THEPOWERGAME
Δύο δεσμευτικές προσφορές υποβλήθηκαν τελικά για τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη, με εκτιμώμενο προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ, που θα υλοποιηθεί μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και με πληρωμές διαθεσιμότητας. Συγκεκριμένα δεσμευτικές προσφορές κατέθεσαν, κατά πληροφορίες, η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις – Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – ΑΒΑΞ. Αντίθετα δεν κατέθεσε δεσμευτική προσφορά ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.
Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ υπέβαλλε όμως δεσμευτική προσφορά στο διαγωνισμό για την Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει και το υπερυψωμένο τμήμα (flyover). Στο διαγωνισμό, προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει στο πρώτο στάδιο οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll. Τελικά και σε αυτό το έργο υπήρξε δεσμευτική προσφορά από μια κοινοπραξία της Μυτιληναίος με την ΑΒΑΞ. Αυτόνομα διεκδικούν το flyover και οι ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις και Intrakat.
Στο τρίτο έργο που αναμένονταν δεσμευτικές προσφορές σήμερα, το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ), υπήρξε αναβολή λίγων ημερών. Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού έχουν περάσει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη», η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.
Και στα τρία έργα οι ανάδοχοι θα πληρώνονται με τις λεγόμενες πληρωμές διαθεσιμότητας, δηλαδή το δημόσιο θα καταβάλλει το τίμημα με δόσεις οι οποίες συνδέονται με συγκεκριμένα ποιοτικά και άλλα κριτήρια.