Γ.Δ.
1482.43 +1,23%
ACAG
+0,51%
5.86
CENER
+0,94%
9.7
CNLCAP
-3,42%
7.05
DIMAND
-2,09%
8.89
NOVAL
+0,36%
2.77
OPTIMA
+1,17%
12.1
TITC
-0,16%
30.75
ΑΑΑΚ
0,00%
5.85
ΑΒΑΞ
+3,10%
1.464
ΑΒΕ
0,00%
0.457
ΑΔΜΗΕ
-0,88%
2.255
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.945
ΑΛΜΥ
+3,19%
3.07
ΑΛΦΑ
+2,65%
1.7225
ΑΝΔΡΟ
+0,30%
6.62
ΑΡΑΙΓ
+0,59%
11.89
ΑΣΚΟ
+0,36%
2.79
ΑΣΤΑΚ
-4,68%
6.92
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
+0,47%
8.64
ΑΤΤ
-25,41%
9.1
ΑΤΤΙΚΑ
-1,17%
2.54
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+1,87%
5.98
ΒΙΟΚΑ
0,00%
2.37
ΒΙΟΣΚ
+4,92%
1.385
ΒΙΟΤ
0,00%
0.24
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.36
ΓΕΒΚΑ
-0,31%
1.63
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,44%
18.1
ΔΑΑ
+0,60%
7.998
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.06
ΔΕΗ
-0,35%
11.5
ΔΟΜΙΚ
+7,37%
3.64
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+0,31%
0.321
ΕΒΡΟΦ
+0,65%
1.55
ΕΕΕ
+1,65%
33.22
ΕΚΤΕΡ
+5,62%
4.32
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
+4,65%
2.25
ΕΛΛ
+0,36%
13.95
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,48%
2.09
ΕΛΠΕ
+1,33%
7.62
ΕΛΣΤΡ
-1,75%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-1,02%
1.752
ΕΛΧΑ
+2,05%
1.892
ΕΝΤΕΡ
0,00%
8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.128
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+1,97%
1.295
ΕΤΕ
+1,37%
8.414
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.37
ΕΥΔΑΠ
-0,34%
5.78
ΕΥΡΩΒ
+2,33%
2.24
ΕΧΑΕ
+1,15%
4.82
ΙΑΤΡ
0,00%
1.74
ΙΚΤΙΝ
+1,95%
0.419
ΙΛΥΔΑ
+0,58%
1.73
ΙΝΚΑΤ
-0,10%
4.99
ΙΝΛΙΦ
+1,18%
5.14
ΙΝΛΟΤ
+0,80%
1.26
ΙΝΤΕΚ
+1,68%
6.07
ΙΝΤΕΡΚΟ
+2,48%
2.48
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.26
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.41
ΚΑΡΕΛ
-2,31%
338
ΚΕΚΡ
-5,35%
1.505
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΛΜ
-0,33%
1.505
ΚΟΡΔΕ
+2,05%
0.497
ΚΟΥΑΛ
-2,12%
1.198
ΚΟΥΕΣ
+3,50%
5.33
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
-0,44%
11.35
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
-1,71%
1.15
ΛΑΒΙ
-0,67%
0.894
ΛΑΜΔΑ
-0,27%
7.41
ΛΑΜΨΑ
+1,11%
36.6
ΛΑΝΑΚ
-2,06%
0.95
ΛΕΒΚ
0,00%
0.294
ΛΕΒΠ
0,00%
0.276
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.37
ΛΟΥΛΗ
-1,11%
2.67
ΜΑΘΙΟ
-0,23%
0.85
ΜΕΒΑ
0,00%
4
ΜΕΝΤΙ
+1,14%
2.67
ΜΕΡΚΟ
0,00%
45.2
ΜΙΓ
-1,06%
3.73
ΜΙΝ
-6,35%
0.59
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+2,52%
23.58
ΜΟΝΤΑ
+5,71%
3.7
ΜΟΤΟ
+3,50%
2.81
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
-0,55%
25.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.5
ΜΠΡΙΚ
+0,77%
1.97
ΜΠΤΚ
0,00%
0.58
ΜΥΤΙΛ
+1,50%
36.5
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.72
ΝΑΥΠ
+1,31%
0.93
ΞΥΛΚ
-0,72%
0.276
ΞΥΛΠ
+3,40%
0.426
ΟΛΘ
-0,47%
21.2
ΟΛΠ
+1,29%
27.55
ΟΛΥΜΠ
+2,38%
2.58
ΟΠΑΠ
+1,27%
16.01
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,11%
0.899
ΟΤΕ
+2,83%
14.55
ΟΤΟΕΛ
+0,86%
11.7
ΠΑΙΡ
0,00%
1.1
ΠΑΠ
-0,42%
2.37
ΠΕΙΡ
+2,28%
3.989
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8.86
ΠΛΑΘ
+4,30%
4.245
ΠΛΑΚΡ
+1,35%
15
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,69%
1.168
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
7.15
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.18
ΡΕΒΟΙΛ
+2,37%
1.945
ΣΑΡ
+0,90%
11.18
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,58%
0.345
ΣΙΔΜΑ
+0,90%
1.675
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.9
ΣΠΙ
-0,60%
0.666
ΣΠΥΡ
0,00%
0.145
ΤΕΝΕΡΓ
-0,21%
19.22
ΤΖΚΑ
0,00%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.14
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.622
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.95
ΦΡΙΓΟ
-3,67%
0.21
ΦΡΛΚ
+3,16%
4.075
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.665

Στροφή των Ελλήνων στην αγορά αυτοκινήτων υγραερίου

Η μεγάλη άνοδος που σημειώνεται στα καύσιμα τους τελευταίους μήνες, έχει κάνει πολλούς Έλληνες να στραφούν στην αγορά αυτοκινήτων που κινούνται με υγραέριο, με αποτέλεσμα τον Δεκέμβριο να εκτοξευτούν οι πωλήσεις οχημάτων αυτής της κατηγορίας.

Από το 0,3% που η κατηγορία σημείωσε τον Δεκέμβριο του 2020, τον προηγούμενο μήνα το μερίδιο αγοράς εκτινάχθηκε στο 5%, δείχνοντας ότι οι Έλληνες αναζητούν εναλλακτικές φθηνές λύσεις καυσίμου, αλλά και τρόπους για να κινηθούν περισσότερο οικολογικά εντός και εκτός πόλεων.

Μεγάλη αύξηση σημείωσαν και οι πωλήσεις των ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών αυτοκινήτων. Το μερίδιο αγοράς σε αυτή την κατηγορία σύμφωνα με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων άγγιξε το 13,3%, με το ποσοστό των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων να είναι άνω του 2,5%.

Αντίθετα πολύ μεγάλη πτώση στις πωλήσεις παρουσίασαν τα καινούρια πετρελαιοκίνητα οχήματα, που μέσα σε έναν χρόνο από το 34,6% μειώθηκαν στο 12,9%, δείχνοντας ότι θα μείνουν αποκλειστικά για τα άτομα που κάνουν καθημερινά πολλά χιλιόμετρα εκτός πόλης ή για τις εταιρείες. Άλλωστε για αυτά τα οχήματα το 2030 αποτελεί χρονολογία ορόσημο, όπως και για τα βενζινοκίνητα που παρουσιάζουν μια σταθερότητα στις πωλήσεις, καταλαμβάνοντας το 40,6% της αγοράς.

Φυσικά, δεν θα πρέπει να παραγνωρίσουμε και την μεγάλη αύξηση των πωλήσεων των υβριδικών αυτοκινήτων, καθώς μέσα σε ένα έτος σημείωσαν αύξηση 10,2 μονάδων (από το 16,5% πήγαν στο 26,7%). Θετική ήταν η αποτίμηση και για τα αυτοκίνητα φυσικού αερίου, που το τελευταίο χρονικό διάστημα γνωρίζουν άνοδο. Σε αυτό συνετέλεσε και η κατασκευή πολλών πρατηρίων σε όλη την Ελλάδα, δίνοντας την ευκαιρία στους Έλληνες να δοκιμάσουν το συγκεκριμένο καύσιμο που εκτός από οικονομικό είναι και οικολογικό.

Σχεδόν ένα στα δύο αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν ανήκουν στην B κατηγορία, δείχνοντας ότι οι περισσότεροι Έλληνες οδηγοί θέλουν ένα αυτοκίνητο για όλες τις χρήσεις, δίχως να μπορούν να έχουν στην διάθεσή τους περισσότερα από ένα αυτοκίνητα. Δηλαδή να συνδυάζουν σβέλτη και άνετη μετακίνηση εντός πόλης και αρκετές δυνατότητες εκτός δρόμου και μεγάλους χώρους για τις εξορμήσεις τους. Τον πρώτο λόγο έχουν τα SUV, τα οποία δίνουν ελευθερία κινήσεων, καλύτερη θέση οδήγησης και νέα σχεδιαστική φιλοσοφία που εμπνέει δυναμισμό.

Πτώση σημειώνουν τα αυτοκίνητα της C κατηγορίας, χωρίς να επηρεαστούν τα SUV που σημείωσαν οριακή αύξηση, ενώ υπάρχει σαφέστατη στροφή στα μικρά αυτοκίνητα που εκτός από την ευελιξία στις πόλεις, τα περισσότερα έχουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.

 

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!