THEPOWERGAME
«Θα δούμε ένα μεγάλο άλμα στην κατανάλωση. Ήδη οι πωλήσεις τρέχουν με ρυθμό ανάπτυξης άνω του 20% σε όλο το εμπόριο» λέει στο powergame.gr υψηλόβαθμο στέλεχος πολυεθνικής αλυσίδας ένδυσης, που δραστηριοποιείται στην ελληνική αγορά. Ο ίδιος εκτιμά ότι αυτή είναι μόνο η αρχή του ενάρετου κύκλου για την εγχώρια οικονομία, η οποία έχει μπροστά της ένα success story βοηθούμενη και από τις ξένες επενδύσεις και από την πορεία του τουρισμού.
Το συγκεκριμένο στέλεχος δεν είναι το μοναδικό που βλέπει τις πωλήσεις της εταιρείας του να καταγράφουν διψήφιο ποσοστό ανάπτυξης. Στέλεχος αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών σημειώνει πως η αύξηση του ΑΕΠ δεν γίνεται χωρίς τη συμμετοχή της κατανάλωσης και σημειώνει πως αυτό οφείλεται τόσο από την αύξηση των καταθέσεων όσο και από τα λεφτά που μπήκαν στη χώρα εφέτος από τον τουρισμό. Ήδη στο οκτάμηνο τα τουριστικά έσοδα ξεπέρασαν τα 6,6 δισ. ευρώ με τους παράγοντες της τουριστικής αγοράς να εκτιμούν ότι φέτος θα υπερβούν κατά πολύ τα 10 δισ. ευρώ και θα διαμορφωθούν στα επίπεδα των 12 δισ. ευρώ. Σε αυτή την εκτίμηση, συνηγορεί και η επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου. Περιοχές, όπως η Κρήτη και η Ρόδος, συνεχίζουν να δέχονται ξένους τουρίστες, ενώ sold out είναι η αργία της 28ης Οκτωβρίου.
Τα προβλήματα στην εφοδιαστική αλυσίδα
Ο μοναδικός κίνδυνος που θα φρενάρει αυτό το ανοδικό σερί της κατανάλωσης είναι να ξεμείνει η αγορά από εμπόρευμα εξαιτίας των προβλημάτων στην εφοδιαστική αλυσίδα, στις ελλείψεις που υπάρχουν σε containers, πρώτες ύλες και στην λόγω της αύξηση του κόστους. Και αυτός ο κίνδυνος είναι υπαρκτός όχι μόνο για τα προϊόντα ένδυσης, υπόδησης, τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά αλλά και για τα παιχνίδια.
Ήδη, αναγκαστικό χειρόφρενο έχει τραβήξει η αγορά αυτοκινήτου η οποία έχει ξεμείνει από αυτοκίνητα. Αυτός είναι ο λόγος που οι πωλήσεις, παρά το έντονο ενδιαφέρον που υπάρχει από τους καταναλωτές, υποχώρησαν τον Σεπτέμβριο κατά 7%. Στέλεχος γνωστής αντιπροσωπείας αυτοκινήτων λέει στο powergame.gr πως η καθυστέρηση στην παράδοση ενός αυτοκινήτου μπορεί να φτάσει και τον έναν χρόνο πλέον ενώ πλέον όλο και περισσότερες εταιρείες δεν κλειδώνουν την τιμή στις παραγγελίες που γίνονται το διάστημα αυτό.
Πιθανή έλλειψη παιχνιδιών και ηλεκτρικών ειδών σε Black Friday και Χριστούγεννα
Ένα πρόβλημα που ενδεχομένως, θα βρουν μπροστά τους οι καταναλωτές την Black Friday και τα Χριστούγεννα είναι να μην βρίσκουν παιχνίδια που θέλουν για τα παιδιά τους. Οι εταιρείες προσπαθούν να στοκάρουν αποθέματα -οι αγορές που κάνουν από τους χονδρεμπόρους έχουν αυξηθεί 30% σε σχέση με πέρυσι- ενώ ανοδικά κινούνται και οι τιμές των προϊόντων οι οποίες έχουν αυξηθεί 30% λόγω των ακριβών μεταφορικών και του κόστους των πρώτων υλών.
Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στα είδη τεχνολογίας, στις ηλεκτρικές και στις λευκές συσκευές. Οι μεγαλύτερες ελλείψεις εντοπίζονται σε προϊόντα κυρίως χαμηλής και μεσαίας τιμής που απευθύνονται σε μεγάλη μερίδα καταναλωτών και αποτελούν πάνω από το 40% του ετήσιου τζίρου των αλυσίδων.
Το ζήτημα πλέον δεν είναι ποιος θα πουλήσει, γιατί καταναλωτικό ενδιαφέρον υπάρχει, αλλά ποιος θα έχει εμπόρευμα λέει χαρακτηριστικά στέλεχος γνωστής αλυσίδας ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών ειδών.