Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Νέους διεθνείς επενδυτές φέρνει στην Ελλάδα η Αττική Οδός

Η υψηλή κερδοφορία της Αττικής Οδού, σε συνδυασμό με τις προσδοκίες για ακόμα καλύτερα αποτελέσματα λόγω των επεκτάσεων που σχεδιάζονται στο Λεκανοπέδιο, προσέλκυσαν το ενδιαφέρον αρκετών διεθνών ομίλων, κάποιοι από τους οποίους εμφανίζονται για πρώτη φορά σε διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ. Η χθεσινή εκδήλωση ενδιαφέροντος από οκτώ ομίλους στο διαγωνισμό για τη νέα σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα των 70 χιλιομέτρων ήταν αναμενόμενη από τη διοίκηση του ταμείου, λόγω της κινητικότητας που είχε καταγραφεί τον τελευταίο καιρό.

Από τις συζητήσεις που θα διεξαχθούν τους επόμενους μήνες για την οριστικοποίηση της νέας 25ετούς σύμβασης παραχώρησης, αλλά και τον τελικό σχεδιασμό της κυβέρνησης για τις επεκτάσεις (προς Λεωφόρο Βουλιαγμένης, Λαύριο και Ραφήνα, αλλά και με την προς οριστική ανάθεση επέκταση της Λεωφόρου Κύμης) θα εξαρτηθεί ο αριθμός των δεσμευτικών προσφορών. Οι δεσμευτικές προσφορές θα υποβληθούν κάποια στιγμή μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2023. Η υφιστάμενη σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού, που βρίσκεται υπό τη διαχείριση των ομίλων ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ, λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Σύμφωνα με εκτιμήσεις το τίμημα που μπορεί να λάβει το ΤΑΙΠΕΔ μπορεί να κινηθεί μεταξύ δύο και τριών δισ. ευρώ.

Όπως φαίνεται για τη διεκδίκηση της νέας σύμβασης παραχώρησης έχουν διαμορφωθεί δύο μεγάλα στρατόπεδα, το ένα με γαλλικούς ομίλους που διεκδικούν τον οδικό άξονα μέσω τριών κοινοπραξιών και το άλλο με Αυστραλούς που συμμετέχουν σε δύο κοινοπραξίες. Έτσι ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ διεκδικεί την Αττική Οδό σε κοινοπραξία με την αυστραλιανή Igneo (μέχρι πρόσφατα First Sentier Investors), έναν από τους μεγαλύτερους επενδυτές υποδομών στον κόσμο. Ένας από τους ισχυρότερους επενδυτές στις υποδομές διεθνώς είναι και η αυστραλιανή Macquarie που διεκδικεί τον οδικό άξονα σε κοινοπραξία με τον όμιλο Κοπελούζου. Οι Αυστραλοί είναι εσχάτως αρκετά κινητικοί στην Ελλάδα αφού πριν από λίγες εβδομάδες οριστικοποίησαν την εξαγορά του 49% του ΔΕΔΔΗΕ.

Το γαλλικό στρατόπεδο περιλαμβάνει τρεις κοινοπραξίες. Στην πρώτη συμμετέχει ο όμιλος Vinci με τον όμιλο Mytilineos. Οι Γάλλοι γνωρίζουν όσο λίγοι της ελληνική αγορά καθώς είναι ήδη επικεφαλής των κοινοπραξιών Γέφυρα (Ζεύξη Ρίου – Αντιρρίου) και Ολυμπία Οδός (οδικός άξονας Ελευσίνα – Πύργος). Το ίδιο σχήμα είχε διεκδικήσει και τη σύμβαση παραχώρησης της Εγνατίας Οδού που τελικά κέρδισε η κοινοπραξία της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ με τη γαλλική Egis. 

Η Egis έκανε την έκπληξη στο διαγωνισμό της Αττικής Οδού και δε συνεργάστηκε με τις ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ με τις οποίες συνεργάζεται σήμερα στη διαχείριση του οδικού άξονα. Αντίθετα, δημιούργησε δική της κοινοπραξία σε συνεργασία με τους ισχυρότατους επενδυτικούς ομίλους Vauban Infrastructure Partners και DIF Capital Partners. Η Vauban αποτελεί τμήμα του κολοσσού Natixis Investment Managers με υπό διαχείριση κεφάλαια άνω των 1,3 τρισ. ευρώ. Εχει παρουσία στη διαχείριση πλήθους υποδομών από μετρό (Ισπανία) μέχρι οδικούς άξονες (Γαλλία), μαρίνες και χιονοδρομικά κέντρα.

Η τρίτη γαλλική συμμετοχή είναι ο επενδυτικός όμιλος ADRIAN με τον οποίο συμφώνησαν να συνεργαστούν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ που σήμερα διαχειρίζονται την Αττική Οδό.

Αυτόνομα διεκδικεί τη νέα σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού ο ισπανικός κολοσσός Abertis, ένας από τους μεγαλύτερους διαχειριστές οδικών αξόνων παγκοσμίως με περισσότερα από 8.000 χιλιόμετρα υπό τον έλεγχό του. Σήμερα είναι ο μεγαλύτερος διαχειριστής οδικών υποδομών σε Ισπανία, Χιλή και Βραζιλία, με ισχυρή παρουσία σε Γαλλία και Ιταλία.

Εκτός από την Abertis στις νέες εμφανίσεις συγκαταλέγεται η Brisa που διαχειρίζεται σχεδόν το σύνολο του εθνικού οδικού δικτύου της Πορτογαλίας. Η Brisa ελέγχεται εδώ και λίγους μήνες από το κρατικό συνταξιοδοτικό ταμείο της Νότιας Κορέας και τον όμιλο Swiss Re που επιδιώκουν να διευρύνουν τη διεθνή παρουσία της. Τέλος, ενδιαφέρον εκδήλωσε και ο ιταλικός όμιλος Gruppo Fininc στον οποίο ανήκει η INC SpA, κατασκευαστική εταιρεία που συμμετέχει και σε παραχωρήσεις υποδομών.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!