Γ.Δ.
1506.48 0,00%
ACAG
0,00%
5.95
BOCHGR
0,00%
4.75
CENER
0,00%
9.95
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
0,00%
8.26
EVR
0,00%
1.505
NOVAL
0,00%
2.36
OPTIMA
0,00%
12.78
TITC
0,00%
39.7
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.762
ΑΒΕ
0,00%
0.445
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.705
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
0,00%
4.505
ΑΛΦΑ
0,00%
1.727
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.42
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.46
ΑΣΚΟ
0,00%
3.08
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.45
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.74
ΑΤΤ
0,00%
0.782
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.28
ΒΙΟ
0,00%
5.88
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.04
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.625
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.3
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.395
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.56
ΔΑΑ
0,00%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
0,00%
12.74
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.995
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.328
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.9
ΕΕΕ
0,00%
33.38
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.87
ΕΛΒΕ
0,00%
5.05
ΕΛΙΝ
0,00%
2.35
ΕΛΛ
0,00%
14.7
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.27
ΕΛΠΕ
0,00%
7.73
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.09
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.852
ΕΛΧΑ
0,00%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.245
ΕΤΕ
0,00%
7.914
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.34
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.92
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.346
ΕΧΑΕ
0,00%
4.83
ΙΑΤΡ
0,00%
1.63
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.3595
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.7
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.75
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.72
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.06
ΙΝΤΕΚ
0,00%
6.19
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.2
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.015
ΚΑΡΕΛ
0,00%
346
ΚΕΚΡ
0,00%
1.285
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.73
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.444
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.45
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.1
ΚΡΙ
0,00%
16.25
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.86
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1
ΛΑΒΙ
0,00%
0.802
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.39
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.01
ΛΕΒΚ
0,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.212
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.59
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.88
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.598
ΜΕΒΑ
0,00%
3.8
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.32
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.95
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
0,00%
21.26
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.77
ΜΟΤΟ
0,00%
2.725
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.665
ΜΠΕΛΑ
0,00%
26
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.19
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
0,00%
34.16
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3
ΝΑΥΠ
0,00%
0.8
ΞΥΛΚ
0,00%
0.286
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22.1
ΟΛΠ
0,00%
30.45
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.51
ΟΠΑΠ
0,00%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.81
ΟΤΕ
0,00%
14.78
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
0,00%
0.984
ΠΑΠ
0,00%
2.5
ΠΕΙΡ
0,00%
4.18
ΠΕΡΦ
0,00%
5.84
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.36
ΠΛΑΘ
0,00%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.6
ΠΡΔ
0,00%
0.288
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.256
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
0,00%
5.35
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.74
ΣΑΡ
0,00%
10.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.356
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.6
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.12
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.68
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.22
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.65
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.206
ΦΡΛΚ
0,00%
3.905
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Νάρκη στον προϋπολογισμό από τις διεκδικήσεις δικαστικών

Βόμβα στα θεμέλια του κρατικού προϋπολογισμού αναμένεται να σκάσει εντός των προσεχών μηνών, καθώς οι δικαστικοί λειτουργοί αποφάσισαν να διεκδικήσουν την κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης αναδρομικά από την 1η-1-2021, αξιοποιώντας όλα τα διοικητικά και δικαστικά βοηθήματα που προβλέπει η ισχύουσα φορολογική νομοθεσία. Σε περίπτωση κατά την οποία θα ευοδωθούν οι προσπάθειές τους θα ανοίξει ο δρόμος για εκατοντάδες χιλιάδες άλλους δημοσίους λειτουργούς, πολιτικούς υπαλλήλους και συνταξιούχους να διεκδικήσουν κι αυτοί αναδρομικά από το 2021 την απαλλαγή τους από την εισφορά αλληλεγγύης, εξέλιξη η οποία ενδέχεται να προκαλέσει απρόβλεπτη δημοσιονομική δαπάνη καταβολής αναδρομικών που μπορεί να ανέλθει μέχρι και σε 600 εκατ. ευρώ περίπου για την διετία 2021-2022.

Όπως προκύπτει από έγγραφο ενημερωτικό σημείωμα που απέστειλε η Ένωση Εισαγγελέων Ελλάδος σε όλα τα μέλη της:

1) Η άσκηση από την πλευρά των δικαστικών εισαγγελικών λειτουργών των προβλεπόμενων διοικητικών και δικαστικών βοηθημάτων αποβλέπει στην κατάργηση της επιβολής της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης στα εισοδήματά τους και για τα έτη 2021-2022, όπως υπαγορεύεται από την συνταγματική αρχή της ισότητας έναντι των λοιπών φορολογουμένων.

2) Βασικό επιχείρημα το οποίο προτείνεται να χρησιμοποιήσουν οι δικαστικοί λειτουργοί στις διεκδικήσεις τους είναι ότι η διάταξη με την οποία απαλλάχθηκαν από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης όλα τα εισοδήματα πλην των μισθών του δημοσίου τομέα και των συντάξεων είναι αντισυνταγματική.

Ειδικότερα, στο έγγραφο της Ένωσης Εισαγγελέων Ελλάδος επισημαίνεται ότι:

«Ως βασικό επιχείρημα για την ολοσχερή απαλλαγή των εισοδημάτων μας από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης προβάλλουμε την αντίθεση στο Σύνταγμα και στο ευρωπαϊκό ενωσιακό δίκαιο τόσο της προϊσχύουσας διάταξης του άρθρου 298 του Ν. 4738/2020, όσο και της ισχύουσας διάταξης του άρθρου 72 παρ. 50 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Κ.Φ.Ε.) (όπως διαμορφώθηκε με το άρθρο 121 παρ. 1 Ν. 4799/2021), σύμφωνα με τις οποίες απαλλάσσονται από την ειδική εισφορά αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του ίδιου Κώδικα όλα τα εισοδήματα που προβλέπονται στο άρθρο αυτό, με μόνη  εξαίρεση τα εισοδήματα από μισθωτή εργασία στο δημόσιο τομέα και τις συντάξεις. Η αντισυνταγματικότητα των εν λόγω ρυθμίσεων  οδηγεί στη μη εφαρμογή αυτών, ως προς το δεύτερο σκέλος που προβλέπει τις ως άνω εξαιρέσεις (άρθρο 93 παρ. 4 του Συντάγματος) και συνακόλουθα στην απαλλαγή και αυτών  των εισοδημάτων  από την ειδική  εισφορά  αλληλεγγύης».

3) Ο δρόμος για την επίτευξη του στόχου της αναδρομικής κατάργησης της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης ο οποίος ενδείκνυται να ακολουθήσουν οι δικαστικοί λειτουργοί προβλέπει, ως πρώτο βήμα, την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων, που αφορούν στα εισοδήματα του 2021, με επιφύλαξη. Στη συνέχεια, όπως αναφέρεται στο έγγραφο, θα χρειαστεί να προχωρήσουν – εντός της νόμιμης προθεσμίας των 30 ημερών από τη στιγμή της κοινοποίησης των εκκαθαριστικών σημειωμάτων τα οποία θα αναγράφουν τη χρέωσή τους με εισφορά αλληλεγγύης ή από τη στιγμή της σιωπηρής απόρριψης της επιφύλαξης εκ μέρους των φορολογικών αρχών – στην υποβολή ενδικοφανών προσφυγών στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.) της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.). Κατόπιν, εφόσον απορριφθούν από την Δ.Ε.Δ. (σιωπηρά ή ρητά) οι παραπάνω προσφυγές εντός εκατόν είκοσι (120) ημερών από την υποβολή τους (η προθεσμία αναστέλλεται κατά το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου) και εφόσον στο μεσοδιάστημα δεν υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία από την κυβέρνηση που θα επιλύει το ζήτημα, θα απαιτηθεί να προχωρήσουν στην άσκηση προσφυγών ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων, εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της απόρριψης στους προσφεύγοντες ή από την άπρακτη παρέλευση της ως άνω προθεσμίας των 120 ημερών, που ισοδυναμεί με τεκμαιρόμενη απόρριψη της προσφυγής.

Ειδικότερα, στο έγγραφο της Ε.Ε.Ε. αναφέρονται επί λέξει τα εξής:

«Στα μέλη της Ένωσής μας που επιθυμούν να διεκδικήσουν την απαλλαγή των εισοδημάτων τους από την εισφορά αλληλεγγύης του  άρθρου  43Α  του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (Κ.Φ.Ε., Ν. 4172/2013), προτείνεται η, κατ’ άρθρο 20 Ν. 4174/2013, διατύπωση επιφύλαξης κατά την προσεχή υποβολή φορολογικής δήλωσης για το φορολογικό έτος 2021, ενώ για το φορολογικό έτος 2020 δεν κρίνεται σκόπιμη μία τέτοια ενέργεια, αφού  οι δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος που υποβλήθηκαν κατά το περασμένο έτος, δεν συνοδεύονταν από σχετική επιφύλαξη (ενδεικτικά βλ. την υπ’ αριθμόν 164/20-1-2022 απόφαση της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών  http://elib.aade.gr/elib/view?d=/ gr/ded/ 2022/164_en_ath/). Επειδή, στην παρούσα φάση, πιθανολογείται η απόρριψη της επιφύλαξης από τις αρμόδιες φορολογικές αρχές ρητώς (με την έκδοση πράξεων διοικητικού προσδιορισμού της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης του άρθρου 43Α του Κ.Φ.Ε.) ή σιωπηρά (με την παρέλευση άπρακτης της προθεσμίας των 90 ημερών από την υποβολή της δήλωσης), στη συνέχεια θα απαιτηθεί η υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής εντός τριάντα ημερών (από την ημερομηνία κοινοποίησης της πράξης ή από τη συντέλεση της παράλειψης) με αίτημα την επανεξέταση της πράξης από τη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (Δ.Ε.Δ.). Αν απορριφθεί (σιωπηρά ή ρητά) η παραπάνω προσφυγή από την Δ.Ε.Δ. εντός εκατόν είκοσι (120) ημερών από την υποβολή της (η προθεσμία αναστέλλεται κατά το χρονικό διάστημα από 1 έως 31 Αυγούστου) και στο μεσοδιάστημα δεν υπάρξει νομοθετική πρωτοβουλία που θα επιλύει το ζήτημα, θα απαιτηθεί η άσκηση προσφυγής ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων, εντός τριάντα (30) ημερών από την κοινοποίησή της απόρριψης στους προσφεύγοντες ή από την άπρακτη παρέλευση της ως άνω προθεσμίας των 120 ημερών, που ισοδυναμεί με τεκμαιρόμενη απόρριψη της προσφυγής».

Σύμφωνα με εκτιμήσεις, το σύνολο των αναδρομικών που θα διεκδικήσουν οι δικαστικοί λειτουργοί δεν ξεπερνά τα 20 εκατ. ευρώ για το σύνολο της διετίας 2021-2022, δεδομένου ότι ο αριθμός των αιτούντων αναμένεται να είναι σχετικά μικρός. Ωστόσο, υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός άλλων υπαλλήλων και λειτουργών του Δημοσίου καθώς και συνταξιούχων με ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ που θα σπεύσουν άμεσα να επωφεληθούν από τυχόν θετική εξέλιξη που θα έχει η προσπάθεια των δικαστικών, δεδομένου ότι κι αυτοί θα μπορούν να επικαλεστούν το ίδιο ακριβώς επιχείρημα πάνω στο οποίο θα βασιστούν οι δικαστικοί στις διεκδικήσεις τους. Έτσι είναι πολύ πιθανό να πετύχουν κι αυτοί δια της δικαστικής οδού την αναδρομική κατάργηση από την 1η-1-2021 της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης και για τα δικά τους εισοδήματα. Το συνολικό ποσό των αναδρομικών που μπορούν να διεκδικήσουν στο σύνολό τους οι δημόσιοι λειτουργοί, οι δημόσιοι υπάλληλοι και οι συνταξιούχοι με ετήσια εισοδήματα άνω των 12.000 ευρώ υπολογίζεται ότι μπορεί να φθάσει τα 600 εκατ. ευρώ για τη διετία 2021-2022.

Σημειώνεται ότι η κυβέρνηση έχει απορρίψει την αναδρομική κατάργηση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης για τους μισθωτούς του δημοσίου τομέα και τους συνταξιούχους κι έχει αποφασίσει να προχωρήσει στην κατάργηση της εισφοράς από το 2023 και μετά.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!