Γ.Δ.
1618.16 +0,04%
ACAG
-0,32%
6.16
AEM
+0,35%
4.545
AKTR
-0,55%
5.45
BOCHGR
-1,11%
5.34
CENER
+0,32%
9.5
CNLCAP
0,00%
7.25
DIMAND
+0,49%
8.24
EVR
+0,58%
1.745
NOVAL
+0,20%
2.54
OPTIMA
-0,43%
14.04
TITC
-0,83%
41.65
ΑΑΑΚ
0,00%
5
ΑΒΑΞ
+2,27%
2.25
ΑΒΕ
-3,60%
0.429
ΑΔΜΗΕ
-0,18%
2.815
ΑΚΡΙΤ
0,00%
0.75
ΑΛΜΥ
+1,29%
4.31
ΑΛΦΑ
+1,34%
1.89
ΑΝΔΡΟ
-0,31%
6.5
ΑΡΑΙΓ
+1,51%
11.4
ΑΣΚΟ
+0,63%
3.22
ΑΣΤΑΚ
-0,27%
7.28
ΑΤΕΚ
+2,72%
1.51
ΑΤΡΑΣΤ
0,00%
8.68
ΑΤΤ
-0,57%
0.698
ΑΤΤΙΚΑ
-1,64%
2.4
ΒΙΟ
-0,17%
5.83
ΒΙΟΚΑ
-0,26%
1.925
ΒΙΟΣΚ
-0,64%
1.55
ΒΙΟΤ
0,00%
0.27
ΒΙΣ
0,00%
0.144
ΒΟΣΥΣ
+3,33%
2.48
ΓΕΒΚΑ
-0,63%
1.57
ΓΕΚΤΕΡΝΑ
0,00%
18.9
ΔΑΑ
-1,05%
8.312
ΔΑΙΟΣ
0,00%
3.42
ΔΕΗ
-0,67%
13.33
ΔΟΜΙΚ
-0,35%
2.82
ΔΟΥΡΟ
0,00%
0.25
ΔΡΟΜΕ
+4,11%
0.38
ΕΒΡΟΦ
+1,30%
1.955
ΕΕΕ
-0,76%
39.2
ΕΚΤΕΡ
-3,96%
2.06
ΕΛΒΕ
+2,80%
5.5
ΕΛΙΝ
-0,91%
2.18
ΕΛΛ
-1,33%
14.8
ΕΛΛΑΚΤΩΡ
-2,37%
2.265
ΕΛΠΕ
+0,82%
8.04
ΕΛΣΤΡ
+2,11%
2.42
ΕΛΤΟΝ
+0,87%
1.858
ΕΛΧΑ
-0,46%
2.165
ΕΠΙΛΚ
0,00%
0.132
ΕΣΥΜΒ
-1,75%
1.125
ΕΤΕ
+1,50%
8.648
ΕΥΑΠΣ
+0,29%
3.45
ΕΥΔΑΠ
+0,33%
6.06
ΕΥΡΩΒ
-0,72%
2.484
ΕΧΑΕ
-1,00%
4.95
ΙΑΤΡ
-0,49%
2.05
ΙΚΤΙΝ
-1,10%
0.36
ΙΛΥΔΑ
+0,86%
1.765
ΙΝΛΙΦ
-0,21%
4.85
ΙΝΛΟΤ
-1,65%
1.072
ΙΝΤΕΚ
0,00%
5.9
ΙΝΤΕΤ
-2,18%
1.12
ΙΝΤΚΑ
-1,52%
3.23
ΚΑΡΕΛ
0,00%
326
ΚΕΚΡ
-3,41%
1.275
ΚΕΠΕΝ
0,00%
1.94
ΚΟΡΔΕ
+1,77%
0.459
ΚΟΥΑΛ
-1,95%
1.31
ΚΟΥΕΣ
+0,64%
6.3
ΚΡΙ
-0,60%
16.5
ΚΤΗΛΑ
-1,00%
1.98
ΚΥΡΙΟ
+0,49%
1.02
ΛΑΒΙ
-0,73%
0.812
ΛΑΜΔΑ
-0,14%
6.99
ΛΑΜΨΑ
0,00%
37
ΛΑΝΑΚ
+4,76%
1.1
ΛΕΒΚ
0,00%
0.23
ΛΕΒΠ
+4,42%
0.236
ΛΟΓΟΣ
0,00%
1.75
ΛΟΥΛΗ
-0,29%
3.4
ΜΑΘΙΟ
0,00%
0.802
ΜΕΒΑ
+1,53%
3.98
ΜΕΝΤΙ
-2,17%
2.25
ΜΕΡΚΟ
+3,13%
39.6
ΜΙΓ
0,00%
2.865
ΜΙΝ
0,00%
0.492
ΜΟΗ
+0,36%
22.4
ΜΟΝΤΑ
-0,53%
3.78
ΜΟΤΟ
-0,18%
2.825
ΜΟΥΖΚ
0,00%
0.63
ΜΠΕΛΑ
+0,36%
27.94
ΜΠΛΕΚΕΔΡΟΣ
0,00%
3.81
ΜΠΡΙΚ
-0,82%
2.42
ΜΠΤΚ
+5,13%
0.615
ΜΥΤΙΛ
+1,71%
36.96
ΝΑΚΑΣ
-1,88%
3.14
ΝΑΥΠ
+0,49%
0.828
ΞΥΛΚ
-1,87%
0.262
ΞΥΛΠ
+10,00%
0.396
ΟΛΘ
+1,79%
28.5
ΟΛΠ
+1,36%
33.65
ΟΛΥΜΠ
0,00%
2.6
ΟΠΑΠ
-1,44%
17.14
ΟΡΙΛΙΝΑ
-1,23%
0.8
ΟΤΕ
-0,40%
15
ΟΤΟΕΛ
-0,36%
11.06
ΠΑΙΡ
-4,29%
1.005
ΠΑΠ
-1,14%
2.61
ΠΕΙΡ
+1,26%
4.808
ΠΕΡΦ
-1,28%
5.4
ΠΕΤΡΟ
-0,99%
8
ΠΛΑΘ
-0,25%
4.05
ΠΛΑΚΡ
0,00%
15.2
ΠΡΔ
-0,76%
0.262
ΠΡΕΜΙΑ
-0,16%
1.28
ΠΡΟΝΤΕΑ
-4,10%
5.85
ΠΡΟΦ
+1,74%
5.27
ΡΕΒΟΙΛ
-0,28%
1.755
ΣΑΡ
-1,72%
12.58
ΣΑΡΑΝ
0,00%
1.07
ΣΑΤΟΚ
0,00%
0.028
ΣΕΝΤΡ
0,00%
0.354
ΣΙΔΜΑ
-0,63%
1.565
ΣΠΕΙΣ
-1,40%
5.64
ΣΠΙ
+4,65%
0.63
ΣΠΥΡ
0,00%
0.151
ΤΕΝΕΡΓ
0,00%
20
ΤΖΚΑ
0,00%
1.48
ΤΡΑΣΤΟΡ
0,00%
1.3
ΤΡΕΣΤΑΤΕΣ
-0,95%
1.662
ΥΑΛΚΟ
0,00%
0.162
ΦΛΕΞΟ
0,00%
7.7
ΦΡΙΓΟ
+9,17%
0.238
ΦΡΛΚ
-1,27%
4.28
ΧΑΙΔΕ
+1,27%
0.8

Στα αντισταθμιστικά κόλλησε η ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος

Η απουσία ουσιαστικού διαλόγου με την τοπική κοινωνία, φαινόμενο που επαναλαμβάνεται κάθε φορά που προχωράει μια μεγάλη επένδυση ή έργο, απειλεί να εκτροχιάσει και την υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος, έργο που σχεδιάζεται εδώ και σχεδόν μισό αιώνα.

Ο διαγωνισμός που ξεκίνησε το 2016, με τρεις υποψηφίους και προϋπολογισμό περί το μισό δισ. ευρώ, βρίσκεται στο στάδιο της περιβαλλοντικής αδειοδότησης, αλλά η δημοτική αρχή του νησιού τηρεί αρνητική στάση.

Τον περασμένο Αύγουστο υπήρξε και ομόφωνη απόφαση του δημοτικού συμβουλίου η οποία έθετε σειρά ζητημάτων, από τις νέες ανάγκες σε υποδομές που θα απαιτηθούν όταν η Σαλαμίνα «γίνει προάστιο του Πειραιά» μέχρι τις κοινωνικές επιπτώσεις που θα προκληθούν για τους περίπου 600 εργαζόμενους στα φεριμπότ.

Σε μια προσπάθεια να ανοίξει παράθυρο διαλόγου την Δευτέρα υπήρξε συνάντηση του δημάρχου Σαλαμίνας Γιώργου Παναγόπουλου με τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη στην οποία συμμετείχε και ο βουλευτής Β’ Πειραιά της ΝΔ Δημ. Μαρκόπουλος.

Ο δήμαρχος επανέλαβε όσα υποστηρίζει τους τελευταίους μήνες και κυρίως πως δεν έχουν μελετηθεί επαρκώς οι νέες ανάγκες σε υποδομές που θα δημιουργήσει η λειτουργία της ζεύξης.

Το νησί με τους 40.000 μόνιμους κατοίκους έχει σήμερα ανεπαρκές οδικό δίκτυο (έχει ένα από τα υψηλότερα ποσοστά τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα), σοβαρά προβλήματα με το αποχετευτικό δίκτυο, κέντρο υγείας με περιορισμένες δυνατότητες και σχολεία που λειτουργούν σε προκατασκευασμένες αίθουσες. Τι θα συμβεί αν αυξηθεί ο μόνιμος πληθυσμός λόγω της υποθαλάσσιας ζεύξης;

Γι’ αυτό και το δημοτικό συμβούλιο είχε αποφασίσει ομόφωνα να ζητήσει το «πάγωμα» του διαγωνισμού για τη ζεύξη μέχρι να ολοκληρωθεί η μελέτη για τις αναγκαίες υποδομές και να ενταχθούν τα απαραίτητα έργα σε περιφερειακό, εθνικό ή άλλο ευρωπαϊκό αναπτυξιακό πρόγραμμα.

Η δημοτική αρχή και οι τοπικοί φορείς θέτουν και σειρά ζητημάτων που συνδέονται με την τύχη των εργαζομένων στα φεριμπότ του δεύτερου μεγαλύτερου πορθμείου της Ευρώπης με βάση την επιβατική κίνηση (μετά το Ντόβερ – Καλαί μεταξύ Αγγλίας και Γαλλίας).

Δεν φαίνεται να πείθονται από τα επιχειρήματα κυβερνητικών παραγόντων σύμφωνα με τα οποία τα φεριμπότ θα διατηρήσουν το 60% της κίνησης, ενώ μόνο το 40% θα διοχετεύεται μέσω της υποθαλάσσιας σήραγγας.

Ο κ. Παναγόπουλος έχει υποστηρίξει πως η δημοτική αρχή δεν είναι κατά του έργου, αλλά θέτει σειρά ζητημάτων που πρέπει να εξεταστούν σοβαρά πριν υλοποιηθεί. Ένα παράδειγμα είναι τα έσοδα του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σαλαμίνας που φτάνουν τα 350.000 ευρώ το χρόνο, ποσό που μικρό αλλά όχι αμελητέο για έναν πρώην χρεοκοπημένο δήμο όπως η Σαλαμίνα.

Το έργο της υποθαλάσσιας ζεύξης Σαλαμίνας – Περάματος περιλαμβάνει έξι σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους 7,07 χιλιομέτρων, τρία cut & cover διπλού κλάδου συνολικού μήκους 590 μέτρων, πέντε ανισόπεδοι και πέντε ισόπεδοι κόμβοι, τέσσερις γέφυρες μονού κλάδου συνολικού μήκους 386 μέτρων και σειρά άλλων τεχνικών εργασιών.

Στο δεύτερο στάδιο του διαγωνισμού έχουν περάσει τρεις εταιρείες / κοινοπραξίες οι οποίες προβλέπονταν πως θα κληθούν μέσα στον επόμενο χρόνο να καταθέσουν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές, με στόχο να ξεκινήσει το έργο το 2023.

Πρόκειται για την ΤΕΡΝΑ, την Μυτιληναίος και την κοινοπραξία του γαλλικού ομίλου Vinci με την ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ.

Google News icon
Ακολουθήστε το Powergame.gr στο Google News για άμεση και έγκυρη οικονομική ενημέρωση!