Γ.Δ.
1403.87 -0,96%
ACAG
+3,74%
5.55
BOCHGR
-2,41%
4.46
CENER
-2,75%
8.5
CNLCAP
0,00%
7.15
DIMAND
-1,98%
8.89
NOVAL
0,00%
2.4
OPTIMA
-1,23%
12.84
TITC
-0,43%
35.05
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
-0,70%
1.42
ΑΒΕ
+5,09%
0.475
ΑΔΜΗΕ
-0,63%
2.385
ΑΚΡΙΤ
-0,73%
0.68
ΑΛΜΥ
+4,60%
3.75
ΑΛΦΑ
-1,71%
1.579
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.46
ΑΡΑΙΓ
-1,62%
9.69
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.58
ΑΣΤΑΚ
0,00%
6.94
ΑΤΕΚ
+8,67%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-29,87%
2.16
ΑΤΤΙΚΑ
+0,95%
2.12
ΒΙΟ
-0,75%
5.32
ΒΙΟΚΑ
+1,48%
1.71
ΒΙΟΣΚ
-1,97%
1.49
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.1
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.3
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+0,34%
17.5
ΔΑΑ
+0,03%
7.902
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.66
ΔΕΗ
-2,43%
12.05
ΔΟΜΙΚ
+0,67%
3
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+1,00%
0.302
ΕΒΡΟΦ
+1,05%
1.45
ΕΕΕ
-1,49%
33.1
ΕΚΤΕΡ
-1,14%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
4.8
ΕΛΙΝ
-0,50%
2.01
ΕΛΛ
-0,75%
13.25
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-3,18%
1.704
ΕΛΠΕ
-1,16%
6.8
ΕΛΣΤΡ
-2,91%
2
ΕΛΤΟΝ
+0,11%
1.906
ΕΛΧΑ
-2,68%
1.74
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,68%
1.17
ΕΤΕ
-1,44%
7.102
ΕΥΑΠΣ
-0,63%
3.15
ΕΥΔΑΠ
-1,72%
5.7
ΕΥΡΩΒ
-0,08%
1.97
ΕΧΑΕ
-0,57%
4.33
ΙΑΤΡ
+0,67%
1.495
ΙΚΤΙΝ
-3,88%
0.31
ΙΛΥΔΑ
+2,00%
1.785
ΙΝΚΑΤ
+0,42%
4.805
ΙΝΛΙΦ
+0,46%
4.39
ΙΝΛΟΤ
-0,43%
0.921
ΙΝΤΕΚ
-1,20%
5.75
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.36
ΙΝΤΕΤ
+1,45%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,37%
2.73
ΚΑΡΕΛ
-1,73%
340
ΚΕΚΡ
-3,15%
1.23
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
+0,34%
1.465
ΚΟΡΔΕ
0,00%
0.418
ΚΟΥΑΛ
-2,34%
1.086
ΚΟΥΕΣ
0,00%
5.69
ΚΡΙ
-2,37%
14.4
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,21%
0.94
ΛΑΒΙ
0,00%
0.79
ΛΑΜΔΑ
+1,94%
7.34
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.845
ΛΕΒΚ
+2,42%
0.254
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.26
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.79
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.65
ΜΕΒΑ
+0,79%
3.82
ΜΕΝΤΙ
-2,77%
2.11
ΜΕΡΚΟ
0,00%
44
ΜΙΓ
-4,90%
3.2
ΜΙΝ
-0,92%
0.54
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-1,11%
19.58
ΜΟΝΤΑ
+4,74%
3.76
ΜΟΤΟ
-1,96%
2.5
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
-1,06%
24.24
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.69
ΜΠΡΙΚ
+0,50%
2.03
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
-0,60%
33
ΝΑΚΑΣ
0,00%
3.12
ΝΑΥΠ
+0,69%
0.874
ΞΥΛΚ
0,00%
0.263
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
-0,48%
20.7
ΟΛΠ
-2,62%
29.7
ΟΛΥΜΠ
-0,84%
2.35
ΟΠΑΠ
+0,33%
15.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.798
ΟΤΕ
+0,81%
14.89
ΟΤΟΕΛ
-2,62%
10.42
ΠΑΙΡ
0,00%
0.998
ΠΑΠ
-1,25%
2.37
ΠΕΙΡ
-2,02%
3.684
ΠΕΡΦ
-1,93%
5.59
ΠΕΤΡΟ
0,00%
8
ΠΛΑΘ
+0,89%
3.99
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.5
ΠΡΔ
+9,77%
0.292
ΠΡΕΜΙΑ
+0,67%
1.208
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
-0,19%
5.23
ΡΕΒΟΙΛ
+0,61%
1.65
ΣΑΡ
-3,69%
10.44
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.55
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.92
ΣΠΙ
-1,08%
0.55
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
+0,05%
19.77
ΤΖΚΑ
-1,73%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,97%
1.63
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.25
ΦΡΛΚ
-0,80%
3.715
ΧΑΙΔΕ
-0,84%
0.59

Νέο ΕΣΠΑ: Ψηφιακή η διαχείριση των πόρων ύψους 26,3 δισ.

Πλήρως ψηφιοποιημένη θα είναι η εφαρμογή και διαχείριση του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027 που αναμένεται να υλοποιηθεί από τις αρχές του επόμενου έτους και μέχρι το 2030. Όλες οι διαδικασίες θα διεκπεραιώνονται μέσω πληροφοριακών συστημάτων που θα διαλειτουργούν μεταξύ τους, προάγοντας τη διαφάνεια, την ταχύτητα και την αποτελεσματικότερη διαχείριση των κονδυλίων ύψους 26,3 δισ. ευρώ (συμπεριλαμβανομένης της εθνικής χρηματοδότησης). 

Παράλληλα, σύμφωνα με το σχέδιο νόμου που έρχεται, δημιουργείται νέος και διακριτός μηχανισμός ελέγχου, αντιμετώπισης φαινομένων απάτης και υποδοχής καταγγελιών. Επίσης, όπως αναφέρουν στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, οι νέοι κανόνες θα καταστήσουν την υλοποίηση των έργων της νέας προγραμματικής περιόδου λιγότερο γραφειοκρατική και ταχύτερη.

Ειδικότερα, εντός των επομένων ημερών αναμένεται να αναρτηθεί στο opengov.gr το σχέδιο νόμου για το νέο ΕΣΠΑ. Η δημόσια διαβούλευση που θα διεξαχθεί εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί μέχρις τις πρώτες ημέρες του 2022, έτσι ώστε το σχέδιο νόμου να κατατεθεί προς ψήφιση στη Βουλή ακόμη και μέσα στον Ιανουάριο  ή το αργότερο το Φεβρουάριο. 

Η Κομισιόν εκτιμάται ότι θα εγκρίνει τα προγράμματα του νέου ΕΣΠΑ 2021-2027 μέχρι το τέλος Μαρτίου αλλά η χώρα μας θέλει να είναι καθόλα έτοιμη όταν ξεκινήσει η υλοποίησή του. Έτσι το αργότερο μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου, το σχέδιο νόμου θα πρέπει να έχει ψηφιστεί και να ξεκινήσει η δημιουργία των νέων μηχανισμών εφαρμογής και υλοποίησης του ΕΣΠΑ.

Το σχέδιο νόμου για το νέο ΕΣΠΑ φέρει τον τίτλο «Διαχείριση, έλεγχος και εφαρμογή αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027» και θα κατατεθεί από τον αρμόδιο υφυπουργό Γιάννη Τσακίρη. Το σχέδιο νόμου θα ρυθμίζει θέματα που αφορούν στη διαχείριση, τον έλεγχο και την εφαρμογή των αναπτυξιακών παρεμβάσεων για την Προγραμματική Περίοδο 2021-2027, σύμφωνα με κανόνες του ενωσιακού κανονιστικού πλαισίου για τα επιμέρους διαρθρωτικά ταμεία στήριξης.

Σύμφωνα με στελέχη του υπουργείου Ανάπτυξης, το σχέδιο νόμου έρχεται να αντιμετωπίσει επιμέρους δυσλειτουργίες που εντοπίστηκαν κατά τις προηγούμενες προγραμματικές περιόδους, να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες που εισάγουν οι νέοι Κανονισμοί της ΕΕ, με απώτερη επιδίωξη:

  •  την αποτελεσματικότερη διάχυση των κοινοτικών πόρων, 
  • την ελαχιστοποίηση των καθυστερήσεων στις διαδικασίες παραγωγής έργων, 
  • την έγκαιρη ωρίμανση των έργων, 
  • τη μείωση της γραφειοκρατίας, αλλά και 
  • την εφαρμογή μιας συνεκτικής πολιτικής υποστήριξης ειδικών ομάδων δικαιούχων, δήμων ή μεγάλων δικαιούχων, σε συγκεκριμένους τομείς υλοποίησης δράσεων.

Στην κατεύθυνση αυτή περιλαμβάνονται οι εθνικές ρυθμίσεις για τη λειτουργία ενός περισσότερο αποτελεσματικού συστήματος αντιμετώπισης και εξυγίανσης περιστατικών απάτης. Συγχρόνως προβλέπεται η συγκρότηση ενός διακριτού μηχανισμού υποδοχής καταγγελιών αναφορικά με παράνομες δράσεις/επεμβάσεις στο πλαίσιο της λειτουργίας των Ταμείων.

Η αποτελεσματική εφαρμογή των διαδικασιών συναρτάται με την επιτυχή συνεργασία των δομών ΕΣΠΑ, η οποία διασφαλίζεται μέσω της δημιουργίας ειδικών Θεματικών Δικτύων συντονισμού και επικοινωνίας. Τέλος, περιλαμβάνονται διατάξεις οι οποίες διευκολύνουν την ολοκλήρωση των δράσεων της προηγούμενης Προγραμματικής Περιόδου και την ομαλή μετάβαση από την τρέχουσα στη νέα Προγραμματική Περίοδο, με την επιτυχημένη λειτουργία όλων των αναδιαρθρωμένων και μη, υφιστάμενων και νέων δομών ΕΣΠΑ.

Πάντως όπως επισημαίνεται από το υπουργείο Ανάπτυξης, το σχέδιο νόμου διατηρεί σε σημαντικό βαθμό τις διατάξεις εφαρμογής του θεσμικού πλαισίου για το ΕΣΠΑ 2014-2020 (ν. 4314/2014) ο οποίος ψηφίστηκε τον Νοέμβριο του 2014 και ο οποίος έτυχε ευρείας αποδοχής. Ελάχιστες παρεμβάσεις/ τροποποιήσεις έγιναν επί του νόμου κατά το διάστημα 2015-2021. Οι πιο σημαντικές διαφοροποιήσεις και βελτιώσεις με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο για το ΕΣΠΑ 2014-2020 αφορούν:

  • στη Θέσπιση Συμβούλιου Παρακολούθησης και Συντονισμού ΕΣΠA με αποστολή το συντονισμό των Ταμείων και των συνεργειών και της συμπληρωματικότητάς τους. Αποτελείται από τους προέδρους των επιτροπών παρακολούθησης των Προγραμμάτων, Γενικούς ή Ειδικούς Γραμματείς αρμόδιων Υπουργείων, εκπροσώπους της Εθνικής Αρχής Συντονισμού, της Λογιστικής Αρχής, των οικονομικών και κοινωνικών εταίρων, της ΕΝΠΕ, της ΚΕΔΕ, της ΜΟΔ Α.Ε., και αντιπροσωπευτικών μη κυβερνητικών οργανώσεων.
  • στη δημιουργία νέας Ειδικής Υπηρεσίας Τεχνικής Βοήθειας και Υποστήριξης Δικαιούχων για τη διαχείριση δράσεων τεχνικής υποστήριξης (capacity building). Δέσμευση ποσού για τη χρηματοδότηση δράσεων υποστήριξης
  • στην αναδιάρθρωση της Εθνικής Αρχής Συντονισμού με τη συγχώνευση υπηρεσιών, τη δημιουργία νέων υπηρεσιών με στόχο την ενδυνάμωση του συντονισμού (ενισχυμένη υποστήριξη των Περιφερειών, των Ολοκληρωμένων Χωρικών Επενδύσεων, ενισχυμένη υποστήριξη των δικαιούχων)
  • στη διατήρηση των επιτελικών δομών στα Υπουργεία που υλοποιούν συγχρηματοδοτούμενα έργα, με μία δομή ανά Υπουργείο
  • στην εξειδίκευση του προγράμματος με την απλοποίηση της διαδικασίας, καθώς δεν απαιτείται έγκριση από την Επιτροπή Παρακολούθησης του Προγράμματος, ενώ δίνεται έμφαση στον προγραμματισμό των προσκλήσεων
  • στις πλήρως ψηφιοποιημένες διαδικασίες και την αξιοποίηση της διαλειτουργικότητας στα πληροφοριακά συστήματα Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα «ΟΠΣ», Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσίων Επενδύσεων «ΟΠΣ-ΠΔΕ» ή «e-pde», Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Διαχείρισης Κρατικών Ενισχύσεων «ΟΠΣΚΕ», Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης Κρατικών Ενισχύσεων Ήσσονος Σημασίας «ΠΣΣΚΕΗΣ»
  • στις πληρωμές στους δικαιούχους όπου δεν υπόκειται σε αφαίρεση, ή παρακράτηση λόγω οφειλών προς το Δημόσιο και προς ασφαλιστικούς οργανισμούς ή κατάσχεση στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων. Επίσης, οι πληρωμές στους δικαιούχους καταβάλλονται μόνο με την υποχρεωτική προσκόμιση αποδεικτικών φορολογικής και ασφαλιστικής ενημερότητας (εκτός για πράξεις < 10.000 ευρώ) χωρίς όμως τον όρο της παρακράτησης,
  • στη δυνατότητα διενέργειας επιτόπιων επαληθεύσεων από  εξωτερικούς φορείς και πολλά άλλα.
Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!