Γ.Δ.
1401.58 +0,28%
ACAG
-0,37%
5.35
BOCHGR
-0,46%
4.36
CENER
+1,94%
8.4
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
-1,20%
8.2
NOVAL
+1,54%
2.31
OPTIMA
-0,31%
12.72
TITC
+1,48%
37.65
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,31%
1.396
ΑΒΕ
+1,32%
0.46
ΑΔΜΗΕ
-0,21%
2.345
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.685
ΑΛΜΥ
0,00%
3.66
ΑΛΦΑ
-2,05%
1.5305
ΑΝΔΡΟ
-0,62%
6.38
ΑΡΑΙΓ
+1,43%
9.58
ΑΣΚΟ
-0,39%
2.53
ΑΣΤΑΚ
-0,29%
6.88
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
-0,23%
8.74
ΑΤΤ
+4,07%
0.614
ΑΤΤΙΚΑ
+1,40%
2.17
ΒΙΟ
+0,39%
5.19
ΒΙΟΚΑ
+0,86%
1.755
ΒΙΟΣΚ
-0,73%
1.365
ΒΙΟΤ
0,00%
0.294
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.04
ΓΕΒΚΑ
+1,15%
1.315
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,82%
17.9
ΔΑΑ
+0,13%
7.99
ΔΑΙΟΣ
-1,64%
3.6
ΔΕΗ
-0,85%
11.65
ΔΟΜΙΚ
-1,82%
2.7
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,03%
0.29
ΕΒΡΟΦ
+2,17%
1.41
ΕΕΕ
+1,93%
33.74
ΕΚΤΕΡ
+1,54%
1.446
ΕΛΒΕ
0,00%
4.66
ΕΛΙΝ
+0,51%
1.98
ΕΛΛ
-1,87%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+0,74%
1.632
ΕΛΠΕ
-1,84%
6.675
ΕΛΣΤΡ
+1,49%
2.05
ΕΛΤΟΝ
+2,80%
1.838
ΕΛΧΑ
0,00%
1.8
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
0,00%
1.13
ΕΤΕ
-1,59%
6.924
ΕΥΑΠΣ
+0,32%
3.14
ΕΥΔΑΠ
0,00%
5.75
ΕΥΡΩΒ
-0,20%
2.036
ΕΧΑΕ
-0,23%
4.3
ΙΑΤΡ
+0,98%
1.54
ΙΚΤΙΝ
-0,65%
0.3055
ΙΛΥΔΑ
-0,29%
1.74
ΙΝΚΑΤ
+1,28%
4.75
ΙΝΛΙΦ
-0,23%
4.28
ΙΝΛΟΤ
+1,14%
0.89
ΙΝΤΕΚ
+0,53%
5.67
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.46
ΙΝΤΕΤ
-4,04%
0.974
ΙΝΤΚΑ
+1,15%
2.65
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
0,00%
1.17
ΚΕΠΕΝ
0,00%
2.22
ΚΛΜ
-2,03%
1.45
ΚΟΡΔΕ
+3,80%
0.41
ΚΟΥΑΛ
+0,99%
1.02
ΚΟΥΕΣ
-0,72%
5.52
ΚΡΙ
-0,35%
14.3
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.7
ΚΥΡΙΟ
+0,22%
0.924
ΛΑΒΙ
-0,96%
0.719
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.27
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37.4
ΛΑΝΑΚ
-3,53%
0.82
ΛΕΒΚ
0,00%
0.256
ΛΕΒΠ
0,00%
0.34
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.25
ΛΟΥΛΗ
-0,37%
2.73
ΜΑΘΙΟ
-8,62%
0.594
ΜΕΒΑ
0,00%
3.62
ΜΕΝΤΙ
+0,50%
2.02
ΜΕΡΚΟ
0,00%
41
ΜΙΓ
-1,82%
2.97
ΜΙΝ
0,00%
0.51
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,62%
19.2
ΜΟΝΤΑ
-1,32%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,61%
2.45
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.65
ΜΠΕΛΑ
+1,90%
24.66
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
+0,27%
3.7
ΜΠΡΙΚ
-0,48%
2.08
ΜΠΤΚ
0,00%
0.62
ΜΥΤΙΛ
+0,96%
31.7
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.92
ΝΑΥΠ
0,00%
0.83
ΞΥΛΚ
+0,79%
0.256
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,48%
20.9
ΟΛΠ
-0,50%
29.85
ΟΛΥΜΠ
-2,17%
2.25
ΟΠΑΠ
+3,27%
15.8
ΟΡΙΛΙΝΑ
-0,13%
0.79
ΟΤΕ
+1,33%
15.21
ΟΤΟΕΛ
-1,37%
10.1
ΠΑΙΡ
-2,26%
0.952
ΠΑΠ
+2,15%
2.38
ΠΕΙΡ
-1,13%
3.589
ΠΕΡΦ
+1,89%
5.38
ΠΕΤΡΟ
+1,03%
7.86
ΠΛΑΘ
-0,13%
3.96
ΠΛΑΚΡ
0,00%
13.9
ΠΡΔ
0,00%
0.25
ΠΡΕΜΙΑ
+0,17%
1.174
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.2
ΠΡΟΦ
+0,59%
5.13
ΡΕΒΟΙΛ
+0,95%
1.595
ΣΑΡ
-0,92%
10.72
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
-1,21%
0.327
ΣΙΔΜΑ
-0,33%
1.525
ΣΠΕΙΣ
+0,71%
5.64
ΣΠΙ
+2,78%
0.518
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,05%
19.8
ΤΖΚΑ
+0,71%
1.42
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.06
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
0,00%
1.62
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8
ΦΡΙΓΟ
-3,64%
0.212
ΦΡΛΚ
-0,56%
3.55
ΧΑΙΔΕ
-8,20%
0.56

Πρόταση για υπόγειο δακτύλιο στην Αθήνα και υπογειοποίηση Ποσειδώνος

Δύο ιδέες για τα πρώτα έργα που μπορούν να υλοποιηθούν μέσω του νέου μοντέλου των Πρότυπων Προτάσεων και με σύμβαση παραχώρησης κατέθεσε σήμερα ο κ. Γιώργος Συριανός, πρόεδρος του εργοληπτικού συνδέσμου ΣΤΕΑΤ, που εκπροσωπεί τις ισχυρές τεχνικές εταιρείες, και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, σε εκδήλωση του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου.

Ο κ. Συριανός θεωρεί πως δύο από τα πρώτα έργα που μπορούν να υλοποιηθούν με βάση το νέο θεσμικό πλαίσιο, που ψηφίζεται εντός των ημερών από τη Βουλή, είναι η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος (η Lamda Development θα υπογειοποιήσει πολύ μικρό τμήμα στο πλαίσιο ανάπτυξης του Ελληνικού) και ένας υπόγειος δακτύλιος, χαμηλού κόστους, στο κέντρο της Αθήνας.

Με την υπογειοποίηση της Ποσειδώνος θα ενοποιηθεί το παραλιακό μέτωπο από το Φαληρικό Δέλτα μέχρι τη Γλυφάδα και θα ενωθεί η πόλη με τη θάλασσα. Με τον υπόγειο δακτύλιο στο κέντρο της πόλης, που θα χρησιμοποιείται αποκλειστικά από επιβατικά Ι.Χ. και θα συνδυαστεί με υπόγειους χώρους στάθμευσης, θα αντιμετωπιστεί η επιφανειακή κυκλοφοριακή συμφόρηση και θα ενοποιηθούν περαιτέρω οι αρχαιολογικοί χώροι.

Ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ υποστήριξε πως αυτά τα έργα μπορούν να γίνουν μόνο μέσω Πρότυπων Προτάσεων γιατί οι τελευταίες θα απαιτούν περίπου 1,5 χρόνο για την ολοκλήρωση του διαγωνισμού, ενώ σήμερα ένας διαγωνισμός για σύμβαση παραχώρησης απαιτεί σχεδόν οκτώ χρόνια! «Η Αττική πάσχει», τόνισε, και παρουσίασε την εξαιρετικά αρνητική εικόνα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, της τεράστιας περιβαλλοντικής επιβάρυνσης και της ταλαιπωρίας χιλιάδων οδηγών που χάνουν καθημερινά πολλές ώρες στο δρόμο. Υπενθύμισε πως έχουν περάσει σχεδόν 20 χρόνια από την τελευταία παρέμβαση σε μεγάλο οδικό έργο στην Αττική. Κατά τον κ. Συριανό, οι Πρότυπες Συμβάσεις απαντούν στο μεγάλο ερώτημα που υπάρχει σήμερα στην Αττική για την ταχύτητα υλοποίησης των έργων. Η θεσμοθέτηση «διαμορφώνει συνθήκες για πλήρη αξιοποίηση των καινοτόμων αντιλήψεων του ιδιωτικού τομέα».

Νωρίτερα ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής είχε ανακοινώσει πως μέχρι το τέλος του μήνα θα προκηρυχθεί η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης με προϋπολογισμό 350 εκατ. ευρώ με στόχο να αποσυμφορηθεί το τμήμα από τον κόμβο Λ. Κηφισίας μέχρι τον κόμβο Μεταμόρφωσης της Αττικής Οδού. Σήμερα χιλιάδες οδηγοί πληρώνουν διόδια 2,8 ευρώ και στη συνέχεια χάνουν αρκετή ώρα προκειμένου να μπουν ή να βγουν από την Αττική Οδό στον κόμβο Μεταμόρφωσης.

Η επέκταση της Λεωφόρου Κύμης θα εξυπηρετεί περισσότερους από 30.000 οδηγούν ημερησίως που θα βγαίνουν στην εθνική οδό στον κόμβο Καλυφτάκη. Ο κ. Καραμανλής είπε, επίσης, πως προχωρούν και οι μελέτες για την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού με υπόγειο τμήμα που θα καταλήγει λίγο πριν την Λεωφόρο Βουλιαγμένης ώστε να σταματήσει και η καθημερινή ταλαιπωρία οδηγών στον Καρέα.

Ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ είπε στη σημερινή εκδήλωση πως πρέπει να αλλάξουν και οι όροι αποπληρωμής του χρέους. Υποστήριξε πως αντί τα έσοδα του δημοσίου από συμβάσεις παραχώρησης να πηγαίνουν στο σύνολό τους για αποπληρωμή του δημοσίου χρέους, το 50% να οδεύει προς ένα ειδικό ταμείο που θα χρηματοδοτεί έργα με παραχωρήσεις.

Τι είναι οι Πρότυπες Προτάσεις

Σύμφωνα με σχέδιο νόμου του υπουργείου Υποδομών, το μοντέλο των «Πρότυπων Προτάσεων» θα αφορά έργα ΣΔΙΤ ή παραχωρήσεων τα οποία ο ιδιωτικός τομέας αναλαμβάνει να προτείνει ή / και να ωριμάσει για λογαριασμό του Δημοσίου. Τα έργα θα πρέπει να μην έχουν ενταχθεί οριστικά στον σχεδιασμό της εκάστοτε αναθέτουσας αρχής, αλλά και να μην αντιτίθενται στον ευρύτερο σχεδιασμό της πολιτείας.

Κατ’ εξαίρεση, με απόφαση των υπουργείων Υποδομών ή Περιβάλλοντος, το νέο μοντέλο θα μπορεί να αξιοποιηθεί και για έργα που έχουν ενταχθεί στον σχεδιασμό της αναθέτουσας αρχής ή στο πρόγραμμα δημοσίων επενδύσεων, αλλά παρουσιάζουν πολύ χαμηλό επίπεδο ωρίμανσης. Στην αγορά θεωρούν πως «ενδεχομένως θα μπορούσε να προβλεφθεί και η αξιοποίηση των προτάσεων καινοτομίας για έργα που ενώ έχουν «ωριμότητα» δεν έχουν εξασφαλίσει άμεση χρηματοδότηση».

Ο ιδιωτικός φορέας που καταθέτει πρόταση έχει πλεονέκτημα στον διαγωνισμό που ακολουθεί. Η αναθέτουσα αρχή είναι υποχρεωμένη εντός τριμήνου να αξιολογήσει την πρόταση και να την εγκρίνει ή να την απορρίψει. Αν η πρόταση γίνει δεκτή, τότε πραγματοποιείται διαγωνισμός. Αν η προσφορά του ιδιωτικού φορέα που πρότεινε το έργο είναι υψηλότερη από την καλύτερη προσφορά μέχρι συγκεκριμένο ύψος, έχει δικαίωμα υποκατάστασης επί της καλύτερης προσφοράς (Swiss Challenge System). Δηλαδή, η ανάληψη του έργου θα γίνει από τον ιδιωτικό φορέα που υπέβαλε την αρχική πρόταση, ενώ ο μειοδότης θα έχει δικαίωμα αποζημίωσης. Αν η διαφορά μεταξύ του μειοδότη και του ιδιωτικού φορέα που πρότεινε το έργο είναι αρκετά μεγάλη, ή αν ο προτείνων δεν ασκήσει το δικαίωμα υποκατάστασης, το έργο κατοχυρώνεται στην πλέον συμφέρουσα προσφορά. Στην περίπτωση αυτή ο μειοδότης είναι υποχρεωμένος να παρέχει αποζημίωση στον προτείνοντα.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!