Γ.Δ.
1530.68 -0,57%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,98%
8.11
EVR
-0,33%
1.49
NOVAL
+3,04%
2.37
OPTIMA
+0,46%
13
TITC
+2,25%
45.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-3,40%
1.82
ΑΒΕ
+0,66%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,73%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+4,94%
4.25
ΑΛΦΑ
-2,80%
1.718
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,10%
10.99
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+0,92%
2.19
ΒΙΟ
+0,70%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
+0,32%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,08%
18.72
ΔΑΑ
+3,73%
8.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,86%
12.7
ΔΟΜΙΚ
+0,51%
2.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,26%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.76
ΕΕΕ
-1,08%
32.88
ΕΚΤΕΡ
+6,29%
1.86
ΕΛΒΕ
-5,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
-0,35%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+6,13%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,43%
1.848
ΕΛΧΑ
-0,24%
2.085
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.18
ΕΤΕ
-1,58%
8.34
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-3,39%
2.392
ΕΧΑΕ
+2,12%
4.825
ΙΑΤΡ
+2,14%
1.67
ΙΚΤΙΝ
+2,86%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.8
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.076
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
-0,43%
1.15
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
332
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+0,72%
1.392
ΚΟΥΕΣ
+0,49%
6.19
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,50%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-1,53%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+2,40%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,33%
3.08
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,86%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,06%
2.805
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-1,12%
21.26
ΜΟΝΤΑ
+1,34%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,23%
25.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-1,34%
33.84
ΝΑΚΑΣ
+0,67%
3.02
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
+2,49%
30.85
ΟΛΥΜΠ
+1,96%
2.6
ΟΠΑΠ
+1,06%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.783
ΟΤΕ
-0,80%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,71%
11.28
ΠΑΙΡ
+0,96%
1.05
ΠΑΠ
+2,01%
2.54
ΠΕΙΡ
-2,41%
4.26
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.23
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-1,19%
1.655
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,96%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+1,34%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+3,28%
1.26
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Σιδηροδρομικά έργα: Στο δεύτερο στάδιο μπαίνουν οι διαγωνισμοί των 4 δισ.

Αύριο αποφασίζει το διοικητικό συμβούλιο της ΕΡΓΟΣΕ την έναρξη του σταδίου Β1 και στους έξι διαγωνισμούς για τα μεγάλα σιδηροδρομικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού τεσσάρων δισ. ευρώ, που προωθούνται με τη διαδικασία του ανταγωνιστικού διαλόγου. Στην αυριανή συνεδρίαση αναμένεται να εγκριθεί και το τεύχος δημοπράτησης του διαγωνισμού για τον τεχνικό σύμβουλο που θα αναλάβει τη συνολική εποπτεία της οριστικής μελέτης και κατασκευής των έργων από τους τελικούς αναδόχους του ανταγωνιστικού διαλόγου. Ο διαγωνισμός θα προκηρυχθεί αμέσως μετά το Πάσχα.

Επιπλέον, θα προσληφθούν έξι ξεχωριστοί τεχνικοί και νομικοί σύμβουλοι για κάθε έργο, ενώ προωθείται και η διαδικασία για την πρόσληψη τεχνικού συμβούλου που «θα αναλάβει την υποβοήθηση της εταιρείας» στα έργα ολοκλήρωσης του υφιστάμενου σιδηροδρομικού δικτύου, ύψους 515 εκατ. ευρώ, που προκηρύχθηκαν τους τελευταίους μήνες καθώς και την ωρίμανση νέων έργων ώστε να επιταχυνθεί η δημοπράτησή τους.

Παράλληλα με την τεχνική ωρίμανση, όπως είχε δηλώσει και ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ Χρ. Βίνης, προχωρά και η χρηματοοικονομική ωρίμανση των έξι έργων τα οποία συνδέουν μεγάλα λιμάνια της Ελλάδας (Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Αλεξανδρούπολη, Λαύριο και Ραφήνα) με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Πρόκειται για τα εξής έργα:

  • Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ.
  • Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ.
  • Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης & κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ
  • Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ.
  • Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ
  • Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.

Πώς θα χρηματοδοτηθούν τα έξι έργα

Ο σχεδιασμός του υπουργείου Υποδομών και της ΕΡΓΟΣΕ προβλέπει πως τρία από τα έξι έργα θα ενταχθούν στο χρηματοδοτικό εργαλείο Connecting Europe Facility (CEF) και τα υπόλοιπα θα αναζητήσουν χρηματοδότηση από το νέο ΕΣΠΑ ή άλλους μηχανισμούς της Ε.Ε. Συγκεκριμένα τα τμήματα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, Θεσσαλονίκη – Τοξότες και Ρίο – νέος λιμένας Πατρών θα ενταχθούν στο CEF II και τα τμήματα Λαύριο – Αεροδρόμιο, Ραφήνα – Αεροδρόμιο και σύνδεση με 6ο προβλήτα στο νέο ΕΣΠΑ (ή άλλους μηχανισμούς).

Η διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ έχει ήδη καταθέσει αίτηση ένταξης στο CEF II για τα περισσότερο ώριμα τμήματα (για τα οποία υπάρχουν οι σχετικές μελέτες όπως απαιτεί η Ευρωπαϊκή Επιτροπή) και συγκεκριμένα για το τμήμα Ρίο – Άγιος Διονύσιος και Νέα Καρβάλη – Τοξότες. Σταδιακά, όσο προχωρούν οι μελέτες και οι άλλες διαδικασίες, θα προχωρά και η ένταξη των έργων στα αντίστοιχα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Στον ανταγωνιστικό διάλογο που ξεκινά μετά την αυριανή απόφαση του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ θα συμμετάσχουν οι κοινοπραξίες ΤΕΡΝΑ – Intrakat, ΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος και ΑΒΑΞ – Alstom. Στα μικρότερα έργα, όπως η σύνδεση με τον 6ο προβλήτα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης υπήρξαν και αυτόνομες προσφορές π.χ. από την Intrakat.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!