Γ.Δ.
1452.5 -0,26%
ACAG
+0,52%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
-0,11%
9.11
CNLCAP
-2,68%
7.25
DIMAND
-2,25%
7.82
NOVAL
-0,65%
2.285
OPTIMA
-2,33%
12.56
TITC
-1,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-2,23%
1.494
ΑΒΕ
+0,22%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
-0,87%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,47%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
-1,66%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
-3,51%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
-1,35%
2.19
ΒΙΟ
-3,30%
5.27
ΒΙΟΚΑ
-0,27%
1.865
ΒΙΟΣΚ
-0,62%
1.6
ΒΙΟΤ
-3,01%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,19%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
-0,60%
11.6
ΔΟΜΙΚ
-4,32%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
-1,96%
1.755
ΕΕΕ
-0,74%
32.18
ΕΚΤΕΡ
-1,02%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,83%
2.18
ΕΛΛ
+1,75%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
+0,27%
7.3
ΕΛΣΤΡ
+0,97%
2.08
ΕΛΤΟΝ
-1,07%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,74%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
+0,80%
7.84
ΕΥΑΠΣ
-0,62%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
+0,63%
2.25
ΕΧΑΕ
-1,54%
4.47
ΙΑΤΡ
-3,23%
1.5
ΙΚΤΙΝ
-0,30%
0.334
ΙΛΥΔΑ
-0,25%
1.975
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.83
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.75
ΙΝΛΟΤ
+2,46%
0.998
ΙΝΤΕΚ
+0,17%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,50%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,35%
2.86
ΚΑΡΕΛ
-1,18%
336
ΚΕΚΡ
+1,26%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
-0,46%
0.429
ΚΟΥΑΛ
+1,72%
1.18
ΚΟΥΕΣ
+0,17%
5.86
ΚΡΙ
+0,33%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
-0,27%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
-3,80%
1.52
ΛΟΥΛΗ
-0,69%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
+1,79%
3.99
ΜΕΝΤΙ
-1,86%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
-1,21%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
20.56
ΜΟΝΤΑ
-1,11%
3.56
ΜΟΤΟ
-0,37%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,79%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,93%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-1,18%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+0,24%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
-0,17%
30.05
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.34
ΟΠΑΠ
-0,25%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,63%
0.798
ΟΤΕ
+0,61%
14.85
ΟΤΟΕΛ
-1,33%
10.36
ΠΑΙΡ
+3,33%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,04%
3.891
ΠΕΡΦ
+0,19%
5.39
ΠΕΤΡΟ
-1,20%
8.24
ΠΛΑΘ
-0,25%
3.92
ΠΛΑΚΡ
+2,08%
14.7
ΠΡΔ
+8,70%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+1,53%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,07%
6.55
ΠΡΟΦ
+0,77%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
+0,19%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+1,61%
1.575
ΣΠΕΙΣ
+1,71%
5.94
ΣΠΙ
+0,39%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
+0,96%
20.02
ΤΖΚΑ
-1,67%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,12%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-0,61%
8.1
ΦΡΙΓΟ
+4,55%
0.23
ΦΡΛΚ
-1,86%
3.7
ΧΑΙΔΕ
+1,69%
0.6

Παζάρια με ΕΕ για επέκταση της Λ. Κύμης και τα άλλα οδικά έργα της Αττικής

Πολιτική συμφωνία αναζητούν στην κυβέρνηση και στο υπουργείο Υποδομών προκειμένου να κάμψουν τις αντιρρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για χρηματοδότηση της επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, αλλά και για να εξασφαλίσουν κονδύλια για άλλες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, προς Λαύριο και Ραφήνα, και την υπόγεια σήραγγα Ηλιουπόλεως, που θα συνδέει τον Καρέα με την Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες δεν έχει γίνει κανένα σημαντικό έργο στο Λεκανοπέδιο

Οι υπηρεσίες της Κομισιόν ανθίστανται στην ένταξη της επέκτασης της Λεωφ. Κύμης σε κάποιο χρηματοδοτικό εργαλείο της ΕΕ με την ελληνική πλευρά να υποστηρίζει πως εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες δεν έχει γίνει κανένα σημαντικό έργο στο Λεκανοπέδιο με αποτέλεσμα να αντιμετωπίζει σοβαρά κυκλοφοριακά προβλήματα. Τα ίδια επιχειρήματα χρησιμοποιούν και για τις άλλες επεκτάσεις, για τις οποίες εξετάζονται διάφορα σενάρια, χωρίς μέχρι στιγμής να έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Στο πακέτο των μεγάλων οδικών έργων της Αττικής έχει ενταχθεί και η ολοκλήρωση της Περιφερειακής του Αιγάλεω και του Κόμβου Σκαραμαγκά, που θα αποφορτίσει σημαντικά τη Λεωφόρο Αθηνών, αλλά και τη Λεωφόρο Σχιστού.

Το έργο επέκτασης της Λεωφόρου Κύμης, που θα αποσυμφορήσει σημαντικά την Αττική Οδό στο τμήμα από τον κόμβο Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης έχει ήδη προσωρινό ανάδοχο (την κοινοπραξία ΤΕΡΝΑ – ΑΚΤΩΡ – Intrakat), αλλά για να υπογραφεί σύμβαση πρέπει να βρεθούν τα χρήματα! Είναι προϋπολογισμού 352 εκατ. ευρώ μαζί με την προαίρεση για κατασκευή του κόμβου Καλυφτάκη στην εθνική οδό, ενώ μαζί με τις απαλλοτριώσεις το συνολικό κόστος κινείται κοντά στα 400 εκατομμύρια.

Καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών στον κόμβο Μεταμόρφωσης

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής αποφάσισε να το προκηρύξει άμεσα ως δημόσιο έργο, προκειμένου να αντιμετωπιστεί η καθημερινή ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών στον κόμβο Μεταμόρφωσης. Αυτό δεν σημαίνει πως κάποια στιγμή στο μέλλον δεν μπορεί η επέκταση της Λεωφ. Κύμης να ενταχθεί σε κάποια σύμβαση παραχώρησης, όπως υποστηρίζουν όσοι παρακολουθούν τις διεργασίες σε Αθήνα και Βρυξέλλες. Το ίδιο ισχύει και για τις άλλες επεκτάσεις: Μπορούν κάποιες να κατασκευαστούν ως δημόσια έργα και στη συνέχεια να παραδοθεί η διαχείρισή τους σε ιδιώτες.

Διάφορα σενάρια έχουν πέσει στο τραπέζι για τις υπόλοιπες επεκτάσεις της Αττικής Οδού, που δεν εντάχθηκαν στον εν εξελίξει διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα. Παράγοντες του υπουργείου Υποδομών υποστηρίζουν πως εξετάζονται ακόμα και «καινοτόμες λύσεις» αλλά αποφεύγουν τις λεπτομέρειες. Η άσκηση δεν είναι εύκολη, αφού μια ξεχωριστή σύμβαση παραχώρησης, με διόδια, θα καθιστούσε αρκετά ακριβή τη μετακίνηση στο Λεκανοπέδιο, αφού οι οδηγοί θα πλήρωναν τόσο στον παραχωρησιούχο της Αττικής Οδού, όσο και σε αυτόν που θα αναλάβει να κατασκευάσει και να διαχειριστεί τις επεκτάσεις.

Επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα

Το σίγουρο είναι πως οι επεκτάσεις προς Λαύριο και Ραφήνα δεν μπορούν να προχωρήσουν ως αυτόνομες συμβάσεις παραχώρησης, αφού δεν υπάρχει ο απαραίτητος κυκλοφοριακός φόρτος. Για την υπόγεια σήραγγα Ηλιουπόλεως, που θεωρείται απαραίτητη προκειμένου να εξασφαλιστεί απρόσκοπτη πρόσβαση στο νέο μητροπολιτικό πόλο του Ελληνικού, είχε αναλάβει να υλοποιήσει μελέτη η Lamda Development.

Αυτή η αστική σήραγγα μπορεί να παραχωρηθεί αυτόνομα λόγω του υψηλού κόστους και της μεγάλης κυκλοφορίας, ακόμα και με αξιοποίηση του νέου θεσμικού πλαισίου για τις πρότυπες συμβάσεις. Ωστόσο στο υπουργείο Υποδομών επιμένουν πως δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις. Στο παρελθόν, ο κ. Καραμανλής είχε υποστηρίξει πως η σήραγγα Ηλιουπόλεως μπορεί να ενταχθεί στο ίδιο έργο με τη μετατροπή της Βουλιαγμένης σε ανοικτή λεωφόρο, χωρίς φανάρια αλλά με τους απαραίτητους κόμβους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!