Γ.Δ.
1401.18 +0,79%
ACAG
-1,26%
5.5
BOCHGR
-0,23%
4.31
CENER
+2,57%
8.77
CNLCAP
0,00%
7
DIMAND
-0,22%
9.11
NOVAL
0,00%
2.52
OPTIMA
-1,41%
12.62
TITC
+1,87%
32.75
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,41%
1.442
ΑΒΕ
+1,46%
0.487
ΑΔΜΗΕ
+0,42%
2.375
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.705
ΑΛΜΥ
+3,40%
3.195
ΑΛΦΑ
+1,54%
1.422
ΑΝΔΡΟ
+0,31%
6.44
ΑΡΑΙΓ
-0,20%
10.13
ΑΣΚΟ
+1,15%
2.63
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,23%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
6
ΑΤΤΔ
+28,98%
182.5
ΑΤΤΙΚΑ
+2,33%
2.2
ΒΙΟ
-1,12%
5.32
ΒΙΟΚΑ
-1,74%
1.695
ΒΙΟΣΚ
-0,33%
1.525
ΒΙΟΤ
-9,44%
0.326
ΒΙΣ
0,00%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+1,89%
1.35
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,11%
17.46
ΔΑΑ
+4,09%
7.842
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.5
ΔΕΗ
+1,45%
11.91
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.66
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,72%
0.279
ΕΒΡΟΦ
+1,01%
1.505
ΕΕΕ
-1,57%
32.62
ΕΚΤΕΡ
-2,77%
1.476
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
+1,14%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,59%
1.794
ΕΛΠΕ
-0,87%
6.83
ΕΛΣΤΡ
-0,49%
2.03
ΕΛΤΟΝ
-0,35%
1.722
ΕΛΧΑ
-0,45%
1.784
ΕΠΙΛΚ
+10,00%
0.11
ΕΣΥΜΒ
+0,43%
1.17
ΕΤΕ
+2,98%
7.264
ΕΥΑΠΣ
+1,25%
3.25
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.68
ΕΥΡΩΒ
+2,55%
1.928
ΕΧΑΕ
+0,12%
4.33
ΙΑΤΡ
0,00%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+3,30%
0.2975
ΙΛΥΔΑ
+3,63%
1.855
ΙΝΚΑΤ
+1,00%
5.07
ΙΝΛΙΦ
+2,07%
4.44
ΙΝΛΟΤ
-0,93%
1.07
ΙΝΤΕΚ
+1,69%
6
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
+0,91%
1.105
ΙΝΤΚΑ
+0,72%
2.795
ΚΑΡΕΛ
0,00%
342
ΚΕΚΡ
-4,44%
1.29
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.6
ΚΛΜ
-1,90%
1.545
ΚΟΡΔΕ
+1,47%
0.414
ΚΟΥΑΛ
+3,81%
1.09
ΚΟΥΕΣ
+0,18%
5.68
ΚΡΙ
+1,43%
14.15
ΚΤΗΛΑ
+1,72%
1.77
ΚΥΡΙΟ
+1,65%
0.986
ΛΑΒΙ
+1,72%
0.769
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.21
ΛΑΜΨΑ
+1,08%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.905
ΛΕΒΚ
0,00%
0.288
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.27
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.68
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.686
ΜΕΒΑ
-0,55%
3.61
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
-4,89%
42.8
ΜΙΓ
+2,36%
3.255
ΜΙΝ
-0,97%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+1,15%
20.18
ΜΟΝΤΑ
+0,80%
3.8
ΜΟΤΟ
+1,17%
2.6
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.69
ΜΠΕΛΑ
+1,38%
25
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,55%
3.67
ΜΠΡΙΚ
-0,49%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,31%
32.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.88
ΝΑΥΠ
+2,59%
0.87
ΞΥΛΚ
+1,89%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
0,00%
21
ΟΛΠ
+0,90%
28
ΟΛΥΜΠ
+2,09%
2.44
ΟΠΑΠ
+0,70%
15.78
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,87%
0.8
ΟΤΕ
+1,15%
15.83
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.9
ΠΑΙΡ
+0,61%
0.996
ΠΑΠ
+3,65%
2.27
ΠΕΙΡ
+0,62%
3.572
ΠΕΡΦ
+0,17%
5.91
ΠΕΤΡΟ
+1,01%
8.02
ΠΛΑΘ
-0,27%
3.7
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.246
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.158
ΠΡΟΝΤΕΑ
-5,80%
6.5
ΠΡΟΦ
+0,19%
5.37
ΡΕΒΟΙΛ
+3,44%
1.655
ΣΑΡ
-0,18%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+1,51%
0.336
ΣΙΔΜΑ
+3,47%
1.64
ΣΠΕΙΣ
+0,67%
6
ΣΠΙ
-2,13%
0.552
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.66
ΤΖΚΑ
+0,73%
1.375
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.04
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,25%
1.61
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.75
ΦΡΙΓΟ
+0,93%
0.218
ΦΡΛΚ
+2,45%
3.765
ΧΑΙΔΕ
-1,71%
0.575

Τρεις κοινοπραξίες για τα έξι σιδηροδρομικά έργα των 4 δισ. ευρώ

Οι κοινοπραξίες ΤΕΡΝΑIntrakat, ΑΚΤΩΡ – Μυτιληναίος και ΑΒΑΞ – Alstom εκδήλωσαν σήμερα ενδιαφέρον στους έξι διαγωνισμούς της ΕΡΓΟΣΕ για τα νέα σιδηροδρομικά έργα που προωθούνται με ανταγωνιστικό διάλογο. Η κοινοπραξία της Archirodon με την ιταλική WeBuild (πρώην Impregilo) που εμφανίζονταν ως ο τέταρτος υποψήφιος δεν συμμετείχε στο διαγωνισμό. Σημειώνεται πως στα μικρότερα από τα έξι έργα οι ενδιαφερόμενοι είναι περισσότεροι αφού κάποιες κοινοπραξίες “σπάνε” και οι εταιρείες τα διεκδικούν αυτόνομα.

Πρόκειται για τα εξής έργα:

· Αναβάθμιση υφιστάμενης με διπλασιασμό και εγκατάσταση σηματοδότησης- ETCS και ηλεκτροκίνησης της σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο με προϋπολογισμό 1,07 δισ. ευρώ
· Κατασκευή νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες με προϋπολογισμό 1,68 δισ. ευρώ
· Σιδηροδρομική σύνδεση του 6ου προβλήτα λιμένα Θεσσαλονίκης και κατασκευή προαστιακού Δυτικής Θεσσαλονίκης με προϋπολογισμό 53,4 εκατ. ευρώ
· Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής στο τμήμα από τον κόμβο Κορωπίου έως το Λαύριο και τον λιμένα Λαυρίου με προϋπολογισμό 390,5 εκατ. ευρώ
· Κατασκευή νέας προαστιακής σιδηροδρομικής γραμμής για τη σύνδεση της Ραφήνας και του λιμένα Ραφήνας με το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο με προϋπολογισμό 308,6 εκατ. ευρώ
· Ολοκλήρωση της νέας διπλής σιδηροδρομικής γραμμής Κιάτο – Πάτρα στο τμήμα Ρίο – νέος λιμένας Πατρών με προϋπολογισμό 476,5 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της ΕΡΓΟΣΕ, τα εν λόγω έξι έργα, συνολικού προϋπολογισμού τεσσάρων δισ., που αποτελούν το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων στην ιστορία της χώρας, διασυνδέουν τα μεγάλα λιμάνια της χώρας με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με την υπόλοιπη νοτιοανατολική Ευρώπη.

Σε κάθε έναν από τους έξι διαγωνισμούς, η ΕΡΓΟΣΕ θα εξετάσει τους Φακέλους Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος, που υποβλήθηκαν στην παρούσα Α΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας και θα προσκαλέσει τους υποψηφίους, που πληρούν τα Κριτήρια Ποιοτικής Επιλογής, να συμμετάσχουν στη επόμενη δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας.

Η δεύτερη φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας περιλαμβάνει δύο στάδια, τη διενέργεια διαλόγου και την υποβολή προσφορών.

Κατά το στάδιο διενέργειας διαλόγου μεταξύ της ΕΡΓΟΣΕ και των υποψηφίων αναδόχων, θα καθοριστεί η βέλτιστη τεχνική λύση και θα αξιοποιηθούν όλες οι διαθέσιμες μελέτες. Η εκπόνηση των απαιτούμενων οριστικών μελετών θα ολοκληρωθεί από τον Ανάδοχο εκάστου έργου, που θα προκύψει από την διαγωνιστική διαδικασία. Σημειώνεται ότι η συμμετοχή στο διάλογο αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση για την συμμετοχή των προεπιλεγέντων στο επόμενο στάδιο (υποβολή δεσμευτικών προσφορών).

Η ΕΡΓΟΣΕ αφού επιλέξει τις λύσεις που ανταποκρίνονται κατά τον βέλτιστο τρόπο στις ανάγκες του κάθε έργου, θα εκκινήσει το επόμενο στάδιο της διαγωνιστικής διαδικασίας, για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών.

Κριτήριο ανάθεσης των συμβάσεων αποτελεί η πλέον συμφέρουσα από οικονομική άποψη προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση ποιότητας – τιμής, η οποία εκτιμάται βάσει κριτηρίων, που συνδέονται με το αντικείμενο κάθε μίας σύμβασης.

Στην ανακοίνωση τονίζεται πως τα έξι σιδηροδρομικά έργα, τα οποία έχουν επιλεγεί και τα οποία δημοπρατήθηκαν με Ανταγωνιστικό Διάλογο:

  • αποτελούν σημαντικά σχεδιαζόμενα έργα για την ολοκλήρωση της εθνικής σιδηροδρομικής υποδομής,
  • είναι δημόσια έργα στρατηγικής σημασίας για τη χώρα, που επιτρέπουν τη σύνδεση κύριων λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο και ενισχύουν τη διασυνοριακή σιδηροδρομική σύνδεση με τα Βαλκάνια και τη νοτιοανατολική Ευρώπη,
  • αποτελούν τμήμα ή διασυνδέονται με τον σιδηροδρομικό διάδρομο Orient/East-med του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών και περιλαμβάνονται στο σχεδιασμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την προγραμματική περίοδο 2021-2027.

Με την ολοκλήρωσή τους αναμένεται να επιτευχθεί η αναβάθμιση του κύριου σιδηροδρομικού άξονα της χώρας, με κύρια χαρακτηριστικά τη βελτίωση της ασφάλειας, την αύξηση αξιοπιστίας του σιδηροδρόμου και κατά συνέπεια την προσέλκυση μεγαλύτερου μεταφορικού έργου σε σχέση με τα οδικά μέσα.

Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Χρήστος Βίνης, τόνισε σχετικά: «Προχωράμε με σταθερά βήματα στο σχεδιασμό και την υλοποίηση των έξι έργων εθνικής εμβέλειας, που δίνουν αναπτυξιακή πνοή και αλλάζουν τον χάρτη των μεταφορών στη χώρα μας. Αξιοποιούμε στρατηγικά τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου, με στόχο να σχεδιαστούν άρτια τεχνικά έργα και, παράλληλα, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες ωρίμανσης και κατασκευής τους».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!