Γ.Δ.
1530.68 -0,57%
ACAG
-0,17%
6
BOCHGR
-0,79%
5.04
CENER
+1,77%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.05
DIMAND
-0,98%
8.11
EVR
-0,33%
1.49
NOVAL
+3,04%
2.37
OPTIMA
+0,46%
13
TITC
+2,25%
45.5
ΑΑΑΚ
0,00%
4.8
ΑΒΑΞ
-3,40%
1.82
ΑΒΕ
+0,66%
0.46
ΑΔΜΗΕ
+0,73%
2.76
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.775
ΑΛΜΥ
+4,94%
4.25
ΑΛΦΑ
-2,80%
1.718
ΑΝΔΡΟ
+1,25%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+3,10%
10.99
ΑΣΚΟ
0,00%
3.3
ΑΣΤΑΚ
-1,93%
7.12
ΑΤΕΚ
0,00%
0.655
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
0,00%
0.778
ΑΤΤΙΚΑ
+0,92%
2.19
ΒΙΟ
+0,70%
5.72
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.935
ΒΙΟΣΚ
+0,32%
1.585
ΒΙΟΤ
0,00%
0.25
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,54%
2.34
ΓΕΒΚΑ
+0,35%
1.42
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,08%
18.72
ΔΑΑ
+3,73%
8.4
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.44
ΔΕΗ
-0,86%
12.7
ΔΟΜΙΚ
+0,51%
2.945
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-3,26%
0.356
ΕΒΡΟΦ
-1,95%
1.76
ΕΕΕ
-1,08%
32.88
ΕΚΤΕΡ
+6,29%
1.86
ΕΛΒΕ
-5,00%
4.94
ΕΛΙΝ
+1,36%
2.24
ΕΛΛ
-0,35%
14.15
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,45%
2.245
ΕΛΠΕ
-0,66%
7.5
ΕΛΣΤΡ
+6,13%
2.25
ΕΛΤΟΝ
-0,43%
1.848
ΕΛΧΑ
-0,24%
2.085
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-0,84%
1.18
ΕΤΕ
-1,58%
8.34
ΕΥΑΠΣ
-0,59%
3.38
ΕΥΔΑΠ
+0,17%
5.95
ΕΥΡΩΒ
-3,39%
2.392
ΕΧΑΕ
+2,12%
4.825
ΙΑΤΡ
+2,14%
1.67
ΙΚΤΙΝ
+2,86%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,57%
1.76
ΙΝΚΑΤ
+1,05%
4.8
ΙΝΚΑΤΔ
0,00%
0.0055
ΙΝΛΙΦ
-0,22%
4.6
ΙΝΛΟΤ
+0,56%
1.076
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΤ
-0,43%
1.15
ΙΝΤΚΑ
+0,93%
3.25
ΚΑΡΕΛ
+0,61%
332
ΚΕΚΡ
+1,50%
1.35
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.75
ΚΟΡΔΕ
+0,22%
0.449
ΚΟΥΑΛ
+0,72%
1.392
ΚΟΥΕΣ
+0,49%
6.19
ΚΡΙ
0,00%
16
ΚΤΗΛΑ
+0,55%
1.82
ΚΥΡΙΟ
0,00%
1.015
ΛΑΒΙ
+0,50%
0.797
ΛΑΜΔΑ
-1,53%
7.09
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
1.03
ΛΕΒΚ
0,00%
0.274
ΛΕΒΠ
+2,40%
0.256
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.63
ΛΟΥΛΗ
+0,33%
3.08
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.606
ΜΕΒΑ
+1,86%
3.83
ΜΕΝΤΙ
0,00%
2.3
ΜΕΡΚΟ
0,00%
39
ΜΙΓ
-1,06%
2.805
ΜΙΝ
0,00%
0.515
ΜΟΗ
-1,12%
21.26
ΜΟΝΤΑ
+1,34%
3.79
ΜΟΤΟ
0,00%
2.83
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.66
ΜΠΕΛΑ
+0,23%
25.9
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.76
ΜΠΡΙΚ
0,00%
2.26
ΜΠΤΚ
0,00%
0.59
ΜΥΤΙΛ
-1,34%
33.84
ΝΑΚΑΣ
+0,67%
3.02
ΝΑΥΠ
+1,54%
0.79
ΞΥΛΚ
0,00%
0.29
ΞΥΛΠ
0,00%
0.316
ΟΛΘ
-0,35%
28.4
ΟΛΠ
+2,49%
30.85
ΟΛΥΜΠ
+1,96%
2.6
ΟΠΑΠ
+1,06%
16.15
ΟΡΙΛΙΝΑ
+0,13%
0.783
ΟΤΕ
-0,80%
14.83
ΟΤΟΕΛ
+0,71%
11.28
ΠΑΙΡ
+0,96%
1.05
ΠΑΠ
+2,01%
2.54
ΠΕΙΡ
-2,41%
4.26
ΠΕΡΦ
-0,55%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,95%
8.38
ΠΛΑΘ
0,00%
4.15
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.8
ΠΡΔ
0,00%
0.28
ΠΡΕΜΙΑ
+0,49%
1.23
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.45
ΠΡΟΦ
+1,13%
5.36
ΡΕΒΟΙΛ
-1,19%
1.655
ΣΑΡ
+0,37%
10.96
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.358
ΣΙΔΜΑ
+0,96%
1.575
ΣΠΕΙΣ
-1,36%
5.8
ΣΠΙ
+1,34%
0.606
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
20.02
ΤΖΚΑ
0,00%
1.535
ΤΡΑΣΤΟΡ
+3,28%
1.26
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,61%
1.652
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.8
ΦΡΙΓΟ
0,00%
0.19
ΦΡΛΚ
+0,13%
3.98
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.58

Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων: Ανοίγει το επάγγελμα των μηχανοδηγών

«Aπελευθερώνεται» το επάγγελμα του μηχανοδηγού στα τρένα με ανακοίνωση που εξέδωσε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων.

Η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων κάνει λόγο για αμερόληπτη και ισότιμη πρόσβαση όλων των ενδιαφερόμενων υποψηφίων στην εκπαίδευση που απαιτείται, για την απόκτηση ευρωπαϊκής άδειας μηχανοδήγησης.

Οι νομοθετικές αλλαγές που πρότεινε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, οι οποίες ενσωματώθηκαν στο προσφάτως ψηφισθέν νόμο του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών (Ν. 4850/2021), δημιουργούν νέες προϋποθέσεις στο άνοιγμα της σιδηροδρομικής αγοράς στην Ελλάδα, με την απρόσκοπτη εκπαίδευση νέου ειδικευμένου προσωπικού μηχανοδηγών.

Νέο πλαίσιο

Το νέο πλαίσιο που αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία απόκτησης άδειας μηχανοδήγησης, με βάση τις νέες νομοθετικές τροποποιήσεις του Ν.3911/2011, δίνει πλέον το δικαίωμα σε κάθε ενδιαφερόμενο να παρακολουθήσει το εκπαιδευτικό πρόγραμμα μέσω του οποίου και μετά την επιτυχή συμμετοχή του στις αντίστοιχες εξετάσεις που διενεργεί η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, να μπορεί να αποκτήσει την Ευρωπαϊκή άδεια μηχανοδήγησης.

Τι αλλάζει στην εκπαιδευτική διαδικασία

Υπογραμμίζεται, ότι βάσει του ν.3911/2011 και του εγκεκριμένου από τη ΡΑΣ σχετικού Οδηγού Σπουδών που έχει συνταχθεί από το Εκπαιδευτικό Κέντρο του ΟΣΕ, η εκπαίδευση των υποψηφίων μηχανοδηγών, ορίζεται σε δύο ημερολογιακά τετράμηνα. Ως προς το πρώτο μέρος της, προβλέπει τη θεωρητική κατάρτιση των υποψηφίων.

Ως προς το δεύτερο μέρος της, περιλαμβάνει την πρακτική άσκηση των εκπαιδευομένων συνολικής διάρκειας τεσσάρων μηνών σε διαχειριστή υποδομής και σε σιδηροδρομική επιχείρηση. Με τους υποψηφίους να έχουν το δικαίωμα πρακτικής άσκησης σε αμαξοστοιχίες όλων των τύπων στο σύνολο του εθνικού δικτύου.

Ωστόσο, πριν από την ισχύ του νέου πλαισίου, δυνατότητα πρακτικής εκπαίδευσης δινόταν επί της ουσίας μόνο σε όσους υποψηφίους εκπαιδεύονταν ως νέο προσληφθέντες για συγκεκριμένες σιδηροδρομικές επιχειρήσεις, με την υπόμνηση μάλιστα, ότι η πρακτική άσκηση των υποψηφίων πραγματοποιείται «στη σιδηροδρομική υποδομή και στη σιδηροδρομική επιχείρηση για την οποία εκπαιδεύονται».

Μία φράση που αντικαταστάθηκε στο νέο νόμου που ψηφίστηκε, καθώς εμμέσως πλην σαφώς, απέκλειε τους δυνητικούς υποψηφίους που δεν θα εκπαιδεύονταν για συγκεκριμένη σιδηροδρομική επιχείρηση, να παρακολουθήσουν τον κύκλο εκπαίδευσης.

Στρέβλωση στην εκπαίδευση

Αυτόματα, το γεγονός αυτό, δημιουργούσε στρέβλωση στην εκπαίδευση των υποψηφίων μηχανοδηγών, καθώς εμπόδιζε οποιονδήποτε ενδιαφερόμενο που ήθελε να λάβει άδεια μηχανοδηγού, χωρίς προηγουμένως να έχει προσληφθεί σε μία σιδηροδρομική επιχείρηση στην οποία, έπρεπε να πραγματοποιήσει την εκπαίδευση.

Ταυτόχρονα, δημιουργούσε τριβές μεταξύ των σιδηροδρομικών επιχειρήσεων, καθώς αποτελούσε το νομοθετικό επιχείρημα να μη δέχεται η εκάστοτε επιχείρηση στις υποδομές της για πρακτική άσκηση, υποψήφιους, που δεν εκπαιδεύονται για να στελεχώσουν το δικό της δυναμικό.

Αυστηροποίηση κυρώσεων και προστίμων

Μάλιστα, στο νέο νομοθετικό πλαίσιο προβλέπεται περαιτέρω αυστηροποίηση των κυρώσεων και αύξηση των προστίμων που ανέρχονται έως και σε 100 χιλιάδες ευρώ στις σιδηροδρομικές επιχειρήσεις και το διαχειριστή υποδομής που δεν μεριμνούν για την ισότιμη και αμερόληπτη συνδρομή στα εκπαιδευτικά κέντρα κατά την εκπαίδευση των υποψηφίων για την απόκτησης της σχετικής αδείας και του πιστοποιητικού.

100 μηχανοδηγοί

Σήμερα 100 μηχανοδηγοί παρακολουθούν τον κύκλο εκπαίδευσης για την απόκτηση της ευρωπαϊκής άδειας, καθώς και του πιστοποιητικού μηχανοδηγού. Πρόκειται για 88 μηχανικούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, 6 της Piraeus Europe Asia Rail Logistics (PEARL), 3 των Σταθερών Συγκοινωνιών ΣΤΑΣΥ Α.Ε και 2 της Rail Cargo Logistics Goldair (RCLG) Παράλληλα, μόλις ολοκληρώθηκε η εκπαίδευση 70 νέων συνοδών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε, ενώ το επόμενο διάστημα αναμένεται να ξεκινήσει η εκπαίδευση νέων τεχνικών επιθεωρητών (επισκεπτών) αμαξοστοιχιών.

Η ΡΑΣ στηρίζει την ισότιμη πρόσβαση

Η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, κ. Ιωάννα Τσιαπαρίκου, επ’ αφορμή των προαναφερθεισών νομοθετικών αλλαγών, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Είναι ένα σημαντικό βήμα για τη σιδηροδρομική αγορά και για το άνοιγμα του επαγγέλματος του μηχανοδηγού σε περισσότερους ενδιαφερομένους.

»Ας μη ξεχνάμε, ότι η ασφαλής κυκλοφορία στο σιδηροδρομικό δίκτυο εξαρτάται από το αρμόδιο προσωπικό, το οποίο πρέπει να εκπληρώνει τα επιχειρησιακά του καθήκοντα κατά ασφαλή και αξιόπιστο τρόπο. Η ΡΑΣ με προεξέχουσα αρμοδιότητα την έκδοση, ανανέωση και τροποποίηση αδειών μηχανοδηγών, στηρίζει έμπρακτα μέσα από τις τροποποιήσεις του ν.3911/2011 που πρότεινε και που σήμερα αποτελούν νόμο του κράτους, την ισότιμη πρόσβαση όλων, στις εκπαιδευτικές διαδικασίες για την απόκτηση ευρωπαϊκής άδειας μηχανοδηγού. Η εκπαίδευση άρτια καταρτισμένων μηχανοδηγών χωρίς στεγανά και περιορισμούς ενδυναμώνει την ανταγωνιστική θέση του ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού έργου, μέρος του οποίου είναι και ο ελληνικός σιδηρόδρομος».

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!