Γ.Δ.
1366.72 -1,85%
ACAG
-2,36%
5.38
BOCHGR
-2,00%
4.4
CENER
-2,28%
8.15
CNLCAP
+2,10%
7.3
DIMAND
-2,19%
8.5
NOVAL
-2,99%
2.27
OPTIMA
-1,57%
12.56
TITC
-2,16%
34.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-4,29%
1.34
ΑΒΕ
-4,26%
0.449
ΑΔΜΗΕ
-0,64%
2.33
ΑΚΡΙΤ
+2,21%
0.695
ΑΛΜΥ
-3,49%
3.59
ΑΛΦΑ
-1,73%
1.537
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-3,20%
9.225
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.54
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,68%
8.7
ΑΤΤ
-29,70%
1.065
ΑΤΤΙΚΑ
-3,77%
2.04
ΒΙΟ
-2,84%
4.955
ΒΙΟΚΑ
-1,73%
1.7
ΒΙΟΣΚ
-6,19%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
-2,86%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-3,85%
1.25
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,50%
17.08
ΔΑΑ
-1,70%
7.726
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-4,97%
11.47
ΔΟΜΙΚ
-7,53%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,33%
0.287
ΕΒΡΟΦ
-3,87%
1.365
ΕΕΕ
-0,73%
32.74
ΕΚΤΕΡ
-6,08%
1.39
ΕΛΒΕ
0,00%
4.7
ΕΛΙΝ
-2,96%
1.97
ΕΛΛ
-1,50%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,27%
1.638
ΕΛΠΕ
-2,14%
6.62
ΕΛΣΤΡ
-1,94%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,53%
1.88
ΕΛΧΑ
-3,06%
1.648
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-4,35%
1.1
ΕΤΕ
-0,12%
6.88
ΕΥΑΠΣ
-1,90%
3.1
ΕΥΔΑΠ
-0,69%
5.74
ΕΥΡΩΒ
-1,45%
1.977
ΕΧΑΕ
-3,18%
4.115
ΙΑΤΡ
-3,49%
1.52
ΙΚΤΙΝ
+0,33%
0.302
ΙΛΥΔΑ
-4,31%
1.665
ΙΝΚΑΤ
-2,08%
4.7
ΙΝΛΙΦ
+0,23%
4.29
ΙΝΛΟΤ
-2,13%
0.874
ΙΝΤΕΚ
-3,41%
5.39
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.42
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-4,49%
2.55
ΚΑΡΕΛ
+0,59%
340
ΚΕΚΡ
-8,33%
1.1
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,69%
1.455
ΚΟΡΔΕ
-2,39%
0.408
ΚΟΥΑΛ
-5,84%
1
ΚΟΥΕΣ
-3,23%
5.4
ΚΡΙ
-4,98%
13.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-5,12%
0.89
ΛΑΒΙ
-6,49%
0.72
ΛΑΜΔΑ
-3,60%
6.96
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.85
ΛΕΒΚ
+0,79%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
-2,38%
1.23
ΛΟΥΛΗ
-1,47%
2.69
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
-3,14%
3.7
ΜΕΝΤΙ
-3,33%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-4,88%
3.02
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,54%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-2,75%
3.53
ΜΟΤΟ
-2,78%
2.445
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-2,03%
24.1
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.01
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-4,89%
30.74
ΝΑΚΑΣ
-1,92%
3.06
ΝΑΥΠ
-0,90%
0.878
ΞΥΛΚ
+0,40%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+2,59%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,86%
2.31
ΟΠΑΠ
-0,87%
14.85
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,25%
0.796
ΟΤΕ
-2,60%
14.6
ΟΤΟΕΛ
-2,91%
10.02
ΠΑΙΡ
-7,02%
0.9
ΠΑΠ
+0,85%
2.37
ΠΕΙΡ
-1,72%
3.535
ΠΕΡΦ
-8,59%
5
ΠΕΤΡΟ
-2,53%
7.72
ΠΛΑΘ
-1,38%
3.945
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-8,57%
0.256
ΠΡΕΜΙΑ
-0,99%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-3,50%
4.96
ΡΕΒΟΙΛ
-6,15%
1.525
ΣΑΡ
+1,76%
10.38
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-2,65%
0.33
ΣΙΔΜΑ
-2,85%
1.535
ΣΠΕΙΣ
-1,06%
5.62
ΣΠΙ
-3,40%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.76
ΤΖΚΑ
-3,86%
1.37
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-1,23%
1.6
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-0,87%
0.228
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.45
ΧΑΙΔΕ
-2,59%
0.565

Σποράδες: Αισιοδοξία για το καλοκαίρι με την άφιξη νέων πλοίων και υδροπλάνων

Ένα καλοκαίρι ξεχωριστό, που οι -μέχρι πρότινος προβλέψεις-, εκτιμούσαν ότι θα ξεπεράσει σε σημαντικό βαθμό εκείνο του 2019, έκαναν οι παράγοντες του Τουρισμού και οι εμπλεκόμενοι επιχειρηματίες για τις Σποράδες.

Οι προετοιμασίες όλων ήταν ανάλογες των προσδοκιών, αφού ο αναμενόμενος κόσμος στα υπέροχα νησιά των Σποράδων θα ξεπερνούσε τους αριθμούς του 2019. Ωστόσο όλα πλέον θα εξαρτηθούν από τις εξελίξεις στην Ουκρανία.

Η φετινή καλοκαιρινή περίοδος, παρά τα σύννεφα στον διεθνή ορίζοντα, φαίνεται ότι θα είναι εξαιρετική για τα τρία πανέμορφα νησιά των Σποράδων, καθώς πέραν των υποδομών ένας κορυφαίος παράγοντας -που πάντα καθορίζει πολλά- ήταν κατά κύριο λόγο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και δευτερευόντως οι αεροπορικές, όσον αφορά τον εγχώριο Τουρισμό.

Ο εισαγόμενος Τουρισμός σαφώς και είναι κυρίαρχος με τις αεροπορικές πτήσεις και τις πληρότητές τους να είναι το Α και το Ω για τον κάθε τόπο.

Σκιάθος © ΑΠΕ
Σκιάθος © ΑΠΕ

Ωστόσο, οι Σποράδες εδώ και χρόνια είχαν ένα σημαντικό μειονέκτημα. Δεν είχαν εύκολη ακτοπλοϊκή πρόσβαση από τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της χώρας και τα δρομολόγια ήταν λίγα, τα πλοία μικρά και παλαιά, τα λιμάνια (πλην του Βόλου) προβληματικά και τα ναύλα ακριβότερα αναλογικά από κάθε άλλη ακτοπλοϊκή γραμμή.

Φέτος τα πράγματα βελτιώνονται σημαντικά με την πρόσθεση και νέων πλοίων, την προσέγγιση σε περισσότερα λιμάνια, πολλές εσωτερικές συνδέσεις μεταξύ των νησιών και την επιτέλους εμφάνιση των περίφημων υδροπλάνων στην περιοχή.

Το λιμάνι του Βόλου παραμένει, όπως είναι φυσικό, το σημαντικότερο από όλα και με καθημερινά δρομολόγια θα συνεχίσουν να αναχωρούν και να ταξιδεύουν τα οχηματαγωγά «Πρωτέας» και «Express Skiathos» της Blue Star Ferries, αλλά στην γραμμή προστίθεται φέτος και το νεόφερτο μεγάλο οχηματαγωγό «Sporades Star» (παλαιό «Azores Express») της SeaJets.

«Πρωτέας» και «Sporades Star» θα «δένουν» σε Σκιάθο, Σκόπελο, Αλόννησο ενώ θα προσεγγίζουν και στο Μαντούδι της Εύβοιας, προς διευκόλυνση των Αθηναίων ταξιδιωτών και αποσυμφόρηση του Βόλου.

Από την Θεσσαλονίκη με συνεχή δρομολόγια προς όλα τα νησιά, αλλά και το Μαντούδι θα ταξιδεύει και φέτος ένα μεγάλο ταχύπλοο της SeaJets, αφού πέρυσι η γραμμή επιδοτήθηκε.

Από τον Άγιο Κωνσταντίνο της Λοκρίδας η ΑΝΕΣ θα δρομολογήσει και φέτος το μικρό, αλλά πολύ εξυπηρετικό οχηματαγωγό «Σύμη ΙΙ» που θα προσεγγίζει σε Γλύφα, Σκιάθο, Γλώσσα και Μαντούδι.

Μία ακόμη ακτοπλοϊκή σύνδεση με το οχηματαγωγό «Αχιλλέας» από την Κύμη της Εύβοιας θα κάνει την διαδρομή προς Σκύρο, Αλόννησο και Σκόπελο.

Το λιμάνι του Βόλου ©ΑΠΕ
Το λιμάνι του Βόλου ©ΑΠΕ

Από τον Βόλο θα εξυπηρετούνται τα νησιά και με το ιπτάμενο δελφίνι «Ερατώ» με καθημερινά δρομολόγια.

Το μεγάλο ζητούμενο στην φετινή τουριστική περίοδο είναι το πού θα φτάσουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, γιατί ειδικά οι Σποράδες είναι ήδη εδώ και πάρα πολλά χρόνια, ένας πανάκριβος προορισμός.

Από τις 20 Μαρτίου όλες οι ακτοπλοϊκές εταιρείες προχώρησαν σε σημαντικές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Χαρακτηριστικά, ένα απλό εισιτήριο με το «Express Skiathos» για την Σκιάθο έφτασε τα 30,5 από 25 που ήταν πέρυσι το καλοκαίρι, ενώ με το ίδιο πλοίο για μία απλή μονή μεταφορά ενός ΙΧ αυτοκινήτου το κόστος είναι 98 ευρώ έναντι των 89. Ανάλογες είναι οι τιμές και για την Σκόπελο και την Αλόννησο με αύξηση που ξεπερνά το 15% συγκριτικά με πέρυσι.

Όσον αφορά στην ΑΝΕΣ με τον «Πρωτέα» για την διαδρομή Βόλος-Σκιάθος η τιμή του εισιτηρίου τώρα θα ανέρχεται στα 24,5 ευρώ, ενώ για τη Σκόπελο στα 26 ευρώ. Όσον αφορά τον «Πρωτέα» η τιμή μεταφοράς ενός ΙΧ από Βόλο προς Σκιάθο είναι πλέον στα 69 ευρώ από 57, ενώ για τη Σκόπελο και την Αλόννησο στα 75 ευρώ.

Εκτός από τα ακτοπλοϊκά όμως στην «μάχη» των συγκοινωνιών μπαίνουν φέτος για πρώτη φορά και τα υδροπλάνα. Η προσπάθεια αποτελεί ένα πολύ μεγάλο εγχείρημα με σαφώς υψηλούς στόχους, αφού για την Ελλάδα τα υδροπλάνα θα αποτελούν ένα πρωτόγνωρο μέσω μετακίνησης.

Ο διευθύνων σύμβουλος «Hellenic Seaplanes-Υδροπλάνα Ελλάδας ΑΕ» Νικόλας Χαραλάμπους ανέφερε ότι «στον σχεδιασμό μας είναι να ξεκινήσουμε στις Σποράδες κάπου στις αρχές Ιουνίου, αφού έπειτα από τεράστιες δυσκολίες που αντιμετωπίσαμε στον δρόμο μας, αδειοδοτήθηκαν τελικά τα υδατοδρόμια στο Βόλο, τη Σκόπελο, την Αλόννησο και τη Σκύρο, ενώ στη Σκιάθο θα πηγαίνουμε στον αερολιμένα με υψηλότερο κόστος. Είναι αισιόδοξο το γεγονός ότι φτάσαμε στο σημείο να σχεδιάζουμε τα δρομολόγιά μας. Θα πετάμε καθημερινά από το λιμάνι του Βόλου αφ’ ενός με δύο κυκλικά δρομολόγια Βόλος-Σκιάθος-Σκόπελος-Αλόννησος-Σκύρος-Βόλος και αφ’ ετέρου με ένα επίσης καθημερινό πρωινό δρομολόγιο ξεχωριστά για το κάθε νησί.»

Επίσης ο κ. Χαραλάμπους ανέφερε ότι «εκτός από τις Σποράδες, θα έχουμε υδροπλάνα και στα νησιά του Ιονίου, αφού το θέμα των υδατοδρομίων το διαχειρίζεται ο ΟΛΚέρκυρας, αλλά και στις Κυκλάδες με προσεγγίσεις σε υπήνεμες περιοχές όπως ο Καλαφάτης στην Μύκονο. Τα υδροπλάνα στις Σποράδες θα είναι είτε τα 10θεσια Cessna Caravan, είτε τα 19 θέσεων καναδικής κατασκευής Twin Otter, αλλά σαφώς και όλα θα εξαρτηθούν και από το ενδιαφέρον των ταξιδιωτών. Κανείς δεν παραγνωρίζει παράλληλα το γεγονός ότι το ύψος του κομίστρου θα παίξει κορυφαίο ρόλο, αφού οι συγκυρίες δεν διευκολύνουν τον από τώρα καθορισμό τιμής στα εισιτήρια».

Ο δήμαρχος Σκοπέλου Σταμάτης Περίσσης τόνισε ότι «ευχόμαστε και ελπίζουμε να σταματήσει ο πόλεμος και τα πράγματα να ηρεμήσουν, ώστε το φετινό καλοκαίρι να είμαστε πολύ καλύτερα από κάθε άλλη χρονιά, γιατί αυτό δείχνουν τα μηνύματα. Οι συγκοινωνίες βελτιώνονται και η άφιξη των υδροπλάνων στις Σποράδες, έπειτα από “αναμονή” δεκαετίας είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για την Σκόπελο και τα άλλα νησιά, αφού ανοίγονται νέοι και ευρύτεροι ορίζοντες για τον τόπο. Τα υδροπλάνα θα συντομεύσουν τους χρόνους των ταξιδιών, θα φέρουν νέες αεροσυνδέσεις και θα μετακινήσουν τουρίστες που τους δυσκόλευαν τα πλοία».

Από την Σκιάθο ο πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Αλέκος Ευσταθίου εξέφρασε την άποψη ότι «οι αριθμοί των κρατήσεων είναι εξαιρετικοί ως τώρα, αλλά η αβεβαιότητα και η ανησυχία που υπάρχουν εξαιτίας των διεθνών εξελίξεων, μας δημιουργεί ένα συννεφιασμένο τοπίο και καθημερινά βλέπουμε να αυξάνει το κόστος των υπηρεσιών σε κάθε τομέα και κυρίως στην αγορά των αερομεταφορών από τις πολύ υψηλές τιμές των καυσίμων παγκοσμίως. Δεν μπορούμε να τα παραβλέψουμε όλα αυτά διότι οι επιχειρηματίες επενδύουμε τεράστια ποσά. Φέτος στη Σκιάθο ανοίγουν πύλες δύο πολύ μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες. Το “Αlkyon Resort” του Ομίλου Δερβένη που ξεπερνά τις 800 κλίνες και το Radisson Plaza που προσθέτει 250 κλίνες στο δυναμικό του νησιού.

Ένας ακόμη εξαιρετικός παράγοντας είναι η αναβάθμιση στην ακτοπλοΐα αλλά και στην υδροπλοΐα. Η πολυαναμενόμενη άφιξη των υδροπλάνων ίσως και να αλλάξει τον τουριστικό χάρτη στις Σποράδες προς το κάλλιστο. Όσο για τις πτήσεις δείχνουν να είναι πολλαπλάσιες και το αεροδρόμιο να έχει υψηλές πληρότητες στάθμευσης αεροσκαφών».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕΣκια

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!