Γ.Δ.
1406.2 +0,33%
ACAG
0,00%
5.35
BOCHGR
+1,83%
4.44
CENER
+2,38%
8.6
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,98%
8.28
NOVAL
-1,52%
2.275
OPTIMA
+2,36%
13.02
TITC
+0,93%
38
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+0,14%
1.398
ΑΒΕ
-1,52%
0.453
ΑΔΜΗΕ
+1,07%
2.37
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
-0,41%
3.645
ΑΛΦΑ
-0,52%
1.5225
ΑΝΔΡΟ
+0,63%
6.42
ΑΡΑΙΓ
+1,88%
9.76
ΑΣΚΟ
+2,77%
2.6
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.94
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
+0,46%
8.78
ΑΤΤ
-2,28%
0.6
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.21
ΒΙΟΚΑ
+1,99%
1.79
ΒΙΟΣΚ
+1,10%
1.38
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
-0,76%
1.305
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,68%
18.2
ΔΑΑ
+0,88%
8.06
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
+0,52%
11.71
ΔΟΜΙΚ
-0,37%
2.69
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+2,07%
0.296
ΕΒΡΟΦ
-2,84%
1.37
ΕΕΕ
+0,24%
33.82
ΕΚΤΕΡ
+3,04%
1.49
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-1,01%
1.96
ΕΛΛ
0,00%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+2,94%
1.68
ΕΛΠΕ
+0,52%
6.71
ΕΛΣΤΡ
-1,46%
2.02
ΕΛΤΟΝ
+0,76%
1.852
ΕΛΧΑ
+2,56%
1.846
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,33%
1.115
ΕΤΕ
-0,61%
6.882
ΕΥΑΠΣ
-0,96%
3.11
ΕΥΔΑΠ
+0,52%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+0,44%
2.045
ΕΧΑΕ
+0,23%
4.31
ΙΑΤΡ
0,00%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,16%
0.305
ΙΛΥΔΑ
+6,90%
1.86
ΙΝΚΑΤ
+1,68%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,93%
4.32
ΙΝΛΟΤ
+4,49%
0.93
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.7
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
+1,85%
0.992
ΙΝΤΚΑ
+3,96%
2.755
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
+2,14%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
0,00%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+2,20%
0.419
ΚΟΥΑΛ
+4,12%
1.062
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
0,00%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+2,38%
0.946
ΛΑΒΙ
+0,97%
0.726
ΛΑΜΔΑ
-1,38%
7.17
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-1,10%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
-1,66%
3.56
ΜΕΝΤΙ
+0,99%
2.04
ΜΕΡΚΟ
+7,80%
44.2
ΜΙΓ
+2,36%
3.04
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,78%
19.35
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.75
ΜΟΤΟ
+3,88%
2.545
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.7
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,96%
2.1
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,57%
31.52
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
-1,20%
0.82
ΞΥΛΚ
-1,56%
0.252
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+1,91%
21.3
ΟΛΠ
+3,85%
31
ΟΛΥΜΠ
+2,22%
2.3
ΟΠΑΠ
-1,52%
15.56
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.791
ΟΤΕ
-0,53%
15.13
ΟΤΟΕΛ
+0,20%
10.12
ΠΑΙΡ
+3,78%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.36
ΠΕΙΡ
+0,72%
3.615
ΠΕΡΦ
+1,49%
5.46
ΠΕΤΡΟ
+0,51%
7.9
ΠΛΑΘ
-0,63%
3.935
ΠΛΑΚΡ
-3,60%
13.4
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
-0,51%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-1,57%
1.57
ΣΑΡ
-0,37%
10.68
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,61%
0.329
ΣΙΔΜΑ
-1,64%
1.5
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
-3,09%
0.502
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.8
ΤΖΚΑ
-0,35%
1.415
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-1,89%
0.208
ΦΡΛΚ
+1,69%
3.61
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.56

Τι προβλέπει η προκήρυξη για την παραχώρηση της Αττικής Οδού

Εμπειρία τουλάχιστον δύο συνεχών ετών, κατά την τελευταία πενταετία, στους τομείς της παροχής υπηρεσιών συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης οδικών αξόνων, αλλά σε κατασκευαστικά έργα αντίστοιχα με την Αττική Οδό και καθαρή περιουσία άνω των 400 εκατ. ευρώ πρέπει να διαθέτουν οι υποψήφιοι για τη νέα 25ετή σύμβαση παραχώρησης του οδικού άξονα. Σύμφωνα με την προκήρυξη που δημοσίευσε χθες το Ταμείο Ιδιωτικοποιήσεων (ΤΑΙΠΕΔ) στην περίπτωση κοινοπραξιών πρέπει να υπάρχει μέτοχος με ποσοστό τουλάχιστον 20% που να διαθέτει αυτή την εμπειρία ώστε να καλύπτονται τα κριτήρια τεχνικής επάρκειας. Όσο για την χρηματοοικονομική επάρκεια, οι επενδυτικές εταιρείες (funds) που θα διεκδικήσουν τον οδικό άξονα πρέπει να διαθέτουν συνολική αξία ενεργητικού υπό διαχείριση που θα ξεπερνά τα 2 δισ. ευρώ.

Στην ουσία οι όροι του ΤΑΙΠΕΔ επιβάλλουν συνεργασία των ξένων επενδυτικών ομίλων που θεωρούνται ως σίγουροι υποψήφιοι με κατασκευαστικούς ομίλους που διαθέτουν εμπειρία όχι μόνο στη διαχείριση οδικών αξόνων, αλλά και στην εκτέλεση τεχνικών έργων.

Σύμφωνα με την προκήρυξη, το ΤΑΙΠΕΔ επιδιώκει να παραχωρήσει τη χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση, περιλαμβανομένης της εκτέλεσης τυχόν έργων που μπορεί να απαιτηθούν για την εύρυθμη λειτουργία της Αττικής Οδού. Η εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου «περιλαμβάνει όλες τις ενέργειες και τα μέτρα, που απαιτούνται για τη διασφάλιση της ορθολογικής οικονομικής διαχείρισης της Αττικής Οδού και, κατά συνέπεια, περιλαμβάνει κυρίως την είσπραξη εσόδων, με τη μορφή διοδίων ή/και άλλων οικονομικών πόρων ως αντάλλαγμα για την παροχή των υπηρεσιών συντήρησης και λειτουργίας σε κατάλληλο/αποδεκτό για τους χρήστες της Αττικής Οδού επίπεδο, όπως θα ορίζεται αναλυτικά στη σύμβαση παραχώρησης».

Η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ αποφάσισε να μην εντάξει στη νέα σύμβαση παραχώρησης κάποια από τις επεκτάσεις (προς Λαύριο, Ραφήνα ή Λεωφόρο Βουλιαγμένης). Συνεπώς, οι υποψήφιοι θα διεκδικήσουν τη νέα σύμβαση παραχώρησης του υφιστάμενου οδικού άξονα καθώς η σημερινή λήγει τον Οκτώβριο του 2024.

Η Αττική Οδός περιλαμβάνει την Ελεύθερη Λεωφόρο Ελευσίνας – Σταυρού – Σπάτων (μήκους περίπου 52 χιλιομέτρων) και τη Δυτική Περιφερειακή Λεωφόρο Υμηττού (μήκους περίπου 13 χιλιομέτρων). Σημειώνεται πως τμήμα της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω, που περιλαμβάνει τμήμα της Λεωφόρου ΝΑΤΟ και εκτείνεται κατά μήκος περίπου πέντε χιλιομέτρων, αποτελεί επίσης τμήμα της Αττικής Οδού. Ο οδικός άξονας διαθέτει συνολικά 29 ανισόπεδους κόμβους (26 κατασκευασμένους και τρεις προγραμματισμένους για το μέλλον) με το κύριο οδικό δίκτυο της περιοχής. Για την είσπραξη των διοδίων, λειτουργούν επί του παρόντος 195 λωρίδες διοδίων σε 39 σταθμούς διοδίων (6 μετωπικούς σταθμούς διοδίων και 33 πλευρικούς σταθμούς διοδίων).

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να εκδηλώσουν ενδιαφέρον στις 20 Απριλίου.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!