Γ.Δ.
1448.86 -0,25%
ACAG
-2,05%
5.72
BOCHGR
-0,44%
4.52
CENER
+2,09%
9.3
CNLCAP
-0,69%
7.2
DIMAND
+2,30%
8
NOVAL
+0,66%
2.3
OPTIMA
+1,75%
12.78
TITC
+1,01%
40
ΑΑΑΚ
0,00%
4.48
ΑΒΑΞ
+1,74%
1.52
ΑΒΕ
-2,45%
0.438
ΑΔΜΗΕ
-0,38%
2.59
ΑΚΡΙΤ
+2,17%
0.705
ΑΛΜΥ
0,00%
4.56
ΑΛΦΑ
-0,22%
1.576
ΑΝΔΡΟ
-1,25%
6.32
ΑΡΑΙΓ
+0,10%
10.08
ΑΣΚΟ
-0,71%
2.81
ΑΣΤΑΚ
-1,96%
7
ΑΤΕΚ
0,00%
0.426
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.76
ΑΤΤ
-1,19%
0.662
ΑΤΤΙΚΑ
+1,83%
2.23
ΒΙΟ
+1,14%
5.33
ΒΙΟΚΑ
+1,34%
1.89
ΒΙΟΣΚ
0,00%
1.6
ΒΙΟΤ
0,00%
0.258
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
0,00%
2.18
ΓΕΒΚΑ
-0,72%
1.38
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
+1,21%
18.42
ΔΑΑ
-0,33%
7.974
ΔΑΙΟΣ
-1,68%
3.52
ΔΕΗ
+2,33%
11.87
ΔΟΜΙΚ
+1,08%
2.8
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
-0,65%
0.306
ΕΒΡΟΦ
-1,99%
1.72
ΕΕΕ
+1,37%
32.62
ΕΚΤΕΡ
+4,00%
1.82
ΕΛΒΕ
0,00%
4.78
ΕΛΙΝ
+2,29%
2.23
ΕΛΛ
+2,07%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
+1,65%
1.97
ΕΛΠΕ
-1,58%
7.185
ΕΛΣΤΡ
-2,88%
2.02
ΕΛΤΟΝ
-0,22%
1.852
ΕΛΧΑ
-0,53%
1.87
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
+0,84%
1.195
ΕΤΕ
-3,16%
7.592
ΕΥΑΠΣ
+2,18%
3.28
ΕΥΔΑΠ
+1,03%
5.86
ΕΥΡΩΒ
-1,16%
2.224
ΕΧΑΕ
+1,12%
4.52
ΙΑΤΡ
+0,33%
1.505
ΙΚΤΙΝ
+0,60%
0.336
ΙΛΥΔΑ
+0,25%
1.98
ΙΝΚΑΤ
+1,24%
4.89
ΙΝΛΙΦ
-1,05%
4.7
ΙΝΛΟΤ
+2,20%
1.02
ΙΝΤΕΚ
+0,68%
5.9
ΙΝΤΕΡΚΟ
+3,25%
2.54
ΙΝΤΕΤ
0,00%
1.05
ΙΝΤΚΑ
-0,70%
2.84
ΚΑΡΕΛ
0,00%
336
ΚΕΚΡ
-0,83%
1.2
ΚΕΠΕΝ
-8,11%
2.04
ΚΛΜ
-2,33%
1.465
ΚΟΡΔΕ
-0,70%
0.426
ΚΟΥΑΛ
+0,51%
1.186
ΚΟΥΕΣ
-0,34%
5.84
ΚΡΙ
-2,61%
14.95
ΚΤΗΛΑ
0,00%
1.91
ΚΥΡΙΟ
+0,40%
0.994
ΛΑΒΙ
+3,12%
0.76
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
7.16
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
0,00%
0.9
ΛΕΒΚ
0,00%
0.27
ΛΕΒΠ
0,00%
0.26
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.52
ΛΟΥΛΗ
0,00%
2.86
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.61
ΜΕΒΑ
0,00%
3.99
ΜΕΝΤΙ
+1,90%
2.15
ΜΕΡΚΟ
-5,00%
38
ΜΙΓ
-0,53%
2.84
ΜΙΝ
+1,21%
0.5
ΜΟΗ
-1,95%
20.16
ΜΟΝΤΑ
+3,65%
3.69
ΜΟΤΟ
0,00%
2.69
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.605
ΜΠΕΛΑ
-0,08%
25.16
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.75
ΜΠΡΙΚ
+0,46%
2.17
ΜΠΤΚ
0,00%
0.55
ΜΥΤΙΛ
-0,66%
33.18
ΝΑΚΑΣ
+1,42%
2.86
ΝΑΥΠ
-1,70%
0.808
ΞΥΛΚ
-0,74%
0.269
ΞΥΛΠ
0,00%
0.334
ΟΛΘ
-0,45%
21.9
ΟΛΠ
+1,00%
30.35
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.34
ΟΠΑΠ
-1,21%
15.5
ΟΡΙΛΙΝΑ
+1,75%
0.812
ΟΤΕ
-0,88%
14.72
ΟΤΟΕΛ
-0,97%
10.26
ΠΑΙΡ
0,00%
0.992
ΠΑΠ
0,00%
2.37
ΠΕΙΡ
-0,95%
3.854
ΠΕΡΦ
+0,37%
5.41
ΠΕΤΡΟ
+0,49%
8.28
ΠΛΑΘ
+0,51%
3.94
ΠΛΑΚΡ
-4,76%
14
ΠΡΔ
+8,00%
0.27
ΠΡΕΜΙΑ
+6,34%
1.274
ΠΡΟΝΤΕΑ
+3,82%
6.8
ΠΡΟΦ
-0,38%
5.22
ΡΕΒΟΙΛ
+2,34%
1.75
ΣΑΡ
+1,49%
10.9
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.334
ΣΙΔΜΑ
+0,63%
1.585
ΣΠΕΙΣ
-0,67%
5.9
ΣΠΙ
-3,08%
0.504
ΣΠΥΡ
0,00%
0.138
ΤΕΝΕΡΓ
-0,15%
19.99
ΤΖΚΑ
+1,69%
1.5
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.05
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,49%
1.628
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
8.1
ΦΡΙΓΟ
-1,74%
0.226
ΦΡΛΚ
+0,95%
3.735
ΧΑΙΔΕ
0,00%
0.6

Εγκλωβισμένα 36 πλοία και 46.000 κοντέινερ λόγω απεργίας στο λιμάνι του Πειραιά

Περισσότερα 36 πλοία και 46.000 κοντέινερ, είτε προς εισαγωγή, είτε προς εξαγωγή, βρίσκονται «εγκλωβισμένα»  λόγω  της απεργίας των εργαζομένων στο λιμάνι του Πειραιά. Η απεργία από την προηγούμενη Δευτέρα τον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά (ΣΕΠ) που ελέγχεται κατά 100% από την κινεζική Cosco, έχει παραλύσει την εμπορευματική κίνηση η οποία ήταν ήδη προβληματική, με την διατάραξη της εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω της πανδημίας, αλλά και το υψηλό ναυτιλιακό κόστος μεταφοράς.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού & Βιομηχανικού Επιμελητήριου Πειραιά (ΕΒΕΠ) Βασίλη Κορκίδη 36 πλοία βρίσκονται στην ράδα του Πειραιά εκ των οποίων 13 μεγάλα ποντοπόρα και 23 feeders, για μεταφορά κοντέινερ σε άλλα μικρότερα λιμάνια. Ο πρόεδρος του ΕΒΕΠ σημειώνει ότι άλλα 14 πλοία μεταφόρτωσαν τα εμπορευματοκιβώτιά τους σε άλλα λιμάνια της Ιταλίας και της Τουρκίας. Και τώρα για να έρθουν πίσω στη χώρα απαιτείται επιπρόσθετο κόστος της τάξης 1.500 ευρώ για ένα εμπορευματοκιβώτιο 20 ποδιών (TEUs).

Το κόστος αυτό αυξάνει το συνολικό κόστος μεταφοράς του TEU κατά 20% καθώς η μεταφορά του από την Ασία (Κίνα) στη χώρα μας κοστίζει περί τα 7.800 ευρώ. Ωστόσο δεν είναι μόνον το αυξημένο κόστος που καλούνται να καταβάλλουν οι ελληνικές επιχειρήσεις για να μεταφέρουν τα εμπορεύματά τους. «Οι εξαγωγικές επιχειρήσεις χάνουν πελάτες στο εξωτερικό», λέει ο κ. Κορκίδης, σημειώνοντας ότι μόνον ένας παραγωγός ζωοτροφών έχει εγκλωβισμένα λόγω της απεργίας έξι TEUs.

Το δεύτερο μεγάλο πρόβλημα είναι η αποκατάσταση της ομαλότητας της εφοδιαστικής αλυσίδας, ενόψει και των εορτών των Χριστουγέννων. Ήδη τα εμπορικά καταστήματα ετοιμάζουν βιτρίνες, αλλά τα εμπορεύματα δεν φτάνουν για να προετοιμαστεί η αγορά ενόψει των εορτών. Σημειώνεται ότι, περίπου 25% τη εμπορικής κίνησης του έτους υλοποιείται τον Δεκέμβριο και λίγο μετά.

Οι επαφές που έγιναν χθες και προχθές, μεταξύ απεργών-εργαζομένων, κυβέρνησης και Cosco δεν έφεραν αποτελέσματα. Η Cosco υποσχέθηκε, πρώτον, την αποκατάσταση της οικογένειας του εκλιπόντος εργαζόμενου από το εργατικό ατύχημα που έλαβε χώρα στον ΣΕΠ την περασμένη εβδομάδα και δεύτερον, τη συμμετοχή του ΕΛΙΝΥΑΕ (Ελληνικό Ινστιτούτο Υγιεινής και Ασφάλειας της Εργασίας) στην μικτή επιτροπή εξέτασης των συνθηκών εργασίας στον ΣΕΠ, εν τούτοις οι εργαζόμενοι κήρυξαν νέα απεργία για σήμερα Σάββατο.

Η ΣΕΠ/Cosco προσέφυγε ξανά στα δικαστήρια για να κηρύξει την απεργία παράνομη και με δεδομένο ότι είχε κηρυχθεί παράνομη η προηγούμενη, αναμένεται το αίτημα της εταιρείας να εισακουσθεί από την ελληνική δικαιοσύνη. Ωστόσο όλοι οι άνθρωποι στο λιμάνι του Πειραιά αναφέρουν ότι και η Cosco θα πρέπει επιτέλους να βάλει «νερό στο κρασί» της και να σταματήσει να έχει δύο ταχυτήτων εργαζόμενους. Εκείνους που έχει προσλάβει ο ΣΕΠ απευθείας με συλλογική σύμβαση εργασίας και αυτούς που «νοικιάζει» από την θυγατρική της DPort.

Επίσης πολλοί είναι εκείνοι που κάνουν λόγο για ένα περιβάλλον εργασίας, που «βρίσκεται κάπου μεταξύ Ευρώπης και Κίνας». Μάλιστα η αποδοχή του ΕΛΙΝΥΑΕ να συμμετάσχει στην αξιολόγηση των συνθηκών εργασίας στο ΣΕΠ συνιστά μεγάλη νίκη των εργαζομένων και υποχώρηση της Cosco.Πάντως αν η απεργία συνεχιστεί, η κυβέρνηση αναμένεται να λάβει δραστικά μέτρα .

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!