Γ.Δ.
1472.47 -0,52%
ACAG
-0,68%
5.85
CENER
-1,03%
9.57
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
+0,67%
9.03
NOVAL
-0,72%
2.75
OPTIMA
+0,16%
12.22
TITC
+0,65%
30.95
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
0,00%
1.448
ΑΒΕ
-0,42%
0.474
ΑΔΜΗΕ
-1,32%
2.24
ΑΚΡΙΤ
+2,12%
0.965
ΑΛΜΥ
-0,65%
3.06
ΑΛΦΑ
-1,16%
1.7045
ΑΝΔΡΟ
-0,30%
6.6
ΑΡΑΙΓ
-0,51%
11.64
ΑΣΚΟ
-1,06%
2.81
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.64
ΑΤΤ
-3,89%
8.9
ΑΤΤΙΚΑ
+2,76%
2.61
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
-0,17%
5.96
ΒΙΟΚΑ
-1,69%
2.33
ΒΙΟΣΚ
-0,35%
1.415
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.38
ΓΕΒΚΑ
+0,61%
1.64
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,56%
17.84
ΔΑΑ
-0,25%
7.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-1,28%
11.55
ΔΟΜΙΚ
-1,16%
3.85
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.321
ΕΒΡΟΦ
-1,24%
1.59
ΕΕΕ
-0,60%
32.9
ΕΚΤΕΡ
+3,02%
2.215
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,44%
2.28
ΕΛΛ
+0,72%
14
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,24%
2.08
ΕΛΠΕ
-0,79%
7.5
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.24
ΕΛΤΟΝ
-1,70%
1.73
ΕΛΧΑ
-0,64%
1.87
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8.08
ΕΠΙΛΚ
-6,25%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,15%
1.325
ΕΤΕ
-0,88%
8.376
ΕΥΑΠΣ
-1,49%
3.31
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.78
ΕΥΡΩΒ
-1,35%
2.199
ΕΧΑΕ
-0,42%
4.76
ΙΑΤΡ
+1,16%
1.745
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.414
ΙΛΥΔΑ
-3,28%
1.77
ΙΝΚΑΤ
0,00%
5
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.16
ΙΝΛΟΤ
-0,48%
1.244
ΙΝΤΕΚ
-0,49%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.44
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.25
ΙΝΤΚΑ
+1,18%
3.43
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,34%
1.45
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-1,67%
1.475
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.491
ΚΟΥΑΛ
-0,67%
1.188
ΚΟΥΕΣ
+2,04%
5.51
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,43%
11.45
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.19
ΛΑΒΙ
0,00%
0.9
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.4
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.38
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
-0,37%
2.71
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
0,00%
3.69
ΜΙΝ
0,00%
0.605
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,25%
23.64
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
-2,30%
2.765
ΜΟΥΖΚ
-2,22%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,97%
24.96
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,57%
3.48
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.975
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+0,27%
36.5
ΝΑΚΑΣ
+1,47%
2.76
ΝΑΥΠ
+0,43%
0.936
ΞΥΛΚ
-0,36%
0.28
ΞΥΛΠ
0,00%
0.41
ΟΛΘ
+0,95%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
27.55
ΟΛΥΜΠ
-0,77%
2.57
ΟΠΑΠ
-0,87%
15.89
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.899
ΟΤΕ
-1,10%
14.38
ΟΤΟΕΛ
-0,51%
11.74
ΠΑΙΡ
0,00%
1.095
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,77%
3.89
ΠΕΤΡΟ
-0,68%
8.82
ΠΛΑΘ
-0,93%
4.275
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
-0,68%
1.16
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-1,54%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-0,97%
2.04
ΣΑΡ
-0,54%
11.08
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,29%
0.35
ΣΙΔΜΑ
+0,59%
1.7
ΣΠΕΙΣ
+1,46%
6.94
ΣΠΙ
+0,59%
0.684
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.21
ΦΡΛΚ
-0,86%
4.035
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Οι αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος

Μέσα στο καλοκαίρι θα ληφθούν οι αποφάσεις για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Η πώληση του 30% των μετοχών, πλέον έχει ανέβει στην ατζέντα της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ, παράλληλα με την άνοδο της κίνησης που παρατηρείται στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Και σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, η πώληση του 30% του ΔΑΑ συνιστά την δεύτερη μεγαλύτερη προτεραιότητα του κυβερνητικού επιτελείου, μετά την Αττική Οδό.

Η τελευταία έχει πάρει το δρόμο της, μετά την πρόσφατη υποβολή αρχικού ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με παράγοντες κοντά στη διαδικασία, η λίστα των ενδιαφερομένων που θα εξουσιοδοτηθούν να συμμετάσχουν στη β’ φάση (prequalified list) θα ανακοινωθεί μέχρι τέλος Ιουνίου. Προς το παρόν συνεχίζεται ο έλεγχος των δικαιολογητικών των οκτώ ενδιαφερομένων για την Αττική Οδό.

Και όπως φαίνονται εκ πρώτης όψεως, οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- θα προκριθούν στη β΄ φάση του διαγωνισμού, όπου θα λάβουν γνώση της σύμβασης παραχώρησης και των χρηματοοικονομικών δεδομένων της εταιρείας διαχείρισης.

Το ΤΑΙΠΕΔ ελπίζει ότι το αρχικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών θα είναι έτοιμο μέχρι το Σεπτέμβριο, έτσι ώστε η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών να γίνει στους πρώτους μήνες του 2023.

Αν συμβεί αυτό, τότε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα έχει περιθώριο 15-18 μήνες για να ολοκληρώσει τη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα. Υπενθυμίζεται ότι η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Εν γένει, η πρόκληση της Αττικής Οδού θεωρείται μικρή, με δεδομένο ότι δεν θα υπάρξουν κλυδωνισμοί προερχόμενοι κυρίως από το εξωτερικό (ρωσο-ουκρανικό, πληθωρισμός, ύφεση κ.λπ.).

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών παραμένει σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση για την κυβέρνηση

Υπό αυτή την έννοια, ο ΔΑΑ παραμένει σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση για την κυβέρνηση καθώς πρόκειται για ένα τεράστιο διακύβευμα. Πριν την πανδημία, παράγοντες κοντά στη διαδικασία έκαναν λόγο για 1,5 έως 2,0 δισ. ευρώ τίμημα για το 30% των μετοχών του ΔΑΑ.

Τα μηνύματα που παίρνει η κυβέρνηση για τον ΔΑΑ είναι ενθαρρυντικά. Φέτος, παρόλο που η κίνηση δεν αναμένεται να φτάσει για το σύνολο τους έτους στα επίπεδα του 2019, εν τούτοις όλα δείχνουν ότι στο τέλος του έτους (αν όχι και νωρίτερα), οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις επιβατών ανά μήνα θα ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019.

Παράγοντες κοντά στη διαδικασία αναφέρουν ότι η παραλλαγή όμικρον της Covid-19 που ενέσκηψε τον περασμένο Δεκέμβριο, στέρησε από τον ΔΑΑ μια αντίστοιχη επιτυχία με εκείνη του 2019, αφού η κίνηση στους πρώτους μήνες (Ιανουάριο-Φεβρουάριοο) του έτους ήταν ιδιαίτερα χαμηλή.

Συγκεκριμένα κατά τους τέσσερις πρώτους μήνες του έτους η επιβατική κίνηση στον ΔΑΑ ήταν περίπου 30% χαμηλότερη από εκείνη της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Η μείωση αυτή ωστόσο βαίνει ταχέως μειούμενη αφού ξεκίνησε από το -45% τον περασμένο Ιανουάριο και έφτασε στο -15% τον Απρίλιο.

Ο Απρίλιος είναι ο τελευταίος μήνας για τον οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, όπου η κίνηση επιβατών στον ΔΑΑ ήταν πέντε φορές υψηλότερη από εκείνη του Απριλίου 2021. Ο Μάιος σύμφωνα με πληροφορίες επιβεβαιώνει την τάση αυτή και όλα δείχνουν, ότι αφού φανεί η κίνηση για τον επόμενο μήνα, το ΤΑΙΠΕΔ θα λάβει τις αποφάσεις του σχετικά με το 30% του ΔΑΑ.

Υπό αυτό το πρίσμα, το ΤΑΙΠΕΔ τις επόμενες εβδομάδες πρόκειται να ξεκαθαρίσει:

Πρώτον, αν θα συνεχίσει ο υφιστάμενος διαγωνισμός που ξεκίνησε το Φθινόπωρο το 2019 και σταμάτησε λόγω της πανδημίας ή θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός και

Δεύτερον, αν συμβεί το πρώτο, δηλαδή έχουμε νέο διαγωνισμό, αν θα υπάρξει αλλαγή συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ ή όχι.

Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, είχαν εκφράσει ενδιαφέρον 10 σχήματα και τα εννέα από αυτά, τον Φεβρουάριο του 2020 είχαν προκριθεί στην β’ φάση του διαγωνισμού. Πρόκειται για μεγάλα ονόματα που εκτιμάται ότι παραμένουν στην κούρσα διεκδίκησης του 30% του ΔΑΑ.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!