THEPOWERGAME
Μειωμένες κατά 1% ήταν οι πωλήσεις στο σύνολο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων τον μήνα Δεκέμβριο του 2021 σε σχέση με τον αντίστοιχο περσινό. Σημειώνεται ότι ο τελευταίος μήνας του χρόνου έχει ιδιαίτερη βαρύτητα για κλάδο, καθώς κατά την διάρκεια αυτού πραγματοποιείται πάνω από το 10% του ετήσιου τζίρου αυτού.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών NielsenIQ, μείωση πωλήσεων 2,4% παρουσίασαν τα ταχυκίνητα καταναλωτικά προϊόντα, γεγονός το οποίο οφείλεται κατά κύριο λόγο στη πιο συγκρατημένη συνολική ζήτηση για την κατηγορία των τροφίμων και ποτών (-2,9% σε αξία). Σημειώνεται ότι όλες τις εβδομάδες του Δεκεμβρίου τα FMCGs σημείωσαν αρνητική τάση, με εξαίρεση την τελευταία εβδομάδα (27/12-02/01), στην οποία σημειώθηκε αύξηση των πωλήσεων 5,1%, σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (28/12-03/01), ωστόσο αυτό αιτιολογείται κυρίως από το γεγονός ότι η φετινή εβδομάδα είχε μία επιπλέον ημέρα λειτουργίας των καταστημάτων τροφίμων.
Τα προϊόντα Bazaar σημείωσαν τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης 14,9%, ενώ μόνο την τελευταία εβδομάδα του Δεκεμβρίου η αύξηση των πωλήσεων έφτασε στο 39,9%. Αντιθέτως, τα φρέσκα και επί ζυγίω προϊόντα παρουσίασαν μείωση πωλήσεων 0,9% στο σύνολο του μήνα.
Σε επίπεδο επιμέρους κατηγοριών ξεχώρισαν τα ζυμαρικά, τα οποία τον τελευταίο μήνα του έτους παρουσίασαν διψήφιο αύξηση πωλήσεων 19,5%, υπερδιπλάσια από αυτόν που σημείωσαν για το σύνολο του έτους, ενώ η πολύ καλή απόδοση της κατηγορίας του τσαγιού & των αφεψημάτων τον μήνα αυτό (αύξηση 9,8%) κατάφερε να συγκρατήσει την αρνητικά κινούμενη ετήσια πορεία της κατηγορίας (-1,1%).
Τέλος, ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, όπως οι βαφές μαλλιών ή τα καλλυντικά έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους κατά -20,8%
και -35,9% αντίστοιχα, καθώς εφέτος τον μήνα Δεκέμβριο δεν ίσχυαν τα περιοριστικά μέτρα του 2020.