Γ.Δ.
1402.09 -0,11%
ACAG
-0,55%
5.4
BOCHGR
+0,46%
4.4
CENER
+0,47%
8.64
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
-0,12%
8.19
NOVAL
+0,22%
2.275
OPTIMA
-0,16%
12.64
TITC
0,00%
38.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,97%
1.436
ΑΒΕ
-2,59%
0.451
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.365
ΑΚΡΙΤ
-2,19%
0.67
ΑΛΜΥ
+3,68%
3.8
ΑΛΦΑ
-0,40%
1.484
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-0,56%
9.7
ΑΣΚΟ
+1,89%
2.7
ΑΣΤΑΚ
+1,16%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
+1,07%
0.566
ΑΤΤΙΚΑ
-0,90%
2.2
ΒΙΟ
+0,38%
5.26
ΒΙΟΚΑ
+1,72%
1.77
ΒΙΟΣΚ
+1,79%
1.425
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+2,86%
2.16
ΓΕΒΚΑ
+0,78%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-0,54%
18.4
ΔΑΑ
+0,60%
8.09
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-0,68%
11.64
ΔΟΜΙΚ
+3,04%
2.885
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,34%
0.289
ΕΒΡΟΦ
+0,36%
1.38
ΕΕΕ
-0,58%
34.12
ΕΚΤΕΡ
+1,20%
1.518
ΕΛΒΕ
+0,43%
4.68
ΕΛΙΝ
-1,26%
1.96
ΕΛΛ
-0,76%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,13%
1.784
ΕΛΠΕ
+0,74%
6.78
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
+2,30%
1.866
ΕΛΧΑ
-0,65%
1.828
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,45%
1.095
ΕΤΕ
-0,03%
6.804
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.79
ΕΥΡΩΒ
-1,23%
2.011
ΕΧΑΕ
+0,11%
4.4
ΙΑΤΡ
+1,99%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-1,82%
0.296
ΙΛΥΔΑ
-0,26%
1.895
ΙΝΚΑΤ
-0,52%
4.81
ΙΝΛΙΦ
+0,69%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-0,76%
0.917
ΙΝΤΕΚ
+0,52%
5.82
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
-1,84%
0.958
ΙΝΤΚΑ
+0,75%
2.69
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-1,02%
1.46
ΚΟΡΔΕ
+0,72%
0.417
ΚΟΥΑΛ
-1,49%
1.06
ΚΟΥΕΣ
-0,36%
5.5
ΚΡΙ
+0,70%
14.4
ΚΤΗΛΑ
+2,94%
1.75
ΚΥΡΙΟ
+0,43%
0.928
ΛΑΒΙ
-0,42%
0.712
ΛΑΜΔΑ
-1,67%
7.08
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
+2,22%
0.92
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
-21,76%
0.266
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.7
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.08
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
0,00%
3.035
ΜΙΝ
+1,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,35%
19.6
ΜΟΝΤΑ
+1,09%
3.7
ΜΟΤΟ
+2,57%
2.59
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,08%
24.86
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,47%
2.12
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,38%
31.14
ΝΑΚΑΣ
-1,37%
2.88
ΝΑΥΠ
+2,38%
0.86
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,93%
21.6
ΟΛΠ
+1,79%
31.3
ΟΛΥΜΠ
+1,30%
2.33
ΟΠΑΠ
-0,70%
15.68
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,25%
0.789
ΟΤΕ
+0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,84%
2.35
ΠΕΙΡ
-0,20%
3.493
ΠΕΡΦ
-0,75%
5.29
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.96
ΠΛΑΘ
+0,90%
3.92
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.17
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
0,00%
5.07
ΡΕΒΟΙΛ
+1,62%
1.565
ΣΑΡ
0,00%
10.78
ΣΑΡΑΝ
+7,48%
1.15
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+0,99%
1.535
ΣΠΕΙΣ
+0,36%
5.62
ΣΠΙ
-0,39%
0.51
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,40%
19.88
ΤΖΚΑ
-2,78%
1.4
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,62%
1.624
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
-6,10%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.204
ΦΡΛΚ
+0,42%
3.6
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Οι μνηστήρες για τη νέα παραχώρηση της Αττικής Οδού

Μεγάλα ονόματα από τη διεθνή οικονομική σκηνή στοχεύουν στην επέκταση της παραχώρησης της Αττικής Οδού. Καθώς η ημερομηνία υποβολής ενδιαφέροντος πλησιάζει, την ελληνική κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ έχουν προσεγγίσει πλείστοι ενδιαφερόμενοι επενδυτές.

Σύμφωνα με πληροφορίες, μεταξύ αυτών συμπεριλαμβάνονται η Abertis Group που λειτουργεί διόδια σε 16 χώρες ανά τον κόσμο σε Ευρώπη, Αμερική και Ασία, η αυστραλιανή Macquarie Asset Management που έχει ήδη επενδύσει στη χώρα μας αποκτώντας το 49% του ΔΕΔΔΗΕ, η Entrea Capital από την Βουλγαρία που ελέγχεται από την Rothchild Co., η γνωστή στη χώρα μας CVC Capital κ.ά. Η Abertis Group είναι μια εταιρεία με έσοδα της τάξης 5 δισ. ετησίως τα οποία όμως υποχώρησαν στα 4 δισ. ευρώ το 2020 , μία χρονιά με περιορισμούς στην κυκλοφορία οχημάτων. Λειτουργεί διόδια σε Ισπανία, Ιταλία, Βρετανία, Βραζιλία, Μεξικό, ΗΠΑ, Καναδά κ.ά.

Εκτός όμως από τις επενδυτικές ή στρατηγικού χαρακτήρα επιχειρήσεις, ενδιαφέρον αναμένεται να εκφράσουν και εγχώριες και ξένες κατασκευαστικές επιχειρήσεις, που έχουν μεγάλη εμπειρία στη διαχείριση οδικών αξόνων. Μεταξύ αυτών η γαλλική Vinci, η επίσης γαλλική Egis, αλλά και μια σειρά ελληνικών επιχειρήσεων, όπως η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η Ελλάκτωρ, η Ιντρακάτ, η ΑΒΑΞ και άλλες.

Τι αναμένουν ΤΑΙΠΕΔ και κυβέρνηση

Το ΤΑΙΠΕΔ και η κυβέρνηση, παρόλο που η παραχώρηση αυτή θα περιλάβει και μικρό κατασκευαστικό αντικείμενο, ποντάρουν πολύ στις επενδυτικές επιχειρήσεις προκειμένου να ανεβάσουν το τίμημα. Τα επενδυτικά funds διαθέτουν μεγάλο απόθεμα διαθεσίμων και έχοντας στραφεί σε επενδύσεις περισσότερο μεσο-μακροπρόθεσμου χαρακτήρα, προκαλούν σημαντική αύξηση των υπεραξιών από τις οποίες η ελληνική πλευρά θέλει να επωφεληθεί.

Το κατασκευαστικό αντικείμενο του παραχωρησιούχου, από τη στιγμή που δεν υπάρχουν οι επεκτάσεις του άξονα, υπάρχει μεν, αλλά είναι περιορισμένο. Αφορά κυρίως σε τεχνικές αστοχίες της σημερινής Αττικής Οδού, όπως π.χ. είναι η έξοδος της Μεταμόρφωσης προς Λαμία, από το ρεύμα που κινείται από την Λ. Κηφισίας μέχρι και τη Μεταμόρφωση. Επίσης αφορά σε ορισμένα σημεία που οι τρεις λωρίδες μετακίνησης γίνονται δύο π.χ. στα Μεσόγεια Αττικής και στο τελείωμα του άξονα πλησίον της Ελευσίνας.

Το χρονοδιάγραμμα και οι προσδοκίες

Σημειώνεται ότι η υποβολή προσφορών αναμένεται για τις 20 Απριλίου 2022, με στόχο η σύμβαση παραχώρησης να κλείσει όσο το δυνατόν πιο έγκαιρα και να γίνει ομαλά η αλλαγή σκυτάλης από τον σημερινό παραχωρησιούχο. Η υφιστάμενη σύμβαση εκτιμάται ότι ολοκληρώνεται μέχρι τον Οκτώβριο του 2024 και επομένως στόχος είναι η νέα σύμβαση παραχώρησης να έχει υπογραφεί μέσα στα επόμενα δύο χρόνια, δηλαδή στο τέλος του 2023 ή αρχές του 2024.

Οι προσδοκίες είναι να υπάρξει ένα τίμημα της τάξης των 2 δισ. ευρώ, κάτι που θα εξαρτηθεί από τα κατασκευαστικά έργα που θα συμπεριληφθούν στη νέα παραχώρηση και κυρίως από την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθηθεί. Η νέα σύμβαση θα κυρωθεί στην ελληνική Βουλή, όπως ακριβώς συνέβη με την  αρχική η οποία έγινε το 1996.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!