Γ.Δ.
1429.73 -0,57%
ACAG
-0,34%
5.88
BOCHGR
-1,96%
4.51
CENER
-1,12%
9.75
CNLCAP
0,00%
7.2
DIMAND
+0,11%
9.49
NOVAL
0,00%
2.62
OPTIMA
-0,62%
12.82
TITC
-2,58%
34
ΑΑΑΚ
0,00%
4.36
ΑΒΑΞ
-0,40%
1.476
ΑΒΕ
0,00%
0.482
ΑΔΜΗΕ
-0,42%
2.36
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.76
ΑΛΜΥ
+2,38%
3.01
ΑΛΦΑ
-1,23%
1.49
ΑΝΔΡΟ
0,00%
6.54
ΑΡΑΙΓ
-1,61%
10.42
ΑΣΚΟ
-1,12%
2.65
ΑΣΤΑΚ
-1,12%
7.06
ΑΤΕΚ
0,00%
0.43
ΑΤΡΑΣΤ
+0,69%
8.7
ΑΤΤ
-30,00%
2.45
ΑΤΤΙΚΑ
-3,43%
2.25
ΒΙΟ
-1,94%
5.57
ΒΙΟΚΑ
+0,31%
1.635
ΒΙΟΣΚ
-0,65%
1.52
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
-5,71%
0.132
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.22
ΓΕΒΚΑ
0,00%
1.385
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
-1,72%
17.16
ΔΑΑ
-0,08%
7.5
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.26
ΔΕΗ
-1,71%
11.5
ΔΟΜΙΚ
-3,73%
3.1
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-2,62%
0.297
ΕΒΡΟΦ
+0,32%
1.55
ΕΕΕ
+1,80%
32.76
ΕΚΤΕΡ
-5,56%
1.562
ΕΛΒΕ
0,00%
5.6
ΕΛΙΝ
-0,25%
1.98
ΕΛΛ
-0,76%
13.1
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-1,59%
1.86
ΕΛΠΕ
+0,71%
7.05
ΕΛΣΤΡ
-3,41%
1.98
ΕΛΤΟΝ
-0,83%
1.664
ΕΛΧΑ
-0,76%
1.826
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.12
ΕΠΣΙΛ
0,00%
12
ΕΣΥΜΒ
-0,85%
1.16
ΕΤΕ
-0,47%
7.702
ΕΥΑΠΣ
-1,84%
3.2
ΕΥΔΑΠ
-2,12%
5.54
ΕΥΡΩΒ
+0,99%
1.9815
ΕΧΑΕ
0,00%
4.44
ΙΑΤΡ
-0,34%
1.48
ΙΚΤΙΝ
+0,32%
0.318
ΙΛΥΔΑ
-3,21%
1.81
ΙΝΚΑΤ
0,00%
4.9
ΙΝΛΙΦ
-3,07%
4.42
ΙΝΛΟΤ
-0,90%
1.1
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.98
ΙΝΤΕΡΚΟ
0,00%
2.32
ΙΝΤΕΤ
-4,17%
1.15
ΙΝΤΚΑ
-0,99%
2.99
ΚΑΡΕΛ
+0,57%
350
ΚΕΚΡ
-0,35%
1.405
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.54
ΚΛΜ
-1,88%
1.57
ΚΟΡΔΕ
-5,39%
0.386
ΚΟΥΑΛ
+1,32%
1.226
ΚΟΥΕΣ
+0,20%
5.11
ΚΡΙ
-0,38%
13.05
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.8
ΚΥΡΙΟ
-1,61%
0.98
ΛΑΒΙ
-0,26%
0.779
ΛΑΜΔΑ
-2,34%
7.5
ΛΑΜΨΑ
-1,55%
38.2
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
+4,00%
0.26
ΛΕΒΠ
0,00%
0.252
ΛΟΓΟΣ
-0,74%
1.35
ΛΟΥΛΗ
-0,38%
2.65
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.75
ΜΕΒΑ
0,00%
3.86
ΜΕΝΤΙ
-0,87%
2.28
ΜΕΡΚΟ
-1,35%
44
ΜΙΓ
+0,61%
3.325
ΜΙΝ
-5,41%
0.525
ΜΛΣ
0,00%
0.57
ΜΟΗ
-0,57%
21.12
ΜΟΝΤΑ
+1,08%
3.75
ΜΟΤΟ
-0,74%
2.67
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.71
ΜΠΕΛΑ
-1,38%
25.76
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.62
ΜΠΡΙΚ
0,00%
1.99
ΜΠΤΚ
0,00%
0.68
ΜΥΤΙΛ
-1,76%
33.4
ΝΑΚΑΣ
0,00%
2.82
ΝΑΥΠ
+1,07%
0.754
ΞΥΛΚ
0,00%
0.27
ΞΥΛΠ
0,00%
0.398
ΟΛΘ
+0,93%
21.8
ΟΛΠ
+0,18%
27.5
ΟΛΥΜΠ
-1,23%
2.41
ΟΠΑΠ
-0,56%
15.97
ΟΡΙΛΙΝΑ
+2,38%
0.817
ΟΤΕ
-0,32%
15.73
ΟΤΟΕΛ
-0,37%
10.72
ΠΑΙΡ
-1,00%
0.99
ΠΑΠ
+0,44%
2.3
ΠΕΙΡ
-0,45%
3.755
ΠΕΡΦ
-0,31%
6.53
ΠΕΤΡΟ
+1,77%
8.06
ΠΛΑΘ
-0,53%
3.725
ΠΛΑΚΡ
0,00%
14.4
ΠΡΔ
0,00%
0.22
ΠΡΕΜΙΑ
-1,90%
1.242
ΠΡΟΝΤΕΑ
0,00%
6.5
ΠΡΟΦ
-0,97%
5.12
ΡΕΒΟΙΛ
-0,29%
1.715
ΣΑΡ
-1,84%
10.66
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
+0,30%
0.34
ΣΙΔΜΑ
0,00%
1.65
ΣΠΕΙΣ
0,00%
6.28
ΣΠΙ
-0,96%
0.618
ΣΠΥΡ
0,00%
0.127
ΤΕΝΕΡΓ
-0,10%
19.54
ΤΖΚΑ
+1,61%
1.26
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.09
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
+0,25%
1.598
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΙΕΡ
0,00%
0.359
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.25
ΦΡΙΓΟ
+10,00%
0.286
ΦΡΛΚ
+1,04%
3.88
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.615

Κικίλιας: Εθνική υπόθεση για την ανάπτυξη της χώρας ο τουρισμός

«Είμαι σίγουρος ότι οι εξαιρετικοί επαγγελματίες του τουρισμού δεν εφησυχάζουν, αλλά προετοιμάζονται βάσει σχεδίου. Ο τουρισμός είναι η ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας. Είναι μια εθνική υπόθεση, που αφορά την ανάπτυξη της χώρας. Με πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη, η Ελλάδα είναι έτοιμη να πετύχει ανάπτυξη για όλους», δηλώνει σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παραπολιτικά», ο υπουργός Τουρισμού, Βασίλης Κικίλιας,

Ο κ. Κικίλιας τονίζει πως η Ελλάδα αποτέλεσε ένα διεθνές παράδειγμα επιτυχίας αναφορικά µε το πώς διαχειρίστηκε την κρίση στον τουριστικό τομέα και την τήρηση των υγειονομικών πρωτοκόλλων. «Η πετυχημένη πρωτοβουλία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη για τα ευρωπαϊκά πιστοποιητικά εμβολιασμού διαμόρφωσε νέες συνθήκες ασφάλειας και εμπιστοσύνης για τους ταξιδιώτες, µε ορατά αποτελέσματα ακόμα και μέσα στο Νοέμβριο. Αυτή η θετική εικόνα αποτελεί και την αφετηρία µας για το 2022, όταν το ζήτημα της ασφάλειας θα εξακολουθεί να είναι παράγοντας της εξίσωσης», επισημαίνει και απαριθμεί τα βασικά ζητούμενα για το επόμενο διάστημα:

«Να αυξήσουμε τη μέση διαμονή και μέση δαπάνη, όπως έγινε και φέτος, να “απλώσουμε” τους επισκέπτες σε χώρο και χρόνο, επιμηκύνοντας την τουριστική περίοδο, να φωτίσουμε περισσότερους προορισμούς στη χώρα, δημιουργώντας προστιθέμενη αξία για όλους παντού», αναφέρει χαρακτηριστικά, υπογραμμίζοντας ότι το ελληνικό τουριστικό προϊόν αποτελεί μοναδικό brand και στόχος είναι να πάει ακόμα πιο ψηλά.

Ο υπουργός Τουρισμού προαναγγέλλει την καμπάνια που γίνεται για πρώτη φορά φέτος, με στόχο ο χειμερινός τουρισμός να πάψει να στηρίζεται αποκλειστικά στο ελληνικό κοινό και να ανοίξει στις αγορές του εξωτερικού, ενώ προσθέτει ότι σε συνεργασία με τον ΕΟΤ θα «τρέξει» ειδική καμπάνια για το «city break» για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και αργότερα και για άλλες πόλεις. «Στηρίζουμε την πρωτεύουσα ως τουριστικό προορισμό και θα ενισχυθεί και η αγορά, δηλαδή οι έμποροι, οι καταστηματάρχες, οι άνθρωποι της εστίασης και όσοι ζουν έμμεσα ή άμεσα από τον τουρισμό. Και θα το κάνουμε με σειρά δράσεων, που στόχο έχουν να δημιουργήσουν συνεχή συζήτηση γύρω από το τι συμβαίνει στην πόλη. Στο πλαίσιο αυτό, ετοιμάζουμε νέες εκδηλώσεις για την ανάδειξη του γαστρονομικού πλούτου της πρωτεύουσας», αναφέρει σχετικά.

Ο κ. Κικίλιας κάνει ιδιαίτερη αναφορά στην ενίσχυση της Θεσσαλονίκης, στην οποία φέτος αναμένεται ιδιαίτερη κινητικότητα στον τομέα της κρουαζιέρας. «Η Θεσσαλονίκη μπορεί να γίνει home port, κάτι που είναι πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη της πόλης, καθώς θα αυξηθεί κατά πολύ ο τζίρος που αφήνουν οι επιβάτες κρουαζιέρας στην πόλη άφιξης ή προορισμού».

Αναφερόμενος σε μια έρευνα του 2018, λέει πως ένα μόνο νέο home port στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, με operation 20 εβδομάδων (15 Μαΐου-15 Οκτωβρίου) ενός πλοίου 2.500 επιβατών, θα απέφερε γενικότερα πάνω από 13,5 εκατ. τζίρο, που με ήπια μόχλευση 2,5 εκατ. θα μπορούσε να φτάσει πάνω από τα 33 εκατ. ευρώ τζίρο μόνο για τη Θεσσαλονίκη.

Ο υπουργός Τουρισμού αναφέρεται και στην πρωτοβουλία για τους ψηφιακούς νομάδες που ανακοίνωσε την περασμένη εβδομάδα. «Οι ψηφιακοί νομάδες, και της πανδημίας και της τηλεργασίας, επεκτάθηκαν ως trend γρηγορότερα από όσο αναμενόταν. Είναι ένα κομμάτι της πίτας που θα θέλαμε στη χώρα, καθώς ενισχύει κατά κύριο λόγο τον off-season τουρισμό, αλλά και αφορά άτομα με υψηλότερη εισοδηματική δυνατότητα. Η πρωτοβουλία για τους digital nomads θα ξεκινήσει πιλοτικά σε πρώτη φάση στις πόλεις Ερμούπολη, Ηράκλειο και Καλαμάτα, σε συνεργασία και με τον ιδιωτικό τομέα, κατ’ αρχάς με τη Wind και με άλλες εταιρείες αργότερα. Οι εταιρείες θα δίνουν καλύτερα πακέτα σύνδεσης στο Internet. Εμείς αναλαμβάνουμε την υποχρέωση να συνεργαστούμε με την Τοπική Αυτοδιοίκηση, ώστε να έχουμε καταλύματα και καταστήματα υγειονομικού ενδιαφέροντος, να μπορούν οι άνθρωποι να οργανώνουν τη ζωή τους εκεί όπου θα διαμένουν. Και αυτό, ως συνεργασία, έρχεται να πιστωθεί στη στρατηγική μας για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου».

Τέλος, ερωτώμενος για την πανδημία, ο κ. Κικίλιας δηλώνει ότι «αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη βιώνουμε μια έξαρση της πανδημίας, µε χώρες που στηρίζονται στον χειμερινό τουρισμό να έχουν προχωρήσει σε γενικό lockdown. Εμείς βαδίζουμε πάνω στο τρίπτυχο “ασφάλεια – προβλεψιµότητα – ανάπτυξη”», καλώντας όσους πολίτες δεν έχουν εμβολιαστεί να το κάνουν, για εκείνους και για τους γύρω τους.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!