Γ.Δ.
1474.44 0,00%
ACAG
0,00%
5.85
CENER
0,00%
9.93
CNLCAP
0,00%
7.1
DIMAND
0,00%
9.09
NOVAL
0,00%
2.72
OPTIMA
0,00%
12.2
TITC
0,00%
33
ΑΑΑΚ
0,00%
5.6
ΑΒΑΞ
0,00%
1.39
ΑΒΕ
0,00%
0.458
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.24
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.95
ΑΛΜΥ
0,00%
3.02
ΑΛΦΑ
0,00%
1.691
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.64
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.36
ΑΣΚΟ
0,00%
2.82
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.48
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.44
ΑΤΤ
0,00%
9.28
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
0,00%
5.91
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.39
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.455
ΒΙΟΤ
0,00%
0.256
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.28
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.6
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
17.78
ΔΑΑ
0,00%
7.97
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.28
ΔΕΗ
0,00%
11.5
ΔΟΜΙΚ
0,00%
3.78
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.57
ΕΕΕ
0,00%
34
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.12
ΕΛΒΕ
0,00%
5.35
ΕΛΙΝ
0,00%
2.16
ΕΛΛ
0,00%
13.75
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.05
ΕΛΠΕ
0,00%
7.32
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.25
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.798
ΕΛΧΑ
0,00%
1.874
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.315
ΕΤΕ
0,00%
7.984
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.35
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.77
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.126
ΕΧΑΕ
0,00%
4.78
ΙΑΤΡ
0,00%
1.63
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.4065
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.77
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.96
ΙΝΛΙΦ
0,00%
5.18
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.23
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.87
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.5
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.28
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.28
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.45
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
0,00%
1.485
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.498
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.2
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.34
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
0,00%
11.65
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.66
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.13
ΛΑΒΙ
0,00%
0.881
ΛΑΜΔΑ
0,00%
7.57
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.925
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.42
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.63
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.768
ΜΕΒΑ
0,00%
4.03
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.61
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45
ΜΙΓ
0,00%
3.715
ΜΙΝ
0,00%
0.63
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
0,00%
23.52
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.7
ΜΟΤΟ
0,00%
2.65
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
0,00%
24.74
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.52
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.965
ΜΠΤΚ
0,00%
0.755
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.18
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.76
ΝΑΥΠ
0,00%
0.95
ΞΥΛΚ
0,00%
0.279
ΞΥΛΠ
0,00%
0.392
ΟΛΘ
0,00%
21.2
ΟΛΠ
0,00%
25.7
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.51
ΟΠΑΠ
0,00%
15.95
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.9
ΟΤΕ
0,00%
15.25
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.8
ΠΑΙΡ
0,00%
1.085
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
0,00%
4.024
ΠΕΡΦ
0,00%
7.07
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.58
ΠΛΑΘ
0,00%
4.095
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.23
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.172
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
0,00%
5
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.94
ΣΑΡ
0,00%
10.98
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.695
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.7
ΣΠΙ
0,00%
0.68
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
19.23
ΤΖΚΑ
0,00%
1.47
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.16
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.23
ΦΡΛΚ
0,00%
3.91
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.64

Οι μνηστήρες για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού

Μεγάλα ονόματα από τη διεθνή οικονομική σκηνή στοχεύουν στην επέκταση της παραχώρησης της Αττικής Οδού. Καθώς η ημερομηνία υποβολής ενδιαφέροντος πλησιάζει, την ελληνική κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ έχουν προσεγγίσει πλείστοι ενδιαφερόμενοι επενδυτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται η Abertis Group που λειτουργεί διόδια σε 16 χώρες ανά τον κόσμο σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία, η αυστραλιανή Macquarie Asset Management που έχει ήδη επενδύσει στη χώρα μας αποκτώντας το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, η Entrea Capital από την Βουλγαρία που ελέγχεται από την Rothchild Co., η γνωστή στη χώρα μας CVC Capital κ.ά. Η Abertis Group είναι μια εταιρεία με έσοδα της τάξης 5 δισ. ετησίως τα οποία όμως υποχώρησαν στα 4 δισ. ευρώ το 2020 , μία χρονιά με περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων. Λειτουργεί διόδια σε Ισπανία, Ιταλία, Βρετανία, Βραζιλία, Μεξικό, ΗΠΑ, Καναδά κ.ά.

Εκτός όμως από τις επενδυτικές ή στρατηγικού χαρακτήρα επιχειρήσεις, ενδιαφέρον αναμένεται να εκφράσουν και εγχώριες και ξένες κατασκευαστικές επιχειρήσεις, που έχουν μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση οδικών αξόνων. Μεταξύ αυτών η γαλλική Vinci, η επίσης γαλλική Egis, αλλά και μια σειρά ελληνικών επιχειρήσεων, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ, η Ιντρακάτ, η ΑΒΑΞ και άλλες.

Τι αναμένουν ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνηση

Το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση, παρόλο που η παραχώρηση αυτή θα περιλάβει και μικρό κατασκευαστικό αντικείμενο, ποντάρουν πολύ στις επενδυτικές επιχειρήσεις προκειμένου να ανεβάσουν το τίμημα. Τα επενδυτικά funds διαθέτουν μεγάλο απόθεμα διαθεσίμων και έχοντας στραφεί σε επενδύσεις περισσότερο μεσο-μακροπρόθεσμου χαρακτήρα, προκαλούν σημαντική αύξηση των υπεραξιών από τις οποίες η ελληνική πλευρά θέλει να επωφεληθεί.

Το κατασκευαστικό αντικείμενο του παραχωρησιούχου, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν οι επεκτάσεις του άξονα, υπάρχει μεν, αλλά είναι περιορισμένο. Αφορά κυρίως σε τεχνικές αστοχίες της σημερινής Αττικής Οδού, όπως π.χ. είναι η έξοδος της Μεταμόρφωσης προς Λαμία, από το ρεύμα που κινείται από την Λ. Κηφισίας μέχρι και τη Μεταμόρφωση. Επίσης αφορά σε ορισμένα σημεία που οι τρεις λωρίδες μετακίνησης γίνονται δύο π.χ. στα Μεσόγεια Αττικής και στο τελείωμα του άξονα πλησίον της Ελευσίνας.

Το χρονοδιάγραμμα και οι προσδοκίες

Σημειώνεται ότι η υποβολή προσφορών αναμένεται για τις 20 Απριλίου 2022, με στόχο η σύμβαση παραχώρησης να κλείσει όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα και να γίνει ομαλά η αλλαγή σκυτάλης από τον σημερινό παραχωρησιούχο. Η υφιστάμενη σύμβαση εκτιμάται ότι ολοκληρώνεται μέχρι τον Οκτώβριο του 2024 και επομένως στόχος είναι η νέα σύμβαση παραχώρησης να έχει υπογραφεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, δηλαδή στο τέλος του 2023 ή αρχές του 2024.

Οι προσδοκίες είναι να υπάρξει ένα τίμημα της τάξης των 2 δισ. ευρώ, κάτι που θα εξαρτηθεί από τα κατασκευαστικά έργα που θα συμπεριληφθούν στη νέα παραχώρηση και κυρίως από την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί. Η νέα σύμβαση θα κυρωθεί στην ελληνική Βουλή, όπως ακριβώς συνέβη με την  αρχική η οποία έγινε το 1996.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!