Γ.Δ.
1366.72 -1,85%
ACAG
-2,36%
5.38
BOCHGR
-2,00%
4.4
CENER
-2,28%
8.15
CNLCAP
+2,10%
7.3
DIMAND
-2,19%
8.5
NOVAL
-2,99%
2.27
OPTIMA
-1,57%
12.56
TITC
-2,16%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-4,29%
1.34
ΑΒΕ
-4,26%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-3,49%
3.59
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.537
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-3,20%
9.225
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-3,77%
2.04
ΒΙΟ
-2,84%
4.955
ΒΙΟΚΑ
-1,73%
1.7
ΒΙΟΣΚ
-6,19%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-3,85%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,50%
17.08
ΔΑΑ
-1,70%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-4,97%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-7,53%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,33%
0.287
ΕΒΡΟΦ
-3,87%
1.365
ΕΕΕ
-0,73%
32.74
ΕΚΤΕΡ
-6,08%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-2,96%
1.97
ΕΛΛ
-1,50%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,27%
1.638
ΕΛΠΕ
-2,14%
6.62
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,53%
1.88
ΕΛΧΑ
-3,06%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,35%
1.1
ΕΤΕ
-0,12%
6.88
ΕΥΑΠΣ
-1,90%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,45%
1.977
ΕΧΑΕ
-3,18%
4.115
ΙΑΤΡ
-3,49%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.302
ΙΛΥΔΑ
-4,31%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
-2,13%
0.874
ΙΝΤΕΚ
-3,41%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-4,49%
2.55
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
-3,33%
1.16
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
-2,39%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-3,23%
5.4
ΚΡΙ
-4,98%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-5,12%
0.89
ΛΑΒΙ
-6,49%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-3,60%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
+0,79%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-2,38%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-3,14%
3.7
ΜΕΝΤΙ
-3,33%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,88%
3.02
ΜΙΝ
-3,14%
0.494
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,54%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-2,75%
3.53
ΜΟΤΟ
-2,78%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-2,03%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-4,89%
30.74
ΝΑΚΑΣ
-1,92%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,90%
0.878
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+2,59%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,87%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.796
ΟΤΕ
-2,60%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-2,91%
10.02
ΠΑΙΡ
-7,02%
0.9
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,72%
3.535
ΠΕΡΦ
-8,59%
5
ΠΕΤΡΟ
-2,53%
7.72
ΠΛΑΘ
-1,38%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,50%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
-6,15%
1.525
ΣΑΡ
+1,76%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,65%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-2,85%
1.535
ΣΠΕΙΣ
-1,06%
5.62
ΣΠΙ
-3,40%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,23%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,87%
0.228
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.45
ΧΑΙΔΕ
-2,59%
0.565

Ελλάκτωρ: Συμβιβασμός 85 εκατ. για την υποθαλάσσια Θεσσαλονίκης

Δεκαέξι χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης παραχώρησης για την υποθαλάσσια οδική αρτηρία Θεσσαλονίκης, τον Οκτώβριο του 2006, η κοινοπραξία «Θερμαϊκή Οδός» ήρθε πριν από λίγες εβδομάδες σε συμβιβασμό με το ελληνικό Δημόσιο, ώστε να λάβει ως αποζημίωση 85 εκατ. ευρώ για το έργο που ουδέποτε υλοποιήθηκε.

Η «Θερμαϊκή Οδός ΑΕ» στην οποία συμμετείχε η ΑΚΤΩΡ, η Arhirodon και η ολλανδική Boskalis, είχε ανακηρυχθεί τον Ιούνιο του 2005 προσωρινός ανάδοχος για την κατασκευή και διαχείριση μιας υποθαλάσσιας οδικής αρτηρίας, που θα συνέδεε τη δυτική είσοδο της Θεσσαλονίκης με την ανατολική πλευρά. Ο οδικός άξονας θα είχε μήκος 6,2 χιλιόμετρα με 1,24 χιλιόμετρα υποθαλάσσιας σήραγγας. Η σύμβαση υπεγράφη στις 31 Οκτωβρίου 2006 με το κόστος του έργου να φτάνει τα 480 εκατ. ευρώ και πρόβλεψη ολοκλήρωσης μέσα σε τέσσερα χρόνια.  Τελικά, υπήρξε σειρά προσφυγών και αποφάσεις του υπουργείου Πολιτισμού με αποτέλεσμα να μην προχωρήσει το έργο.

Η «Θερμαϊκή Οδός ΑΕ» προχώρησε σε καταγγελία της σύμβασης τον Ιούλιο του 2009 και από τότε είχε κερδίσει σειρά δικαστικών αποφάσεων. Στις αρχές Οκτωβρίου, «σε συνέχεια διαπραγματεύσεων μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της Θερμαικής Οδού Α.Ε., κατατέθηκε στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών από την Θερμαϊκή Οδός A.Ε. Πρόταση Συμβιβαστικής Επίλυσης Διαφοράς».

Σύμφωνα με τον ετήσιο απολογισμό της Ελλάκτωρ, «στις 23 Δεκεμβρίου 2021 το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους ενέκρινε τον συμβιβασμό. Στις 11 Ιανουαρίου 2022 εστάλη σχετική επιστολή όπου έγινε εν μέρει δεκτό το αίτημα για συμβιβαστική επίλυση της διαφοράς, νομίμως υπογεγραμμένο και εγκεκριμένο από τους Υπουργούς Οικονομικών και Υποδομών, με την καταβολή στη Θερμαϊκή Οδό, σε πλήρη και ολοσχερή εξόφληση, αποζημίωσης ύψους 85 εκατ. ευρώ, υπό προβλεπόμενες προϋποθέσεις». Στις 14 Ιανουαρίου, η «Θερμαϊκή Οδός» κατέθεσε επιστολή αποδοχής των όρων του συμβιβασμού.

Ο μαραθώνιος προσφυγών

Οι πρώτες διαιτητικές αποφάσεις είχαν κερδηθεί το 2010 και το 2012 και η «Θερμαϊκή Οδός» είχε λαμβάνειν αποζημίωση 67,9 εκατ. από το Ελληνικό Δημόσιο. Το Ελληνικό Δημόσιο άσκησε κατά των ανωτέρω διαιτητικών αποφάσεων επτά αγωγές ακυρώσεως και από το Εφετείο Αθηνών εκδόθηκαν αποφάσεις επί των αγωγών αυτών, οι οποίες τις κάνουν δεκτές για λόγους τυπικούς. Στη συνέχεια, ο Άρειος Πάγος αναίρεσε τις τέσσερις εφετειακές αποφάσεις (αναμένεται η απόφαση και των υπόλοιπων τριών) αποκτώντας εκ νέου αναδρομική ισχύ οι διαιτητικές αποφάσεις του 2010 και κράτησε τις υποθέσεις για εκδίκαση των ουσιαστικών λόγων που τέθηκαν ενώπιον του.

Στις 14 Ιουλίου 2021, εκδόθηκε απόφαση περί αμετάκλητης απόρριψης των αγωγών ακυρώσεως του Δημοσίου από τον Άρειο Πάγο. Κατά συνέπεια, μετά την έκδοση των τελευταίων αποφάσεων από τον Άρειο Πάγο, οι 4 από τις 7 διαιτητικές αποφάσεις του 2010 είναι αμετάκλητα ισχυρές, παράγουν δεδικασμένο και είναι άμεσα εκτελεστές.

Από τον Ιούλιο του 2018, η «Θερμαϊκή Οδός» επανέφερε τις διαιτησίες με τις ίδιες απαιτήσεις. Η εκ νέου διαιτητική απόφαση, που εκδόθηκε τον Ιανουάριο 2019, δικαιώνει την εταιρεία και επιδικάζει αποζημίωση ύψους 65,2 εκατ.  ευρώ πλέον τόκων υπερημερίας από 30.01.2011. Το Δημόσιο επέδωσε αγωγή για την ακύρωση και αίτηση για την αναστολή της ανωτέρω διαιτητικής απόφασης ενώπιον του Εφετείου Αθηνών οι οποίες απορρίφθηκαν. Έτσι, φτάσαμε στον συμβιβασμό.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!