THEPOWERGAME
Στις 30 Δεκεμβρίου έχουν προσκληθεί να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές οι πέντε κοινοπραξίες που διεκδικούν τον οδικό άξονα Καλαμάτα – Πύλος – Μεθώνη με Σύμπραξη Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) και εκτιμώμενο προϋπολογισμό κοντά στα 320 εκατ. ευρώ.
Στο δεύτερο στάδιο της διαδικασίας για τον οδικό άξονα είχαν περάσει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, ΑΒΑΞ, Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll Europe. Ο ανάδοχος θα αναλάβει την κατασκευή, λειτουργία και συντήρηση του οδικού άξονα ενώ θα αμείβεται με πληρωμές διαθεσιμότητας οι οποίες θα συνδέονται με ποιοτικά και τεχνικά χαρακτηριστικά του οδικού άξονα.
Πρόκειται για τον έναν από τους τρεις οδικούς άξονες με ΣΔΙΤ για τους οποίους το υπουργείο Υποδομών επιδιώκει να υπάρχει οριστικός ανάδοχος τις επόμενες εβδομάδες. Σε σημερινές του δηλώσεις ο υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης υποστήριξε πως στη νέα Ανατολική Εσωτερική Περιφερειακή Οδός της Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει και το υπερυψωμένο τμήμα (flyover) «έως το τέλος του 2022 θα έχουμε μπουλντόζες, καθώς τον Ιανουάριο θα υπάρχει προσωρινός ανάδοχος για το έργο». Στο διαγωνισμό, προϋπολογισμού 370 εκατ. ευρώ, ενδιαφέρον έχουν εκδηλώσει στο πρώτο στάδιο οι ΑΒΑΞ, ΓΕΚ- ΤΕΡΝΑ, ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, Intrakat και η κοινοπραξία Μυτιληναίος – Intertoll.
Το τρίτο έργο είναι το τμήμα Χερσόνησος – Νεάπολη του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ). Στο τελικό στάδιο του διαγωνισμού έχουν περάσει οι ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, η κοινοπραξία «Αυτοκινητόδρομος Αριάδνη», η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, η ισραηλινή Shikun Binui Ltd. και η κοινοπραξία Acciona Concessiones – Μυτιληναίος – Intertoll.