Γ.Δ.
1600.17 +0,24%
ACAG
0,00%
6.1
AEM
+2,09%
4.59
AKTR
-0,56%
5.35
BOCHGR
+0,37%
5.38
CENER
-0,88%
9.03
CNLCAP
+0,70%
7.15
DIMAND
-0,24%
8.33
EVR
-0,29%
1.725
NOVAL
+1,41%
2.525
OPTIMA
+0,84%
14.38
TITC
-0,72%
41.25
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+4,86%
2.375
ΑΒΕ
+0,95%
0.425
ΑΔΜΗΕ
+0,72%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.74
ΑΛΜΥ
+0,47%
4.28
ΑΛΦΑ
-0,83%
1.844
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
-0,82%
10.88
ΑΣΚΟ
0,00%
3.18
ΑΣΤΑΚ
+1,37%
7.4
ΑΤΕΚ
0,00%
1.37
ΑΤΡΑΣΤ
+0,69%
8.76
ΑΤΤ
+0,28%
0.704
ΑΤΤΙΚΑ
-1,28%
2.31
ΒΙΟ
-0,71%
5.61
ΒΙΟΚΑ
-1,93%
1.775
ΒΙΟΣΚ
-0,66%
1.505
ΒΙΟΤ
-7,41%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+0,85%
2.38
ΓΕΒΚΑ
-2,27%
1.51
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,08%
18.28
ΔΑΑ
+1,16%
8.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-2,07%
12.78
ΔΟΜΙΚ
-1,63%
2.72
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.367
ΕΒΡΟΦ
+0,27%
1.885
ΕΕΕ
+2,58%
41.4
ΕΚΤΕΡ
-0,24%
2.085
ΕΛΒΕ
-5,45%
5.2
ΕΛΙΝ
-0,46%
2.17
ΕΛΛ
0,00%
14.65
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-0,44%
2.265
ΕΛΠΕ
-0,26%
7.73
ΕΛΣΤΡ
+0,43%
2.31
ΕΛΤΟΝ
-1,53%
1.8
ΕΛΧΑ
+0,47%
2.12
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,36%
1.09
ΕΤΕ
+0,50%
8.46
ΕΥΑΠΣ
-1,47%
3.36
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.93
ΕΥΡΩΒ
-0,16%
2.506
ΕΧΑΕ
+0,61%
4.91
ΙΑΤΡ
-1,00%
1.98
ΙΚΤΙΝ
+0,28%
0.359
ΙΛΥΔΑ
-2,33%
1.68
ΙΝΛΙΦ
+1,69%
4.8
ΙΝΛΟΤ
-0,38%
1.044
ΙΝΤΕΚ
+0,86%
5.89
ΙΝΤΕΤ
+6,31%
1.18
ΙΝΤΚΑ
-0,32%
3.1
ΚΑΡΕΛ
-2,41%
324
ΚΕΚΡ
-1,57%
1.25
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
-2,87%
0.44
ΚΟΥΑΛ
-0,46%
1.29
ΚΟΥΕΣ
-0,16%
6.2
ΚΡΙ
+0,31%
16.25
ΚΤΗΛΑ
+1,02%
1.99
ΚΥΡΙΟ
-3,21%
0.966
ΛΑΒΙ
+0,38%
0.786
ΛΑΜΔΑ
-1,05%
6.61
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,59%
3.35
ΜΑΘΙΟ
-6,23%
0.752
ΜΕΒΑ
-1,51%
3.92
ΜΕΝΤΙ
+3,14%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
38.2
ΜΙΓ
-0,18%
2.835
ΜΙΝ
+2,08%
0.49
ΜΟΗ
-0,45%
21.9
ΜΟΝΤΑ
-2,60%
3.74
ΜΟΤΟ
-1,43%
2.75
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.62
ΜΠΕΛΑ
+0,67%
26.92
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,26%
3.82
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.41
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+0,49%
36.8
ΝΑΚΑΣ
-1,94%
3.04
ΝΑΥΠ
-0,73%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,14%
0.26
ΞΥΛΠ
0,00%
0.37
ΟΛΘ
+1,06%
28.5
ΟΛΠ
-0,45%
33.15
ΟΛΥΜΠ
+0,39%
2.58
ΟΠΑΠ
+2,29%
17
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,88%
0.815
ΟΤΕ
-1,76%
14.5
ΟΤΟΕΛ
0,00%
10.74
ΠΑΙΡ
-3,41%
0.964
ΠΑΠ
+0,38%
2.61
ΠΕΙΡ
+0,18%
4.55
ΠΕΡΦ
-0,76%
5.22
ΠΕΤΡΟ
+1,29%
7.88
ΠΛΑΘ
+1,55%
3.94
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.1
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,78%
1.298
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.15
ΠΡΟΦ
-0,78%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
-1,46%
1.69
ΣΑΡ
+4,55%
12.88
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,58%
0.343
ΣΙΔΜΑ
-0,65%
1.53
ΣΠΕΙΣ
-0,36%
5.58
ΣΠΙ
-3,32%
0.582
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,40%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.455
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,61%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+1,67%
0.244
ΦΡΛΚ
+0,24%
4.11
ΧΑΙΔΕ
+13,10%
0.82

Τι προβλέπει η προκήρυξη για την παραχώρηση της Αττικής Οδού

Εμπειρία τουλάχιστον δύο συνεχών ετών, κατά την τελευταία πενταετία, στους τομείς της παροχής υπηρεσιών συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης οδικών αξόνων, αλλά σε κατασκευαστικά έργα αντίστοιχα με την Αττική Οδό και καθαρή περιουσία άνω των 400 εκατ. ευρώ πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα. Σύμφωνα με την προκήρυξη που δημοσίευσε χθες το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) στην περίπτωση κοινοπραξιών πρέπει να υπάρχει μέτοχος με ποσοστό τουλάχιστον 20% που να διαθέτει αυτή την εμπειρία ώστε να καλύπτονται τα κριτήρια τεχνικής επάρκειας. Όσο για την χρηματοοικονομική επάρκεια, οι επενδυτικές εταιρείες (funds) που θα διεκδικήσουν τον οδικό άξονα πρέπει να διαθέτουν συνολική αξία ενεργητικού υπό διαχείριση που θα ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.

Στην ουσία οι όροι του ΤΑΙΠΕΔ επιβάλλουν συνεργασία των ξένων επενδυτικών ομίλων που θεωρούνται ως σίγουροι υποψήφιοι με κατασκευαστικούς ομίλους που διαθέτουν εμπειρία όχι μόνο στη διαχείριση οδικών αξόνων, αλλά και στην εκτέλεση τεχνικών έργων.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να παραχωρήσει τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση, περιλαμβανομένης της εκτέλεσης τυχόν έργων που μπορεί να απαιτηθούν για την εύρυθμη λειτουργία της Αττικής Οδού. Η εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου «περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες και τα μέτρα, που απαιτούνται για τη διασφάλιση της ορθολογικής οικονομικής διαχείρισης της Αττικής Οδού και, κατά συνέπεια, περιλαμβάνει κυρίως την είσπραξη εσόδων, με τη μορφή διοδίων ή/και άλλων οικονομικών πόρων ως αντάλλαγμα για την παροχή των υπηρεσιών συντήρησης και λειτουργίας σε κατάλληλο/αποδεκτό για τους χρήστες της Αττικής Οδού επίπεδο, όπως θα ορίζεται αναλυτικά στη σύμβαση παραχώρησης».

Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να μην εντάξει στη νέα σύμβαση παραχώρησης κάποια από τις επεκτάσεις (προς Λαύριο, Ραφήνα ή Λεωφόρο Βουλιαγμένης). Συνεπώς, οι υποψήφιοι θα διεκδικήσουν τη νέα σύμβαση παραχώρησης του υφιστάμενου οδικού άξονα καθώς η σημερινή λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Η Αττική Οδός περιλαμβάνει την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων (μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων) και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων). Σημειώνεται πως τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που περιλαμβάνει τμήμα της Λεωφόρου ΝΑΤΟ και εκτείνεται κατά μήκος περίπου πέντε χιλιομέτρων, αποτελεί επίσης τμήμα της Αττικής Οδού. Ο οδικός άξονας διαθέτει συνολικά 29 ανισόπεδους κόμβους (26 κατασκευασμένους και τρεις προγραμματισμένους για το μέλλον) με το κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής. Για την είσπραξη των διοδίων, λειτουργούν επί του παρόντος 195 λωρίδες διοδίων σε 39 σταθμούς διοδίων (6 μετωπικούς σταθμούς διοδίων και 33 πλευρικούς σταθμούς διοδίων).

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στις 20 Απριλίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!