THEPOWERGAME
Στην ακρίβεια επικεντρώθηκε ο Βασίλης Κορκίδης, ο οποίος με δήλωσή του έστειλε το δικό του μήνυμα λέγοντας ότι «η μάχη κατά της ακρίβειας απαιτεί κοινό αγώνα πολιτείας και αγοράς για να κερδηθεί».
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς σημείωσε ακόμα ότι «η ελληνική επιχειρηματικότητα απέναντι στις τρεις βασικές αιτίες του πληθωρισμού, που είναι οι αυξήσεις ενέργειας, μεταφορών και εμπορευμάτων, καλείται να χρησιμοποιήσει αντίστοιχα τρία «αντίμετρα άμυνας», που είναι οι επιδοτήσεις λογαριασμών φυσικού αερίου και ρεύματος, η δίμηνη περίοδο των εκπτώσεων και στη συνέχεια η αύξηση των μισθών».
Η δήλωση του Βασίλη Κορκίδη:
«Ο επιχειρηματικός κόσμος πιστεύει πως το 2022 η μάχη που πρέπει να δοθεί και να κερδηθεί είναι αυτή κατά της ακρίβειας με τον πληθωρισμό σε αρκετές ευρωπαϊκές χώρες να καταγράφει ιστορικά υψηλά πολλών ετών.
«Οι πιέσεις αυτές συνδέονται με τη ραγδαία αύξηση των τιμών της ενέργειας και της αναντιστοιχίας μεταξύ της αυξημένης ζήτησης και της αδύναμης προσφοράς, λόγω των δυσχερειών που επέφερε η πανδημία στις εφοδιαστικές αλυσίδες. Το κόστος της πανδημίας στη παγκόσμια οικονομία εκτιμάται μέχρι σήμερα στα 14 τρισ. δολάρια.
Στην Ελλάδα το κόστος ανέρχεται στα 43 δις ευρώ, ενώ το πληθωριστικό φαινόμενο εξελίσσεται με μικρή καθυστέρηση και ελαφρώς μικρότερη ένταση σε σύγκριση με την Ευρωζώνη, που ήδη υπερβαίνει το 6%. Η αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων θεωρείται μείζονος σημασίας, καθώς η άνοδος του επιπέδου τιμών σε βασικά προϊόντα και, κυρίως, στην ενέργεια, επιβαρύνει σημαντικά τους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, συμπιέζοντας εν τέλει την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών.
«Στην πλευρά της καταναλωτικής εμπιστοσύνης συνεχίστηκε η υποχώρηση, κατόπιν της κλιμάκωσης της ανόδου των τιμών βασικών αγαθών κατά 20%, καθώς καταγράφεται ανησυχία για την εξέλιξη των πραγματικών εισοδημάτων των νοικοκυριών. Οι χειμερινές εκπτώσεις που θα διαρκέσουν το επόμενο δίμηνο μπορούν να λειτουργήσουν ως «κόφτης» και ανάχωμα κατά της ακρίβειας για τους καταναλωτές».
«Ας ελπίσουμε ότι τα μεγάλα ποσοστά εκπτώσεων και η επάρκεια αγαθών στην ελληνική αγορά θα δώσουν τη δυνατότητα αφενός στα εμπορικά καταστήματα να ρευστοποιήσουν τα εποχικά εμπορεύματα τους και αφετέρου στους καταναλωτές κάνουν «έξυπνες» αγορές για να καλύψουν σε χαμηλότερες τιμές πολλές οικογενειακές υποχρεώσεις».