Γ.Δ.
1452.5 0,00%
ACAG
0,00%
5.84
BOCHGR
0,00%
4.54
CENER
0,00%
9.11
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
7.82
NOVAL
0,00%
2.285
OPTIMA
0,00%
12.56
TITC
0,00%
39.6
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
0,00%
1.494
ΑΒΕ
0,00%
0.449
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.6
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.69
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
0,00%
1.5795
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.4
ΑΡΑΙΓ
0,00%
10.07
ΑΣΚΟ
0,00%
2.83
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.14
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.67
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.19
ΒΙΟ
0,00%
5.27
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.865
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.39
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.2
ΔΑΑ
0,00%
8
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.58
ΔΕΗ
0,00%
11.6
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.77
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.308
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.755
ΕΕΕ
0,00%
32.18
ΕΚΤΕΡ
0,00%
1.75
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.5
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
1.938
ΕΛΠΕ
0,00%
7.3
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.08
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.856
ΕΛΧΑ
0,00%
1.88
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.185
ΕΤΕ
0,00%
7.84
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.21
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.8
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.25
ΕΧΑΕ
0,00%
4.47
ΙΑΤΡ
0,00%
1.5
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.334
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.975
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.83
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.75
ΙΝΛΟΤ
0,00%
0.998
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
0,00%
2.86
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.21
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.5
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.429
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.18
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.86
ΚΡΙ
0,00%
15.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
0,00%
0.99
ΛΑΒΙ
0,00%
0.737
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
2.855
ΜΙΝ
0,00%
0.494
ΜΟΗ
0,00%
20.56
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.56
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
0,00%
25.18
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.16
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
0,00%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
0,00%
0.822
ΞΥΛΚ
0,00%
0.271
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
0,00%
22
ΟΛΠ
0,00%
30.05
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
0,00%
15.69
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
0,00%
14.85
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.36
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
3.891
ΠΕΡΦ
0,00%
5.39
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.24
ΠΛΑΘ
0,00%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.7
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.198
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.55
ΠΡΟΦ
0,00%
5.24
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.71
ΣΑΡ
0,00%
10.74
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.575
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.94
ΣΠΙ
0,00%
0.52
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.475
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.636
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.7
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Έκθεση Θεσμών: Ανάπτυξη 8,5% το 2021 – Υψηλοί οι δημοσιονομικοί κίνδυνοι

Οι Θεσμοί διαπιστώνουν ισχυρή ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας το 2021, υιοθετώντας την τελευταία εκτίμηση της Κομισιόν για επέκταση κατά 8,5%, στη 13η Έκθεση Αξιολόγησης. Παράλληλα, ίσως για πρώτη φορά πιστοποιούν ουσιαστική πρόοδο στη μείωση του στοκ των εκκρεμών συντάξεων και «σφραγίζουν» τη μεταρρύθμιση του ΕΝΦΙΑ που παρουσίασε το υπουργείο Οικονομικών, αναμένοντας νομοθέτηση εντός Φεβρουαρίου και πληρωμή της πρώτης δόσης του νέου φόρου ακινήτων -με μικρή καθυστέρηση- τον Απρίλιο.

Καθυστερήσεις διαπιστώνονται από την άλλη πλευρά στην εφαρμογή του νέου αυτοματοποιημένου συστήματος φόρων από την ΑΑΔΕ με το πλάνο να μεταφέρεται για τον Σεπτέμβριο, αντί για τον Απρίλιο, όπως άλλωστε και στη μεταρρύθμιση του συστήματος πρωτοβάθμιας υγείας.

Η μόνη ίσως σοβαρή καθυστέρηση εντοπίζεται στην εκκαθάριση των μη εξυπηρετούμενων δανείων (ΜΕΔ). Συγκεκριμένα η Επιτροπή αποδέχεται μεν ότι το ποσοστό των ΜΕΔ έχει μειωθεί από το 30,1% στο τέλος του 2020 στο 15% στο τέλος Σεπτεμβρίου του 2021, αλλά τονίζει ότι η διαγραφή από τους ισολογισμούς των τραπεζών οφείλεται στη λειτουργία του προγράμματος «Ηρακλής» αφού τα δάνεια βρίσκονται – όπως τονίζεται – ακόμη στην οικονομία και επηρεάζουν την πιστοδοτική πολιτική του εγχώριου χρηματοπιστωτικού συστήματος.

Ειδικότερα τονίζεται ότι οι ακροάσεις για τις περίπου 30.000 υποθέσεις του νόμου Κατσέλη έχουν επιταχυνθεί μεν αλλά χρειάζεται ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα για να επιτευχθεί ο στόχος για πλήρη εκκαθάριση των υποθέσεων μέχρι και το τέλος του 2023.

Στην ίδια γραμμή και οι ηλεκτρονικοί πλειστηριασμοί οι οποίοι ξεκίνησαν και πάλι το 2021 αλλά με αποτέλεσμα που ακόμη υπολείπεται του αναμενόμενου.

Πάντως τονίζεται ότι ο νέος νόμος για τη διευθέτηση οφειλών και την παροχή δεύτερης ευκαιρίας (δηλαδή ο νέος πτωχευτικός κώδικας) είναι πλέον λειτουργικός, ενώ το θεσμικό πλαίσιο για τον νέο φορέα για τη διαχείριση ακινήτων προωθείται προς ψήφιση για τον Φεβρουάριο. Επιπλέον η Επιτροπή διαπιστώνει καθυστερήσεις σε αλλαγές που θα πρέπει να γίνουν στην πρωτοβάθμια υγεία και τη δικαιοσύνη οι οποίες όμως αποδίδονται κυρίως στην καθυστέρηση λειτουργίας του δημοσίου που έφερε η πανδημία.

Σε ό,τι αφορά τις ληξιπρόθεσμες οφειλές του Δημοσίου, η Επιτροπή βλέπει επίσης πρόοδο αφού το ποσό μειώθηκε κατά 316 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με την προηγούμενη αξιολόγηση. Όπως τονίζεται η απονομή των καθυστερούμενων συντάξεων έχει επιταχυνθεί σημαντικά με αποτέλεσμα το υπόλοιπο των 176 εκατ. ευρώ της προηγούμενης αξιολόγησης να έχει μειωθεί στα 93 εκατ. ευρώ και πλέον είναι πιθανή η πλήρης εκκαθάρισή τους ως τα μέσα του 2022.

Αναφορά γίνεται και στην πρόθεση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε δεύτερη αύξηση του κατώτατου μισθού τον ερχόμενο Μάιο, σημειώνοντας πως έχουν δοθεί διαβεβαιώσεις πως οι αυξήσεις μετά από δύο χρόνια παγωμένων αποδοχών λόγω πανδημίας θα «περιφρουρήσουν» την ανταγωνιστικότητα και δεν θα έχουν μεγάλο δημοσιονομικό κόστος.

Όσον αφορά στις δημοσιονομικές εξελίξεις οι θεσμοί επισημαίνουν ότι «οι δημοσιονομικοί κίνδυνοι παραμένουν υψηλοί» με την κυριότερη πηγή ανησυχίας σε βραχυχρόνιο ορίζοντα να αφορά στην εξέλιξη της πανδημίας ιδίως όσον αφορά την ανάγκη για περαιτέρω μέτρα στήριξης και τα πιθανά ενεργοποίηση των κρατικών εγγυήσεων που παρέχονται κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

«Η νέα επιδότηση του κόστους ηλεκτρικής ενέργειας θα απαιτήσει στενή παρακολούθηση λόγω του μεγάλου ύψους της» διαπιστώνουν οι Θεσμοί συνιστώντας προσοχή στη ροή εσόδων στον ειδικό λογαριασμό που καλύπτει αυτές τις επιδοτήσεις ώστε να μην προκύψει ελλειμματική διαχείριση.

Χαρακτηριστικό του βάρους που προκαλεί η ενεργειακή κρίση είναι ότι υπολογίζονται πως για τα μέτρα στήριξης θα δαπανηθεί το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς ποσό 1 δισ. ευρώ. Η δαπάνη ωστόσο αναμένεται «δημοσιονομικά ουδέτερη», καθώς το κόστος καλύπτεται από τα έσοδα από την εμπορία ρύπων. Στα καλά νέα οι Θεσμοί εκτιμούν ότι η καλύτερη της αναμενόμενης πορεία των εσόδων του δημοσίου το 2021 μπορεί να έχει θετική αντανάκλαση στα δημοσιονομικά του 2022.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!