Γ.Δ.
1419.51 0,00%
ACAG
0,00%
5.34
BOCHGR
0,00%
4.53
CENER
0,00%
8.65
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
0,00%
9.14
NOVAL
0,00%
2.43
OPTIMA
0,00%
12.84
TITC
0,00%
33.95
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.432
ΑΒΕ
0,00%
0.454
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.67
ΑΛΜΥ
0,00%
3.4
ΑΛΦΑ
0,00%
1.6045
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.46
ΑΡΑΙΓ
0,00%
9.8
ΑΣΚΟ
0,00%
2.55
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.02
ΑΤΕΚ
0,00%
0.392
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
4.4
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.1
ΒΙΟ
0,00%
5.3
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.645
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.515
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.28
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.36
ΔΑΑ
0,00%
7.79
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
0,00%
12.3
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.865
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.3
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.405
ΕΕΕ
0,00%
33.62
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.462
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
0,00%
2.02
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.754
ΕΛΠΕ
0,00%
6.815
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.04
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.78
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.165
ΕΤΕ
0,00%
7.334
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.26
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.79
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2
ΕΧΑΕ
0,00%
4.34
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.326
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.695
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.845
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.39
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.91
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.8
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.78
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
0,00%
1.26
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.02
ΚΛΜ
0,00%
1.46
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.409
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.04
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.7
ΚΡΙ
0,00%
14.85
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.934
ΛΑΒΙ
0,00%
0.795
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.25
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
0,00%
0.248
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.76
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.79
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.15
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
0,00%
3.44
ΜΙΝ
0,00%
0.545
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
19.55
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.59
ΜΟΤΟ
0,00%
2.56
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.02
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
0,00%
32.98
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
0,00%
0.844
ΞΥΛΚ
0,00%
0.261
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
0,00%
30.2
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.35
ΟΠΑΠ
0,00%
15
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.797
ΟΤΕ
0,00%
15.23
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.74
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
0,00%
2.39
ΠΕΙΡ
0,00%
3.85
ΠΕΡΦ
0,00%
5.73
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.192
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.28
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.635
ΣΑΡ
0,00%
10.84
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.337
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.58
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.74
ΣΠΙ
0,00%
0.538
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.74
ΤΖΚΑ
0,00%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
0,00%
3.77
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.595

Σούπερ μάρκετ: Η αντεπίθεση των προϊόντων private labels

Η τέλεια καταιγίδα που έχει προκύψει μετά από τις κατακόρυφες αυξήσεις στις τιμές των λογαριασμών ενέργειας και στα καύσιμα, αλλά και στα βασικά είδη κατανάλωσης, οδηγούν τους καταναλωτές να αναθεωρούν σταθερές που είχαν έως τώρα. Μία από αυτές είναι η επιλογή των αγαπημένων τους προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, καθώς όπως δείχνουν όλες οι πρόσφατες έρευνες, αυξάνεται σταθερά η κατανάλωση προϊόντων private labels (ιδιωτικής ετικέτας).

Όπως ανέφερε η κα Δήμητρα Κατσίπη, Εμπορική Διευθύντρια της εταιρείας μετρήσεων IRI Hellas κατά την διάρκεια της ημερίδας Food Retail CEO Forum, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνουν τα μερίδια τους και αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον. «Μία από τις πρώτες αλλαγές που εντοπίσαμε στην έρευνα του πρώτου διμήνου του 2022 είναι η στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα private labels. Η συγκεκριμένη κατηγορία μεγαλώνει και τρέχει με μία αύξηση της τάξης του 1,7% και έχει φτάσει να καταλαμβάνει ένα μερίδιο της τάξης του 15,7% στο σύνολο των προϊόντων». Σύμφωνα με την κα. Κατσίπη η τάση αυτή συνέχισε να παρατηρείται και τον Μάρτιο.

© IRI Hellas
© IRI Hellas

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2010, οπότε η Ελλάδα άρχιζε να αισθάνεται τις πιέσεις από το πρώτο μνημόνιο, το μερίδιο των προϊόντων private label ήταν της τάξης του 11,9% εμφανίζοντας εντυπωσιακή άνοδο (την μεγαλύτερη έως σήμερα) κατά 35,9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το υψηλότερο ποσοστό που κατέγραψαν ήταν το 2014 όταν και έφτασαν να καταλαμβάνουν το 19% του όγκου των προϊόντων που πωλούνταν μέσα από σούπερ μάρκετ. Ακολούθησε τα επόμενα χρόνια μία πλαγιοκαθοδική πορεία με αποτέλεσμα πέρυσι το μερίδιο τους να πέσει στο 14,8% που είναι και το χαμηλότερο της τελευταίας δεκαετίας.

Η Ελλάδα μπορεί σήμερα να είναι ελάχιστα κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο που είναι στο 16,5% όμως βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες με τις οποίες έχει αρκετά κοινά κοινωνικο-οικονομικά χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα η Πορτογαλία όπου το μερίδιο των private label στην συνολική πίτα των προϊόντων που πωλούνται μέσω των σούπερ μάρκετ κινείται στο 45% ενώ στην γειτονική Ισπανία είναι στο 44%. Πρωταθλήτρια στην Ευρώπη είναι η Ελβετία με το ποσοστό των ανώνυμων προϊόντων να φτάνει το 50% ενώ πολύ υψηλά ποσοστά καταγράφεται σε Βέλγιο, Αυστρία (43%) και Γερμανία (38%). Από τις χώρες στην Ευρώπη με τα μικρότερα ποσοστά είναι η Ιταλία όπου τα private label καταλαμβάνουν το 27% των συνολικών πωλήσεων σε όγκο.

© Έρευνα ΙΕΛΚΑ - Απρίλιος 2022
© Έρευνα ΙΕΛΚΑ – Απρίλιος 2022

Το ότι τα private labels αναμένεται να αυξήσουν περαιτέρω τα μερίδια τους στην ελληνική αγορά προκύπτει και από την πρόσφατη (Απρίλιος 2022) έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Σύμφωνα με αυτή οι καταναλωτές στην Ελλάδα αναδεικνύουν (με ποσοστό 52%) ως πρώτη επιλογή τους για τις αγορές τους τα χρήματα που δίνουν. Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο (29%) σε σχέση με τον Απρίλιο του 2021 και υπερτριπλάσιο (14%) σε σχέση με τον Απρίλιο του 2020. Στον αντίποδα τελευταία επιλογή για τις αγορές των καταναλωτών έχει πέσει φέτος η επωνυμία ή η μάρκα των προϊόντων.

Παράλληλα στην ίδια έρευνα ποσοστό 74% όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι για την αντιμετώπιση της κατάστασης θα προχωρούσαν σε αγορές οικονομικότερων – φθηνότερων εναλλακτικών προϊόντων από αυτά που αγόραζαν συνήθως.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!