Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Σούπερ μάρκετ: Η αντεπίθεση των προϊόντων private labels

Η τέλεια καταιγίδα που έχει προκύψει μετά από τις κατακόρυφες αυξήσεις στις τιμές των λογαριασμών ενέργειας και στα καύσιμα, αλλά και στα βασικά είδη κατανάλωσης, οδηγούν τους καταναλωτές να αναθεωρούν σταθερές που είχαν έως τώρα. Μία από αυτές είναι η επιλογή των αγαπημένων τους προϊόντων στα σούπερ μάρκετ, καθώς όπως δείχνουν όλες οι πρόσφατες έρευνες, αυξάνεται σταθερά η κατανάλωση προϊόντων private labels (ιδιωτικής ετικέτας).

Όπως ανέφερε η κα Δήμητρα Κατσίπη, Εμπορική Διευθύντρια της εταιρείας μετρήσεων IRI Hellas κατά την διάρκεια της ημερίδας Food Retail CEO Forum, τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αυξάνουν τα μερίδια τους και αναμένεται να παίξουν σημαντικό ρόλο στο μέλλον. «Μία από τις πρώτες αλλαγές που εντοπίσαμε στην έρευνα του πρώτου διμήνου του 2022 είναι η στροφή των καταναλωτών στα προϊόντα private labels. Η συγκεκριμένη κατηγορία μεγαλώνει και τρέχει με μία αύξηση της τάξης του 1,7% και έχει φτάσει να καταλαμβάνει ένα μερίδιο της τάξης του 15,7% στο σύνολο των προϊόντων». Σύμφωνα με την κα. Κατσίπη η τάση αυτή συνέχισε να παρατηρείται και τον Μάρτιο.

© IRI Hellas
© IRI Hellas

Αξίζει να σημειωθεί ότι το 2010, οπότε η Ελλάδα άρχιζε να αισθάνεται τις πιέσεις από το πρώτο μνημόνιο, το μερίδιο των προϊόντων private label ήταν της τάξης του 11,9% εμφανίζοντας εντυπωσιακή άνοδο (την μεγαλύτερη έως σήμερα) κατά 35,9% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Το υψηλότερο ποσοστό που κατέγραψαν ήταν το 2014 όταν και έφτασαν να καταλαμβάνουν το 19% του όγκου των προϊόντων που πωλούνταν μέσα από σούπερ μάρκετ. Ακολούθησε τα επόμενα χρόνια μία πλαγιοκαθοδική πορεία με αποτέλεσμα πέρυσι το μερίδιο τους να πέσει στο 14,8% που είναι και το χαμηλότερο της τελευταίας δεκαετίας.

Η Ελλάδα μπορεί σήμερα να είναι ελάχιστα κάτω από τον παγκόσμιο μέσο όρο που είναι στο 16,5% όμως βρίσκεται πολύ χαμηλότερα από άλλες ευρωπαϊκές χώρες με τις οποίες έχει αρκετά κοινά κοινωνικο-οικονομικά χαρακτηριστικά όπως για παράδειγμα η Πορτογαλία όπου το μερίδιο των private label στην συνολική πίτα των προϊόντων που πωλούνται μέσω των σούπερ μάρκετ κινείται στο 45% ενώ στην γειτονική Ισπανία είναι στο 44%. Πρωταθλήτρια στην Ευρώπη είναι η Ελβετία με το ποσοστό των ανώνυμων προϊόντων να φτάνει το 50% ενώ πολύ υψηλά ποσοστά καταγράφεται σε Βέλγιο, Αυστρία (43%) και Γερμανία (38%). Από τις χώρες στην Ευρώπη με τα μικρότερα ποσοστά είναι η Ιταλία όπου τα private label καταλαμβάνουν το 27% των συνολικών πωλήσεων σε όγκο.

© Έρευνα ΙΕΛΚΑ - Απρίλιος 2022
© Έρευνα ΙΕΛΚΑ – Απρίλιος 2022

Το ότι τα private labels αναμένεται να αυξήσουν περαιτέρω τα μερίδια τους στην ελληνική αγορά προκύπτει και από την πρόσφατη (Απρίλιος 2022) έρευνα του ΙΕΛΚΑ. Σύμφωνα με αυτή οι καταναλωτές στην Ελλάδα αναδεικνύουν (με ποσοστό 52%) ως πρώτη επιλογή τους για τις αγορές τους τα χρήματα που δίνουν. Το ποσοστό αυτό είναι σχεδόν διπλάσιο (29%) σε σχέση με τον Απρίλιο του 2021 και υπερτριπλάσιο (14%) σε σχέση με τον Απρίλιο του 2020. Στον αντίποδα τελευταία επιλογή για τις αγορές των καταναλωτών έχει πέσει φέτος η επωνυμία ή η μάρκα των προϊόντων.

Παράλληλα στην ίδια έρευνα ποσοστό 74% όσων συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν ότι για την αντιμετώπιση της κατάστασης θα προχωρούσαν σε αγορές οικονομικότερων – φθηνότερων εναλλακτικών προϊόντων από αυτά που αγόραζαν συνήθως.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!