Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Θαλάσσιος τουρισμός: Αλλαγές στην κρουαζιέρα – ανάπτυξη του yachting το 2022

Ένα ανατρεπτικό γύρισμα κατάφερε εντός του έτους ο κλάδος του θαλάσσιου τουρισμού Διότι, η σεζόν ξεκίνησε με πολύ χαμηλές προσδοκίες έχοντας υποστεί τη δραματική πτώση του 2020 λόγω COVID-19, όμως λίγο πριν από τη μετάβαση στη νέα χρονιά, το 2021 ολοκληρώνεται με άλμα στα έσοδα.

Τα απολογιστικά στοιχεία του 2021 δείχνουν να είναι πέραν όλων των προσδοκιών και οι εκτιμήσεις των αρμοδίων μιλούν για αριθμούς πάνω από το 60% των εσόδων του 2019.

Όσον αφορά στην κρουαζιέρα, η πανδημία έφερε μία ισχυρή μετατόπιση στην αγορά  με το ενδιαφέρον να επικεντρώνεται στην Ευρώπη που ξεκίνησε τα ταξίδια έξι μήνες νωρίτερα από την Αμερική.

Τα ελληνικά λιμάνια – αν και με αρκετές ελλείψεις στις υποδομές – κατάφεραν να έχουν αυξημένες προσεγγίσεις (τα υψηλότερα έσοδα από το 1971) κάτι που ώθησε το υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής να συμπεραίνει πως στο άνοιγμα της φετινής σεζόν η χώρα μας κινήθηκε πρώτη σε σύγκριση με άλλα κράτη.

Έτσι, χάρη στις γρήγορες κινήσεις, σημειώθηκε ένα σημαντικό κέρδος στην οικονομία καθώς αυξήθηκε ο αριθμός πλοίων και εταιρειών που πραγματοποίησαν homeporting στα ελληνικά λιμάνια συγκριτικά με τις προσεγγίσεις transit.

Οι προβλέψεις για το 2022

Το 2022 προβλέπεται να είναι σταθεροποιητικό και ενδεχομένως καλύτερο από το 2021 με τα πρώτα σημάδια ισχυρή ανάπτυξης να φαίνονται από το 2023 και μετά.

Παρά τις ανησυχίες γύρω από τη μετάλλαξη Όμικρον και ορισμένες ακυρώσεις που σημειώθηκαν από μεγάλους tour-operator στην αρχή του 2022, αναμένεται να ανακοινωθούν ενθαρρυντικά στατιστικά στοιχεία με αυξημένη ζήτηση κατά 25% και 30%.

Μάλιστα, σύμφωνα με την τελευταία έρευνα της διαΝΕΟσις η Ελλάδα θα μπορούσε να κερδίσει 13,6 δισεκατομμύρια ευρώ από τον τουρισμό τρίτης ηλικίας – που αποτελούν μεγάλη μερίδα στην αγορά της κρουαζιέρας- και 600 εκατ. ευρώ από την εκμετάλλευση των τουριστικών λιμένων με περισσότερες από 5.000  νέες θέσεις ελλιμενισμού.

Ένα ακόμη σημαντικό νέο που ίσως να αλλάξει τα δεδομένα του κλάδου το 2022 είναι το γεγονός ότι το ΥΝΑΝΠ έχει ανακοινώσει την εξασφάλιση πόρων άνω του 1 δισ. ευρώ για την αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών. Γεγονός που επιταχύνει μια μεγάλη ευκαιρία για την Ελλάδα να λειτουργήσει ως προορισμός χειμερινής κρουαζιέρας.

Την επέκταση της τουριστικής περιόδου, πέραν του σημερινού οκταμήνου, με στόχο να εκτελούνται κρουαζιέρες όλο τον χρόνο έχει ανακοινώσει και η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας (ΕΕΚΦΝ),σε μια σειρά πρωτοβουλιών και ενεργειών, σχετικά με τις ρυθμίσεις του κλάδου της κρουαζιέρας.

Θυμίζουμε πως το 2020 και σύμφωνα με τα στοιχεία της Διεθνούς Ένωσης Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA) η ζημιά για την παγκόσμια οικονομία ήταν τεράστια, ξεπερνώντας τα 77 δισεκατομμύρια δολάρια, με απώλειες άνω των 500.000 θέσεων εργασίας.

Ο κλάδος του yachting

Στο πεδίο του yachting τα αποτελέσματα ήταν αναπάντεχα ικανοποιητικά καθώς, παρά τις δύσκολες συνθήκες, κατάφερε και πάλι να κινηθεί η κατηγορία των mega yachts και των σκαφών άνω των 24μ, που παρέμεναν ακινητοποιημένα για μήνες.

Το βασικό συμπέρασμα του 2021 ήταν ότι το ταξίδι με επαγγελματικά τουριστικά ή ιδιωτικά σκάφη αναψυχής αποτέλεσε τον πλέον ασφαλή τρόπο διακοπών.

Ο κλάδος του yachting έφτασε το 80% των εσόδων του 2019, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΠΕΣΤ με περισσότερα από 25.000 ιστιοπλοϊκά και μηχανοκίνητα σκάφη να έχουν καταμετρηθεί τον μήνα Αύγουστο στις ελληνικές θάλασσες.

Όπως όλα δείχνουν, το yachting θα συνεχίσει να χαρακτηρίζεται ως η βαριά βιομηχανία του θαλάσσιου τουρισμού και το 2022, καθώς συμβάλλει (περισσότερο από τον κλάδο της κρουαζιέρας), με 1,17 δισ. ετησίως, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία του 2019.

Ακόμη, λαμβάνοντας ως δεδομένο ότι η εξέλιξη της COVID-19 θα κινηθεί σε ομαλά επίπεδα από τη νέα χρονιά, ιδιαίτερη κίνηση αναμένεται από τις Βαλκανικές χώρες, την προώθηση του ελληνικού yachting σε αγορές που ήταν απούσες μέχρι τώρα (π.χ. Σκανδιναβία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα) αλλά και την επανασύνδεση με τις ισχυρές αγορές των ΗΠΑ και της Ρωσίας που αποτελούν ένα μεγάλο μέρος των ναυλωτών.

Παράλληλα, οι επικεφαλής του yachting αναμένουν το 2022 το νέο νομοσχέδιο του ΥΝΑΝΠ για τις  στρατηγικές προώθησης της ελληνικής σημαίας ενώ θα επιμείνουν ως προς την σταθεροποίηση του συντελεστή ΦΠΑ, που ήδη εξετάζεται από τα αρμόδια υπουργεία (Ναυτιλίας, Οικονομικών και Τουρισμού) αλλά και την ένταξη του κλάδου σε Αναπτυξιακό Πρόγραμμα/ΕΣΠΑ ικανοποιώντας τα αιτήματα της ΕΠΕΣΤ.

Η αισιοδοξία για τη νέα χρονιά εντείνεται ακόμη περισσότερο καθώς βάσει των έργων που προχωρούν ως προς την αναβάθμιση των ελληνικών μαρινών την επόμενη δεκαετία αναμένεται να δημιουργηθούν πάνω από 5 χιλιάδες νέες θέσεις ελλιμενισμού που θα αποφέρουν στην ελληνική οικονομία σχεδόν 3 δισ. ευρώ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!