Γ.Δ.
1618.16 0,00%
ACAG
0,00%
6.16
AEM
0,00%
4.545
AKTR
0,00%
5.45
BOCHGR
0,00%
5.34
CENER
0,00%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
0,00%
8.24
EVR
0,00%
1.745
NOVAL
0,00%
2.54
OPTIMA
0,00%
14.04
TITC
0,00%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
0,00%
2.25
ΑΒΕ
0,00%
0.429
ΑΔΜΗΕ
0,00%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
0,00%
4.31
ΑΛΦΑ
0,00%
1.89
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.5
ΑΡΑΙΓ
0,00%
11.4
ΑΣΚΟ
0,00%
3.22
ΑΣΤΑΚ
0,00%
7.28
ΑΤΕΚ
0,00%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
0,00%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
0,00%
2.4
ΒΙΟ
0,00%
5.83
ΒΙΟΚΑ
0,00%
1.925
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.48
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
0,00%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
0,00%
13.33
ΔΟΜΙΚ
0,00%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
0,00%
0.38
ΕΒΡΟΦ
0,00%
1.955
ΕΕΕ
0,00%
39.2
ΕΚΤΕΡ
0,00%
2.06
ΕΛΒΕ
0,00%
5.5
ΕΛΙΝ
0,00%
2.18
ΕΛΛ
0,00%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
0,00%
2.265
ΕΛΠΕ
0,00%
8.04
ΕΛΣΤΡ
0,00%
2.42
ΕΛΤΟΝ
0,00%
1.858
ΕΛΧΑ
0,00%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.125
ΕΤΕ
0,00%
8.648
ΕΥΑΠΣ
0,00%
3.45
ΕΥΔΑΠ
0,00%
6.06
ΕΥΡΩΒ
0,00%
2.484
ΕΧΑΕ
0,00%
4.95
ΙΑΤΡ
0,00%
2.05
ΙΚΤΙΝ
0,00%
0.36
ΙΛΥΔΑ
0,00%
1.765
ΙΝΛΙΦ
0,00%
4.85
ΙΝΛΟΤ
0,00%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.12
ΙΝΤΚΑ
0,00%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
0,00%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.459
ΚΟΥΑΛ
0,00%
1.31
ΚΟΥΕΣ
0,00%
6.3
ΚΡΙ
0,00%
16.5
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.02
ΛΑΒΙ
0,00%
0.812
ΛΑΜΔΑ
0,00%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
0,00%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
0,00%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
0,00%
3.98
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.25
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
0,00%
22.4
ΜΟΝΤΑ
0,00%
3.78
ΜΟΤΟ
0,00%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
0,00%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.42
ΜΠΤΚ
0,00%
0.615
ΜΥΤΙΛ
0,00%
36.96
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.14
ΝΑΥΠ
0,00%
0.828
ΞΥΛΚ
0,00%
0.262
ΞΥΛΠ
0,00%
0.396
ΟΛΘ
0,00%
28.5
ΟΛΠ
0,00%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
0,00%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
0,00%
0.8
ΟΤΕ
0,00%
15
ΟΤΟΕΛ
0,00%
11.06
ΠΑΙΡ
0,00%
1.005
ΠΑΠ
0,00%
2.61
ΠΕΙΡ
0,00%
4.808
ΠΕΡΦ
0,00%
5.4
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
0,00%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
0,00%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
0,00%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
5.85
ΠΡΟΦ
0,00%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
0,00%
1.755
ΣΑΡ
0,00%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.565
ΣΠΕΙΣ
0,00%
5.64
ΣΠΙ
0,00%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.238
ΦΡΛΚ
0,00%
4.28
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.8

ΤΑΙΠΕΔ: Ξεκινά τον διαγωνισμό για την Αττική Οδό

Δυναμικά επιχειρεί να ξεκινήσει τη νέα χρονιά το ΤΑΙΠΕΔ εκκινώντας τη μεγαλύτερη αποκρατικοποίηση των τελευταίων ετών εντός της επόμενης  εβδομάδας. Το διοικητικό συμβούλιο του Ταμείου, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, έχει προγραμματισμένη συνεδρίαση στην οποία θα αποφασίσει την έναρξη της διαγωνιστικής διαδικασίας για την αποκρατικοποίηση της Αττικής Οδού (επαν-παραχώρηση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα) .

Πληροφορίες αναφέρουν ότι η διαδικασία είναι καθ’ όλα έτοιμη για να ξεκινήσει και ότι θα είναι αντίστοιχη με εκείνη της Εγνατίας Οδού. Ωστόσο, όπως επισημαίνεται, δεν θα αντιμετωπίσει τα προβλήματα της τελευταίας όπως π.χ. ανέγερση σταθμών διοδίων, επιβολή τέλους διοδίων, πιστοποιήσεις γεφυρών και τούνελ κ.λπ.

Η αποκρατικοποίηση επομένως θα προχωρήσει με γοργά βήματα. Πρόκειται αναμφίβολα για το μεγαλύτερο στοίχημα της κυβέρνησης, αφού αναμένει να έχει τα υψηλότεραέσοδα στο πλαίσιο αξιοποίησης της δημόσιας περιουσίας που ξεκίνησε από την εποχή πρώτου μνημονίου.

Σύμφωνα με τον προϋπολογισμό του 2022,για τη διετία 2022-2023 έχουν προϋπολογισθεί έσοδα από αποκρατικοποιήσεις υποδομών ύψους 3 δισ. ευρώ. Εξ’ αυτών εκτιμάται ότι τα 2 δισ. ευρώ θα προέλθουν από την επαν-παραχώρηση της Αττικής Οδού και το 1 δισ. ευρώ από την πώληση του 30% του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών (ΔΑΑ). Αν ο στόχος των 2 δισ. ευρώ επιτευχθεί, τότε το ΤΑΙΠΕΔ θα έχει πετύχει το υψηλότερο έσοδο ιστορικά.

Αλλά και για τον ΔΑΑ,οι εξελίξεις δεν θα αργήσουν. Με σαφή τη βούληση της κυβέρνησης να προωθηθούν οι αποκρατικοποιήσεις, oι εξελίξεις για την πώληση του 30% των μετοχών ΔΑΑ, κυριότητας ΤΑΙΠΕΔ, θα πρέπει να αναμένονται από τον ερχόμενο Μάρτιο. Μέχρι τότε, αναφέρουν καλά ενημερωμένες πηγές, θα έχει ξεδιαλύνει η «αβεβαιότητα» της μετάλλαξης «Όμικρον» καιθα υπάρχει περισσότερο καθαρός ορίζοντας.

Τα νούμερα της επιβατικής κίνησης που ανακοινώθηκαν χθες, παρόλο που δεν απέχουν από τα ιστορικά υψηλά, εν τούτοις δείχνουν την κατεύθυνση που θα κινηθούν στους επόμενους μήνες. Αν μάλιστα υποχωρήσει η πανδημία τότε σύντομα αναμένουν οι ειδικοί να ανακάμψουν στα μεγέθη του 2019. Το σίγουρο πάντως είναι ότι το ΤΑΙΠΕΔ δεν θα αναμένει την αποκατάσταση της κίνησης στον ΔΑΑ στο 100% του 2019 για να ξεκινήσει τη διαδικασία.

Το ζητούμενο ωστόσο φαίνεται να είναιαν θα συνεχιστεί η διαγωνιστική διαδικασία που ξεκίνησε πριν τρία χρόνια ή θα αποφασιστεί η εκκίνηση μιας νέας που πιθανώς να φέρει και άλλους ενδιαφερόμενους. Οι αποφάσεις θα σταθμιστούν μέχρι τον Μάρτιο, αλλά φαίνεται ότι και στη περίπτωση αυτή, μέσα στο α’ τρίμηνο θα υπάρξουν εξελίξεις.

Στις προτεραιότητες της κυβέρνησης ωστόσο βρίσκονται και άλλες αποκρατικοποιήσεις, όπως λιμανιών (Αλεξανδρούπολη, Καβάλα), μαρινών (Καλαμαριά, Πύλος) και οι λεγόμενες ενεργειακές  αποκρατικοποιήσεις. Αναφορικά με τις τελευταίες  το ΤΑΙΠΕΔ αναμένει ακόμη τις αποφάσεις της ΡΑΕ -και κατά κανόνα της κυβέρνησης- για να αποφασίσει τι θα συμβεί με το κοίτασμα της Ν. Καβάλας, το οποίο στην παρούσα κρίση θα μπορούσε να είχε διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην άμβλυνση των επιπτώσεων της αύξησης της τιμής του φυσικού αερίου διεθνώς.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!