Γ.Δ.
1426.96 +0,24%
ACAG
-1,02%
5.84
CENER
-0,40%
9.86
CNLCAP
0,00%
7.4
DIMAND
+1,18%
8.6
NOVAL
-0,72%
2.7
OPTIMA
-0,17%
11.82
TITC
-0,52%
28.75
ΑΑΑΚ
0,00%
6.45
ΑΒΑΞ
-0,42%
1.42
ΑΒΕ
+1,10%
0.458
ΑΔΜΗΕ
-1,12%
2.21
ΑΚΡΙΤ
-9,09%
0.8
ΑΛΜΥ
+0,94%
2.69
ΑΛΦΑ
-0,65%
1.5995
ΑΝΔΡΟ
-1,55%
6.36
ΑΡΑΙΓ
+0,87%
11.62
ΑΣΚΟ
+1,34%
3.02
ΑΣΤΑΚ
+0,90%
6.76
ΑΤΕΚ
0,00%
0.418
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.5
ΑΤΤ
+0,91%
11.15
ΑΤΤΙΚΑ
-1,16%
2.56
ΒΑΡΝΗ
0,00%
0.24
ΒΙΟ
+0,17%
5.94
ΒΙΟΚΑ
-1,22%
2.42
ΒΙΟΣΚ
+0,39%
1.3
ΒΙΟΤ
-9,48%
0.21
ΒΙΣ
0,00%
0.142
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.4
ΓΕΒΚΑ
+3,40%
1.52
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,60%
16.7
ΔΑΑ
+0,18%
7.774
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.32
ΔΕΗ
0,00%
11.32
ΔΟΜΙΚ
+0,39%
3.825
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.323
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.505
ΕΕΕ
+0,31%
32.1
ΕΚΤΕΡ
+1,07%
4.25
ΕΛΒΕ
0,00%
5
ΕΛΙΝ
+1,74%
2.34
ΕΛΛ
0,00%
13.35
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,18%
2.57
ΕΛΠΕ
+0,64%
7.9
ΕΛΣΤΡ
+4,61%
2.27
ΕΛΤΟΝ
+1,42%
1.71
ΕΛΧΑ
+0,53%
1.88
ΕΝΤΕΡ
+0,64%
7.9
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.13
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
+3,94%
1.32
ΕΤΕ
+0,75%
7.838
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.1
ΕΥΔΑΠ
+2,03%
5.53
ΕΥΡΩΒ
+1,07%
2.077
ΕΧΑΕ
+0,32%
4.77
ΙΑΤΡ
+2,29%
1.565
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.75
ΙΝΚΑΤ
-0,59%
5.03
ΙΝΛΙΦ
-1,69%
4.65
ΙΝΛΟΤ
+0,50%
1.206
ΙΝΤΕΚ
+0,36%
5.57
ΙΝΤΕΡΚΟ
-1,65%
2.38
ΙΝΤΕΤ
-1,20%
1.24
ΙΝΤΚΑ
+1,95%
3.39
ΚΑΡΕΛ
+2,96%
348
ΚΕΚΡ
0,00%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.82
ΚΛΜ
+0,64%
1.58
ΚΟΡΔΕ
-0,84%
0.475
ΚΟΥΑΛ
-1,15%
1.2
ΚΟΥΕΣ
-0,95%
5.23
ΚΡΕΚΑ
0,00%
0.28
ΚΡΙ
+0,44%
11.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.14
ΛΑΒΙ
+1,51%
0.872
ΛΑΜΔΑ
+1,74%
7.02
ΛΑΜΨΑ
0,00%
36
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.94
ΛΕΒΚ
-9,46%
0.268
ΛΕΒΠ
0,00%
0.286
ΛΙΒΑΝ
0,00%
0.125
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.4
ΛΟΥΛΗ
+1,15%
2.63
ΜΑΘΙΟ
-3,94%
0.78
ΜΕΒΑ
+1,50%
4.05
ΜΕΝΤΙ
+3,00%
2.75
ΜΕΡΚΟ
0,00%
40.8
ΜΙΓ
-0,83%
3.6
ΜΙΝ
+1,64%
0.62
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
+0,26%
23.06
ΜΟΝΤΑ
+1,84%
3.32
ΜΟΤΟ
+0,55%
2.74
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.675
ΜΠΕΛΑ
+0,37%
27.2
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
-0,58%
3.41
ΜΠΡΙΚ
-0,80%
1.86
ΜΠΤΚ
-9,48%
0.525
ΜΥΤΙΛ
+0,11%
36.44
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.64
ΝΑΥΠ
+4,26%
0.98
ΞΥΛΚ
+3,44%
0.271
ΞΥΛΠ
+2,82%
0.51
ΟΛΘ
-2,39%
20.4
ΟΛΠ
+0,20%
25.35
ΟΛΥΜΠ
-1,22%
2.43
ΟΠΑΠ
+0,68%
14.9
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,22%
0.896
ΟΤΕ
-3,70%
13.29
ΟΤΟΕΛ
+0,35%
11.52
ΠΑΙΡ
0,00%
1.13
ΠΑΠ
-0,81%
2.46
ΠΕΙΡ
+0,95%
3.626
ΠΕΤΡΟ
+1,19%
8.48
ΠΛΑΘ
+0,52%
3.845
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.9
ΠΡΔ
0,00%
0.26
ΠΡΕΜΙΑ
+0,70%
1.144
ΠΡΟΝΤΕΑ
+0,73%
6.9
ΠΡΟΦ
-0,11%
4.64
ΡΕΒΟΙΛ
+5,00%
2.1
ΣΑΡ
+1,10%
11.02
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.034
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.339
ΣΙΔΜΑ
+3,21%
1.61
ΣΠΕΙΣ
+0,92%
6.6
ΣΠΙ
+3,40%
0.67
ΣΠΥΡ
-9,68%
0.14
ΤΕΝΕΡΓ
-0,36%
19.63
ΤΖΚΑ
0,00%
1.49
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.2
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,12%
1.638
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.05
ΦΡΙΓΟ
+3,48%
0.238
ΦΡΛΚ
-0,51%
3.88
ΧΑΙΔΕ
+3,88%
0.67

Ανάδοχοι σε επτά οδικά έργα ύψους 2 δισ. μέσα στο καλοκαίρι

Μετά το ράλι των τελευταίων εβδομάδων προκειμένου να προκηρυχθούν ή να κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές σε επτά μεγάλα οδικά έργα, τα τρία από τα οποία προωθούνται με ΣΔΙΤ, στο υπουργείο Υποδομών ετοιμάζονται για έναν ακόμα αγώνα ταχύτητας.

Επιδιώκουν να στηθούν εργοτάξια σε όσο το δυνατόν περισσότερα από τα συγκεκριμένα έργα εντός της φετινής, προεκλογικής, χρονιάς κάτι που σημαίνει πως μέσα στο καλοκαίρι πρέπει να έχουν επιλεγεί οι ανάδοχοι.

Ο συνολικός προϋπολογισμός των επτά οδικών έργων κινείται κοντά στα δύο δισ. ευρώ. Οι προσφορές για τα τρία από αυτά – την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης, την παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών και το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) – κατατίθενται στις 22 Φεβρουαρίου.

Μια εβδομάδα νωρίτερα, στις 15 Φεβρουαρίου έχει προγραμματιστεί η κατάθεση των προσφορών για τον οδικό άξονα Μπράλος – Άμφισσα, προϋπολογισμού περί τα 300 εκατ. ευρώ με τον ΦΠΑ.

Για τα περισσότερα από τα τέσσερα έργα, που προωθούνται ως παραδοσιακά δημόσια έργα, υπάρχει η ελπίδα πως αν δεν υπάρξουν προσφυγές, μπορεί να έχει τελειώσει η διαδικασία επιλογής αναδόχου μέσα στο καλοκαίρι, ακόμα και εντός του εξαμήνου.

Έτσι μπορούν να στηθούν εργοτάξια μέσα στο φθινόπωρο, σύμφωνα με τις προβλέψεις στελεχών του υπουργείου Υποδομών.

Σε όσους θεωρούν αισιόδοξες αυτές τις εκτιμήσεις από το υπουργείο απαντούν πως «ελάχιστοι πίστευαν πως θα δημοπρατήσουμε αυτά τα έργα μέσα στις τελευταίες εβδομάδες και πως θα κατατεθούν δεσμευτικές προσφορές για τα οδικά ΣΔΙΤ».

Περισσότερο σύνθετη  η κατάσταση με τα άλλα τρία οδικά έργα

Περισσότερο σύνθετη είναι η κατάσταση με τα άλλα τρία οδικά έργα που προωθούνται μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Στα δύο πρώτα έργα, τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη και την Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδό της Θεσσαλονίκης υποβλήθηκαν δεσμευτικές προσφορές στα τέλη του 2021. Στις 24 Ιανουαρίου αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του ΒΟΑΚ.

Για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, κατατέθηκαν δύο δεσμευτικές προσφορές από την κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat και την κοινοπραξία Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ.

Τρεις δεσμευτικές προσφορές κατατέθηκαν για την περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης (που περιλαμβάνει την υπερυψωμένη λεωφόρο –flyover) από την ΤΕΡΝΑ, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Μυτιληναίος και την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις. Αντίστοιχες συμμαχίες αναμένονται και για το τρίτο οδικό ΣΔΙΤ, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη.

Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού έχουν παραμείνει οι ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η κοινοπραξία ΑΒΑΞ – Marguerite (επενδυτική εταιρεία)και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.

Για τα έργα ΣΔΙΤ, η υπογραφή των συμβάσεων θα χρειαστεί περισσότερο χρόνο αφού πρέπει να ολοκληρωθεί η διαδικασία χρηματοδότησης των αναδόχων. Οι τελευταίοι θα καλύψουν τμήμα του κόστους κατασκευής και θα αποζημιώνονται από το δημόσιο, κατά την περίοδο λειτουργίας, με τις λεγόμενες πληρωμές διαθεσιμότητας.

Στο υπουργείο Υποδομών υποστηρίζουν πως από τις συζητήσεις με τις τράπεζες έχουν διαπιστώσει πως οι τελευταίες είναι έτοιμες να χρηματοδοτήσουν τα συγκεκριμένα έργα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!