;

Δυστυχώς δεν έχουμε αντιληφθεί έως σήμερα αντίστοιχη μαχητικότητα για το ζήτημα της λαθρεμπορίας, κλοπής και παραβατικότητας που στερεί από το κράτος εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα ωφελούταν πολλαπλώς η κοινωνία μας.

Η επιβολή πλαφόν στα πρατήρια καυσίμων ήταν εκ προοιμίου άδικη για τον κλάδο μας.
Ο υπολογισμός σε ευρώ του κέρδους αποτελεί ελληνική εφεύρεση μόνο για τον κλάδο μας, ενώ η αγορά κινείται διεθνώς με ποσοστιαίο κέρδος.

Η αγορά επίσης, σημειώνει αλλεπάλληλες αυξήσεις σε όλα τα είδη διαρκώς, οι ημερήσιες καταναλώσεις στα πρατήρια έχουν μειωθεί, τα κόστη λειτουργίας των επιχειρήσεών μας έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά. Οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού ρεύματος έχουν πολλαπλασιαστεί.

Σημαντική επιβάρυνση για εμάς αποτελεί η τραπεζική προμήθεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών, η οποία ως ποσοστιαία, ανακόλουθη δηλαδή με την δραχμική των πρατηρίων, έχει συμπιέσει το κέρδος του πρατηριούχου.

Ακόμη δε και το κράτος ωφελείται, με περισσότερες εισροές εσόδων ΦΠΑ στα ταμεία του από τις ασυγκράτητες αυξήσεις, που υπολογίζονται 11 λεπτά ανά λίτρο επιπλέον, τα οποία θα μπορούσαν να διατεθούν για ελάφρυνση των πολιτών.

Συνοπτικά, σε πανελλήνια βάση τα στοιχεία του υπουργείου σας δείχνουν ότι, έχουν μειωθεί τα κέρδη των οικογενειαρχών πρατηριούχων και σε ποσοστά κέρδους αλλά και σε τιμή μονάδας ευρώ (δραχμικά) και δεν θεωρούμε δίκαιη την συνεχή αναφορά σε κερδοσκοπία και αισχροκέρδεια του κλάδου μας ,παρασυρόμενος από τον λαϊκισμό κάποιων.
Τα μερικά cents που τυχόν μπορεί να έχει κέρδος παραπάνω ένας πρατηριούχος λόγω ειδικών συνθηκών και συμφωνιών δεν μπορεί να νοείται όχι μόνο ως αισχροκέρδεια αλλά ούτε και εκλεπτυσμένα ως αθέμιτη κερδοφορία.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων ζητά την δίκαιη αντιμετώπιση του κλάδου, και σας καλεί να προβείτε άμεσα σε μέτρα αποκατάστασης της βιωσιμότητας των πρατηρίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!