Γ.Δ.
1407.38 +0,41%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+2,06%
4.45
CENER
+0,83%
8.47
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,65%
2.295
OPTIMA
+0,79%
12.82
TITC
+1,20%
38.1
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,14%
1.394
ΑΒΕ
-0,65%
0.457
ΑΔΜΗΕ
+0,64%
2.36
ΑΚΡΙΤ
+1,46%
0.695
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
+0,49%
1.538
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.4
ΑΡΑΙΓ
+0,84%
9.66
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-1,30%
0.606
ΑΤΤΙΚΑ
-0,46%
2.16
ΒΙΟ
+1,16%
5.25
ΒΙΟΚΑ
+2,28%
1.795
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+1,96%
2.08
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+2,57%
18.36
ΔΑΑ
+0,43%
8.024
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,34%
11.69
ΔΟΜΙΚ
+3,89%
2.805
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,76%
0.298
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.41
ΕΕΕ
-0,12%
33.7
ΕΚΤΕΡ
-1,66%
1.422
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+4,55%
2.07
ΕΛΛ
+0,76%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,23%
1.652
ΕΛΠΕ
+1,87%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-0,98%
2.03
ΕΛΤΟΝ
+1,20%
1.86
ΕΛΧΑ
+2,78%
1.85
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
+0,06%
6.928
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.14
ΕΥΔΑΠ
-0,35%
5.73
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+1,16%
4.35
ΙΑΤΡ
+2,60%
1.58
ΙΚΤΙΝ
+1,15%
0.309
ΙΛΥΔΑ
+3,74%
1.805
ΙΝΚΑΤ
-0,32%
4.735
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+4,83%
0.933
ΙΝΤΕΚ
+0,18%
5.68
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+2,08%
2.705
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,38%
1.43
ΚΟΡΔΕ
+3,41%
0.424
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+1,81%
5.62
ΚΡΙ
-0,70%
14.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.924
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-0,96%
7.2
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,93%
3.55
ΜΕΝΤΙ
+2,97%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-0,34%
2.96
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,09%
19.41
ΜΟΝΤΑ
-3,20%
3.63
ΜΟΤΟ
+2,86%
2.52
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,24%
24.72
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,13%
31.74
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
-0,78%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
20.9
ΟΛΠ
+2,01%
30.45
ΟΛΥΜΠ
+3,11%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,38%
15.74
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.792
ΟΤΕ
-0,59%
15.12
ΟΤΟΕΛ
-0,20%
10.08
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+1,28%
3.635
ΠΕΡΦ
+0,56%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+1,53%
7.98
ΠΛΑΘ
+0,13%
3.965
ΠΛΑΚΡ
-2,88%
13.5
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.166
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,39%
5.11
ΡΕΒΟΙΛ
-1,25%
1.575
ΣΑΡ
+0,37%
10.76
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
+1,97%
1.555
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-3,52%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+3,13%
8.25
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+0,70%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Ασμάτογλου: Τα κερδοσκοπικά παιχνίδια φταίνε για τις τιμές καυσίμων

Τους λόγους που οι τιμές των καυσίμων έχουν φτάσει στα ύψη εξήγησε ο αντιπρόεδρος Συνδέσμου Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων Γιώργος Ασμάτογλου.

«Τα κερδοσκοπικά παιχνίδια που γίνονται εκτός Ελλάδας μεταξύ αργού πετρελαίου και διυλισμένου προϊόντος πάνω σε αυτό το χρηματιστηριακό προϊόν είναι που έφτασαν σε αυτή την τιμή την βενζίνη και το πετρέλαιο κίνησης» τόνισε ο Γιώργος Ασμάτογλου, σχετικά με την χθεσινή ανάρτηση του Υπουργού Ανάπτυξης, περί αθέμιτης κερδοφορίας στο 26% των πρατηρίων στα οποία έγιναν έλεγχοι από την ΔΙΜΕΑ.

Μιλώντας στο Πρώτο Πρόγραμμα,  ο κ. Ασμάτογλου ανέφερε «έχει ακριβύνει η βενζίνη και έχει φτάσει σε αυτά τα επίπεδα και φταίει ο πρατηριούχος; Ο πρατηριούχος είναι ο τελευταίος ο οποίος έχει άμεση επαφή ο καταναλωτής και αυτόν βλέπει. Η βενζίνη που έχει φτάσει στα 2,5 ευρώ είναι ο πρατηριούχος ο φταίχτης; Σήμερα η τιμή του πετρελαίου στις διεθνείς τιμές του αργού είναι 110 δολάρια.

Στο παρελθόν υπήρχαν διεθνείς τιμές του αργού στα 137 δολάρια το βαρέλι και η τιμή της αμόλυβδης ήταν στο 1,87 χωρίς να αλλάξει ο ειδικός φόρος κατανάλωσης και χωρίς να αλλάξει ο ΦΠΑ».

«Σε αυτά όλα δεν φταίει ο πρατηριούχος, όμως φαίνεται ότι υπάρχει κερδοσκοπία. Ποιος είναι ο ορισμός της κερδοσκοπίας σε μια ελεύθερη οικονομία όταν έχει έναν ολόκληρο πίνακα, τεράστιο με πολύ μεγάλες τιμές το πρατήριο και βλέπουμε και κάνουμε την επιλογή μας;» διερώτηθη ο ίδιος. Απαντώντας στο γιατί οι τιμές παρουσιάζουν μεγάλες αποκλίσεις από το ένα πρατήριο στο άλλο, ο κ. Ασμάτογλου έδωσε την εξήγηση πως η τιμή αγοράς και χρέωσης του καυσίμου είναι διαφορετική σε κάθε επιχείρηση, γιατί μπαίνουν μέσα οι επενδύσεις που έχει κάνει η κάθε εταιρεία.

«Εγώ αγοράζω σε τιμή διαφορετική από τον συνάδελφό μου γιατί υπάρχει διαφορετική συμφωνία με την εταιρεία μου. Άρα σε αυτή την ελεύθερη οικονομία που ζούμε και γι΄ αυτό επιλέγουμε να πάμε εκεί που μας συμφέρει υπάρχει αυτή η διαφορετική τιμή. Για το θέμα της αθέμιτης κερδοσκοπίας όπως το είπαν, θα πω ότι σε περιόδους κρίσης υπάρχει η επιβολή πλαφόν του κέρδους.

»Έρχεται λοιπόν το κράτος και λέει ότι θα κερδίζεις τα ίδια λεφτά με το 2021. Το δεχόμαστε, σε μια περίοδο που έχουν αυξηθεί οι μισθοί και καλώς αυξήθηκαν και έχει τριπλασιαστεί το ρεύμα.

»Δεχόμαστε όμως να είναι πράγματι αυτή η κερδοφορία μας. Αν όμως υπάρχει μια παράβαση από το 1,5% που κέρδιζε ο πρατηριούχος στο 2%, είναι μέσα στο ένα στα τέσσερα (σ.σ. όπου διαπιστώθηκε αθέμιτη κερδοφορία). Αν αυτό θεωρείται ότι είναι πράγματι αυτό που ανεβάζει τις τιμές του καυσίμου ή έχει φτάσει την βενζίνη σε αυτά τα επίπεδα εγώ δεν το πιστεύω. Είναι αμελητέο. Σε αυτή την τιμή που έχει φτάσει η βενζίνη δεν φταίει ο πρατηριούχος» επανέλαβε ο κ. Ασμάτογλου.

Σημειώνοντας ότι η Ιταλία μείωσε τον ειδικό φόρο κατανάλωσης όπως αντίστοιχα έκαναν και η Ολλανδία, η Γερμανία, υποστήριξε ότι δεν μπορεί να υποδείξει ο ίδιος κανέναν για κερδοσκοπία. «Αυτό το ξέρει το κράτος από τους ελέγχους που κάνει. Έχει κάνει και έλεγχο στα διυλιστήρια ο κ. Γεωργιάδης και πολύ καλά έκανε, γιατί είναι ο μοναδικός υπουργός που το έχει κάνει και είναι πολύ έμπειρος στο κομμάτι αυτό αλλά ξέρει πολύ καλά ότι η παραβατικότητα που είδε είναι πολύ μικρή στην τσέπη μας» κατέληξε ο κ. Ασμάτογλου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!