Γ.Δ.
1431.19 +0,30%
ACAG
-0,34%
5.85
CENER
0,00%
9.7
CNLCAP
0,00%
6.95
DIMAND
-0,32%
9.44
NOVAL
+0,75%
2.7
OPTIMA
+2,36%
13
TITC
-0,94%
31.7
ΑΑΑΚ
0,00%
5.1
ΑΒΑΞ
+0,43%
1.386
ΑΒΕ
+0,43%
0.463
ΑΔΜΗΕ
+0,23%
2.135
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.81
ΑΛΜΥ
-1,04%
2.85
ΑΛΦΑ
-0,87%
1.5465
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,09%
10.92
ΑΣΚΟ
+1,09%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-1,39%
7.1
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.64
ΑΤΤ
+0,48%
8.42
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.42
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.8
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.05
ΒΙΟΣΚ
-0,30%
1.67
ΒΙΟΤ
0,00%
0.238
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.575
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,04%
17.52
ΔΑΑ
+0,41%
7.9
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
+0,17%
11.62
ΔΟΜΙΚ
+0,30%
3.395
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,32%
0.314
ΕΒΡΟΦ
-0,96%
1.55
ΕΕΕ
+0,36%
33.32
ΕΚΤΕΡ
+0,21%
1.948
ΕΛΒΕ
0,00%
5.65
ΕΛΙΝ
+0,47%
2.12
ΕΛΛ
-1,10%
13.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,99%
2.07
ΕΛΠΕ
+2,00%
7.14
ΕΛΣΤΡ
+0,95%
2.13
ΕΛΤΟΝ
-0,23%
1.704
ΕΛΧΑ
-0,43%
1.84
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
-0,17%
12
ΕΣΥΜΒ
+0,78%
1.285
ΕΤΕ
+0,36%
7.858
ΕΥΑΠΣ
-0,93%
3.2
ΕΥΔΑΠ
+1,45%
5.6
ΕΥΡΩΒ
+0,68%
2.064
ΕΧΑΕ
-0,33%
4.52
ΙΑΤΡ
0,00%
1.585
ΙΚΤΙΝ
+1,45%
0.3855
ΙΛΥΔΑ
-0,31%
1.6
ΙΝΚΑΤ
+1,98%
5.15
ΙΝΛΙΦ
+0,82%
4.94
ΙΝΛΟΤ
+2,74%
1.202
ΙΝΤΕΚ
+0,70%
5.79
ΙΝΤΕΡΚΟ
+0,84%
2.4
ΙΝΤΕΤ
+3,28%
1.26
ΙΝΤΚΑ
+0,48%
3.17
ΚΑΡΕΛ
0,00%
340
ΚΕΚΡ
-1,75%
1.4
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
+1,36%
1.49
ΚΟΡΔΕ
-0,44%
0.455
ΚΟΥΑΛ
-0,85%
1.16
ΚΟΥΕΣ
+0,77%
5.24
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,41%
12.2
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.83
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.11
ΛΑΒΙ
-0,12%
0.831
ΛΑΜΔΑ
+1,88%
7.04
ΛΑΜΨΑ
0,00%
38.6
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.268
ΛΕΒΠ
+3,45%
0.24
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.44
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.59
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.722
ΜΕΒΑ
0,00%
3.85
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.35
ΜΕΡΚΟ
0,00%
43.2
ΜΙΓ
+0,60%
3.35
ΜΙΝ
0,00%
0.56
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,40%
21.7
ΜΟΝΤΑ
+1,27%
3.99
ΜΟΤΟ
+0,58%
2.615
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+0,09%
22.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,28%
3.57
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.985
ΜΠΤΚ
0,00%
0.65
ΜΥΤΙΛ
-0,06%
34.04
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.84
ΝΑΥΠ
-0,44%
0.906
ΞΥΛΚ
+0,74%
0.273
ΞΥΛΠ
0,00%
0.4
ΟΛΘ
-0,95%
20.8
ΟΛΠ
+2,66%
27
ΟΛΥΜΠ
+2,51%
2.45
ΟΠΑΠ
-2,01%
15.64
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,43%
0.83
ΟΤΕ
-1,41%
14.66
ΟΤΟΕΛ
+3,24%
11.48
ΠΑΙΡ
-0,99%
1
ΠΑΠ
+2,94%
2.45
ΠΕΙΡ
+2,17%
3.908
ΠΕΡΦ
-0,30%
6.63
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.14
ΠΛΑΘ
-0,51%
3.93
ΠΛΑΚΡ
-2,72%
14.3
ΠΡΔ
-0,91%
0.218
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
+1,78%
4.58
ΡΕΒΟΙΛ
+0,53%
1.89
ΣΑΡ
-2,55%
9.94
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.333
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.56
ΣΠΙ
-2,87%
0.61
ΣΠΥΡ
0,00%
0.132
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.11
ΤΖΚΑ
+2,77%
1.3
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.11
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,24%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-3,18%
7.6
ΦΡΙΓΟ
-0,91%
0.218
ΦΡΛΚ
+3,46%
4.035
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Ανατιμήσεις άνω του 10% στα ράφια των σούπερ μάρκετ τον Μάιο

Νέες αυξήσεις τιμών καταγράφηκαν στα ράφια των σούπερ μάρκετ εντός του Μαΐου. Και αν τον Απρίλιο οι τιμές εμφάνιζαν σταθμισμένη αύξηση κατά 8%, μέσα στον τρέχοντα μήνα οι σταθμισμένες ανατιμήσεις ξεπερνούν πλέον το 10%, όπως λένε στο powergame.gr στελέχη από το λιανεμπόριο. Τον χορό του νέου κύματος ανατιμήσεων με διψήφια ποσοστά σέρνουν το διάστημα αυτό τα προϊόντα άρτου με αύξηση 20% και τα έλαια με πάνω από 20%. Η ανεξέλεγκτη αύξηση στο κόστος των βασικών καταναλωτικών αγαθών έχει οδηγήσει σε μείωση της κατανάλωσης (σε όρους αξίας) πάνω από 2% παρά το ανατιμητικό κύμα. Παράλληλα σημαντική είναι η υποχώρηση του όγκου πωλήσεων των σούπερ μάρκετ καθώς ξεπερνά το 7%.

Συγκεκριμένα, οι Έλληνες καταναλωτές προχωρούν σε περιορισμό των δαπανών τους ακόμη και για είδη πρώτης ανάγκης με 7 στους 10 να προχωρούν σε επαναξιολόγηση των προτεραιοτήτων τους, ενώ 8 στους 10 κάνουν πιο προσεκτική διαχείριση των δαπανών τους.

Με βάση τα ευρήματα από τη μελέτη Consumer Outlook 2022 της Nielsen IQ, οι Έλληνες καταναλωτές εστιάζουν πλέον, στα βασικά, που έχουν κυρίως να κάνουν με τη ζωή στο σπίτι (σε αυτά συγκαταλέγεται η ενέργεια σε όλες τις μορφές), ενώ την τρίτη θέση κρατούν τα είδη μπακαλικής.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΕΛΚΑ, που πραγματοποιήθηκε την εβδομάδα 5 – 10 Απριλίου, οκτώ στους 10 καταναλωτές κυνηγούν τις προσφορές και τις εκπτώσεις. Συγκεκριμένα, ποσοστό 79% του κοινού δηλώνει ότι κυνηγάει περισσότερο προσφορές και εκπτώσεις. Εξάλλου, η μέση εξοικονόμηση των καταναλωτών από τις προσφορές και τις εκπτώσεις στο σούπερ μάρκετ, σταθερά ξεπερνά το 13%.

Την ίδια στιγμή, ποσοστό 74% δηλώνει ότι επιλέγει οικονομικότερες ή φθηνότερες επιλογές προϊόντων, κάτι που αποδεικνύεται από την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας το πρώτο τρίμηνο του 2022, η οποία πλησιάζει το 10%. Ποσοστό 61% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου. Αντίστοιχη είναι και η συμπεριφορά σε σχέση με την εξοικονόμηση στην κατανάλωση του ηλεκτρικού ρεύματος. Συγκεκριμένα, το 60% του κοινού δηλώνει ότι έχει μειώσει το τελευταίο διάστημα την κατανάλωση ρεύματος. Πρόκειται άλλωστε και για τη δαπάνη με τη μεγαλύτερη ανατίμηση το τελευταία διάστημα. Εκτός των βασικών αγαθών, εντονότερη είναι η τάση εξοικονόμησης χρημάτων στις δευτερεύουσες αγορές των καταναλωτών, όπως είναι οι αγορές για προσωπική φροντίδα, για είδη οικιακής βελτίωσης ή για αγορές παγίου εξοπλισμού. Συγκεκριμένα, το 75% δηλώνει ότι έχει αναβάλει αγορές για προσωπικά αντικείμενα, για ρούχα ή για είδη σπιτιού.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!