Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Eπιστολή της ΠΟΠΕΚ στον Γεωργιάδη: Συρρικνώνονται τα κέρδη

H Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ) απέστειλε  επιστολή προς τον υπουργό Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη διαμαρτυρόμενη για συρρίκνωση των κερδών.

Η επιστολή

Κύριε Υπουργέ,

Έχει ξεσπάσει ορυμαγδός δηλώσεων περί αισχροκέρδειας στα καύσιμα, που στόχο έχει να αποπροσανατολίσει την κοινή γνώμη και να φορτώσει την οικονομική λαίλαπα στην πλάτη των οικογενειαρχών πρατηριούχων, οι οποίοι ως «υπαίτιοι» είναι κατ΄ ουσίαν οι μόνοι που έχουν υποστεί εξοντωτικά μέτρα επιβολής πλαφόν και μάλιστα με τιμή μονάδας (δραχμικό) υπολογισμό.

Παραθέτουμε ακολούθως επίσημα στοιχεία αμόλυβδης βενζίνης από το παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων fuelprices.gr του υπουργείου Ανάπτυξης, τα οποία αποτυπώνουν ξεκάθαρα την συρρίκνωση του ποσοστιαίου και του κέρδους σε ευρώ το 2022 στην χονδρική και λιανική.

Εβδομαδιαίο δελτίο επισκόπησης τιμών – Διαμόρφωση τιμής για όλη την Ελλάδα.
Την Παρασκευή 13 Μαΐου 2022 file:///C:/Users/User/Downloads/EBDOM_DELTIO_13_05_2022%20(3).pdf
Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,0973 ανά λίτρο (9,73 λεπτά). Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 43,38%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 52,18%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 4,44%.

Την Παρασκευή, 27 Αυγούστου 2021 file:///C:/Users/User/Downloads/EBDOM_DELTIO_27_08_2021%20(1).pdf
Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,1324 ανά λίτρο (13,24 λεπτά). Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 30,42%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 61,71%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 7,87%.

Την Παρασκευή, 14 Μαΐου 2021 file:///C:/Users/User/Downloads/EBDOM_DELTIO_14_05_2021.pdf

Το εκτιμώμενο περιθώριο των πρατηριούχων και των εταιρειών εμπορίας υπολογίζεται κατά μέσο όρο στα 0,1095 ανά λίτρο (10,95 λεπτά). Η τελική τιμή λιανικής διαμορφώνεται από την τιμή διυλιστηρίου κατά 29,70%, από τους φόρους (σταθερούς και μεταβλητούς) κατά 63,51%, και από τα εκτιμώμενα περιθώρια των εταιρειών εμπορίας, των μεταφορέων υγρών καυσίμων και των πρατηρίων κατά 6,79 %.

Κύριε Υπουργέ,

Με έκπληξη παρατηρούμε τις εξαγγελίες σας, όπου αναφέρεστε σε παραβατικότητα των πρατηρίων υγρών καυσίμων για αθέμιτη κερδοφορία στο 26% με βάση την επεξεργασία των στοιχείων από τους ελέγχους της Διυπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου (ΔΙΜΕΑ), ενώ με προειδοποιητικό μήνυμα προς όλους καλείτε να μην εκμεταλλευθούν την κατάσταση για να κερδίσουν. Επίσης, σημειώνονται ανακοινώσεις για ασταμάτητους ελέγχους και πρόστιμα για την αισχροκέρδεια στα καύσιμα!

Τι εννοείτε με τη λέξη αισχροκέρδεια και πώς συνάδει η αισχροκέρδεια στα καύσιμα με την αποδεδειγμένη μείωση του περιθωρίου κέρδους, όπως προκύπτει από τα παραπάνω στοιχεία του υπουργείου σας;

Δυστυχώς δεν έχουμε αντιληφθεί έως σήμερα αντίστοιχη μαχητικότητα για το ζήτημα της λαθρεμπορίας, κλοπής και παραβατικότητας που στερεί από το κράτος εκατομμύρια ευρώ, τα οποία θα ωφελούταν πολλαπλώς η κοινωνία μας.

Η επιβολή πλαφόν στα πρατήρια καυσίμων ήταν εκ προοιμίου άδικη για τον κλάδο μας.
Ο υπολογισμός σε ευρώ του κέρδους αποτελεί ελληνική εφεύρεση μόνο για τον κλάδο μας, ενώ η αγορά κινείται διεθνώς με ποσοστιαίο κέρδος.

Η αγορά επίσης, σημειώνει αλλεπάλληλες αυξήσεις σε όλα τα είδη διαρκώς, οι ημερήσιες καταναλώσεις στα πρατήρια έχουν μειωθεί, τα κόστη λειτουργίας των επιχειρήσεών μας έχουν επιβαρυνθεί σημαντικά. Οι λογαριασμοί του ηλεκτρικού ρεύματος έχουν πολλαπλασιαστεί.

Σημαντική επιβάρυνση για εμάς αποτελεί η τραπεζική προμήθεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών, η οποία ως ποσοστιαία, ανακόλουθη δηλαδή με την δραχμική των πρατηρίων, έχει συμπιέσει το κέρδος του πρατηριούχου.

Ακόμη δε και το κράτος ωφελείται, με περισσότερες εισροές εσόδων ΦΠΑ στα ταμεία του από τις ασυγκράτητες αυξήσεις, που υπολογίζονται 11 λεπτά ανά λίτρο επιπλέον, τα οποία θα μπορούσαν να διατεθούν για ελάφρυνση των πολιτών.

Συνοπτικά, σε πανελλήνια βάση τα στοιχεία του υπουργείου σας δείχνουν ότι, έχουν μειωθεί τα κέρδη των οικογενειαρχών πρατηριούχων και σε ποσοστά κέρδους αλλά και σε τιμή μονάδας ευρώ (δραχμικά) και δεν θεωρούμε δίκαιη την συνεχή αναφορά σε κερδοσκοπία και αισχροκέρδεια του κλάδου μας ,παρασυρόμενος από τον λαϊκισμό κάποιων.
Τα μερικά cents που τυχόν μπορεί να έχει κέρδος παραπάνω ένας πρατηριούχος λόγω ειδικών συνθηκών και συμφωνιών δεν μπορεί να νοείται όχι μόνο ως αισχροκέρδεια αλλά ούτε και εκλεπτυσμένα ως αθέμιτη κερδοφορία.

Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων ζητά την δίκαιη αντιμετώπιση του κλάδου, και σας καλεί να προβείτε άμεσα σε μέτρα αποκατάστασης της βιωσιμότητας των πρατηρίων.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!