Γ.Δ.
1392.44 -0,81%
ACAG
-0,72%
5.51
BOCHGR
+0,67%
4.49
CENER
-1,88%
8.34
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-2,25%
8.69
NOVAL
-2,50%
2.34
OPTIMA
-0,62%
12.76
TITC
-0,71%
34.8
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,41%
1.4
ΑΒΕ
-1,26%
0.469
ΑΔΜΗΕ
-1,68%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.68
ΑΛΜΥ
-0,80%
3.72
ΑΛΦΑ
-0,95%
1.564
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.42
ΑΡΑΙΓ
-1,65%
9.53
ΑΣΚΟ
-1,16%
2.55
ΑΣΤΑΚ
+2,59%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,86%
1.515
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.12
ΒΙΟ
-4,14%
5.1
ΒΙΟΚΑ
+1,17%
1.73
ΒΙΟΣΚ
-2,35%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,91%
17.34
ΔΑΑ
-0,53%
7.86
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
+0,17%
12.07
ΔΟΜΙΚ
-2,67%
2.92
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,66%
0.3
ΕΒΡΟΦ
-2,07%
1.42
ΕΕΕ
-0,36%
32.98
ΕΚΤΕΡ
-5,25%
1.48
ΕΛΒΕ
-2,08%
4.7
ΕΛΙΝ
+1,00%
2.03
ΕΛΛ
+0,38%
13.3
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,64%
1.676
ΕΛΠΕ
-0,51%
6.765
ΕΛΣΤΡ
+3,00%
2.06
ΕΛΤΟΝ
-0,84%
1.89
ΕΛΧΑ
-2,30%
1.7
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,71%
1.15
ΕΤΕ
-3,01%
6.888
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.16
ΕΥΔΑΠ
+1,40%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+1,83%
2.006
ΕΧΑΕ
-1,85%
4.25
ΙΑΤΡ
+5,35%
1.575
ΙΚΤΙΝ
-2,90%
0.301
ΙΛΥΔΑ
-2,52%
1.74
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.8
ΙΝΛΙΦ
-2,51%
4.28
ΙΝΛΟΤ
-3,04%
0.893
ΙΝΤΕΚ
-2,96%
5.58
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,54%
2.42
ΙΝΤΕΤ
-2,86%
1.02
ΙΝΤΚΑ
-2,20%
2.67
ΚΑΡΕΛ
-0,59%
338
ΚΕΚΡ
-2,44%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+1,02%
1.48
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,21%
1.062
ΚΟΥΕΣ
-1,93%
5.58
ΚΡΙ
-2,43%
14.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-0,21%
0.938
ΛΑΒΙ
-2,53%
0.77
ΛΑΜΔΑ
-1,63%
7.22
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+0,59%
0.85
ΛΕΒΚ
0,00%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
-2,15%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
0,00%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-0,47%
2.1
ΜΕΡΚΟ
-6,82%
41
ΜΙΓ
-0,78%
3.175
ΜΙΝ
-5,56%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,41%
19.5
ΜΟΝΤΑ
-3,46%
3.63
ΜΟΤΟ
+0,60%
2.515
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,49%
24.6
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
-1,48%
2
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-2,06%
32.32
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+1,37%
0.886
ΞΥΛΚ
-3,80%
0.253
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,97%
20.9
ΟΛΠ
-2,53%
28.95
ΟΛΥΜΠ
-0,85%
2.33
ΟΠΑΠ
-1,06%
14.98
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.798
ΟΤΕ
+0,67%
14.99
ΟΤΟΕΛ
-0,96%
10.32
ΠΑΙΡ
-3,01%
0.968
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-2,36%
3.597
ΠΕΡΦ
-2,15%
5.47
ΠΕΤΡΟ
-1,00%
7.92
ΠΛΑΘ
+0,25%
4
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
-4,11%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.21
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-1,72%
5.14
ΡΕΒΟΙΛ
-1,52%
1.625
ΣΑΡ
-2,30%
10.2
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,29%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+1,94%
1.58
ΣΠΕΙΣ
-4,05%
5.68
ΣΠΙ
-3,64%
0.53
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.76
ΤΖΚΑ
+0,35%
1.425
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-8,00%
0.23
ΦΡΛΚ
-3,63%
3.58
ΧΑΙΔΕ
-1,69%
0.58

Η Procter & Gamble και το επόμενο κύμα ανατιμήσεων

Η Procter & Gamble, ο πολυεθνικός κολοσσός καταναλωτικών αγαθών, αυξάνει τις τιμές στο μεγαλύτερο μέρος του χαρτοφυλακίου της για να προστατεύσει τα περιθώρια κέρδους της, λόγω του υψηλού κόστους των εμπορευμάτων και των ναύλων. Η εταιρεία αναμένει να πληρώσει 2,3 δισ. δολάρια μετά από φόρους στο κόστος εμπορευμάτων και 300 εκατομμύρια δολάρια μετά από φόρους για υψηλότερα έξοδα μεταφοράς.

Ήδη η πολυεθνική, που έχει αυξήσει τις τιμές σε 10 κατηγορίες προϊόντων σε όλο το χαρτοφυλάκιό της, έχει ενημερώσει τα σούπερ μάρκετ για αυξήσεις τιμών σε απορρυπαντικά, που πρόκειται να τεθούν σε ισχύ στις 28 Φεβρουαρίου. Το επόμενο κύμα ανατιμήσεων αναμένεται στα μέσα Απριλίου και θα αφορά τα προϊόντα προσωπικής υγιεινής.

Και αυτές οι ανατιμήσεις δεν αφορούν μόνο τους Αμερικανούς καταναλωτές. Η εταιρεία αυξάνει τις τιμές στις διεθνείς αγορές που δραστηριοποιείται. Οι ανατιμήσεις που ανακοίνωσε μέσα στην εβδομάδα η P&G αναμένεται να περάσουν και στην Ελλάδα.

Ποια προϊόντα αναμένεται να ακριβύνουν

Εκτός από την P&G που αποτελεί τον μεγαλύτερο παγκόσμιο παίκτη στην αγορά καταναλωτικών αγαθών, σχεδόν όλες οι εταιρείες έχουν προχωρήσει σε ανατιμήσεις ενώ αναμένεται ένα ακόμη κύμα το επόμενο διάστημα. Γαλακτοκομικά, ζυμαρικά, άλευρα, έλαια, κρέατα, κατεψυγμένα προϊόντα, μπύρες, σνακ, όσπρια, σαρακοστιανά, κ.ά. βρίσκονται στη γραμμή εκκίνησης μιας νέας ανατιμητικής κούρσας, η οποία θα φανεί σε όλη της την έκταση μέσα στο επόμενο διάστημα.

Οι προμηθευτές και οι λιανέμποροι αξιολογούν τους κωδικούς, τη βαρύτητα που έχουν στο καλάθι και τι επίδραση θα έχει η όποια ανατίμηση στην κατανάλωση. «Αυτό που δεν θέλουμε, είναι να αυξήσουμε τις τιμές εις βάρος της κερδοφορίας μας», λένε στελέχη της αγοράς στο powergame.gr.

Τα προϊόντα ετικέτας

Ο φόβος για τις εταιρείες και τις αλυσίδες είναι μήπως οι καταναλωτές μετακινηθούν σε άλλες μάρκες ή φθηνότερες ανώνυμες λύσεις. Όμως σύμφωνα με διεθνείς έρευνες αλλά και τη Moody’s, οι καταναλωτές φαίνεται να έχουν μείνει πιστοί στις επωνυμίες, κάτι που έχει βοηθήσει εταιρείες όπως η P&G.

Στην Ελλάδα μόλις 1 στους 5 καταναλωτές προτιμούν τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Την ίδια στιγμή 1 στους 2 καταναλωτές φαίνεται διατεθειμένος να αλλάξει μάρκα, εάν αυτή που επέλεγε ακριβύνει, 4 στους 10 θα αγοράσουν ό,τι βρίσκεται σε προσφορά ανεξαρτήτως μάρκας και θα αναζητήσουν προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Από έρευνα καταναλωτικών τάσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων και Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδας (ΣΕΛΠΕ), που πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, προκύπτει πως, σε περίπτωση που, υποθετικά, οι τιμές των προϊόντων αυξηθούν από αύριο κατά 10% λόγω πληθωρισμού, οι καταναλωτές δηλώνουν ότι θα μειώσουν τη δαπάνη πάνω από 20% το επόμενο εξάμηνο σχεδόν σε όλες τις κατηγορίες αγορών.

Οι εκτιμήσεις των καταναλωτών

Βάσει της έρευνας των ΣΕΛΠΕ – ELTRUN, το 50% των καταναλωτών εκτιμά ότι το πρώτο εξάμηνο του 2022 οι δαπάνες για λογαριασμούς κοινής ωφελείας θα είναι αυξημένες. Αντίθετα, το 46% προβλέπει ότι οι δαπάνες για αγορές προϊόντων το πρώτο εξάμηνο 2022 θα είναι μειωμένες, ενώ μόλις το 15% ότι θα είναι αυξημένες. Το ίδιο ισχύει για τις υπηρεσίες (εισιτήρια, εστίαση), για τα οποία επίσης εκτιμάται από το 34% του κοινού μείωση και μόλις από το 14% αύξηση.

Σύμφωνα με την ΙΝΕ ΓΣΕΕ η απώλεια αγοραστικής δύναμης του κατώτατου μισθού έχει φτάσει το 10,4%, ενώ του μέσου μισθού των εργαζομένων μερικής απασχόλησης άγγιξε το 13,7%.

Πάντως, την περασμένη χρονιά οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε η εταιρεία ερευνών αγοράς NielsenIQ, σημείωσαν αύξηση 1,3% σε σύγκριση με το 2020. Η κατηγορία ειδικά των λεγόμενων ταχυκίνητων προϊόντων (FMCGs) κατέγραψε άνοδο πωλήσεων 0,7% το 2021 σε σύγκριση με το 2020. Τα προϊόντα Bazaar (ένδυση, ηλεκτρικές συσκευές, βιβλία, εργαλεία, είδη κήπου, είδη αυτοκινήτου, οικιακός εξοπλισμός κλπ.) ήταν η κατηγορία που κατέγραψε τη μεγαλύτερη αύξηση πωλήσεων το 2021, ήτοι 14,9%. Στα τρόφιμα και ποτά καταγράφηκε αύξηση πωλήσεων 1,6%, ενώ στις δύο άλλες μεγάλες κατηγορίες, αυτές των προϊόντων προσωπικής περιποίησης και των προϊόντων οικιακής χρήσης καταγράφηκε πτώση πωλήσεων 1,7% και 2,4% αντιστοίχως.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!