Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Οι αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος

Μέσα στο καλοκαίρι θα ληφθούν οι αποφάσεις για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Η πώληση του 30% των μετοχών, πλέον έχει ανέβει στην ατζέντα της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ, παράλληλα με την άνοδο της κίνησης που παρατηρείται στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Και σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, η πώληση του 30% του ΔΑΑ συνιστά την δεύτερη μεγαλύτερη προτεραιότητα του κυβερνητικού επιτελείου, μετά την Αττική Οδό.

Η τελευταία έχει πάρει το δρόμο της, μετά την πρόσφατη υποβολή αρχικού ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με παράγοντες κοντά στη διαδικασία, η λίστα των ενδιαφερομένων που θα εξουσιοδοτηθούν να συμμετάσχουν στη β’ φάση (prequalified list) θα ανακοινωθεί μέχρι τέλος Ιουνίου. Προς το παρόν συνεχίζεται ο έλεγχος των δικαιολογητικών των οκτώ ενδιαφερομένων για την Αττική Οδό.

Και όπως φαίνονται εκ πρώτης όψεως, οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- θα προκριθούν στη β΄ φάση του διαγωνισμού, όπου θα λάβουν γνώση της σύμβασης παραχώρησης και των χρηματοοικονομικών δεδομένων της εταιρείας διαχείρισης.

Το ΤΑΙΠΕΔ ελπίζει ότι το αρχικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών θα είναι έτοιμο μέχρι το Σεπτέμβριο, έτσι ώστε η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών να γίνει στους πρώτους μήνες του 2023.

Αν συμβεί αυτό, τότε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα έχει περιθώριο 15-18 μήνες για να ολοκληρώσει τη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα. Υπενθυμίζεται ότι η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Εν γένει, η πρόκληση της Αττικής Οδού θεωρείται μικρή, με δεδομένο ότι δεν θα υπάρξουν κλυδωνισμοί προερχόμενοι κυρίως από το εξωτερικό (ρωσο-ουκρανικό, πληθωρισμός, ύφεση κ.λπ.).

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών παραμένει σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση για την κυβέρνηση

Υπό αυτή την έννοια, ο ΔΑΑ παραμένει σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση για την κυβέρνηση καθώς πρόκειται για ένα τεράστιο διακύβευμα. Πριν την πανδημία, παράγοντες κοντά στη διαδικασία έκαναν λόγο για 1,5 έως 2,0 δισ. ευρώ τίμημα για το 30% των μετοχών του ΔΑΑ.

Τα μηνύματα που παίρνει η κυβέρνηση για τον ΔΑΑ είναι ενθαρρυντικά. Φέτος, παρόλο που η κίνηση δεν αναμένεται να φτάσει για το σύνολο τους έτους στα επίπεδα του 2019, εν τούτοις όλα δείχνουν ότι στο τέλος του έτους (αν όχι και νωρίτερα), οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις επιβατών ανά μήνα θα ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019.

Παράγοντες κοντά στη διαδικασία αναφέρουν ότι η παραλλαγή όμικρον της Covid-19 που ενέσκηψε τον περασμένο Δεκέμβριο, στέρησε από τον ΔΑΑ μια αντίστοιχη επιτυχία με εκείνη του 2019, αφού η κίνηση στους πρώτους μήνες (Ιανουάριο-Φεβρουάριοο) του έτους ήταν ιδιαίτερα χαμηλή.

Συγκεκριμένα κατά τους τέσσερις πρώτους μήνες του έτους η επιβατική κίνηση στον ΔΑΑ ήταν περίπου 30% χαμηλότερη από εκείνη της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Η μείωση αυτή ωστόσο βαίνει ταχέως μειούμενη αφού ξεκίνησε από το -45% τον περασμένο Ιανουάριο και έφτασε στο -15% τον Απρίλιο.

Ο Απρίλιος είναι ο τελευταίος μήνας για τον οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, όπου η κίνηση επιβατών στον ΔΑΑ ήταν πέντε φορές υψηλότερη από εκείνη του Απριλίου 2021. Ο Μάιος σύμφωνα με πληροφορίες επιβεβαιώνει την τάση αυτή και όλα δείχνουν, ότι αφού φανεί η κίνηση για τον επόμενο μήνα, το ΤΑΙΠΕΔ θα λάβει τις αποφάσεις του σχετικά με το 30% του ΔΑΑ.

Υπό αυτό το πρίσμα, το ΤΑΙΠΕΔ τις επόμενες εβδομάδες πρόκειται να ξεκαθαρίσει:

Πρώτον, αν θα συνεχίσει ο υφιστάμενος διαγωνισμός που ξεκίνησε το Φθινόπωρο το 2019 και σταμάτησε λόγω της πανδημίας ή θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός και

Δεύτερον, αν συμβεί το πρώτο, δηλαδή έχουμε νέο διαγωνισμό, αν θα υπάρξει αλλαγή συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ ή όχι.

Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, είχαν εκφράσει ενδιαφέρον 10 σχήματα και τα εννέα από αυτά, τον Φεβρουάριο του 2020 είχαν προκριθεί στην β’ φάση του διαγωνισμού. Πρόκειται για μεγάλα ονόματα που εκτιμάται ότι παραμένουν στην κούρσα διεκδίκησης του 30% του ΔΑΑ.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!