Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Ανάδοχοι σε επτά οδικά έργα ύψους 2 δισ. μέσα στο καλοκαίρι

Μετά το ράλι των τελευταίων εβδομάδων προκειμένου να προκηρυχθούν ή να κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές σε επτά μεγάλα οδικά έργα, τα τρία από τα οποία προωθούνται με ΣΔΙΤ, στο υπουργείο Υποδομών ετοιμάζονται για έναν ακόμα αγώνα ταχύτητας.

Επιδιώκουν να στηθούν εργοτάξια σε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα συγκεκριμένα έργα εντός της φετινής, προεκλογικής, χρονιάς κάτι που σημαίνει πως μέσα στο καλοκαίρι πρέπει να έχουν επιλεγεί οι ανάδοχοι.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των επτά οδικών έργων κινείται κοντά στα δύο δισ. ευρώ. Οι προσφορές για τα τρία από αυτά – την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών και το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) – κατατίθενται στις 22 Φεβρουαρίου.

Μια εβδομάδα νωρίτερα, στις 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί η κατάθεση των προσφορών για τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού περί τα 300 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ.

Για τα περισσότερα από τα τέσσερα έργα, που προωθούνται ως παραδοσιακά δημόσια έργα, υπάρχει η ελπίδα πως αν δεν υπάρξουν προσφυγές, μπορεί να έχει τελειώσει η διαδικασία επιλογής αναδόχου μέσα στο καλοκαίρι, ακόμα και εντός του εξαμήνου.

Έτσι μπορούν να στηθούν εργοτάξια μέσα στο φθινόπωρο, σύμφωνα με τις προβλέψεις στελεχών του υπουργείου Υποδομών.

Σε όσους θεωρούν αισιόδοξες αυτές τις εκτιμήσεις από το υπουργείο απαντούν πως «ελάχιστοι πίστευαν πως θα δημοπρατήσουμε αυτά τα έργα μέσα στις τελευταίες εβδομάδες και πως θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές για τα οδικά ΣΔΙΤ».

Περισσότερο σύνθετη  η κατάσταση με τα άλλα τρία οδικά έργα

Περισσότερο σύνθετη είναι η κατάσταση με τα άλλα τρία οδικά έργα που προωθούνται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στα δύο πρώτα έργα, τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη και την Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης υποβλήθηκαν δεσμευτικές προσφορές στα τέλη του 2021. Στις 24 Ιανουαρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ.

Για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, κατατέθηκαν δύο δεσμευτικές προσφορές από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat και την κοινοπραξία Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ.

Τρεις δεσμευτικές προσφορές κατατέθηκαν για την περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης (που περιλαμβάνει την υπερυψωμένη λεωφόρο –flyover) από την ΤΕΡΝΑ, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος και την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Αντίστοιχες συμμαχίες αναμένονται και για το τρίτο οδικό ΣΔΙΤ, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη.

Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού έχουν παραμείνει οι ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Marguerite (επενδυτική εταιρεία)και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.

Για τα έργα ΣΔΙΤ, η υπογραφή των συμβάσεων θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο αφού πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία χρηματοδότησης των αναδόχων. Οι τελευταίοι θα καλύψουν τμήμα του κόστους κατασκευής και θα αποζημιώνονται από το δημόσιο, κατά την περίοδο λειτουργίας, με τις λεγόμενες πληρωμές διαθεσιμότητας.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως από τις συζητήσεις με τις τράπεζες έχουν διαπιστώσει πως οι τελευταίες είναι έτοιμες να χρηματοδοτήσουν τα συγκεκριμένα έργα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!