Γ.Δ.
1403.83 +0,01%
ACAG
-0,18%
5.42
BOCHGR
+0,46%
4.4
CENER
+0,93%
8.68
CNLCAP
+1,39%
7.3
DIMAND
0,00%
8.2
NOVAL
-0,22%
2.265
OPTIMA
+0,32%
12.7
TITC
+1,30%
39
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-1,38%
1.43
ΑΒΕ
-1,94%
0.454
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.375
ΑΚΡΙΤ
+0,73%
0.69
ΑΛΜΥ
+5,18%
3.855
ΑΛΦΑ
-0,70%
1.4795
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.38
ΑΡΑΙΓ
-0,97%
9.66
ΑΣΚΟ
+3,40%
2.74
ΑΣΤΑΚ
+0,87%
6.98
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.78
ΑΤΤ
+5,00%
0.588
ΑΤΤΙΚΑ
+0,90%
2.24
ΒΙΟ
0,00%
5.24
ΒΙΟΚΑ
+2,01%
1.775
ΒΙΟΣΚ
+1,79%
1.425
ΒΙΟΤ
-4,76%
0.28
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+4,76%
2.2
ΓΕΒΚΑ
+0,78%
1.295
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,43%
18.58
ΔΑΑ
+1,34%
8.15
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.6
ΔΕΗ
-1,19%
11.58
ΔΟΜΙΚ
+2,50%
2.87
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-4,01%
0.287
ΕΒΡΟΦ
+0,73%
1.385
ΕΕΕ
-0,35%
34.2
ΕΚΤΕΡ
+0,80%
1.512
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.98
ΕΛΛ
0,00%
13.2
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,79%
1.778
ΕΛΠΕ
+0,30%
6.75
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2
ΕΛΤΟΝ
+1,75%
1.856
ΕΛΧΑ
-0,11%
1.838
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,45%
1.105
ΕΤΕ
+0,06%
6.81
ΕΥΑΠΣ
-0,32%
3.12
ΕΥΔΑΠ
+0,35%
5.81
ΕΥΡΩΒ
-1,28%
2.01
ΕΧΑΕ
+0,68%
4.425
ΙΑΤΡ
+1,66%
1.535
ΙΚΤΙΝ
-2,49%
0.294
ΙΛΥΔΑ
+0,53%
1.91
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.83
ΙΝΛΙΦ
+0,69%
4.35
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.92
ΙΝΤΕΚ
+1,21%
5.86
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.48
ΙΝΤΕΤ
+2,46%
1
ΙΝΤΚΑ
+0,19%
2.675
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-1,24%
1.195
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.48
ΚΟΡΔΕ
+0,24%
0.415
ΚΟΥΑΛ
-2,42%
1.05
ΚΟΥΕΣ
+0,36%
5.54
ΚΡΙ
+0,35%
14.35
ΚΤΗΛΑ
+2,35%
1.74
ΚΥΡΙΟ
-2,60%
0.9
ΛΑΒΙ
-0,14%
0.714
ΛΑΜΔΑ
-1,81%
7.07
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
-25,29%
0.254
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
+1,11%
2.73
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.56
ΜΕΝΤΙ
-2,40%
2.03
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40
ΜΙΓ
+0,33%
3.045
ΜΙΝ
+1,00%
0.505
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,51%
19.63
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.66
ΜΟΤΟ
+2,18%
2.58
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,16%
24.88
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
+0,95%
2.13
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,51%
31.1
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
+4,52%
0.878
ΞΥΛΚ
0,00%
0.254
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,93%
21.6
ΟΛΠ
+1,79%
31.3
ΟΛΥΜΠ
+0,87%
2.32
ΟΠΑΠ
-0,82%
15.66
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,38%
0.79
ΟΤΕ
+0,60%
15.03
ΟΤΟΕΛ
+0,77%
10.44
ΠΑΙΡ
0,00%
0.988
ΠΑΠ
-0,42%
2.36
ΠΕΙΡ
-0,23%
3.492
ΠΕΡΦ
-0,38%
5.31
ΠΕΤΡΟ
+0,76%
7.96
ΠΛΑΘ
+1,93%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.7
ΠΡΔ
+4,29%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,34%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,20%
5.06
ΡΕΒΟΙΛ
+1,95%
1.57
ΣΑΡ
+0,19%
10.8
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-0,30%
0.328
ΣΙΔΜΑ
+1,32%
1.54
ΣΠΕΙΣ
+2,86%
5.76
ΣΠΙ
0,00%
0.512
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,30%
19.86
ΤΖΚΑ
-0,69%
1.43
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+1,61%
1.64
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
+0,61%
8.25
ΦΡΙΓΟ
+0,98%
0.206
ΦΡΛΚ
-0,28%
3.575
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.565

Αττική Οδός: Προκηρύσσεται την Πέμπτη από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός

Προκηρύσσεται την Πέμπτη από το ΤΑΙΠΕΔ ο διαγωνισμός για τη νέα, 25ετούς διάρκειας, σύμβαση παραχώρησης της Αττικής Οδού με την ημερομηνία εκδήλωσης ενδιαφέροντος να ορίζεται εντός του εξαμήνου. Μέχρι τότε, θα έχει οριστικοποιηθεί και το κυβερνητικό σχέδιο για τις επεκτάσεις του οδικού άξονα προς Ραφήνα, Λαύριο και προς τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, ώστε να βελτιωθεί η πρόσβαση στο Ελληνικό. Προηγήθηκαν, την εβδομάδα που πέρασε, απανωτά ραντεβού της διοίκησης του ΤΑΙΠΕΔ με το πρωθυπουργικό γραφείο και την ηγεσία του υπουργείου Υποδομών ώστε να κλείσουν και τα τελευταία εκκρεμή θέματα.

Η σημερινή σύμβαση παραχώρησης του πιο κερδοφόρου οδικού άξονα στην Ελλάδα ολοκληρώνεται τον Οκτώβριο του 2024. Το μοντέλο που επέλεξαν η κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ, δηλαδή μια νέα σύμβαση παραχώρησης που αφορά τη λειτουργία του υφιστάμενου οδικού άξονα των 70 χιλιομέτρων μαζί με τα έργα βαριάς συντήρησης, ανοίγει το δρόμο της διεκδίκησης σε ισχυρά διεθνή funds. Τα τελευταία θα έχουν το πάνω χέρι σε κοινοπραξίες που θα σχηματίσουν με κατασκευαστικούς ομίλους οι οποίοι και θα αναλάβουν τη λειτουργία της Αττικής Οδού για τα επόμενα 25 χρόνια. Τις τελευταίες εβδομάδες καλλιεργούνται προσδοκίες για τίμημα που θα προσεγγίζει τα δύο δισ. ευρώ

Ο διαγωνισμός βγαίνει τώρα ώστε να υπάρχει επαρκές χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση των διαδικασιών (εκδήλωση ενδιαφέροντος, προεπιλογή, κατάθεση δεσμευτικών προσφορών, έγκριση της σύμβασης από το Ελεγκτικό Συνέδριο, έγκριση από Βουλή και υπογραφή) και την εγκατάσταση του νέου παραχωρησιούχου. Σήμερα τον οδικό άξονα διαχειρίζεται η Αττική Οδός ΑΕ στην οποία συμμετέχουν οι όμιλοι ΕΛΛΑΚΤΩΡ και ΑΒΑΞ. Πολύ μικρό ποσοστό στην εταιρεία λειτουργίας έχει διατηρήσει ο γαλλικός όμιλος EGIS.

Η απόφαση να μην ενταχθούν στη νέα σύμβαση και κάποιες επεκτάσεις, παρά τις πιέσεις που ασκήθηκαν από συγκεκριμένους κατασκευαστικούς ομίλους, δίνει το πλεονέκτημα στα διεθνή funds. Ταυτόχρονα, όμως, προσφέρει και αρκετά πλεονεκτήματα στο ΤΑΙΠΕΔ και στην κυβέρνηση.

Το ΤΑΙΠΕΔ επωφελείται γιατί ο διαγωνισμός χωρίς τις επεκτάσεις μπορεί να ολοκληρωθεί ταχύτερα και με υψηλότερο τίμημα. Αν εντάσσονταν στο νέο διαγωνισμό μία ή δύο επεκτάσεις τότε θα χρειάζονταν αρκετός χρόνος προετοιμασίας (για τις μελέτες, τις αδειοδοτήσεις, κλπ), ενώ υπήρχε σοβαρό ενδεχόμενο προσφυγών που θα οδηγούσαν σε καθυστερήσεις. Επιπλέον αν υπήρχε κατασκευαστικό αντικείμενο στη σύμβαση παραχώρησης, τότε αυτό το κόστος θα αφαιρούνταν από το τίμημα που θα λάβει το ΤΑΙΠΕΔ.

Η κυβέρνηση κερδίζει χρόνο ώστε να ωριμάσει περαιτέρω τις επεκτάσεις προς Λαύριο, Ραφήνα και (κυρίως) προς την Λεωφόρο Βουλιαγμένης. Επιπλέον στο υπουργείο Υποδομών αποκτούν ευελιξία ώστε να προτεραιοποιήσουν κάποιες από τις επεκτάσεις, ανάλογα με τη μελετητική τους ωριμότητα. Στο τραπέζι υπάρχουν διάφορα σενάρια, από την υλοποίηση ορισμένων ως δημόσια έργα (όπως η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης που προκηρύχθηκε προ ημερών και υποβάλλονται προσφορές στις 22 Φεβρουαρίου) μέχρι την ένταξή τους σε κάποια σύμπραξη δημοσίου και ιδιωτικού τομέα (ΣΔΙΤ).

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!