Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Νέους διεθνείς επενδυτές φέρνει στην Ελλάδα η Αττική Οδός

Η υψηλή κερδοφορία της Αττικής Οδού, σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα λόγω των επεκτάσεων που σχεδιάζονται στο Λεκανοπέδιο, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον αρκετών διεθνών ομίλων, κάποιοι από τους οποίους εμφανίζονται για πρώτη φορά σε διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Η χθεσινή εκδήλωση ενδιαφέροντος από οκτώ ομίλους στο διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα των 70 χιλιομέτρων ήταν αναμενόμενη από τη διοίκηση του ταμείου, λόγω της κινητικότητας που είχε καταγραφεί τον τελευταίο καιρό.

Από τις συζητήσεις που θα διεξαχθούν τους επόμενους μήνες για την οριστικοποίηση της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης, αλλά και τον τελικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις επεκτάσεις (προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης, Λαύριο και Ραφήνα, αλλά και με την προς οριστική ανάθεση επέκταση της Λεωφόρου Κύμης) θα εξαρτηθεί ο αριθμός των δεσμευτικών προσφορών. Οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν κάποια στιγμή μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023. Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, που βρίσκεται υπό τη διαχείριση των ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ, λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Σύμφωνα με εκτιμήσεις το τίμημα που μπορεί να λάβει το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να κινηθεί μεταξύ δύο και τριών δισ. ευρώ.

Όπως φαίνεται για τη διεκδίκηση της νέας σύμβασης παραχώρησης έχουν διαμορφωθεί δύο μεγάλα στρατόπεδα, το ένα με γαλλικούς ομίλους που διεκδικούν τον οδικό άξονα μέσω τριών κοινοπραξιών και το άλλο με Αυστραλούς που συμμετέχουν σε δύο κοινοπραξίες. Έτσι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί την Αττική Οδό σε κοινοπραξία με την αυστραλιανή Igneo (μέχρι πρόσφατα First Sentier Investors), έναν από τους μεγαλύτερους επενδυτές υποδομών στον κόσμο. Ένας από τους ισχυρότερους επενδυτές στις υποδομές διεθνώς είναι και η αυστραλιανή Macquarie που διεκδικεί τον οδικό άξονα σε κοινοπραξία με τον όμιλο Κοπελούζου. Οι Αυστραλοί είναι εσχάτως αρκετά κινητικοί στην Ελλάδα αφού πριν από λίγες εβδομάδες οριστικοποίησαν την εξαγορά του 49% του ΔΕΔΔΗΕ.

Το γαλλικό στρατόπεδο περιλαμβάνει τρεις κοινοπραξίες. Στην πρώτη συμμετέχει ο όμιλος Vinci με τον όμιλο Mytilineos. Οι Γάλλοι γνωρίζουν όσο λίγοι της ελληνική αγορά καθώς είναι ήδη επικεφαλής των κοινοπραξιών Γέφυρα (Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) και Ολυμπία Οδός (οδικός άξονας Ελευσίνα – Πύργος). Το ίδιο σχήμα είχε διεκδικήσει και τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού που τελικά κέρδισε η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis. 

Η Egis έκανε την έκπληξη στο διαγωνισμό της Αττικής Οδού και δε συνεργάστηκε με τις ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ με τις οποίες συνεργάζεται σήμερα στη διαχείριση του οδικού άξονα. Αντίθετα, δημιούργησε δική της κοινοπραξία σε συνεργασία με τους ισχυρότατους επενδυτικούς ομίλους Vauban Infrastructure Partners και DIF Capital Partners. Η Vauban αποτελεί τμήμα του κολοσσού Natixis Investment Managers με υπό διαχείριση κεφάλαια άνω των 1,3 τρισ. ευρώ. Εχει παρουσία στη διαχείριση πλήθους υποδομών από μετρό (Ισπανία) μέχρι οδικούς άξονες (Γαλλία), μαρίνες και χιονοδρομικά κέντρα.

Η τρίτη γαλλική συμμετοχή είναι ο επενδυτικός όμιλος ADRIAN με τον οποίο συμφώνησαν να συνεργαστούν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ που σήμερα διαχειρίζονται την Αττική Οδό.

Αυτόνομα διεκδικεί τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού ο ισπανικός κολοσσός Abertis, ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές οδικών αξόνων παγκοσμίως με περισσότερα από 8.000 χιλιόμετρα υπό τον έλεγχό του. Σήμερα είναι ο μεγαλύτερος διαχειριστής οδικών υποδομών σε Ισπανία, Χιλή και Βραζιλία, με ισχυρή παρουσία σε Γαλλία και Ιταλία.

Εκτός από την Abertis στις νέες εμφανίσεις συγκαταλέγεται η Brisa που διαχειρίζεται σχεδόν το σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου της Πορτογαλίας. Η Brisa ελέγχεται εδώ και λίγους μήνες από το κρατικό συνταξιοδοτικό ταμείο της Νότιας Κορέας και τον όμιλο Swiss Re που επιδιώκουν να διευρύνουν τη διεθνή παρουσία της. Τέλος, ενδιαφέρον εκδήλωσε και ο ιταλικός όμιλος Gruppo Fininc στον οποίο ανήκει η INC SpA, κατασκευαστική εταιρεία που συμμετέχει και σε παραχωρήσεις υποδομών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!