Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Οι αποφάσεις του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του 30% του Ελευθέριος Βενιζέλος

Μέσα στο καλοκαίρι θα ληφθούν οι αποφάσεις για τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών. Η πώληση του 30% των μετοχών, πλέον έχει ανέβει στην ατζέντα της κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ, παράλληλα με την άνοδο της κίνησης που παρατηρείται στο αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.

Και σύμφωνα με καλά ενημερωμένες πηγές, η πώληση του 30% του ΔΑΑ συνιστά την δεύτερη μεγαλύτερη προτεραιότητα του κυβερνητικού επιτελείου, μετά την Αττική Οδό.

Η τελευταία έχει πάρει το δρόμο της, μετά την πρόσφατη υποβολή αρχικού ενδιαφέροντος. Σύμφωνα με παράγοντες κοντά στη διαδικασία, η λίστα των ενδιαφερομένων που θα εξουσιοδοτηθούν να συμμετάσχουν στη β’ φάση (prequalified list) θα ανακοινωθεί μέχρι τέλος Ιουνίου. Προς το παρόν συνεχίζεται ο έλεγχος των δικαιολογητικών των οκτώ ενδιαφερομένων για την Αττική Οδό.

Και όπως φαίνονται εκ πρώτης όψεως, οι περισσότεροι -αν όχι όλοι- θα προκριθούν στη β΄ φάση του διαγωνισμού, όπου θα λάβουν γνώση της σύμβασης παραχώρησης και των χρηματοοικονομικών δεδομένων της εταιρείας διαχείρισης.

Το ΤΑΙΠΕΔ ελπίζει ότι το αρχικό κείμενο της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού από το αρμόδιο υπουργείο Υποδομών θα είναι έτοιμο μέχρι το Σεπτέμβριο, έτσι ώστε η υποβολή των δεσμευτικών προσφορών να γίνει στους πρώτους μήνες του 2023.

Αν συμβεί αυτό, τότε η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ θα έχει περιθώριο 15-18 μήνες για να ολοκληρώσει τη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα. Υπενθυμίζεται ότι η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Εν γένει, η πρόκληση της Αττικής Οδού θεωρείται μικρή, με δεδομένο ότι δεν θα υπάρξουν κλυδωνισμοί προερχόμενοι κυρίως από το εξωτερικό (ρωσο-ουκρανικό, πληθωρισμός, ύφεση κ.λπ.).

Ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών παραμένει σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση για την κυβέρνηση

Υπό αυτή την έννοια, ο ΔΑΑ παραμένει σήμερα η μεγαλύτερη πρόκληση για την κυβέρνηση καθώς πρόκειται για ένα τεράστιο διακύβευμα. Πριν την πανδημία, παράγοντες κοντά στη διαδικασία έκαναν λόγο για 1,5 έως 2,0 δισ. ευρώ τίμημα για το 30% των μετοχών του ΔΑΑ.

Τα μηνύματα που παίρνει η κυβέρνηση για τον ΔΑΑ είναι ενθαρρυντικά. Φέτος, παρόλο που η κίνηση δεν αναμένεται να φτάσει για το σύνολο τους έτους στα επίπεδα του 2019, εν τούτοις όλα δείχνουν ότι στο τέλος του έτους (αν όχι και νωρίτερα), οι αφίξεις και οι αναχωρήσεις επιβατών ανά μήνα θα ξεπεράσουν τα επίπεδα του 2019.

Παράγοντες κοντά στη διαδικασία αναφέρουν ότι η παραλλαγή όμικρον της Covid-19 που ενέσκηψε τον περασμένο Δεκέμβριο, στέρησε από τον ΔΑΑ μια αντίστοιχη επιτυχία με εκείνη του 2019, αφού η κίνηση στους πρώτους μήνες (Ιανουάριο-Φεβρουάριοο) του έτους ήταν ιδιαίτερα χαμηλή.

Συγκεκριμένα κατά τους τέσσερις πρώτους μήνες του έτους η επιβατική κίνηση στον ΔΑΑ ήταν περίπου 30% χαμηλότερη από εκείνη της αντίστοιχης περιόδου του 2019. Η μείωση αυτή ωστόσο βαίνει ταχέως μειούμενη αφού ξεκίνησε από το -45% τον περασμένο Ιανουάριο και έφτασε στο -15% τον Απρίλιο.

Ο Απρίλιος είναι ο τελευταίος μήνας για τον οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, όπου η κίνηση επιβατών στον ΔΑΑ ήταν πέντε φορές υψηλότερη από εκείνη του Απριλίου 2021. Ο Μάιος σύμφωνα με πληροφορίες επιβεβαιώνει την τάση αυτή και όλα δείχνουν, ότι αφού φανεί η κίνηση για τον επόμενο μήνα, το ΤΑΙΠΕΔ θα λάβει τις αποφάσεις του σχετικά με το 30% του ΔΑΑ.

Υπό αυτό το πρίσμα, το ΤΑΙΠΕΔ τις επόμενες εβδομάδες πρόκειται να ξεκαθαρίσει:

Πρώτον, αν θα συνεχίσει ο υφιστάμενος διαγωνισμός που ξεκίνησε το Φθινόπωρο το 2019 και σταμάτησε λόγω της πανδημίας ή θα προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός και

Δεύτερον, αν συμβεί το πρώτο, δηλαδή έχουμε νέο διαγωνισμό, αν θα υπάρξει αλλαγή συμβούλων του ΤΑΙΠΕΔ ή όχι.

Υπενθυμίζεται ότι στον διαγωνισμό που βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, είχαν εκφράσει ενδιαφέρον 10 σχήματα και τα εννέα από αυτά, τον Φεβρουάριο του 2020 είχαν προκριθεί στην β’ φάση του διαγωνισμού. Πρόκειται για μεγάλα ονόματα που εκτιμάται ότι παραμένουν στην κούρσα διεκδίκησης του 30% του ΔΑΑ.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!